Tässä voi olla kyllä pointtia. Nyt omassa F25:ssa sporttipenkit ovat kanssa aika kapeat, mutta itse ajelenkin käytännössä aina ilman takkia. Se helpottaa.J1978 kirjoitti:ilman takkia noissa istuu vielä jotenkuten jonkin aikaa. 5-sarjassa tai vaikkapa volkkareissa sport-penkki ei ole noin "puristava" ja kapea "mikkihiirijakkara"
Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Johtunee siitä että meillä ei ole rahaa ostaa kunnon autoa.altsu kirjoitti:Kyllä mua taas kovasti hämmästyttää, että miksi ihmeessä te näitä bemareita ostatte ja ajatte, kun melkeen mikä tahansa muu auto on niin paljon parempi?!
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- GTA1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 275
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 12:01
- Auto: F34 320iA xDrive ///M Sport
Penkeistä puheenollen omassani melkein 4tkm ajetussa vaihdettiin istuinosan runko kun sieltä oli jotain pettänyt.Tarkemmin en osaa asiaa valottaa mutta siitä syystä selkänoja antoi periksi.Tehtaalta oli ilmoitettu että ei ihan ainutlaatuinen tämänkaltainen tapaus mä kun olen lähes satakiloinen...mutta olen mä isompiakin bemukuskeja nähnyt
Sporttipenkit ovat tosi "tyköistuvat" ja Alcantara verhoiluilla pysyy muutenkin hyvin paikallaan.
Mutta kun tuli pihisteltyä ja ei otettu sähkösäätöjä. Mielestäni Bemari voisi tehdä manuaalisäätöiset penkit säädettäväksi VAG tyyliin eli portaattomasti niin selkänojan kallistuksen kuin korkeuden osalta eikä näin nykytyyliin.Portaallisen säädön joutuu tekemään aika harvalla porrastuksella jo ihan varmaan mekaniikan kestävyyden takia.
No rahalla olis saatu noikin kuntoon
Sporttipenkit ovat tosi "tyköistuvat" ja Alcantara verhoiluilla pysyy muutenkin hyvin paikallaan.
Mutta kun tuli pihisteltyä ja ei otettu sähkösäätöjä. Mielestäni Bemari voisi tehdä manuaalisäätöiset penkit säädettäväksi VAG tyyliin eli portaattomasti niin selkänojan kallistuksen kuin korkeuden osalta eikä näin nykytyyliin.Portaallisen säädön joutuu tekemään aika harvalla porrastuksella jo ihan varmaan mekaniikan kestävyyden takia.
No rahalla olis saatu noikin kuntoon
Jos vihjaat tuohon maailman parhaaseen autoon BMW E39:ään, niin ei tosiaan ole paremmin. Siinäkin ratti jää liian kauas ja istun polvet koukussa jotta ajoasento muuten olisi kohdallaan. Lisäksi olen viritellyt penkin etureunan mekanismin vipuihin jatkot, jotta reuna nousee normaalia ylemmäksi.VolvostaBemariin kirjoitti:Sama homma. Tosin aavistelen, että tässä on agendalla se, että vanhemmissa malleissa nämäkin asiat ovat paremmin....
Ainoa mikä tuossa on paremmin, on ratin ja penkin asentojen suhde auton lattiaan. F10:ssä penkki jää ylös ja ratti vielä ylemmäksi ja pystyyn, tulee hiukan sellainen pakettiautolla ajamisen fiilis. Esim. F30 on tuossa suhteessa paljon parempi. Lisäksi F10:ssä jalkatila (kaasupolkimen kohdalta) on ahdas, keskikonsoli ahdistaa sitä, F30 on tuossakin suhteessa paljon parempi. E60:ssä muuten jää ratti kaikista kauemmaksi, oli selvä huononnus E39:n jälkeen, vaikka sen penkit sitten comfortteina onkin selvästi paremmat.
Sitten on nämä jutut miten lähellä kojelaudan alaosa/ohjauspylväs on ja mahtuuko oikea polvi liikkumaan vai onko se kiinni pylväässä/avaimessa/kojelaudassa, niissäkin on suuria eroja. Eli ei se nyt pelkistä penkeistä ole kiinni miltä autossa istuminen tuntuu. Enkä minä mikään 2 metrinen jättiläinen ole, 180cm on pituutta.
Omista valinnoista poissuljettuja ovat nahka/alcantara, sport ja tuuletetut jne istuimet.
Ruoto kun on itsellä 186/115 päärynämuotoinen on istuimista valintasuoralla ainoastaan mahdollisimman "lätyskät".
Vitos sarjaa pienempää autoakaan en harkitse BMW mallistosta, yksinkertaisesti tila loppuu kesken. Vitosessa saan kyllä ajoasennosta hyvän, ohjauspyörän, polkimien ja istuimen välimatkat ovat kohdallaan (mitä ne eivät Volvo V70 ole) ja ajo on rentoa eli siinä ei mitään mutta vakio istuin on kivikova ja huono säädöiltään. Sport istuimissa istuinosan jyrkästi muotoillut sivut puuduttavat jo lyhyellä matkalla reisien ulkolaidat ja selkänojan samoin puristaa läskit myttyyn keskikehosta.
Ystävällä on 3 sarjan M-sport ja jo yhteisellä päivällisruokamatkalla 5km alkaa istuimet ahdistamaan todenteolla.
Olen ilmeisen vastavirrassa näiden istuimien suhteen, Mersun vakioistuimia haukutaan aina maailman huonoimmiksi...minun ruodolleni sopivat erinomaisesti kuten Audinkin, molenpia ollut ja vakioistuimilla.
Parhaat istuimet tähän mennessä on ollut Chrysler 300C:ssä, näistä voisi moni isojen autojen valmistaja ottaa oppia istuinvalikoimaansa.
Ruoto kun on itsellä 186/115 päärynämuotoinen on istuimista valintasuoralla ainoastaan mahdollisimman "lätyskät".
Vitos sarjaa pienempää autoakaan en harkitse BMW mallistosta, yksinkertaisesti tila loppuu kesken. Vitosessa saan kyllä ajoasennosta hyvän, ohjauspyörän, polkimien ja istuimen välimatkat ovat kohdallaan (mitä ne eivät Volvo V70 ole) ja ajo on rentoa eli siinä ei mitään mutta vakio istuin on kivikova ja huono säädöiltään. Sport istuimissa istuinosan jyrkästi muotoillut sivut puuduttavat jo lyhyellä matkalla reisien ulkolaidat ja selkänojan samoin puristaa läskit myttyyn keskikehosta.
Ystävällä on 3 sarjan M-sport ja jo yhteisellä päivällisruokamatkalla 5km alkaa istuimet ahdistamaan todenteolla.
Olen ilmeisen vastavirrassa näiden istuimien suhteen, Mersun vakioistuimia haukutaan aina maailman huonoimmiksi...minun ruodolleni sopivat erinomaisesti kuten Audinkin, molenpia ollut ja vakioistuimilla.
Parhaat istuimet tähän mennessä on ollut Chrysler 300C:ssä, näistä voisi moni isojen autojen valmistaja ottaa oppia istuinvalikoimaansa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Nyt päivitin tilattavat varusteet -->
Nahka Dakota Cinnamon Brown/ Black
Alpine valkoinen
Business automaatti
Ohjauspyörän lämmitys
Autom himmentyvä taustapeili
Kääntyvät takapenkit
PDC eteen ja taakse
Automaattinen ilmastointi
Bluetooth Professional ja USB-liitäntä
EDC 1 360,00 €
Nahkainen urheiluohjauspyörä
Automaatti vaihteenvalitsimilla
Takaluukun automaatiikka
Peruutuskamera
Autom himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
Aktiivi-tuuletus etuistuimille
Aktiivi-istuimet eteen
Comfort-istuimet eteen muistilla
Ristiseläntuki eteen sähkötoiminen
Ambient valo
Kääntyvät ajovalot
Seisontalämmitys
Lisä 12V-virtalähde(1 kpl keskikonsolis)
LED-Sumuvalot
Kaukovaloassistentti
Navigaatiojärjestelmä Professional
Head-Up Display
HiFi kaiutinjärjestelmä
S06FK
Mittariston ajotietokonenäyttö laajennet
Individual Kattoverhoilu Antrasiitti
Speed Limit Info
RFT-renkaiden poisto
Sisätilamattosarja
Sanookas viisaammat kannattaisiko vielä kermaksi kakun päälle otta H/K hifi? Onko hintansa verran Hifi-pakettia parempi?
Nahka Dakota Cinnamon Brown/ Black
Alpine valkoinen
Business automaatti
Ohjauspyörän lämmitys
Autom himmentyvä taustapeili
Kääntyvät takapenkit
PDC eteen ja taakse
Automaattinen ilmastointi
Bluetooth Professional ja USB-liitäntä
EDC 1 360,00 €
Nahkainen urheiluohjauspyörä
Automaatti vaihteenvalitsimilla
Takaluukun automaatiikka
Peruutuskamera
Autom himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
Aktiivi-tuuletus etuistuimille
Aktiivi-istuimet eteen
Comfort-istuimet eteen muistilla
Ristiseläntuki eteen sähkötoiminen
Ambient valo
Kääntyvät ajovalot
Seisontalämmitys
Lisä 12V-virtalähde(1 kpl keskikonsolis)
LED-Sumuvalot
Kaukovaloassistentti
Navigaatiojärjestelmä Professional
Head-Up Display
HiFi kaiutinjärjestelmä
S06FK
Mittariston ajotietokonenäyttö laajennet
Individual Kattoverhoilu Antrasiitti
Speed Limit Info
RFT-renkaiden poisto
Sisätilamattosarja
Sanookas viisaammat kannattaisiko vielä kermaksi kakun päälle otta H/K hifi? Onko hintansa verran Hifi-pakettia parempi?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
No mulle tuli tossa Hifi-paketin kohdalla mieleen, että vieläkö uskallan ehdottaa HK Hifiä, mutta tämähän näyttää olevan selvä juttu, eiku rastia vaan lomakkeeseen
Toki tuo kannattaisi itse kuunnella ja vertailla kun tuntuu olevan niin monta mielipidettä noista hifeistä. Itse kuulen valtavan eron pelkän Hifin ja Pro Hifin välillä, ja olenkin pariin autooni joutunut päivittämään Hifi-pakettia jälkeenpäin, kun en ole ollut tyytyväinen sointiin.
Toki tuo kannattaisi itse kuunnella ja vertailla kun tuntuu olevan niin monta mielipidettä noista hifeistä. Itse kuulen valtavan eron pelkän Hifin ja Pro Hifin välillä, ja olenkin pariin autooni joutunut päivittämään Hifi-pakettia jälkeenpäin, kun en ole ollut tyytyväinen sointiin.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Ei tuossa konkassa enää ykköstonni tunnu, anna mennä, pro-hifin ero hifiin on iso, ainakin rammsteinia kuunnellessa.
Juu hifi ei ole oikeasti kovin hifi. Painetta lähtee mun mielestä riittävästi normaaliin kuunteluun mutta erityisesti yläpää ei ole kovin kirkas.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
Eikös sinulla tuossa F25:ssa ole HiFi kamppeet? Jos ne on olleet hyvät, niin eikös ne ole lähes samat kuin F10:ssä?VolvostaBemariin kirjoitti:Sanookas viisaammat kannattaisiko vielä kermaksi kakun päälle otta H/K hifi? Onko hintansa verran Hifi-pakettia parempi?
Eipä silti, niinkuin joku tuolla aiemmin kirjaili, niin ei noissa varusteissa enää tonni tunnu isoltakaan sijoitukselta.
Onnea vaan, todella hieno peli on tulossa.
Mulle on tulossa toukokuussa F34 urheilujakkaroilla. Onko tietoa onko penkkien rakennetta jo muutettu vai onko odotettavissa pajakeikka heti tuoreeltaan?GTA1 kirjoitti:Penkeistä puheenollen omassani melkein 4tkm ajetussa vaihdettiin istuinosan runko kun sieltä oli jotain pettänyt.
Ex: F34 320i M-sport, F34 320d Sportline, E84 20d, E92 320i
Madallus puuttuu vielä, se H&R 30/30 tulossa.Hiace kirjoitti:Komea! Tuollainen mahticoupekruiseri kyllä tarttis hieman madallusta omasta mielestä. Muuten just hyvä!
Kaikkea kun tuossa lueskelin, niin CCC:n päivittäminen CIC:ksi alkoi kiinnostaa
Tässä nykyinen näkymä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juu. Hifit on X3:ssa. Nyt vaan rupeaa tulemaan budjetin rajat vastaan. Tai mentiin jo ohi...EPJBMW kirjoitti:Eikös sinulla tuossa F25:ssa ole HiFi kamppeet? Jos ne on olleet hyvät, niin eikös ne ole lähes samat kuin F10:ssä?VolvostaBemariin kirjoitti:Sanookas viisaammat kannattaisiko vielä kermaksi kakun päälle otta H/K hifi? Onko hintansa verran Hifi-pakettia parempi?
Eipä silti, niinkuin joku tuolla aiemmin kirjaili, niin ei noissa varusteissa enää tonni tunnu isoltakaan sijoitukselta.
Onnea vaan, todella hieno peli on tulossa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
No niin. Nimet papereissa ja auton pitäisi saapua maahan viikolla 24. Viimeisinä muutoksina lisäsin:
- H/K hifit
- Appsit
- Live
- Saarni sisälistat
Talvirenkaita en siis ota ollenkaan, vaan ostan samoille 17" vanteille kumit ja hommaan myöhemmin isommat kesävanteet ja renkaat. Koukku jäi myös pois - asennetaan se muutamalla huntilla vaimoin autoon.
Mahd. viiko vielä aikaa säätää tilausta enne kuin lukittuu tuotanmtoon. Tummat takalasit jäivät puuttumaan, joten sen saattaa joutua lisäämään. Ohessa siis ajan tasaiset speksit -->
5-sarja F10 Sedan 520d TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic
Nahka Dakota Cinnamon Brown/ Black
Alpine valkoinen
Business automaatti
Ohjauspyörän lämmitys
Autom himmentyvä taustapeili
Kääntyvät takapenkit
PDC eteen ja taakse
Automaattinen ilmastointi
Bluetooth Professional ja USB-liitäntä
EDC
Nahkainen urheiluohjauspyörä
Automaatti vaihteenvalitsimilla
Takaluukun automaatiikka
Peruutuskamera
Autom himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
Aktiivi-tuuletus etuistuimille
Aktiivi-istuimet eteen
Comfort-istuimet eteen muistilla
Ristiseläntuki eteen sähkötoiminen
Ambient valo
Kääntyvät ajovalot
Seisontalämmitys
Lisä 12V-virtalähde(1 kpl keskikonsolis)
LED-Sumuvalot
Kaukovaloassistentti
Navigaatiojärjestelmä Professional
Head-Up Display
S06FK
Mittariston ajotietokonenäyttö laajennet
Individual Kattoverhoilu Antrasiitti
Speed Limit Info
H/K hifi
Apps
BMW Live
Saarni sisälistat
RFT-renkaiden poisto
Sisätilamattosarja
Kylläpä kuumottaa pari kuukautta odottaa
- H/K hifit
- Appsit
- Live
- Saarni sisälistat
Talvirenkaita en siis ota ollenkaan, vaan ostan samoille 17" vanteille kumit ja hommaan myöhemmin isommat kesävanteet ja renkaat. Koukku jäi myös pois - asennetaan se muutamalla huntilla vaimoin autoon.
Mahd. viiko vielä aikaa säätää tilausta enne kuin lukittuu tuotanmtoon. Tummat takalasit jäivät puuttumaan, joten sen saattaa joutua lisäämään. Ohessa siis ajan tasaiset speksit -->
5-sarja F10 Sedan 520d TwinPower Turbo A xDrive Business Automatic
Nahka Dakota Cinnamon Brown/ Black
Alpine valkoinen
Business automaatti
Ohjauspyörän lämmitys
Autom himmentyvä taustapeili
Kääntyvät takapenkit
PDC eteen ja taakse
Automaattinen ilmastointi
Bluetooth Professional ja USB-liitäntä
EDC
Nahkainen urheiluohjauspyörä
Automaatti vaihteenvalitsimilla
Takaluukun automaatiikka
Peruutuskamera
Autom himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
Aktiivi-tuuletus etuistuimille
Aktiivi-istuimet eteen
Comfort-istuimet eteen muistilla
Ristiseläntuki eteen sähkötoiminen
Ambient valo
Kääntyvät ajovalot
Seisontalämmitys
Lisä 12V-virtalähde(1 kpl keskikonsolis)
LED-Sumuvalot
Kaukovaloassistentti
Navigaatiojärjestelmä Professional
Head-Up Display
S06FK
Mittariston ajotietokonenäyttö laajennet
Individual Kattoverhoilu Antrasiitti
Speed Limit Info
H/K hifi
Apps
BMW Live
Saarni sisälistat
RFT-renkaiden poisto
Sisätilamattosarja
Kylläpä kuumottaa pari kuukautta odottaa
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Nonih, saatiinhan me siitä auto aikaan
Uskallatko vielä kysyä jostain varusteesta? Vai tarttiskos vielä miettiä pari sylinteriä lisää...
Uskallatko vielä kysyä jostain varusteesta? Vai tarttiskos vielä miettiä pari sylinteriä lisää...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Juha kirjoitti:Nonih, saatiinhan me siitä auto aikaan
Uskallatko vielä kysyä jostain varusteesta? Vai tarttiskos vielä miettiä pari sylinteriä lisää...
Joo - kiitoksia vain. Yllekirjoittaneen suosituksista paloi monta tonnia lisää ...
Sanoin jo Saksan Jormalle Autokeskuksessa, että ei vastaa enää minun posteihin niin mikään ei enää muutu
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Pakko oli priorisoida. Meni jo nyt varustelu liian pitkälle.Turbo kirjoitti:Comfort Access tuosta vielä taitaa uupua, ainakin itse sen otin omaan X4 tilaukseen.
Vaikutti pätevältä varusteelta avaimeton ovien avaus, kun kaverin autossa sitä kokeilin.
Nyt jos tulen tänne alta kolmen vuoden pähkäilemään autonvaihtoa niin poistkaa oikeudet palstalle...