N20 moottorillisten takaisinkutsu ?
Onko kukaan kuullut tästä mitään ? BMW on ilmoittanut, että heillä on ongelmia N20 moottorin kanssa ja jonkinlainen takaisinkutsukin on heillä jo käynnistynyt. Homma alkanut kuulemma Mini Cooper S:stä jossa sama moottori.
Valitettavasti mulla ei ole tarkempaa tietoa mistä tässä takaisinveto huhussa on kysymys. Kuulin tämän eräältä viripajalta, jonka nimeä en halua julkaista. Todennäköisesti ei kysymys ole tuosta ketjusta. BMW kuulemma yrittää pestä käsiään tuosta takaisinvedosta mutta homma etenee kokoajan. Koneessa on bmw:n mukaan useita suunnitteluvurheitä ja kyseisen koneen valmistus keskeytettiin ja korvattiin uudella kokonaan uusitulla b-sarjan moottorilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
PeeGee kirjoitti:Valitettavasti mulla ei ole tarkempaa tietoa mistä tässä takaisinveto huhussa on kysymys. Kuulin tämän eräältä viripajalta, jonka nimeä en halua julkaista. Todennäköisesti ei kysymys ole tuosta ketjusta. BMW kuulemma yrittää pestä käsiään tuosta takaisinvedosta mutta homma etenee kokoajan. Koneessa on bmw:n mukaan useita suunnitteluvurheitä ja kyseisen koneen valmistus keskeytettiin ja korvattiin uudella kokonaan uusitulla b-sarjan moottorilla.
Milläs selität sen, että kun tilaat uuden 20i:n xDrivenä tai automaattina, niin se on kait yhä edelleen N20-mosa...B-sarjan mosa on vaan 20i takapotku manuaalissa...Eli jos on bemun mukaan paska mosa, niin miksi on edelleen käytössä...
Toi kaikki mitä kirjoitin on tämän ko. viripajan kommentteja. Siksi kysyinkin asiaa täällä foorumilla, kun minuakin asia ihmetyttää ???
Kysyin Laakkoselta tästä "takaisinkutsusta", niin he eivät ainakaan tienneet asiasta mitään.
Kysyin Laakkoselta tästä "takaisinkutsusta", niin he eivät ainakaan tienneet asiasta mitään.
No kerro viripajan nimi tai älä tule huutelemaan huhuja. Muuten tulee mieleen että joku audi-foorumin pelle tulee trollailemaan.PeeGee kirjoitti:Toi kaikki mitä kirjoitin on tämän ko. viripajan kommentteja. Siksi kysyinkin asiaa täällä foorumilla, kun minuakin asia ihmetyttää ???
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Missäs kaupungissa tämä viripaja mahtaa sijaita ja miksi toivat tämmöisen argumentin julki....Niiden tarkoitushan on vaan saada mosista irti ulos normaalia enempi tehoja ja vääntöjä...PeeGee kirjoitti:Toi kaikki mitä kirjoitin on tämän ko. viripajan kommentteja. Siksi kysyinkin asiaa täällä foorumilla, kun minuakin asia ihmetyttää ???
Kysyin Laakkoselta tästä "takaisinkutsusta", niin he eivät ainakaan tienneet asiasta mitään.
Ihan 100%:n varma en ole, että onko LCI:n nelikko 20i B- vaiko N-sarjaa. Missään ei ole siitä tullut vastaan täysin varmaa tietoa. Se, että nelikossa ja automaattiversiossa on edelleen max vääntö 270nm kielisi siitä, että mosa on niissä sama vanha. Takapotkun max vääntö on 290nm manuaalina.
Eikö näiden foorumeiden yksi tarkoitus ole juuri oikaista näitä huhuja ? Juuri sinunlaisesi urpon amiksen vikinät pilaavat useat asialliset keskustelut.salmol kirjoitti:No kerro viripajan nimi tai älä tule huutelemaan huhuja. Muuten tulee mieleen että joku audi-foorumin pelle tulee trollailemaan.PeeGee kirjoitti:Toi kaikki mitä kirjoitin on tämän ko. viripajan kommentteja. Siksi kysyinkin asiaa täällä foorumilla, kun minuakin asia ihmetyttää ???
Sulla on tänne viestejä kaksi tai kolme ja tulet uhoamaan? Mene helvettiin täältä vitun urpo.PeeGee kirjoitti:Salmolle vastaisin että eikö näiden foorumeiden yksi tarkoitus ole juuri oikaista näitä huhuja ? Juuri sinunlaisesi urpon amiksen vikinät pilaavat useat asialliset keskustelut.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
[offtopic]salmol kirjoitti: ... Muuten tulee mieleen että joku audi-foorumin pelle tulee trollailemaan.
Ei millään pahalla mutta ei kai kannattais noin karkeasti mollata muita autofoorumeita tai niiden jäseniä. Audifoorumilaiset ei ole sen kummempia pellejä kuin bemarifoorumien jäsenet. Sattuvat vain harrastamaan eri merkkiä. Samassa veneessä tässä kaikki ollaan, perusnaapurinsetää enemmän kiinnostuneita autoista. Audiclub on kyllä mielestäni yksi asiallisimmista autofoorumeista Suomessa. Sielläkin kun tulee silloin tällöin pyörittyä niin eipä ole siellä bemareita juuri dissattu, päinvastoin. Itse otsikon aiheeseen en osaa valitettavasti ottaa kantaa.
[/offtopic]
Eikä tällaisetkaan kommentit juuri asiaa edistä.PeeGee kirjoitti:... Juuri sinunlaisesi urpon amiksen vikinät pilaavat useat asialliset keskustelut.
Take it easy ....
Viimeksi muokannut pmj, 03 Maalis 2017, 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taitaa olla niin, että kukaan ei ole kuullut tästä mitään. Myöskään Googlen haulla ei löydy asiasta mitään.PeeGee kirjoitti:Onko kukaan kuullut tästä mitään ? BMW on ilmoittanut, että heillä on ongelmia N20 moottorin kanssa ja jonkinlainen takaisinkutsukin on heillä jo käynnistynyt. Homma alkanut kuulemma Mini Cooper S:stä jossa sama moottori.
Olis tosiaan itsekin kiva tietää tästä jotain enemmän kun on ollu suunnitelmissa päivittää rouvan A3 mahdollisesti F20:een, jollakin moottorilla ....Huivei kirjoitti:Taitaa olla niin, että kukaan ei ole kuullut tästä mitään. Myöskään Googlen haulla ei löydy asiasta mitään.PeeGee kirjoitti:Onko kukaan kuullut tästä mitään ? BMW on ilmoittanut, että heillä on ongelmia N20 moottorin kanssa ja jonkinlainen takaisinkutsukin on heillä jo käynnistynyt. Homma alkanut kuulemma Mini Cooper S:stä jossa sama moottori.
Ota tutti potasta ja mene nukkumaan :-)salmol kirjoitti:Sulla on tänne viestejä kaksi tai kolme ja tulet uhoamaan? Mene helvettiin täältä vitun urpo.PeeGee kirjoitti:Salmolle vastaisin että eikö näiden foorumeiden yksi tarkoitus ole juuri oikaista näitä huhuja ? Juuri sinunlaisesi urpon amiksen vikinät pilaavat useat asialliset keskustelut.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 128
- Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
- Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
- Paikkakunta: Imatra
Minulla ainakin on 17.06.2016 valmistuneessa F30 LCI:ssä B48 vaikka on xDrive ja automaatti. Ja ymmärtääkseni kaikki LCI F30 20i:t ovat B48:lla vetotavasta tai vaihteistosta riippumatta. Muista korimalleista en osaa sanoa.J1978 kirjoitti:PeeGee kirjoitti:Valitettavasti mulla ei ole tarkempaa tietoa mistä tässä takaisinveto huhussa on kysymys. Kuulin tämän eräältä viripajalta, jonka nimeä en halua julkaista. Todennäköisesti ei kysymys ole tuosta ketjusta. BMW kuulemma yrittää pestä käsiään tuosta takaisinvedosta mutta homma etenee kokoajan. Koneessa on bmw:n mukaan useita suunnitteluvurheitä ja kyseisen koneen valmistus keskeytettiin ja korvattiin uudella kokonaan uusitulla b-sarjan moottorilla.
Milläs selität sen, että kun tilaat uuden 20i:n xDrivenä tai automaattina, niin se on kait yhä edelleen N20-mosa...B-sarjan mosa on vaan 20i takapotku manuaalissa...Eli jos on bemun mukaan paska mosa, niin miksi on edelleen käytössä...
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
Alko vaan ärsyttämään kun ihan asiallisesti yritin kysellä aiheesta ja eihän sitä pitäisi provosoitua. En ole muuten Audi mies ihan bemarilla ajelen ja on niitä muitakin hyviä automerkkejä / foorumeita.pmj kirjoitti:[offtopic]salmol kirjoitti: ... Muuten tulee mieleen että joku audi-foorumin pelle tulee trollailemaan.
Ei millään pahalla mutta ei kai kannattais noin karkeasti mollata muita autofoorumeita tai niiden jäseniä. Audifoorumilaiset ei ole sen kummempia pellejä kuin bemarifoorumien jäsenet. Sattuvat vain harrastamaan eri merkkiä. Samassa veneessä tässä kaikki ollaan, perusnaapurinsetää enemmän kiinnostuneita autoista. Audiclub on kyllä mielestäni yksi asiallisimmista autofoorumeista Suomessa. Sielläkin kun tulee silloin tällöin pyörittyä niin eipä ole siellä bemareita juuri dissattu, päinvastoin. Itse otsikon aiheeseen en osaa valitettavasti ottaa kantaa.
[/offtopic]
Eikä tällaisetkaan kommentit juuri asiaa edistä.PeeGee kirjoitti:... Juuri sinunlaisesi urpon amiksen vikinät pilaavat useat asialliset keskustelut.
Take it easy ....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 79
- Liittynyt: 27 Helmi 2014, 18:39
- Auto: G20 330e xDrive M-Sport 2023
- Paikkakunta: Helsinki
Tietääkseni kaikki LCI 320i ja 330i ovat B48B20A/B moottorikoodeilla, kun taas pre-LCI 320i ja 328i ovat N20B20 koodilla eri viritysasteilla.Eerote kirjoitti:Minulla ainakin on 17.06.2016 valmistuneessa F30 LCI:ssä B48 vaikka on xDrive ja automaatti. Ja ymmärtääkseni kaikki LCI F30 20i:t ovat B48:lla vetotavasta tai vaihteistosta riippumatta. Muista korimalleista en osaa sanoa.
Vetotavasta en ole kuullut, että sillä olisi ollut vaikutusta.
Jos muistan oikein, USA:n markkinoilla LCI taitaa olla edelleen, tai ainakin alkuun oli N20 sarjaa, kun taas eurooppalaiset saivat LCI:n uusilla moottoreilla.
Oman 330e:n osalta ei oikein tietoa löytynyt, mutta olettaisin siinä olevan saman moottorin kuin normi LCI 320i:ssä.
No menepä sitten sinne muille hyville automerkkien foorumeille.PeeGee kirjoitti:Alko vaan ärsyttämään kun ihan asiallisesti yritin kysellä aiheesta ja eihän sitä pitäisi provosoitua. En ole muuten Audi mies ihan bemarilla ajelen ja on niitä muitakin hyviä automerkkejä / foorumeita.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mitä kaikkea siinä uudessa moottorissa on muutettu versus vanhempi versio? Siksi kyselen, kun sattui ihan semmoinen pikku juttu, että tilasin uuden LCI F31:n tuolla ilmeisesti uudella moottorilla
Toki mulla ne vanhemmatkin versiot on kestäneet sen vajaat 30.000km:a mitä autojen mittareihin on mulla kerennyt tulla
Toki mulla ne vanhemmatkin versiot on kestäneet sen vajaat 30.000km:a mitä autojen mittareihin on mulla kerennyt tulla
Ei taida montaa yhteistä osaa olla N20 ja B48 moottorien välillä. B48 uutta moduulimottorisarjaa ja esim. sylinterimitat muuttuneet. ETKA:sta noita moottoriversioita voi tarkastaa ja LCI:t on tuolla uudella moottorilla, voihan siellä joku poikkeuskin olla esim. USA:n 328i LCI.J1978 kirjoitti:Mitä kaikkea siinä uudessa moottorissa on muutettu versus vanhempi versio? Siksi kyselen, kun sattui ihan semmoinen pikku juttu, että tilasin uuden LCI F31:n tuolla ilmeisesti uudella moottorilla
Toki mulla ne vanhemmatkin versiot on kestäneet sen vajaat 30.000km:a mitä autojen mittareihin on mulla kerennyt tulla
Sent from my iPhone using Tapatalk