Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Herra47 kirjoitti:
pokkus kirjoitti:Tuo on kyllä jännä kun lähes kaikissa jenkkivertailuissakin A6:n sisustaa pidetään referenssinä laatuvaikutelman suhteen ja yhtenään sitä kehutaan luokkansa parhaaksi.
Huomaa että olet nyt Bmw-foorumilla, eihän sillä toki mitään merkitystä ole.
Myös kannattaa huomata se, että kun puhutaan karvan alle 100 kiloeuron autoista, niin kyllä ne kilpailijat suurimmaksi osaksi on tullut ajettua ja huonommiksi todettua. Luuleeko joku, että esim. minä ajaisin penarilla miellyttääkseni jotakuta muuta? Minusta nykyinen F10 on paras auto minulle, ja ajan sillä siksi. Audi tai Mersu, puhumattakaan japseista, eivät kolahda minulle. Näin ollen "laatuvaikutelma" jää syntymättä tai se on niin alhainen, että ei kiinnosta.

Ei tässä sen kummallisemmasta ole kysymys. Varsin subjektiivisia asioitahan nämä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Juha kirjoitti: Myös kannattaa huomata se, että kun puhutaan karvan alle 100 kiloeuron autoista, niin kyllä ne kilpailijat suurimmaksi osaksi on tullut ajettua ja huonommiksi todettua. Luuleeko joku, että esim. minä ajaisin penarilla miellyttääkseni jotakuta muuta? Minusta nykyinen F10 on paras auto minulle, ja ajan sillä siksi. Audi tai Mersu, puhumattakaan japseista, eivät kolahda minulle. Näin ollen "laatuvaikutelma" jää syntymättä tai se on niin alhainen, että ei kiinnosta.

Ei tässä sen kummallisemmasta ole kysymys. Varsin subjektiivisia asioitahan nämä.
Tämä tosiaan kannattaa pitää mielessä eli laatuvaikutelma ei pelkästään ole käytetyn muovin absoluuttinen neliömäärä tai paljonko painikkeita keskikonsolissa on vaan kokonaisvaikutelma, jonka kukin kokee hieman eritavalla. Tietenkään en tarkoita, että Ford Focuksen kabiini olisi 5-sarjan Bemaria laadukkaampi, mikäli joku väittää näin kokevansa vaan puhun nyt saman hinta- ja kokoluokan autoista kuten edellämainitut 5-sarja, A6 ja E Mersu.

Omalla kohdallani autokuume hieman hiipui. Ja ehkä se on hyvä.
Vaihtotarjous tuohon mainitsemaani 5-sarjalaiseen ei ihan yltänyt sinne missä olisin voinut vaihtoa vakavasti harkita. Toisaalta aloin myös hieman empimään, että haluanko tosiaan luopua mieleiseksini varustelemasta 3-sarjalaisesta, joka on kooltaan sopivampi kuin vitonen ja joka on suorituskyvyltään kuitenkin kohtuu hyvä.

Aikaisemmin mainittua omakotitalovertausta käyttäen, asuisin mieluiten mukavassa kerrostalossa kantakaupungissa (A3:n kokoluokka), mutta käytännön syistä olen päätynyt asumaan rivarissa (3-sarjan farmari) ja omakotitalosta en ole kiinnostunut monestakin syystä ja kaksi niistä on tarpeeton määrä tilaa ja ylläpitovaiva.

...Nettiauton selaaminen tuskin tähän loppuu :tong:
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

Henrik kirjoitti:
Juha kirjoitti: Aikaisemmin mainittua omakotitalovertausta käyttäen, asuisin mieluiten mukavassa kerrostalossa kantakaupungissa (A3:n kokoluokka), mutta käytännön syistä olen päätynyt asumaan rivarissa (3-sarjan farmari) ja omakotitalosta en ole kiinnostunut monestakin syystä ja kaksi niistä on tarpeeton määrä tilaa ja ylläpitovaiva.
Asuminen kuten autoilu on valintakysymys, itse olen ratkaissut molemmat...pitää olla useampi. Täksi minulla on keskikokoisina Helsingissä kt asunto ytimessä, rivitalo Espoossa ja Okt Hämeessä. Pitää voida valita missä ja miten asuu.

Autojakin pitää olla useampi...matka, kaupunki ja hupi.
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Herra47 kirjoitti:
Henrik kirjoitti:
Juha kirjoitti: Aikaisemmin mainittua omakotitalovertausta käyttäen, asuisin mieluiten mukavassa kerrostalossa kantakaupungissa (A3:n kokoluokka), mutta käytännön syistä olen päätynyt asumaan rivarissa (3-sarjan farmari) ja omakotitalosta en ole kiinnostunut monestakin syystä ja kaksi niistä on tarpeeton määrä tilaa ja ylläpitovaiva.
Asuminen kuten autoilu on valintakysymys, itse olen ratkaissut molemmat...pitää olla useampi. Täksi minulla on keskikokoisina Helsingissä kt asunto ytimessä, rivitalo Espoossa ja Okt Hämeessä. Pitää voida valita missä ja miten asuu.

Autojakin pitää olla useampi...matka, kaupunki ja hupi.
Palkkasi 5000-10 000 erkkiä kuukaudessa vaiko lottomiljonääri...
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Asuminen ja autoilu on myös olosuhdekysymys, mutta en mene siihen aiheeseen tämän enempää.
Avatar
Squamish
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
Auto: F15 eDrive
Paikkakunta: Helsinki

Meinasin käydä huvikseni rakentamassa jonkun Volvon. Volvocars.fi:
Hyvä asiakas. Päivitämme parhaillaan Rakenna oma Volvo –palveluamme ja julkaisemme uuden päivitetyn version muutaman viikon sisällä.
Muutaman viikon?! Niin sitä pitää. :thuup: :lol:
Avatar
altsu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 405
Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne
Paikkakunta: Hki

Onnistuin poistamaan tänään Tesla-kuumeen, istumalla oslolaisessa taksissa. Hiljainen se oli ja näytti ulkoa hienolta, mutta roudarinteipillä se näytti pysyvän loppujenlopuksi kasassa. Ei ihan 120keur auto.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Ksisi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Loka 2014, 11:06

Terve

Uutena foorumilaisena ja merkistä haaveilevana pyytäisin vähän apuja. Viestin tai minut voi ohjata uudelle säikeelle, jos olen väärässä paikassa.

Olisin kysynyt kokemuksia saksasta haettaessa. Ajatuksissa 2011 vuoden BMW 520d Touring Aut. Noin 120-150 tkm ajettuna. Osaako joku sanoa mitä kannattaisi varoa tai huomioida Saksasta tällaista haettaessa. Lähinnä autoon liittyen (varusteet, huollot, renkaat, tms...), ei niinkään hakureissuun. Millaisilla kilometreillä näillä on odotettavissa suurempia huolia?

Olen ynnäillyt että tuollaisen saisi hankittua hintaan: n 22.000 + 7.000 + kulut = n. 30.000. Entä onko esim tästä kaupasta kokemuksia? http://www.autohaus-isernhagen.com" onclick="window.open(this.href);return false; - Näyttää olevan aika paljon sopivia kulkupelejä kaupan kohtuullisilla hinnoilla.
juh4
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 04 Syys 2013, 12:31

Ksisi kirjoitti:TerveOlen ynnäillyt että tuollaisen saisi hankittua hintaan: n 22.000 + 7.000 + kulut = n. 30.000. Entä onko esim tästä kaupasta kokemuksia? http://www.autohaus-isernhagen.com" onclick="window.open(this.href);return false; - Näyttää olevan aika paljon sopivia kulkupelejä kaupan kohtuullisilla hinnoilla.
Johan tuohon 30te:n hintaluokkaan alkaa saamaan F11 520d:tä n. 100tkm ajettuna Suomestakin.
Ksisi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Loka 2014, 11:06

Juu, kyllähän sitä varmaan tuohon hintaan saattaa suomesta jo saada jos uskaltaa ostaa mistä tahansa liikkeestä millä tahansa historialla auton. Etupäässä kuintekin vastaavat näyttäisivät pyynneiltään olevan 35 000 paikkeilla, mielestäni.

Toki Saksan päässäkin on suuria eroja, tekeekö se autuaaksi hakea sieltä vastaavasti lähes hinnat alkaen mallia. Toki 22 000 paikkeille löytyy jo mielestäni vaihtoehtoja.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Yllä oleva linkki näyttää kyllä monta siistin näköistä bemaria. Saksasta saa juuri paremmin varustettuja autoja
ja usein myös hyvin pidettyjä. Katselin mobile.de:stä 535 bemareita ja niitäkin löytyy sivukaupalla.
Täytyy kuitenkin muistaa, että autot ovat sitten runflat renkailla, joten ne on ainakin pääkaupunkiseudulla uusittava.
Samoin Suomi-talvirenkaat on heti hankittava.Nuo ovat Suomen autoissa usein valmiina, joissain tosin voi olla runflatit
Lisäksi oman auton myynti on hoidettava eli monta asiaa on huomioitava.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Heti kärkeen klausuuli: Mulla ei ole mitään kytköksiä Metro-Autoon :)

Olen vuosien mittaan ostanut Turun Metro-Auton Saksasta tuomia autoja muutaman, ja tuo kuvio pelittää minulle kaikkein parhaiten:

1. sinne on 5 kilsaa matkaa
2. pojat tuo ihan ajettavia pelejä, eli tarjontaa on jonkun verran, jos vaan muuten natsaa
3. myyjät ei ole mitään rasvalettejä, vaan pitkän linjan ammattilaisia, joiden kanssa ei tarvitse jauhaa turhaan
4. ottavat ihan mukavilla hyvityksillä aina sen oman pommin vaihdossa

Suosittelen siis. Nykyinenkin on sieltä.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Wäinö
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 11 Marras 2013, 18:56
Auto: F10 530dA xDrive -11
F45 225xe -20
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Anyway kirjoitti: Täytyy kuitenkin muistaa, että autot ovat sitten runflat renkailla, joten ne on ainakin pääkaupunkiseudulla uusittava.
Ihan pakko kommentoida että itse vaihdoin E39 Touringista (235/45/R17 renkaat joka nurkassa) tähän F10:iin jossa on edessä 245/40/R19 ja takana 275/35/R19 run-flatit, eikä ole ollut mitään valittamista koko kesän aikana. Alla on vielä huhupuheiden perusteella pahimmat uratutkat mitä saattaa olla eli Bridgestone Turanzat! Käytännössä kaikki ajo on tullut kehäkolmosen sisäpuolella.

Eli ei se nyt ihan noin selvää ole että renkaat on vaihdettava, tuntuu olevan sattuman kauppaa + makuasioista kiinni.
Voin vakuuttaa että renkaat vaihtuisivat mikäli ajo-ominaisuudet olisivat huonot.
Ex: F45 225xe -17, F20 118dA -13, E87 116d -10, E39 530dAT -03
hokkarikamina
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 11 Syys 2013, 10:09

Minkälaisilla koroilla olette uusia autoja ostaneet? Esimerkiksi 20 000e autoon paljonko tarvii käsirahaa ym. kokemuksia kaivataan. :)
Herra47
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Maalis 2014, 22:39

hokkarikamina kirjoitti:Minkälaisilla koroilla olette uusia autoja ostaneet? Esimerkiksi 20 000e autoon paljonko tarvii käsirahaa ym. kokemuksia kaivataan. :)
Vaimo osti 12cm koroilla edellisen..... :lol:

Itse olen ostanut kaksi edellistä autoa korkona 0%, pidän sääntönä autonostossa että jos lainan saa alle 2% otan maksimimäärän ja maksimiajalle. Jos korko on esim. 5% maksan ajoneuvon omilla rahoilla ehkä, pyrin kuitenkin "omistamaan" autot "kairalla".

Autossa rahan seisottaminen on huonoa taloudenhoitoa vaikka olisi "varaakin".
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

[quote="Herra47"]
Vaimo osti 12cm koroilla edellisen..... :lol:
[quote]

:lol:
Henrik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 149
Liittynyt: 07 Joulu 2010, 21:37

Viimeisimmät autoni olen rahoittanut suoralla vakuudellisella pankkilainalla. Aemmin pääsi alta 2% koroilla(-rahoitus sellaisella), mutta nykyään tahtoo mennä päälle 3% yleisestä taloustilanteesta johtuen. Muistaakseni vuosi sitten autorahoitusten korot olivat 4%:n luokkaa.
En tiedä sitten millaisia nämä "Nyt jopa 0%:n rahoituskorolla!"-tarjoukset ovat laatuaan.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

E90:iin lopsahti koroksi 2,9%. Mulla on periaate, että lainan pitää lyhentyä nopeammin kuin mitä auton arvo alenee ja oletusaika autonpidolle on kokemuksen perusteella 2 vuotta, eli siinä vaiheessa pitää myydessä saada enemmän rahaa kuin mitä lainaa on jäljellä. Rahoitussoppari pitkällä ajalla ja sellaisilla ehdoilla, että ylimääräinen suoritus lyhentää suoraan lainan pääomaa, jolloin on helppo maksaa sopivaa kuukausierää mutta tarvittaessa pystyy joustamaan.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Tunnustan heti: Kävin vieraissa.
Tuli otettua kylmät tyypit Audi S3:seen, teho 221 kW ja käteen istuvan näppärä.
Siinä on tietysti neliveto, automaatti ja sport-alusta. Aika matalalta näytti, alusta oli vedetty varsin alas.
Taitaa lisäksi olla niin, että kovin vaaleilla sisäsävyillä tuota ei saa ja sport-alusta kertonee, että varsin jäykkä
alusta siinä on. Hinta, varusteista riippuen, 60 tuhannesta ylöspäin.
Mutta varmasti näppärä auto ja tehoja riittävästi, sisämelusta ei tiedä, kun paikalla ei ollut autoa koeajettavaksi.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Poistettu turhaa henkilökohtaisuuksiin menevää väittelyä noin 20 viestiä, samassa lähti pari asiallistakin, koska quotet oli siellä taustalla.

Jatketaan aiheesta asiallisesti: eli autokuumetta :)
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
Vastaa Viestiin