Tietääkö kukaan, millä tavoin BMW:n nykyiset suoritusarvot, jotka tehdas ilmoittaa, on mitattu?
Minua kiinnostaa, onko kiihtyvyys- ja kulutusarvot mitattu oletuksena autossa olevalla Comfort-ajomoodilla vai niin, että kulutus on EcoPro-moodilla ja kiihtyvyys Sport-moodilla?
BMW:n suoritusarvot?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Lienee teoreettinen mahdottomuus päästä ilmoitettuun kulutuslukemaan vai ajatko teipit ovensaumoissa, ilman ohjaustehostinta ja ilmastointia?[emoji16] Onkohan testissä esilämmitetty moottori, jolloin ei ole kylmäkulutuksen tuomaa lisää. Ainakin mittauslämpötila taisi olla 20 paikkeilla.
Vai vertaatko omaa maantiepainotteista kulutusta tehtaan ilmoittamaan keskikulutukseen?
Vai vertaatko omaa maantiepainotteista kulutusta tehtaan ilmoittamaan keskikulutukseen?
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
- eesau
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 89
- Liittynyt: 16 Syys 2012, 15:13
- Auto: F30 320dA X-drive vm. 2017
- Paikkakunta: Espoo
Kysyin asiaa maahantuojaltakin. Ohessa vastaus:
"Kulutus- ja kiihtyvyysmittaukset on tehty siinä ajodynamiikkatilassa jossa auto käynnistyy, joka on Comfort (poissa lukien EfficientDynamics –mallit jotka käynnistyvät oletuksena EcoPro –ajodynamiikkatilassa)."
"Kulutus- ja kiihtyvyysmittaukset on tehty siinä ajodynamiikkatilassa jossa auto käynnistyy, joka on Comfort (poissa lukien EfficientDynamics –mallit jotka käynnistyvät oletuksena EcoPro –ajodynamiikkatilassa)."
BMW 1502 (75hv), 316 (90hv), 520i (125hv), 320i (125hv), 520i (125 hv), 520i (150 hv), 320iA (150 hv), 320dA (184 hv), 320dA X-drive (190 hv)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Mitä ihmettä. Kokeilin kerran E91 320d:llä, jossa oli varmasti kunnossa oleva N47 kone. Alla 16" renkaat orggisvanteilla ja sallitun ylärajoilla olevilla paineilla, kuinka pienellä pääsee.Kuudensuora kirjoitti:Lienee teoreettinen mahdottomuus päästä ilmoitettuun kulutuslukemaan vai ajatko teipit ovensaumoissa, ilman ohjaustehostinta ja ilmastointia?
Pääsin hyvin lähelle ilmoitettua maantiekulutusta, olisiko ollut joku 4,5 l/100km.
Juu, ei paljon ohiteltu, ylämäessä nopeus hiukan putosi, mutta muuten mentiin rajoitusten mukaan todella herkällä kaasujalalla.
Ilman lämpötila taisi olla nollan hujakoilla tai pikku pakkanen, niin ilmastointikaan ei häirinnyt...
Pelkkää tuskaahan tuollainen ajelu oli, mutta ihmeen vähällä meni.
Ajo kesti siis n 100 km, tankkauspistoolin naksauksten mukaan tankattu.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Mun autolle on luvattu kaupunkikulutukseksi 5,5-5,1. Ikinä ei ole yli 5,6 mennyt tankista mitattuna vaikka kuinka lyhyttä ajoa (joskus talvella yks tankillinen oli 5,6 kun oikein raskaat lumipöperökelit). Lisäksi mulla on M-sportin pulleammat renkaat kuin mille toi kulutus on luvattu. Viime tankki 5,15 l/100km tankista mitattuna, pisin ajettu matka yhteen suuntaan 26 km töihin, lyhin 0,5 km päiväkotiin, välillä 3 km kauppaan tai 7 km salille. Eikä ole mitenkään säästelty, on siis tullut kiihdyteltyä yms. Skooda-kuskien kiusailua.
Maantielle luvattu 4,3-3,9 l/100km. Ei oo mikään ongelma.
Esim. F30:han menee 320dA xdrivena vielä ykkössarjaa pienemmällä (muotoilu?). Ei näitä voi kyl kulutusliiottelusta moittia.
Maantielle luvattu 4,3-3,9 l/100km. Ei oo mikään ongelma.
Esim. F30:han menee 320dA xdrivena vielä ykkössarjaa pienemmällä (muotoilu?). Ei näitä voi kyl kulutusliiottelusta moittia.
^Huomioitko matkamittarivirheen kulutuslaskelmissa?
Mutta kyllä näillä on mahdollista ajaa virallisten kulutuslukemien mukaan käytännössäkin, JOS kuljettaja osaa ja haluaa taloudellisesti ajaa. Se ajotapa ei ole tosin urheilullista tai näyttävää.
Mutta kyllä näillä on mahdollista ajaa virallisten kulutuslukemien mukaan käytännössäkin, JOS kuljettaja osaa ja haluaa taloudellisesti ajaa. Se ajotapa ei ole tosin urheilullista tai näyttävää.
10-15v sitten pääsi ihan heittämällä alle normilukujen. Minulla meni 2003 E60 530DA jokseenkin tasan 6.0 normin ollessa muistaakseni jotain 6.7. Nyt kesäautona oleva E46 320 menee jokseenkin tasan 8.0 yhdistetyn normin ollessa 8.9. Sitten taas 120 Xda vie 5.2 vaikka kaikin keinoin yrittää päästä mahdollsimman vähällä , mm ilmastointi on hyvin harvoin päällä.
Älä yritä liikaa tai mummoile. Ite en oo IKINÄ ottanu ilmastointia pois päältä. Tää kone vaatii suht reippaat kiihdytykset ei tietenkään kaasu pohjassa mut sillain reippaasti ja sit heti hölläys kun pääsee matkanopeuteen ja sit pintakaasua jos ei tarvi pyrkiä mihinkään. Mobiilina ei näy sun autos, mut oliko lci?
LCI on vm 2017. Taitaa runsas mottoritieajo 130 mittarivauhdilla nostaa mulla väkisin kulutusta. Toisaalta ajo on aivan vastaavaa noilla E60 ja 46 malleilla , ja niissä normi alittui selvästi. Kuvannee sitä , että optimointi testisykejä varten toimii yhä paremmin ja samalla testi ja käytännön kulutus etääntyvät.