Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
miccoheebo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 18:29

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... =SportsCar" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Tai tästä toinen vaihtoehto http://bit.ly/154yVN7...
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

///Marko kirjoitti:
Hiace kirjoitti:Mitenkähän paha 335i:ssa on kilometrit 150-180 kieppeillä? Paljon ajetun LCI-mallin saa nimittäin pienien päästöjen vuoksi tosi hyvään hintaan ja jäisi rahaa vaikka turboremonttiin jos paukkuvat. Vähän ajetut menevät kilpiin 35t kieppeille, mikä on hieman liikaa tähän budjettiin.
Riippuu täysin edellisistä omistajista. Ostaisin tuollaisen ihan mielelläni varsinkin jos auto olisi merkkihuollettu, hyvin pidetty ja hyvin varusteltu. Silti laittaisin mieluiten E9x -malleista 330i:n manuaalilaatikolla.
:thuup: Sama, mutta hintaero 335i:n pitäisi olla riittävän suuri, jotta jälleenmyydessä pääsisi autosta eroon. Tämä siksi, että kaikki tuntuvat etsivän 35i:tä, mutta juuri kukaan ei koskaan mainitse 30i:tä. 330i manuaalilaatikolla on BMW-puritaanin vaihtoehto, ja sellaisia on maailmassa päivä päivältä vähemmän.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

330i on kyllä hieno kone, mutta hintaero 335i verrattuna on suht kohtuullinen. 335i ei numeroina tarjoa tehoa kovin paljon enempää, mutta väännön ja virityspotentiaalin myötä kone on itselleni ja varmasti muillekin halutumpi. Mielelläni maksan lisähinnan parista turbosta :)

Ja varsinkin E91 330i on hankala myydä, kun olen nettiautoa seurannut niin samat autot siellä seisoo. Tosin 335i:kaan eivät kovin nopeasti kierrä, mutta syy on suurimpaan osaan autoista ihan epärealistiset hintapyynnöt.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Kyllä minäkin ehdottomasti satsaisin tuohon 35i moottoriin mieluummin kuin 30i vaikka hieno kone on sekin. Hintaero on tosiaan käytettynä huomattavasti uusia maltillesempi ja parempi alavääntö tuo arkiajoon mukavuutta. Itse harmittelen edelleenkin ettei koskaan ollut saatavilla 35i + xDrive + DKG.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

^Totta puhuen itsekin varmasti satsaisin 35i-moottoriin, koska hintaeroa 30i:hin ei yleensä ole "merkittävästi". Hienoja moottoreita molemmat.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Omaa autokuumetta piti laskea E-klassella, kun ei näyttänyt omaan budjettiin löytyvän S-klassea ruosteettomana:
Liitteet
eemeli
eemeli
DSC01124.JPG (242 KiB) Katsottu 11321 kertaa
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Ironic32 kirjoitti:Omaa autokuumetta piti laskea E-klassella, kun ei näyttänyt omaan budjettiin löytyvän S-klassea ruosteettomana:
Onnittelut ja tarkempia tietoja, pls.
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Ironic32 kirjoitti:Omaa autokuumetta piti laskea E-klassella, kun ei näyttänyt omaan budjettiin löytyvän S-klassea ruosteettomana:
Kerropa vähän miltä tuo tuntuu BMW:hen verrattuna, lähinnä E39:ään? Siis ajotuntuma, melu, alustan/iskarien toiminta ja kääntösäde. Entäpä ajoasento?
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Squamish kirjoitti:Onnittelut ja tarkempia tietoja, pls.
'03 270cdi Avantgarde, xenonit, comand navi, jne. Reilut 200tkm mittarissa. Tämähän siis korvasi harrasteautona tuon E39:n.
TJJ kirjoitti:Kerropa vähän miltä tuo tuntuu BMW:hen verrattuna, lähinnä E39:ään? Siis ajotuntuma, melu, alustan/iskarien toiminta ja kääntösäde. Entäpä ajoasento?
Minusta mersu on äänekkäämpi kuin E39. Mersu on noilla 225/jotain/17 nokialaisilla jopa hieman äänekkäämpi kuin E61 18" rengastuksella. Siis karhealla asvaltilla. E39:hän on kunnossa olevalla alustalla ihan helvetin hyvä ajettava, joten jos noiden väliltä pitäisi valita, niin ehkä E39 ennemmin. Mersu on hieman "letkeämpi". Toki alustan kunto ko. yksilössä hieman kysmysmerkki vielä itselle. Muuten alustassa ei kyllä ole mersussakaan moittimista. Hieman paremmin ottaa tien poikkisaumat kuin mikään mulla olleista bemareista. Ajoasento Avantgarden vakiojakkaroilla ei ole mikään ihmeellinen, muttei huonokaan. Aikalailla 1:1 E39 vakiopenkkien kanssa. Itse kyllä saan tuossakin säädettyä ajoasennon hyvin kuntoon. Kääntösäteestä en kyllä äkkiseltään osaa sanoa suuntaan tai toiseen. Ei ollut E39:n suhteen valittamista eikä ole mersunkaan kanssa.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
TJJ
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 773
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 16:19
Auto: E39 528iA

Ironic32 kirjoitti:Hieman paremmin ottaa tien poikkisaumat kuin mikään mulla olleista bemareista. Ajoasento Avantgarden vakiojakkaroilla ei ole mikään ihmeellinen, muttei huonokaan. Aikalailla 1:1 E39 vakiopenkkien kanssa. Itse kyllä saan tuossakin säädettyä ajoasennon hyvin kuntoon. Kääntösäteestä en kyllä äkkiseltään osaa sanoa suuntaan tai toiseen. Ei ollut E39:n suhteen valittamista eikä ole mersunkaan kanssa.
Joo, taitaa poikkisaumat olla liian vaikea juttu BMW:n insinööreille. Olen muutaman kerran istunut tuollaisessa Mersussa ja jotenkin se ajoasento vaan on ollut melkoisen hyvä, siis jalkatilaa on riittävästi ja kaikki asettuu kohdalleen. Itse penkkiä en sen tarkemmin ole tutkinut. E39, kuten monet muutkin, on suunniteltu enemmänkin apinan ruumiinrakenteelle, joten joudun ajamaan jalat koukussa tai ratti jää minun makuun aivan liian kauas. Mersuissa näyttää etupyörät kääntyvän todella vinoon, joten varmaankin tuo kääntyy ahtaissa tiloissa paremmin.

Mites ruoste, eikös se ole aika suuri ongelma noissa?
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Tuossa kun kaverin kanssa autoa haettiin, niin toki nuo E61:n sporttipenkit tarjosivat paremmin tukea varsinkin reisille, mutta ei tuota mersunkaan penkkiä kyllä moittia voi. Hyvää kyytiä kummassakin. Tuossa mersussa on sähköllä pelkästään korkeuden säätö ja selkänojan säätö, muut manuaalisesti. Bemmissä on kaikki sähköllä. Tosin harvemmin noita tarvitsee veivata, kun kerran säätää kohdilleen.

Ehkä tuo mersu aavistuksen on ketterämpi kääntymään, mutta helkkarin ahtaassa hotellin parkkihallissa sai kyllä molempia veivata. En ole mittoja tutkinut sen tarkemmin, mutta ainakin tuntuman puolesta tuo E61 vaikuttaa ulkoisesti isommalta. Sisätiloissa ei isoa eroa silti ole. Mersun muotoilu omaan silmään jotenkin sellainen, että näyttää aika sirolta livenä katsellessa.

Ruostehan näissä on toki vielä ongelma, mutta ko. yksilö on kyllä lähes täysin ruosteeton. Aika monta pommia tuli käytyä katsomassa ennen kuin tämä yksilö löytyi. Ruosteen takia ne s-mallin mersutkin piti unohtaa, koska ruosteettomissa yksilöissä hintalaput karkasi sellaisiin sfääreihin, ettei enää oikeen harraste-/käyttöpeliksi olisi soveltunut.

Jos tällaista katselee, niin ovien alareunat syytä käydä huolella läpi myös sieltä sisäpuolen kumitiivisteen takaa. Sieltä se äkkiä hyökkää ulospäin. Samoin kannattaa kontin pohja käydä huolella läpi, ettei ole vettä / ruostetta / jopa hometta, jos vesi seisonut. Myöskin w211-korisissa automaateissa on ongelmia glykolin kanssa, eli laatikon lauhduttimen tiivisteet on ainakin vm. 09/2003 asti heikkoja ja glykolit menee sekaisin öljyjen kanssa ja lopputulemana laatikon täystuho. Ilmeisesti laatikko alkaa jurisemaan voimakkaammin, mutta sitä voi olla vaikea todentaa etenkin tuon R5 270 cdi:n kanssa, koska konekin on aika traktorimainen ääneltään vrt. bemarin 6-dieseliin.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

E91 335i se kummittelee mielessä. Joko budjettiversio Saksasta manuaalina ja takavetona. Tai xdrive manuaali/automaatti jos saan kasattua vähän lisää euroja.

Lähinnä mietin vaihteistovalintaa. Neliveto toisi talvella kyllä iloa, mutta vieköhän ajamisen iloa kesällä, ei kai...

Varavaihtoehtona on 80-luvun hiace tilapäisautoksi jos ei sopivaa löydy. Kaksi ovea, takaveto, manuaali ja melko korkealle kiertävä vaparikone, mitäs sitä muutakaan tarvii...M-logonkin voi liimata takaoveen :)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Hiace kirjoitti: Varavaihtoehtona on 80-luvun hiace tilapäisautoksi jos ei sopivaa löydy. Kaksi ovea, takaveto, manuaali ja melko korkealle kiertävä vaparikone, mitäs sitä muutakaan tarvii...M-logonkin voi liimata takaoveen :)
Rattivaihteet? :tong:
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Ainiin, manuaali ja rattivaihteet :) siihen on monen M-auton hankala vastata, jopa smg:t...
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Hiace kirjoitti:E91 335i se kummittelee mielessä. Joko budjettiversio Saksasta manuaalina ja takavetona. Tai xdrive manuaali/automaatti jos saan kasattua vähän lisää euroja.

Lähinnä mietin vaihteistovalintaa. Neliveto toisi talvella kyllä iloa, mutta vieköhän ajamisen iloa kesällä, ei kai...

Varavaihtoehtona on 80-luvun hiace tilapäisautoksi jos ei sopivaa löydy. Kaksi ovea, takaveto, manuaali ja melko korkealle kiertävä vaparikone, mitäs sitä muutakaan tarvii...M-logonkin voi liimata takaoveen :)
Ei vie neliveto kesällä ajonautintoa tai ei ainakaan Audin B5 S4:ssa sitä tehnyt. Meni kuin hirvi kesällä ja talvella eli nelaria vaan alle.

Eilen katselin Frankfurtin kentällä uuttä kolmossarjan GT:tä (335i) ja se aiheutti kyllä omistamisen halua, vaikka olenkin ollut vannoutunut farmariautoilija jo pitkään. Tosin on viitossarjan GT:ssä myös sitä jotakin. Saakohan siitä koko hattuhyllyn pois? Lähinnä koiran kuljetustilanteissa.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

laituri kirjoitti:Tosin on viitossarjan GT:ssä myös sitä jotakin. Saakohan siitä koko hattuhyllyn pois? Lähinnä koiran kuljetustilanteissa.
Ainakin X6:sta saa eli eiköhän tuostakin.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

laituri kirjoitti: Eilen katselin Frankfurtin kentällä uuttä kolmossarjan GT:tä (335i) ja se aiheutti kyllä omistamisen halua, vaikka olenkin ollut vannoutunut farmariautoilija jo pitkään. Tosin on viitossarjan GT:ssä myös sitä jotakin. Saakohan siitä koko hattuhyllyn pois? Lähinnä koiran kuljetustilanteissa.
Hattuhyllyn saa varmasti pois, mutta ao. kuvasta päätellen koiralle ei välttämättä jää riittävästi tilaa.
Kuva

5GT on oikean värisenä ja kevyelllä thyynauksella on jollain perverssillä tavalla kuumottava auto :blush:

Kuva

Kuva
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Pyh... riippuu tietysti vähän koirasta, mutta tiedän tapauksen jossa MINI Coupen kontissa on kuljetettu vakituisesti saksanpaimenkoiraa, joten eiköhän 5GT:nkin konttiin mahdu :mus:

Kuva
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

Squamish kirjoitti:5GT on oikean värisenä ja kevyelllä thyynauksella on jollain perverssillä tavalla kuumottava auto :blush:
Kaikki Bemut alkavat ajan oloon näyttämään ihan OK:lta ja näin tulee käymään myös i3:sen kohdalla... uskoisin :)
Vastaa Viestiin