BMW 335 kokemuksia?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
jesse874
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 12:07

Yritin löytää mutta tälläistä aihetta ei hetkeen löytynyt eli nyt olisi ensimmäisen auton hankinta edessä. Olen katsonut saksasta Bmw 335i tai 330i malleja. 335i kehuttu paljon ja siinä näyttäisi enemmän ainakin potkua olevan kuin 330i:ssä. Haluaisin nyt kuulla kumpi olisi järkevämpi ostos, 330i kuluttaisi selvästi vähemmän mutta se tälläisessä 300hv autossa ei olekkaan tärkeää jos 335i on niin hyvä kuin olen kuullut. :) Mites tossa 335i olisi optimaalinen ajokilometri määrä millä kannattaisi lähteä etsimään autoa, olettaisin että kun 200 000km rupeaa täyttymään rupeaa olemaan ajankohtaista osien vaihto. Olen katsonut että omalla budjetilla saisi 150t ajettu 335i onko se jo liikaa tälle autolle vai onko huolettomia kilometrejä vielä sen ikäisellä autolla edessä? Olisi kiva myös kuulla kokemuksia jos joku tälläsen on saksasta uittanut niin kuinka suuret verot näissä tulee noin suunnilleen? Bensa koneen ottaisin kyllä mielummin mutta kumpi on todettu paremmaksi (vähä vikaisemmaksi) bensa vai diesel 330/335 ? Myös jos on jotain ehdottomia varusteita tälläisiin mitä pitäisi tutkailla niin mielellään kuulisin. Kiitos jo etukäteen vastauksista :rolle:
pmj
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 219
Liittynyt: 06 Tammi 2015, 11:40

Mitä mallia olet hakemassa? E90/E91/E92/E93?. Riippuu ne verot mm. siitä. Veroihin vaikuttaa myös vuosimalli ja kilometrit. Tullin sivuilta löytyy verotuspäätöksiä tuoduista autoista.
Luotettavuudesta sen verran että itsellä suomalaisesta autoliikkeestä ostettu E92 330i (tuotu Tsekeistä). Itse olen ajanut sillä nyt 67tkm-129tkm eli kuutisenkymmentä tonnia. Ainoa vika toistaiseksi on ollut toinen takapyörän laakeri joka piti vaihtaa. Taitaa olla vähävikaisin auto mikä mulla ollut (kopkop).
jesse874
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 12:07

juu kiitos vastauksista E92 tai E93 osuu omaan silmään mutta oikeastaan mikä vaan noista kelpaa jos löytyy omaan silmään
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Itse lähtisin mielummin etsimään 330i:tä (N52/N53) mikäli kilometrit alkavat olemaan lähempänä 200k. Perusvarmaa vapari tekniikkaa ilman suurempia tiedossa olevia tyyppivikoja. Tosin joitain ongelmia on esiintynyt HVA:ssa eli hydraulisissa venttiilinnostimissa.
335i (N54) myös toki hyvä ja hieno vaihtoehto, voimaa löytyy! :thup:
Mutta ko. moottorissa on ongelmia mm. HPFP:n (korkeapaine polttoainepumppu) kanssa, mutta nämä ilmeisesti vaihdettu takaisinkutsuna uuteen?
Myös turbojen/hukkaporttien kanssa on ollut ongelmia, joka voi olla/on kallis korjata mikäli joutuu turboja vaihtamaan. Ja myös vesipumppujen kanssa on ollut ilmeisesti joitakin ongelmia, mutta niistä en tiedä sen enempää kuinka laajasti on tai onko vain U.S malleissa etc.

Tuossa vielä linkki amerikan foorumille jossa juttua 35i (N54) koneesta: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=648635
Ja wikipediassa myös jotain: https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N54

Itse tärkeimpänä pitäisin sitä, että huollot ovat tehty ajallaan ja mielellään merkkiliikkeessä. Huoltohistoria on mahdollista selvittää etukäteen valmistenumeron (VIN) perusteella paikallisessa merkkihuollossa. Valmistenumeron perusteella pystyy katsomaan kaikki tehtaan tietokantaan merkatut tehdyt huollot, takaisinkutsut etc.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
manonyymi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
Auto: BMW E92 335cix 2008

Itsellä ollut pari vuotta E92 335xi ja toistaiseksi on toiminut hyvin. Autolla ajettu vähän reilu satatuhatta. Toki normi huollot on tehty. Tosiaan tuo polttoainepumppu ja suuttimet on tehty tehtaan kamppanjana aiemmin ja etujouset on vaihdettu aiemman omistajan toimesta. Teho eron verrattuna 330i huomaa, mutta riittävä on myös 330i. Varusteet aikalailla makuasia. Itsellä perus M-sport sisusta on mukava mutta ei näytä mielestäni kovin hyvältä, tosin ei nahatkaan välttämättä lähes kymmenvuotiaassa aivan tikissä olisi. Takaveto/ neliveto ja automaatti/ manuuali varmaan ikuisuus aiheita. Välillä olen automaattia kaipallut kun normiajoa taajamassa suurin osa kuitenkin. Neliveto ei myöskään käänny ihan niin ketterästi. Karmittomat lasit ovat toimineet, mutta ei ne ideaalit ole talvella. Suositella voin tälläisen hankkimista. :thuup:
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Kävin syksyllä 2006 tuota samaa pohdiskelua sen välillä että kumpi parempi, 335i vai 330i.
Tuolloin se pohdinta oli lähinnä hyvin varusteltu 330i vs niukasti varusteltu 335i.
Päädyin jälkimmäiseen, hetkeäkään en katunut. Moottori oli ominaisuuksiltaan erinomaisen hieno, muistutti ominaisuuksiltaan lähinnä vaparikasia tuon 10 vuoden takaisen ajan moottorien vertailussa. Hieno moottori se on edelleen. Siksi ääni 335i:lle, toki sitten tuo kilometrien myötä tuleva luotettavuuspohdintakin on syytä tehdä.
Niin ja se piti vielä sanoa että minä päädyin tuolloin manuaaliaskiin. Se oli mielestäni virhevalinta. 335i, vaikka suorituskykyinen auto onkin, ei mielestäni ole luonteeltaan mikään kepittämisauto. Automaattilaatikko istuu mielestäni auton/ moottorin ominaisuuksiin paremmin.
Ja lopuksi totean vielä että 335i on yksi parhaita ja mieleenpainuvimpia autohankintoja mitä olen tehnyt.
Vastaa Viestiin