Android auto

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
letiss
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 14 Helmi 2018, 09:34

116 -2014 ja en saa pelittämään yo. softaa, onko joku saanut ? Duunikaverit pää märkänä käyttää skodissa tms softaa
hyvällä menestyksellä, mutta mulla ei vaan lähde laukalle. Teenkö turhaa työtä vai voiko tuon saada pyörimään ?

Kellään mitään ideoita tai vinkkejä vastaavasta ohjelmistosta ?
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei sen kuulu Bemarissa toimiakaan, vain Apple Car Play.
Avatar
Tomm1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 14 Helmi 2011, 22:07
Auto: G31 LCI xDrive ja F82 ///M4
Paikkakunta: Kaarina

Juu näin se menee, muissa merkeissä toimii sekä Android Auto että Aple Car Play. BMW on päättänyt käyttää vain omenauskontoa.
Käyttiksenä: G31 LCI xDrive Pappa Edition ja harraste: F82 ///M4
ex bimmerit: F20 M135i xDrive AT 445 hv, E93 335i (430 hv), E92 335i (610 hv, 750 Nm) :thup: , e60 535D -09, e61 535D -05, e34 530i -95
jpk
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 292
Liittynyt: 03 Elo 2011, 09:14
Auto: X3 (G01)

Olen käyttänyt kokeilumielessä autossani Apple Car Play'tä, mutta se ei minusta tuonut mitään sellaista lisäarvoa, että pitäisin sitä päällä pysyvämmin. Mitä olen lukenut kommentteja Android Autosta, niin myös siinä tilanne tuntuu samanlaiselta: tarjonta niin Applen kuin Androidin osalla painottuu musiikkiin ja siinä ainakin minulle kännykän ja auton omat toiminnot ovat riittäviä. Android Auto ei myöskään virallisesti ole vielä Suomessa Googlen tukema, joten pieni hankaluus myös Googlen puolelta. Molemmat systeemit ottavat BMW:ssä ison näytön omaan käyttöönsä, joten auton omat sisäiset toiminnot jäävät vähän vajaiksi, jos Car Play tai Android Auto on päällä. iPhonen ja Car Play'n Siri -toiminnot olisivat ehkä kätevä ominaisuuslisä pysyvämminkin, mutta kokeilkaapa asettaa navigaattoriin Sirin avulla kohteeksi Pitäjänmäki ja sitten Mäkkylä.

Vaikka BMW näyttäisi olevan "vahva omena uskossaan", uusimmissa G -sarjan autoissa (G30, G01) toiminnot uusien Android vers. 8 puhelinten kanssa (esim Samsung S8 + Android 8 "Oreo") ovat yllättäen minusta monipuolisempia kuin Applen ja uusimpien IOS versioiden kanssa. Esim. Spotifyn toiminta, joka pitkään oli iPhonen kanssa selvästi fiksumpaa, on nyt keikahtanut niin, että tuo Android menee iPhonen edelle. Niinikään kaikkia sähköposteja, tekstiviestejä ja kalenteria voi S8:n ja auton toiminnoin lukea iDrivessä ilman että esim. Car Play tai Android Auto "valtaisivat" koko näytön. Tässä Samsung S8 oma sähköpostiohjelma näyttäisi olevan avainasemassa eikä sähköposteja tässä tarvitse myöskään kierrättää BMW:n (hitaahkojen) servereiden kautta. Screen Mirror on niinikään tuettu uusimmissa BMW malleissa ja sehän on tunnetusti Android puhelintein juttu (...sitä tosin ei voi käyttää, jos auto liikkuu).
msalojaa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 88
Liittynyt: 11 Marras 2012, 15:27

jpk kirjoitti: 23 Helmi 2018, 11:07 Olen käyttänyt kokeilumielessä autossani Apple Car Play'tä, mutta se ei minusta tuonut mitään sellaista lisäarvoa, että pitäisin sitä päällä pysyvämmin.
Ihan sama kokemus mullakin. Aika rajoittunut valikoima auton näytöllä kivasti näkyviä ikoneita. Jos on puhelin BT tai USB kytkettynä, niin BMW:n oma järjestelmä toimii mielestäni ihan riittävästi. Toki jos autossa ei ole navia, niin sen saa Car Playn kautta Apple Mapsilla, mutta kuka sitä käyttää vs. Google Maps? ;) En maksaisi tässä vaiheessa lisää tästä varusteesta.
Vastaa Viestiin