Bemarilla on iso autotehdas USA:ssa samoin Kiinassa, jossa on myös mersulla ja audilla isot tehtaat.
Miten on, tehdäänkö niissä auto kokonaan alusta asti, pellit moottori jne. vai kootaanko ne tuoduista osista?
Autotehtaat ulkomailla, kootanko vai tehdäänkö auto alusta asti
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Ei kai missään enää ole sellaista varsinaista autotehdasta, jossa toisessa päässä tehdasta ajetaan malmia sisään ja toisestä päästä putkahtaa valmiita autoja. Ainakin Ladan Toljattin tehtaan on kerrottu olleen sellainen.
Myös saksalainen autotehdas on pelkkä kokoonpanolinja, jonne komponentit rahdtaan pitkin ja poikin maailmaa. Hyvin paljon tulee nykyisin itäisestä Euroopasta.
Myös saksalainen autotehdas on pelkkä kokoonpanolinja, jonne komponentit rahdtaan pitkin ja poikin maailmaa. Hyvin paljon tulee nykyisin itäisestä Euroopasta.
Joo, katsoin YouTubesta audin valmistusta Kiinan tehtaalla ja siellä moottori tuli alustassa kiinni
yhtenä kappaleena kokoonpanolinjalle tai sitten moottorin kiinnitystä ei vain näytetty.
On muuten aikamoista siirtelyä tuoda osat paikasta toiseen eri puolille maailmaa, mutta sehän voi mennä niin,
että laiva tuo konteissa ison määrän auton osakokonaisuuksia ja vie takaisin tullessaan täyden lastin jo valmistettuja autoja.
Tosin Wolfsburgissa tehtaan kiertoajelulla näyttivät kokoonpanolinjan alkupään, jossa oli
isoja teräsrullia ja sanoivat, että tästä se alkaa, mutta kai sinnekin tulee valmiita osia.
yhtenä kappaleena kokoonpanolinjalle tai sitten moottorin kiinnitystä ei vain näytetty.
On muuten aikamoista siirtelyä tuoda osat paikasta toiseen eri puolille maailmaa, mutta sehän voi mennä niin,
että laiva tuo konteissa ison määrän auton osakokonaisuuksia ja vie takaisin tullessaan täyden lastin jo valmistettuja autoja.
Tosin Wolfsburgissa tehtaan kiertoajelulla näyttivät kokoonpanolinjan alkupään, jossa oli
isoja teräsrullia ja sanoivat, että tästä se alkaa, mutta kai sinnekin tulee valmiita osia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 401
- Liittynyt: 19 Tammi 2013, 10:04
- Auto: 325d e91 -08 M-Sport
- Paikkakunta: Lappeenranta
Ei kai kyse helppoudesta olekaan, vaan halvemmasta työvoimasta, tullien- /verojen kiertämisestä ja markkinoinnista. Paikallisille on hyvä myydä kotimaassa tehty auto ja tuotanto voi saada viranomaisiltakin suopeaa kohtelua, mutta ei se sitä tarkoita, että kaiken maalaisille halutaan opettaa ihan kaikki.
325d e91 -08 M-Sport, 118d e87 -05
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
Ex. 316i e46 -00, 320i e46 Touring -04 M-Sport
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 07 Syys 2013, 14:00
- Auto: F11 520d
Niinhän sitä väitetään Ferrareiden valmistuvan Italian Maranellossa.
Silti niiden tuulilasit on jo pitkään valmistettu Tampereella. Melko usein näkee maranellolaisen lasinkuljetusrekan yöpymässä Tampereella kuormaa odottamassa.
Silti niiden tuulilasit on jo pitkään valmistettu Tampereella. Melko usein näkee maranellolaisen lasinkuljetusrekan yöpymässä Tampereella kuormaa odottamassa.