Terve,
Ensimmäinen viesti tänne, jos on parempi paikka aiheelle, niin siirrettäköön.
Olen ostamassa Volvo v50:n tilalle 09vm bmw 520d a:ta jolla on ajettu Suomen teillä nyt 210k kilometriä.
Kävin kyseisellä autolla pitkän koelenkin ja kaupungissa sillä pyörin. Täytyy sanoa, että laatu on aika paljon parempi, kuin Volvossa. Autossa on täysi huoltokirja ja kaikki vaikutti olevan kunnossa.
Mihin asioihin tuon ikäisen auton kanssa kannattaa valmistautua ja mitä remontteja huono ikäisessä pitää olla jo tehtynä?
Ja tärkein, kannattaako edes sotkeutua?
Kiitos jo etukäteen!
Markku
Uuttta vanhaa Bmw:tä ostamassa
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös vm. 2007-> ole N47-koneella tuo 520d. Eli jakopää tarttis olla korjattuna tai jos ei ole niin tulee aika väkisin. Tältä foorumiltakin kuultua "Kun koneesta alkaa kuulumaan ääntä, on tasan kaksi vaihtoehtoa, joko laittaa auto äkkiä vaihtoon tai korjata jakopää." Tossa olis just sopivat kilsat siihen eli kuunnella kannattaa tarkasti tai selvittää huoltohistoriasta onko jo korjattu. On nimitäin monen tonnin remppa (tai kai se nykyään jo jostain speciaalipajalta pariin donaan onnistuu, marmorilla taitaa olla luokkaa >5000€).
Voit lukee tän ketjun alkajaisiksi http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... &start=380 tai googlettaa "n47 jakopää" näin alkajaisiksi.
Voit lukee tän ketjun alkajaisiksi http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f= ... &start=380 tai googlettaa "n47 jakopää" näin alkajaisiksi.
Tuo lienee E60/E61 korimalli, joten virtakaapelin läpiviennin/liitoksen kuntoon kannattaa kiinnittää kunnolla huomiota: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=321405
Nämä tulee itselle ensimmäisenä mieleen. Aiemmissa postauksissa näistä jo mainittiin:
-Jakopää
-Termarit
-Akkukaapelin liitos kontin alla
-Hehkut/hehkun boksi
-Takavalojen maadoitus
Itse ostaisin kuusi sylinterisen sellaisen aiemmin omistaneena.
-Jakopää
-Termarit
-Akkukaapelin liitos kontin alla
-Hehkut/hehkun boksi
-Takavalojen maadoitus
Itse ostaisin kuusi sylinterisen sellaisen aiemmin omistaneena.