Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29
pitäisi juu kokeilla,ite on vaan ns manuaali n suosija.varsinkin kun on vähän epäilevä tuon lootan. kestävyydestä ja sama koskee konetta kun on tuplaturbo.ehkä olen vaan liian vainoharhainen:) ja 30000e 10 vuotta vanhasta autosta on aika kova hinta,tosin uutenakin ollut kallis.mutta eipäkait tälläistä ostetakkaan järjellä ja onhan tuo ajaton malli.
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Mulla 35i dkg zetassa nyt 120tkm mittarissa ja 97 tkm oli kun ostin auton. Silloin kun ostin auton siihen lyötiin virit heti paikoilleen ja ei pienintäkään ongelmaa ole ollut vaikka koneesta otettu 460hv/670nm. No okei yksi vetari on hajonnut lähdettäessä launch controllilla. Takana kuitenkin monet ratapäivät / varttimaili vedot.
Edellisessä 335 oli samasta moottorista otettu 600hv 135tkm kohdalla ja 175 tkm oli mittarissa kun myin auton pois. Ei ongelmia moottorissa tai Automaattilaatikossa ja takana myös monet ratapäivät ja satoja varttimailivetoja. Uudella omistajalla hajosi sit 190tkm kohdalla kone.
Eli kyllä nämä tuplaturbo n54 moottorit ovat suhtteelisen hyviä. Tietysti näissäkin ne omat tyyppiviat on, kuten korkeapainepumppu, suuttimet, turbot ja puolat. Mutta samat tyyppiviat siinä n53 23i moottorissakin on lukuunottamatta turboja. Yleisesti noilla n54 moottorin turboilla pääsee kuitenkin sinne 150-170 tkm lukemiin ennen kuin hukkiset jumittaa tai rupeaa puskemaan öljyä läpi.
Kesällä on kyllä aivan järjettömän hienoa vedellä katto alhaalla hyvällä kelillä. Itse myös käynyt esim. Norjassa vetelemässä mutkapätkiä katto auki ja on se vaan hieno fiilis ajella siellä tälläisellä.
Edellisessä 335 oli samasta moottorista otettu 600hv 135tkm kohdalla ja 175 tkm oli mittarissa kun myin auton pois. Ei ongelmia moottorissa tai Automaattilaatikossa ja takana myös monet ratapäivät ja satoja varttimailivetoja. Uudella omistajalla hajosi sit 190tkm kohdalla kone.
Eli kyllä nämä tuplaturbo n54 moottorit ovat suhtteelisen hyviä. Tietysti näissäkin ne omat tyyppiviat on, kuten korkeapainepumppu, suuttimet, turbot ja puolat. Mutta samat tyyppiviat siinä n53 23i moottorissakin on lukuunottamatta turboja. Yleisesti noilla n54 moottorin turboilla pääsee kuitenkin sinne 150-170 tkm lukemiin ennen kuin hukkiset jumittaa tai rupeaa puskemaan öljyä läpi.
Kesällä on kyllä aivan järjettömän hienoa vedellä katto alhaalla hyvällä kelillä. Itse myös käynyt esim. Norjassa vetelemässä mutkapätkiä katto auki ja on se vaan hieno fiilis ajella siellä tälläisellä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 46
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29
edellisessä bemussa oli suutin ja puolavikoja senverran että rupes tuleen mittatäyteen ja muutviat päälle.no täytyypi mietieskellä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 34
- Liittynyt: 11 Elo 2014, 07:41
- Auto: 520da x-drive g31 2017
Kävin koeajamassa Mersun c sarjan faceliftin. Malli 200 bensa ja farmari. Yllätyin miten vakaasti auto kulki. Ja ohjaus oli miellyttävä. Paljon parempi ajotuntuma kuin omassani. Mersun leveä 10,25" keskinäyttö ja digitaalinen mittaristo miellyttivät silmää. Ainoa miinus oli, että en saanut niskatukea säädettyä riittävän taakse. Auto jäi polttelemaan ihan kunnolla. AMG varusteilla ulkonäkökin on hieno. Vaimo tosin sanoi, ettei tykkää mersusta... silti pyysin tarjouksen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 63
- Liittynyt: 09 Syys 2012, 10:35
- Auto: Porsche Cayenne e-hybrid
BMW G30 530e ///M-Sport - Paikkakunta: Helsinki
Mä tein just toisin päin, laitoin Audin kiertoon, ja kesäkuussa pitäisi saada G30 530e alle. Konfiguraattorista kuvat.
Toissa viikolla tuli ostettua myös uusi kesäauto E93 335i
Toissa viikolla tuli ostettua myös uusi kesäauto E93 335i
- Liitteet
-
- 530e.JPG (42.54 KiB) Katsottu 14504 kertaa
Daily BMW 530e ///M-sport Alpinweiß mit 19"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
Daily BMW 535i ///Non-sport Havanna mit 21"
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 47
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
- Auto: BMW 116iA 09/12
- Paikkakunta: Joensuu
Tämä autokuume oli melkein 20vuotta ja nyt mä vihdoin lääkitsin sen.
Todella pitkään ollut haaveena omistaa "klassikko" mini mutta aina keksinyt jotain muuta. Tässä pari vuotta seurailin hintakehitystä ja etsin hyväkuntoista ja usko meinasi loppua kunnes tämä tuli vastaan. Ainakaan vielä ei yllätyksiä ole löytynyt mutta enpä ole vielä uskaltanut pohjaan kurkata Mini ja ruoste kun tuntuu sopivan turhan hyvin yhteen.
Todella pitkään ollut haaveena omistaa "klassikko" mini mutta aina keksinyt jotain muuta. Tässä pari vuotta seurailin hintakehitystä ja etsin hyväkuntoista ja usko meinasi loppua kunnes tämä tuli vastaan. Ainakaan vielä ei yllätyksiä ole löytynyt mutta enpä ole vielä uskaltanut pohjaan kurkata Mini ja ruoste kun tuntuu sopivan turhan hyvin yhteen.
Keep It Simple
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 480
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
- Paikkakunta: LU
Hieno! Eikä noin pienessä autossa voi olla paljoa ruostetta
Mun eka auto piti olla Mini mutta se olikin Escort Mexico, jälkeen vähän harmittanut mutta ei se Mexicokaan ihan tylsä peli ollut. Minien kanssa tuli siihen aikaan oltua tekemisissä jonkin verran ralli- ja ratakilpureiden kanssa. Siitä on aikaa... kauan...
Mun eka auto piti olla Mini mutta se olikin Escort Mexico, jälkeen vähän harmittanut mutta ei se Mexicokaan ihan tylsä peli ollut. Minien kanssa tuli siihen aikaan oltua tekemisissä jonkin verran ralli- ja ratakilpureiden kanssa. Siitä on aikaa... kauan...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29 Huhti 2019, 21:38
6 kk kestänyt autokuume eskaloitui ja pitkän haaveilun jälkeen pihassa lepää nyt M140i LCI2 Shadow edition. Autossa mm. Performance putkisto ja midpipe, joten äänet aika 6/5.
Lisäksi mm. adaptive suspension, H&K, professional navi ja connected paketti, black panel yms.
Tämä on ollu unelmissa jo monta vuotta ja nyt valmistuksen lopetuksen myötä ajattelin että viimeinen hetki hankkia. Uskomattoman hieno lineaarisesti vetävä ja tehokas kutoskone, takaveto ja kompakti koko. Tämä taitaa olla ns. Keepperi.
Lisäksi mm. adaptive suspension, H&K, professional navi ja connected paketti, black panel yms.
Tämä on ollu unelmissa jo monta vuotta ja nyt valmistuksen lopetuksen myötä ajattelin että viimeinen hetki hankkia. Uskomattoman hieno lineaarisesti vetävä ja tehokas kutoskone, takaveto ja kompakti koko. Tämä taitaa olla ns. Keepperi.
- Liitteet
-
- F16A3328-A2DE-487B-93FC-5D942380A910.jpeg (693.76 KiB) Katsottu 13233 kertaa
Moro
Bemarikuumetta on ollut jo kauan ja nyt alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että olisi oikeasti taloudellisesti mahdollista hankkiakin sellainen. Lähinnä faceliftatut E90 ja E60 mallit kiinnostaa, mutta en oikeasti osaa päättää kumpi olisi mulle parempi vaihtoehto. Haen siis sporttista, hyvällä ajotuntumalla olevaa peliä, jolla olis kiva päästellä menemään mutkateitä yms. Kilpa-autoa en hae ja M-mallit nyt on budjettisyistäkin poisluettuja. Tehoa kuitenkin pitäisi olla tarpeeksi ja mieluiten enemmän kuin tarpeeksi.
5-sarjalaisista olen kuullut pelkkää hyvää mukavuuden ja yleisen laadukkaan vaikutelman osalta, mutta mietityttää lähinnä se, että onko E60 ajotuntumaltaan liian laivamainen jopa M-Sport -paketilla ja 35d tai 30i koneella? Onko liian "pappabemari"? Noita näyttää olevan dieseleinä todella paljon, eli kannattaisiko tuon kokoista autoa edes katsella 30i koneella vai "vaatiiko" mielestänne aina dieselin keulalle?
3-sarjalainen on kuulemma sporttisempi, mutta pitääkö muovisuus ja fiilikset heikommasta laadusta paikkaansa? Onko E9x:llä ja E6x:llä ero kuin yöllä ja päivällä, vai onko kaikki pelkkää puhetta? Kolmonen olisi myös hankintahinnaltaan hiukan huokeampi kuin vitonen. Jos päätyisin 3-sarjalaiseen, niin haluaisin bensa-manuaalin. Diesel on poissuljettu tässä tapauksessa ja automaattia karttaisin mahdollisimman pitkään. Onko tuo 335i aivan järjetön vaihtoehto käyttöautoksi, jos kilomterejä tulee vuodessa vajaa 15tkm?
Vakuutukset, verot, huollot, yms vaikuttavat ainakin olevan molemmilla aikalailla samoissa lukemissa. 335i on ehkä hieman 535d kalliimpi käyttää.
Bemarikuumetta on ollut jo kauan ja nyt alkaa pikkuhiljaa näyttää siltä, että olisi oikeasti taloudellisesti mahdollista hankkiakin sellainen. Lähinnä faceliftatut E90 ja E60 mallit kiinnostaa, mutta en oikeasti osaa päättää kumpi olisi mulle parempi vaihtoehto. Haen siis sporttista, hyvällä ajotuntumalla olevaa peliä, jolla olis kiva päästellä menemään mutkateitä yms. Kilpa-autoa en hae ja M-mallit nyt on budjettisyistäkin poisluettuja. Tehoa kuitenkin pitäisi olla tarpeeksi ja mieluiten enemmän kuin tarpeeksi.
5-sarjalaisista olen kuullut pelkkää hyvää mukavuuden ja yleisen laadukkaan vaikutelman osalta, mutta mietityttää lähinnä se, että onko E60 ajotuntumaltaan liian laivamainen jopa M-Sport -paketilla ja 35d tai 30i koneella? Onko liian "pappabemari"? Noita näyttää olevan dieseleinä todella paljon, eli kannattaisiko tuon kokoista autoa edes katsella 30i koneella vai "vaatiiko" mielestänne aina dieselin keulalle?
3-sarjalainen on kuulemma sporttisempi, mutta pitääkö muovisuus ja fiilikset heikommasta laadusta paikkaansa? Onko E9x:llä ja E6x:llä ero kuin yöllä ja päivällä, vai onko kaikki pelkkää puhetta? Kolmonen olisi myös hankintahinnaltaan hiukan huokeampi kuin vitonen. Jos päätyisin 3-sarjalaiseen, niin haluaisin bensa-manuaalin. Diesel on poissuljettu tässä tapauksessa ja automaattia karttaisin mahdollisimman pitkään. Onko tuo 335i aivan järjetön vaihtoehto käyttöautoksi, jos kilomterejä tulee vuodessa vajaa 15tkm?
Vakuutukset, verot, huollot, yms vaikuttavat ainakin olevan molemmilla aikalailla samoissa lukemissa. 335i on ehkä hieman 535d kalliimpi käyttää.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 59
- Liittynyt: 19 Touko 2013, 11:21
- Auto: M3 (E46) Convertible
- Paikkakunta: Porvoo
335 ei ole järjetön hankinta käyttöautoksi, kunhan yrittää löytää hyvän yksilön. Tyyppivikoja kyseisessä mallissa on muutamia siinä kuin muissakin BMW malleissa. Ja hyvässä käytetyssä ne saattaa olla jo ”päivitetty” kondikseen, eli ei olisi heti huoltoja edessä niiden suhteen (esim.ahtimet, puolat).
BMW E46 M3 CONVERTIBLE / 2005
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
3 vs 5: Kolmonen on sporttisempi, viitonen on lupsakampi. Toisaalta haluttaessa kolmonen on monia kilpailijoitaan lupsakampi ja viitonen monia kilpailijoitaan sporttisempi. Kumpi sopii omaan mieleesi paremmin saat oikeastaan tietää vain koeajamalla molemmat (mielellään vakioiksi ja ehjiksi tiedettyjä yksilöitä, jotta kertoo itse autosta eikä onnistuneesta saatika epäonnistuneesta virityksestä/ranetuksesta).
Viitonen ei mitenkään vaadi dieseliä, niitä vaan on aikoinaan myyty enemmän ja siksi nyt käytettynä paremmin markkinoilla. Sekä bensa- että dieselpuolella kutoskoneet on kuitenkin varsin päteviä käytölleen, eikä kumpaakaan kannata suoraan teilata koeajamatta.
Ei muuta kuin yksilöihin tutustumaan ja koeajamaan. Kunkin mallin tyyppivikoihin kannattaa toki tutustua ja varautua. Ja lopulta valinta kannattaa tehdä sen kaikista perinteisimmän ja parhaimman autonvalintakriteerin mukaan, eli kun fiilis on "Tän mä haluan" niin tinkaus päälle ja euroja pöytään - sillä tyypillisesti saa rahalle parhaiten vastinetta.
Viitonen ei mitenkään vaadi dieseliä, niitä vaan on aikoinaan myyty enemmän ja siksi nyt käytettynä paremmin markkinoilla. Sekä bensa- että dieselpuolella kutoskoneet on kuitenkin varsin päteviä käytölleen, eikä kumpaakaan kannata suoraan teilata koeajamatta.
Ei muuta kuin yksilöihin tutustumaan ja koeajamaan. Kunkin mallin tyyppivikoihin kannattaa toki tutustua ja varautua. Ja lopulta valinta kannattaa tehdä sen kaikista perinteisimmän ja parhaimman autonvalintakriteerin mukaan, eli kun fiilis on "Tän mä haluan" niin tinkaus päälle ja euroja pöytään - sillä tyypillisesti saa rahalle parhaiten vastinetta.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Kolmoseen ei ole missään mallisarjassa saanut kunnon penkkejä, eli jos mukavuudesta pitää, niin vitonen comfort-jakkaroilla.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Viitonen ei tunnu sillä tavalla lulla-laivalta kuin moni muu samankokoinen auto, mutta tuntuu selvästi isommalta kuin ketterämpi kolmonen. Makuasioita on myös istuimet, viitoseen on saanut kovalla lisähinnalla comfort-penkit, viitosen peruspenkitkin on paremmat kuin kolmosessa. Jos ajoasentosi kaipaa istuinosan kallistussäätöä, varmista että kolmosessa on sporttipenkit, jotka monen mielestä on erinomaiset nekin. Parempi äänieristys viitosessa tekee melkoisen eron.
Tekniikka ja sen ylläpitäminen on molemmissa pääosin samanlaista, mutta vaikka hyvää tekniikkaa onkin, tuon ikäistä ostaessa kannattaa jättää remonttirahaakin vielä säästöön yllätysten varalle.
Tekniikka ja sen ylläpitäminen on molemmissa pääosin samanlaista, mutta vaikka hyvää tekniikkaa onkin, tuon ikäistä ostaessa kannattaa jättää remonttirahaakin vielä säästöön yllätysten varalle.
Kiitoksia vastauksista. Ei kai tässä auta muu kuin alkaa metsästämään autoja koeajoa varten. Teen varmaan niin, että koeajan Suomessa olevia autoja ja haetan sitten Saksasta juuri omiin kriteereihin sopivan menopelin.
Onko mitään muita "pakollisia" varusteita näiden comfort- tai sport-penkkien lisäksi? Kolmosessa varmaan i-Drive on aika mukava varuste. Ainakin itselle tulee melkoset karvalakkimalli-vibat jos sitä ei löydy.
Onko mitään muita "pakollisia" varusteita näiden comfort- tai sport-penkkien lisäksi? Kolmosessa varmaan i-Drive on aika mukava varuste. Ainakin itselle tulee melkoset karvalakkimalli-vibat jos sitä ei löydy.
Näyttäähän se ruudulta, mutta kuinka hyödyllistä lopuksi on 15 vuotta vanhaa suunnittelua oleva tietotekniikka? Onhan siitä mukavampi radiokanavaa vaihtaa, mutta muut tietoviihdeasiat ihminen tekee jollain nykyaikaisella laitteella, vaikka taskussa olevalla puhelimella, jos ei vaihda kojelautaan orggissoittimen tilalle jotain modernimpaa.