Moi. Edessä on tilanne,että auto pitäisi päivittää dieselistä bensaan. Samalla haluaisin myös eroon volkkarista. Nettiautoa selaillessa vastaan tuli kaksi BMW:tä jotka vähän kiinnostaisi. 45 vuotisen elinkaareni aikana en ole koskaan bemaria tainnut edes ajaa,joten en siis tiedä k o merkistä mitään. Voisitteko kertoa näiden kahden auton hyvät ja huonot puolet ja muutenkin kokemuksia. Kiitos !
https://www.nettiauto.com/bmw/318/8744199
https://www.nettiauto.com/bmw/525/8629317
Lähinnä tarvitsen auton työmatka-ajoon,joka tulevaisuudessa tulee olemaan n 20 tkm/v. Kiva tietenkin olisi jos kyytiin mahtuisi kaksi muksua ja jopa vaimo silloin tällöin....
Ostaako Bemari,vai eikö ostaa....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Sen varmaan jo ymmärsitkin, että noilla kilometreillä ja iällä autoon voi tulla jo melkein millaisia vikoja tahansa.
Lyhyesti:
E90 Valvetronic mekanismi joko ihan lopussa tai joku aika sitten korjattu. N 1000 - 2000 eur remppa. Pelkät osat taitaa maksaa noin tonnin. Hyvässä lykyssä taas puolatkin vaihtokunnossa. No niihin ei mene omaisuutta.
Lisäksi pitää varmistaa ja tarkistaa jakoketjun kiristimen kunto ja ylipäätään ettei ketju ole jo venynyt.
E61: tuossahan on wakawanha M54. Siinä ei vikoja juuri ole kunhan huohotinletkut tarkistettu ettei ole tukossa. Lisäksi noilla kilometreillä venttiilinvarren kumit voi jo falskata. Samalla vaihdetaan se vuotava venttiilikopan tiivisti.
Osta nyt kuitenkin diesel, joko M47 tai M57 koneella. Kunhan termareita ja hehkuja vaihtaa, niillä ajaa maailman tappiin. Säästyneellä polttoaineella makselee jo noilla kilometreillä kevyesti käyttömaksueron.
Lyhyesti:
E90 Valvetronic mekanismi joko ihan lopussa tai joku aika sitten korjattu. N 1000 - 2000 eur remppa. Pelkät osat taitaa maksaa noin tonnin. Hyvässä lykyssä taas puolatkin vaihtokunnossa. No niihin ei mene omaisuutta.
Lisäksi pitää varmistaa ja tarkistaa jakoketjun kiristimen kunto ja ylipäätään ettei ketju ole jo venynyt.
E61: tuossahan on wakawanha M54. Siinä ei vikoja juuri ole kunhan huohotinletkut tarkistettu ettei ole tukossa. Lisäksi noilla kilometreillä venttiilinvarren kumit voi jo falskata. Samalla vaihdetaan se vuotava venttiilikopan tiivisti.
Osta nyt kuitenkin diesel, joko M47 tai M57 koneella. Kunhan termareita ja hehkuja vaihtaa, niillä ajaa maailman tappiin. Säästyneellä polttoaineella makselee jo noilla kilometreillä kevyesti käyttömaksueron.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
e90 on siis tuo farkku ja e61 sedani? mitähän tuo vaihteiston bg huolto mahtaa tarkoittaa? En ole mitään rakettia etsimässä,eli ei niitä tehoja kauheesti tarvitse olla kunhan kuljettaa turvallisesti ja tyylikkäästi paikasta a paikkaan bee. Pitäiskö tuo farkku unohtaa kokonaan? missäs malleissa noita m47 ja m57 moottoreita on ?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
E90 on tuon generaation kolmossarjan sedani (E91 farkku, E92 coupe, E93 avo) ja E61 on tuon generaation vitossarjan farkku (E60 olisi siis sedani).
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Tuolla siitä juttua:gearbox kirjoitti:Jaahas...
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=321405
"Hiukan" hermostuttava vika, eihän se vielä maailmaa kaada jos auto palaa, mutta jos siinä menee talokin mukana... Tiedä sitten mikä tilanne on nyt, tuolla ei ole ollut viestejä vähään aikaan. Ehkä tietous asiasta on levinnyt ja kaikki on tutkittu ja korjattu.
TJJ kirjoitti:Tuolla siitä juttua:gearbox kirjoitti:Jaahas...
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=321405
"Hiukan" hermostuttava vika, eihän se vielä maailmaa kaada jos auto palaa, mutta jos siinä menee talokin mukana... Tiedä sitten mikä tilanne on nyt, tuolla ei ole ollut viestejä vähään aikaan. Ehkä tietous asiasta on levinnyt ja kaikki on tutkittu ja korjattu.
Pitäisköhän sittenkin katsella niitä Volvoja....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Montakos e6x-mallia nyt sitten on oikeasti palanut?? En nyt ehkä ihan tuon takia kyseistä mallia hylkäisi vertailulistalta kuitenkaan.
Ja yleisesti käytetyistä autoista: nettiä kun riittävästi selaa, niin kohta huomaa ettei ole käytettyä autoa jonka voisi ostaa, kaikki ovat täysiä pommeja. Kuitenkin suurin osa ihmisistä niitä "pommeja" ostaa ja ajelee niillä ihan sujuvasti.
Ja yleisesti käytetyistä autoista: nettiä kun riittävästi selaa, niin kohta huomaa ettei ole käytettyä autoa jonka voisi ostaa, kaikki ovat täysiä pommeja. Kuitenkin suurin osa ihmisistä niitä "pommeja" ostaa ja ajelee niillä ihan sujuvasti.
Jos kaveri on jo päättänyt siirtyä diiselistä bensaan (fiksu teko sanon minä), niin dieseleiden kehuminen on ajanhukkaa.jaki kirjoitti:...Osta nyt kuitenkin diesel, joko M47 tai M57 koneella. Kunhan termareita ja hehkuja vaihtaa, niillä ajaa maailman tappiin. Säästyneellä polttoaineella makselee jo noilla kilometreillä kevyesti käyttömaksueron.
Jos budjetti on tuo n. 7000,- itse ostaisin mielummin parhaan E39 sedanin mitä saa ~5000,- hintaluokassa, ja jättäisin pari tonnia remppavaraa. Farkuissa on niin paljon enemmän tulevaisuudessa eteen tulevia rahareikiä ettei maksa vaivaa (ellei ehdottomasti tarvitse runsaasti tavaratilaa)
Jos ei aja paljon maantieajoa, vois pienempikin 3-sarjalainen käydä, mutta vain kutoskoneella.
Valvetronic koneet jättäisin muille.
Jos ajokokemusta ei ole bemareista, niin ei välttämättä kannata ostaa sitä ensimmäistä jota koeajaa, vaan ensin kokeilee useamman korimallin useampaa yksilöä, jolloin saa jonkinlaisen kuvan kunkin tyypin ominaisuuksista ja yksilöiden eroista. Ja sen jälkeen päättää mikä kokeilluista malleista oli se mitä alkaa etsimään tosissaan.
Siitä se lähtee.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 131
- Liittynyt: 15 Marras 2012, 23:14
- Auto: BMW 318dA LCI 2009
Minulla on E90 318 sedan, tosin diesel ja automaatti. Kilometrejä on takana 172 000.
Toistaiseksi kyseinen yksilö on ollut täysin vikavapaa. Katsastusmiehen suullisen palautteen mukaan auto on "kuin uusi." Eli jos tällä kokemuspohjalla arvioin, niin voin sanoa, että E90 on ainakin hyvin luotettava. Mutta autothan taitavat loppujen lopuksi olla yksilöitä nekin.
E90 on kokoisekseen ketterä, ja ohjaus on tunnokas. Nautinnollinen ajettava syheröisemmillä teillä. E90:n ajonhallintasysteemi toimii niin hyvin, ettei talvikeleilläkään ole mitään ongelmia - ellei sitten lähde uhmaamaan fysiikan lakeja.
Tältä foorumilta taitaa löytyä myös ketju, jossa käsitellään E90/E91:n tyyppivikoja.
Mutta jos itse olisin ostamassa bensavehjettä tuolla budjetilla, valitsisin todennäköisesti jonkin edullisemman merkin, jolloin saisin vähemmän ajetun yksilön.
Toistaiseksi kyseinen yksilö on ollut täysin vikavapaa. Katsastusmiehen suullisen palautteen mukaan auto on "kuin uusi." Eli jos tällä kokemuspohjalla arvioin, niin voin sanoa, että E90 on ainakin hyvin luotettava. Mutta autothan taitavat loppujen lopuksi olla yksilöitä nekin.
E90 on kokoisekseen ketterä, ja ohjaus on tunnokas. Nautinnollinen ajettava syheröisemmillä teillä. E90:n ajonhallintasysteemi toimii niin hyvin, ettei talvikeleilläkään ole mitään ongelmia - ellei sitten lähde uhmaamaan fysiikan lakeja.
Tältä foorumilta taitaa löytyä myös ketju, jossa käsitellään E90/E91:n tyyppivikoja.
Mutta jos itse olisin ostamassa bensavehjettä tuolla budjetilla, valitsisin todennäköisesti jonkin edullisemman merkin, jolloin saisin vähemmän ajetun yksilön.
Katselin noita halvempiakin bemuja. Mikä on PDC ? entä imutakaluukku?? kuullostaa mielenkiintoiselta...
https://www.nettiauto.com/bmw/525/8752902
https://www.nettiauto.com/bmw/525/8752902
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Sähkömoottori vetää takaluukun viimeiset sentit kiinni = "imutakaluukku"
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Juha kirjoitti:Sähkömoottori vetää takaluukun viimeiset sentit kiinni = "imutakaluukku"
Varmaan hyvinkin tarpeellinen kampe . Autossa kuulema vikena se,että 3 tutka-anturia rikki,mutta on tilannut uudet saksasta jo. Ja tyhjäkäynti "humppaa" n 3 sekuntia hiljennettäessä. Veikkasi syyksi ilmamassamittaria tai tyhjäkäyntiventtiiliä. Korjaaminen maksaa kuulema 200-400 euroa töineen. Muuten pitäis olla ns soiva peli,eikä anna vikakoodeja. Tuo olis senverran edullinen,että jos on pommi,ei ketuttais niin paljoa kuin kalliimman kohdalla... Oisko järkee??
Kannattaakohan ostaa autoa "liikkeestä", jossa yhteensä 3 autoa myynnissä? Jos ostat täydellisen pommin niin perävalotakuu kuulunee kauppaan. Sitä vaan, että äkkiä tohonkin palaa toinen mokoma auton hinta remppoihin.