"Rengasvalmistaja Goodyear on havainnut testeissään, että perinteiset renkaat voivat kulua sähköautoissa jopa 30 prosenttia perinteisiä polttomoottoriautoja nopeammin."
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 5_oa.shtml
Sähköautossa renkaat kuluvat jopa 30% nopeammin kuin polttomoottoriautossa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Niinpä. Just kun on tottunut tuohon sähköautojen pakokaasun hajuun niin sitten uusi kiusa.....
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1249
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Tarkoitit varmaan sitä "sähkönhajua" eli otsonin kirpeää hajua Kyllä vaparibensakasin tuoksu, varsinkin, jos on kaasarilla, on omaa luokkaansa. Polttamattoman bensan tuoksua ei voita mikäänVolvostaBemariin kirjoitti: ↑09 Maalis 2018, 13:53 Niinpä. Just kun on tottunut tuohon sähköautojen pakokaasun hajuun niin sitten uusi kiusa.....
Asiaan: kyllähän takarenkaiden kulumista on dieseleissäkin. Vaikka ajaisi mummoillen, kova alavääntö tuppaa kuluttamaan takarenkaita enemmän kuin bensa- autoissa.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Mulla ei kyllä takarenkaat kulu yhtään enempää kuin eturenkaatkaan...
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Vanhaan hyvään aikaan bensa haisi paljon paremmalta kuin nykyään. Pakokaasukin oli ihan eri hajuista kuin nykybensalla ilman kattiakin.VolvostaBemariin kirjoitti: ↑09 Maalis 2018, 19:17Nyt pitää kyllä komapata. Nuorempi poika avaa takaoven kun tankataan rouvan autoa, jotta saa haistella