Ruosteenesto

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
2010X6
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Elo 2017, 07:59

Auto on uinut etelä-Euroopasta Suomeen, miten pitkälle voi luottaa tehtaan alkuperäiseen ruosteenestoon, sinkitys ym, Vai vaatiiko Suomen talvi jotain extraa? Tekeekö Suomen maahantuonti jotain ylimääräistä Suomen olosuhteisiin?

Kenelläkään tietoa asiasta? :conf:
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1851
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei ole Suomen maahantuojat tehneet ruosteenestokäsittelyitä muihinkaan merkkeihin 90-luvun alkupuolen jälkeen.

Jälkikäsittelyn hyötyyn vaikuttaa kuinka vanha auto on nyt ja kauanko sitä aikoo pitää. Jos autosi on esim. 2010 vuodelta, siihen on etelä-Euroopassakin kertynyt sen verran ruosteen alkua pohjaan, että jälkikäsittely lähinnä koteloi ruosteen muhimaan saumoihin. Toisaalta, jos et aio pitää autoa todella vanhaksi, Bemari ei ehdi kuitenkaan ruostua niin että sinua koskaan ehtisi haittaamaan.
2010X6
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Elo 2017, 07:59

Kiitos vastauksesta. Ollaan siinä uskossa että kärry ei lahoa käsiin...
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

2010X6 kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Ollaan siinä uskossa että kärry ei lahoa käsiin...
Joo, kyllä elektroniikka hajoaa ensin...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vastaa Viestiin