Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

johansa kirjoitti:Mites tässä näin kävi? En ollut aikeissa vaihtaa vielä autoa, mutta äsken tein kaupat seuraavanlaisesta (keskiviikkona käyn allekirjoittamassa paperit): Volvo XC60 D4 AWD R-Design automaatti. Ulkoväri passion red ja sisusta musta nahka vaaleilla tikkauksilla. Lisävarusteina paremmat poppikoneet, polttoainetoiminen lämmitin ajastimella, tummennetut takasivulasit, sähköinen takaluukku, parkkitutka myös eteen, Continentalin nastat 18" Mantus-vanteilla. Kai sitä tuollakin pärjää. Hyvitys nykyisestä oli niin hyvä että en voinut vastustaa vaikka ainahan näissä takkiin tulee, mutta näillä mennään. Luovutus tammikuussa.
Vaihtohyvitys on varmasti ihan kohdallaan, sillä kysyntä uudehkon 520d:n kohdalla on vaihtoautohallissa varmasti kohdallaan.
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Joo, niin mäkin luulen.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Avatar
-sami-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 215
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:56
Auto: F10 520dA xDrive LCI
E46 325iA LCI
Paikkakunta: Imatra

Antinontoxic kirjoitti:Vaihtohyvitys on varmasti ihan kohdallaan, sillä kysyntä uudehkon 520d:n kohdalla on vaihtoautohallissa varmasti kohdallaan.
Oon tässä miettiny päivitystä F10 malliin, ihan uutta kun en aio ostaa, näyttää siltä että jää ostamatta. Noistahan pyydetään "uuden" hintoja. Täytynee ostaa toinen E60 ennen F10 siirtymistä.
ex-318i e30 LCI, ex-522iA touring e39 LCI, 2x ex-520dA e60 LCI
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Mulla ollut nyt neljä bemaria peräkkäin, ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Teki vaan mieli kokeilla jotain muuta vaihteeksi. Ja nimenomaan "maasturin" halusin tällä kertaa.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Varmasti asiallinen Volvo. Pistä kuvia vaikka johonkin ketjuun ja kerrohan kokemuksia bemariin verrattuna aikanaan!
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
JiiJii71
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 252
Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
Auto: keltainen tsekkiverrari
Paikkakunta: Imatra

johansa kirjoitti:Mites tässä näin kävi? En ollut aikeissa vaihtaa vielä autoa, mutta äsken tein kaupat seuraavanlaisesta (keskiviikkona käyn allekirjoittamassa paperit): Volvo XC60 D4 AWD R-Design automaatti. Ulkoväri passion red ja sisusta musta nahka vaaleilla tikkauksilla. Lisävarusteina paremmat poppikoneet, polttoainetoiminen lämmitin ajastimella, tummennetut takasivulasit, sähköinen takaluukku, parkkitutka myös eteen, Continentalin nastat 18" Mantus-vanteilla. Kai sitä tuollakin pärjää. Hyvitys nykyisestä oli niin hyvä että en voinut vastustaa vaikka ainahan näissä takkiin tulee, mutta näillä mennään. Luovutus tammikuussa.
Noniin äijä! Aikoinani käänsin alfistuneen audimiehen bemuihin ja nyt volvokauppias vei erimerkkien pariin...

Onnea jokatapauksessa Uutukaisen hankinnan johdosta! :thup: Hieno auto tulossa!
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
Avatar
FullFrame
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 55
Liittynyt: 15 Joulu 2011, 14:37
Auto: BMW F10 520da Sport Business

Antinontoxic kirjoitti:Vaihtohyvitys on varmasti ihan kohdallaan, sillä kysyntä uudehkon 520d:n kohdalla on vaihtoautohallissa varmasti kohdallaan.
Nojaa...tätä en itse ole kohdannut, kun huvikseni olen kysellyt vaihtoja 3-srj tourinkiin ja a4 avantiin. Lisävarusteelliseen listahintaan nähden pudotusta on 10 kk ja 25tkm jälkeen n. 15 te :thuup:
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

FullFrame kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Vaihtohyvitys on varmasti ihan kohdallaan, sillä kysyntä uudehkon 520d:n kohdalla on vaihtoautohallissa varmasti kohdallaan.
Nojaa...tätä en itse ole kohdannut, kun huvikseni olen kysellyt vaihtoja 3-srj tourinkiin ja a4 avantiin. Lisävarusteelliseen listahintaan nähden pudotusta on 10 kk ja 25tkm jälkeen n. 15 te :thuup:
Samoilla linjoilla tässä hyvitys asiassa (jos autossa on enemmänkin lisävarusteita).
Mulla on auto 14kk ikäinen ja just alle 30tkm ajettu. Auton kokonaisostohintaan nähden arvo oli pudonnut aika tarkasti 40%... Kysyin Laakkosella vaihtoa A6, joka olisi ollut hiukan vielä omaa BMW:tä kalliimpi (siis siihen 1v takaiseen hintaan nähden..).

Ilmeisesti perusvarusteltu auto pitää kuitenkin hintansa hyvin (mitä esim. katsonut autosalvan vähän ajettuja vaihtoautoja)... Mutta toisaalta onhan tämä jo vanha asia ettei lisävarusteista vaihtaessa hyvitetä.

Onnittelut! Mukava auto varmasti johansa :thuup: Kerro tosiaan kokemuksia, kun olet vähän ensin ajanut.

Olen itse vastaavaa ajanut (olikohan D5?) ja tykkäsin kyllä. Ainut mikä omaan käyttöön siinä ei sopinut oli pieni tavaratila.
Ja taisi toi mun koeajama yksilö olla aika janoinen kaveri, mutta toisaalta ehkä oli raskas kaasujalkakin :mus:
Paljon positiivista tuo ulkonäköön toi R-paketti!
Major
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 532
Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
Viesti:

Eipä ole kokemusta näistä uusimimista D-Volvoista, vanhemmat oli kohtuukulutuksisia
manuaalina (~6 litraa) mutta automaattina juoppoja (~8 litraa).

Liekkö automaatti muuttunut uudemmissa älyttömästä kuminauhasta järkevemmäksi?
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

XC60 olisi juurikin sopiva tuossa "maastoauto" luokassa sekä varusteiltaan että hinnaltaa, mutta Volvo on sellainen laitos, että ei vain anna luontoperiksi, valitettavasti.

Laita tosiaan kokemuksia meille epäilijoille, kunhan saat pelin alle.

Itsellä on jostakin kieroutuneesta syystä GLK 320CDI pyörinyt mielessä, mutta Mersu on myös vähän siinä ja siinä. Audi Q5 ei sytytä millään tavalla ja uutta X3:sta isolla koneella ei oikein ole tarjolla vähän käytettynä vielä.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Tuohon XC60:een...

Itsellä oli ennen näitä F25:a -09 mallinen XC60 2.4D aut. Summum kasalla lisäherkkuja (navi, sähköinen takaluukku, DVD-näytöt taakse etc.) - sitä ennen 6 muuta Volvoa. Hyvinä asioina jäi mieleen mukava viitoskoneen ääni ja loistava maantie-ajettavuus. Huonoa oli vaihdelaatikon lähes täydellinen loistavan moottorin ominaisuuksien tuhoaminen (kuminauhamaisuus etc.). Myöskin alusta saakka sai tottua nitinölihin ja natinoihin.
Avatar
JTR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 13 Marras 2012, 20:36

Vice kirjoitti:
FullFrame kirjoitti:
Antinontoxic kirjoitti:Vaihtohyvitys on varmasti ihan kohdallaan, sillä kysyntä uudehkon 520d:n kohdalla on vaihtoautohallissa varmasti kohdallaan.
Nojaa...tätä en itse ole kohdannut, kun huvikseni olen kysellyt vaihtoja 3-srj tourinkiin ja a4 avantiin. Lisävarusteelliseen listahintaan nähden pudotusta on 10 kk ja 25tkm jälkeen n. 15 te :thuup:
Samoilla linjoilla tässä hyvitys asiassa (jos autossa on enemmänkin lisävarusteita).
Mulla on auto 14kk ikäinen ja just alle 30tkm ajettu. Auton kokonaisostohintaan nähden arvo oli pudonnut aika tarkasti 40%... Kysyin Laakkosella vaihtoa A6, joka olisi ollut hiukan vielä omaa BMW:tä kalliimpi (siis siihen 1v takaiseen hintaan nähden..).

Ilmeisesti perusvarusteltu auto pitää kuitenkin hintansa hyvin (mitä esim. katsonut autosalvan vähän ajettuja vaihtoautoja)... Mutta toisaalta onhan tämä jo vanha asia ettei lisävarusteista vaihtaessa hyvitetä.
Vaihtohyvityksissä tuntuu olevan aika paljon eroja automerkeittäin. Itse kyselin oman A-Mersun vaihtohyvitystä Volvoon, Audiin, Bemariin, Mersuun ja Volkkariin.

Volvo ja Bemarilla vaihtohyvitys oli kautta linjan paras, Mersulla selkeästi huonompi, Audilla ja Volkkarilla aivan törkeän huono. Kyselin vaihtohyvitystä useista eri liikkeistä ensin soittamalla ja sitten lähettämällä oman auton tiedot sähköpostilla ja tietysti myös käymällä lähialueen liikkeissä.
johansa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 636
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
Auto: Porsche Macan 2017
Paikkakunta: Vantaa

Kiitoksia kommenteista omaan autonvaihtooni liittyen. Laitan kokemuksia tulemaan jahka saan auton alle alkuvuodesta.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

JTR kirjoitti:Vaihtohyvityksissä tuntuu olevan aika paljon eroja automerkeittäin. Itse kyselin oman A-Mersun vaihtohyvitystä Volvoon, Audiin, Bemariin, Mersuun ja Volkkariin.

Volvo ja Bemarilla vaihtohyvitys oli kautta linjan paras, Mersulla selkeästi huonompi, Audilla ja Volkkarilla aivan törkeän huono. Kyselin vaihtohyvitystä useista eri liikkeistä ensin soittamalla ja sitten lähettämällä oman auton tiedot sähköpostilla ja tietysti myös käymällä lähialueen liikkeissä.
Tämän allekirjoitan. Sama oli, kun tätä BMW:tä ostin. Silloinkin hyvitys Audiin (Laakkonen) oli selkeästi heikompi, kun BMW:n (Autosalpa). Lisäksi tiedän, että Autosalpa vielä teki voittoa myydessään vaihdokkini...
Toki moni muukin asia painoa vaakakupissa silloin (siis miksi BMW:n valitsin)...

Huomenna on joku esittelyilta myyjäliikkeessä. Täytyy mennä kyselemään olisko heillä jotain mielenkiintoista tarjolla...
miccoheebo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29

http://www.autokeskus.fi/vaihtoautot/ha ... staa+autot" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Raimo Miettinen
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 753
Liittynyt: 04 Marras 2010, 20:03
Auto: BMW 525dA F10 ex. 320dA M-Sport E91, 120da

:drool: Tuollainen mulle myös. Ikuna ei ole tullut coupea vastaan, joten puhumme aika yksilöllisestä autosta. Myös musta punaisilla teipeillä olisi upea.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

phuksi kirjoitti:Mennääs mersuista takaisin forumimerkkiin ;)

Pähkäilyä ja lämpöä nostatellessa... nykyinen X3 on kovasti vaihtoiässä joten armoton kartoitus päällä. Mobile.de:n sivuilla näyttää pyörivän haussa kolmea vaihtoehtoa, vuoden pari vanhana:

1. Järkevä perheauto jolla mennään 5 vuotta eli esim.
- 5-sarjan uusi korimalli, esim. 525d xDrive
- X3:n päivitys uudempaan eli viimeisimpään 2011 malliin, esim. 28i (ehkä 335?) tai 3.0d
2. 3-sarjan coupe tai avomalli, joko 330d tai 335xi tms. (avo kait ei voi olla diesel kun siitä puuttuu ne äänet ja ylärekisteri :blush: ...)

8--< cut 8--< cut

Nelivetoa silti ajattelin, poikkeus olisi tuo cabrio koska sitä ei siihen tarjota. Se miksi sitten tuonti niin tarjonta on aika rajallsita Suomessa. Ja varusteet... nuo Euroopan vehkeet on aika hyvin ladattu.

Seuraavana ohjelmassa X3:n ja 5-sarjan koeajo. 8--< cut 8--< cut

- p
Noniin, ajatus jalostuu... Uusi X3 on pois laskuista. Tämän oikeastaan ratkaisi 5-sarjan koeajo, oli se niin mukava. Mutta sekään ei täysin vakuuttanut, pääsin nimittäin ajamaan 520d mallia. Auto oli mukavan hiljainen ja kaikin puolin hyvän oloinen paitsi että tuo moottori ei kolahtanut. Todella hiljainen ja yllättävän 'bensamainen' ääni korkeammilla kierroksilla mutta täristää selvästi ja parkaisee miehekkässti (ikävästi ?) 3000 rpm kohdalla eikä sitten kuitenkaan kulje. Hyvähän se on nelipyttyiseksi. Nyt ei auta kun etsiä 525 koneella oleva ajettavaksi. Täristää oletettavasti samalla tavalla mutta liikahtaa varmaan kepeämmin.

Sitten tuli uusi kandidaati listalle avorintamalla. Audin A5 kun on saatavilla quattrona. Eli tässä kategoriassa vastakkain neliveto rättikatolla tai takaveto kovalla katolla. Noita Audeja on pilvin pimein tuolla etelässä ja quattrotkin 3.0d edullisempia kuin BMW:n vastaavat 330d mallit. Mitenkähän työläs tuollaisen rättikaton ylläpito on? Se varmaan tarvii kyllästää pari kertaa vuodessa? Ja talvella pitää mahdollisimman lumettomana? Talli on eli aina yöksi sen saa sinne sulamaan. Ohessa esim. yksi skaalan alkupäästä http://www.autoscout24.eu/Details.aspx? ... 0990000000.

Seuraavaksi Audi-kauppaan tutkimaan tuota A5-mallia...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Siinähän ne rättikaton hoidon kannalta olennaisimmat asiat jo tuli. Pakkaslumi ei haittaa, mutta märkä loska venyttää kangasta. Suolat kannattaa pestä katolta mahdollisimman pian, mutta sedan-peräisissä tämä ei ole oikeastaan ongelma kun suolamössö vaivaa lähinnä katon alapuolisia osia. Kankaan kyllästys pari kertaa vuodessa on se isoin vaiva, eikä sekään kovin työlästä.
ex. E63 650i, E88 125i
Avatar
JKE61
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 29 Heinä 2011, 14:37

Tein syntiä ja vaihdoin hetken mielijohteesta Bemarini lähes uuteen Audi Q5 2.0TDI:iin offroad paketilla. Kaduttaa ihan v*tusti. En tiedä mikä minuun meni. Joku saa hyvän Bemarin Porvoon Laakkoselta.

Pitäiskö hakea pois?
Avatar
JTR
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 72
Liittynyt: 13 Marras 2012, 20:36

JKE61 kirjoitti:Tein syntiä ja vaihdoin hetken mielijohteesta Bemarini lähes uuteen Audi Q5 2.0TDI:iin offroad paketilla. Kaduttaa ihan v*tusti. En tiedä mikä minuun meni. Joku saa hyvän Bemarin Porvoon Laakkoselta.

Pitäiskö hakea pois?
Onko se tämä?

http://www.laakkonen.fi/vaihtoautot.php ... id=RJI-752" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin