Sellaista pientä lämmön nousua, ei varsinaista kuumetta. Johtuu varmaan kylmenevistä illoista.
Kävin koeajamassa vuoden vanhan 535:sen. Auto oli leveillä matala profiilisillä runflat renkailla ja
kyllä rengasmelu oli sitten sen mukaista. Se tuli mulle ainakin selväksi, että 530:llä pärjää ihan hyvin,
tuo 535:n lisäturbo auttaa lähennä ohituskiihdytyksissä, mutta normiajossa 530 on ok.
Pyysivät välirahaa 44000 euroa, mutta totesin, että noin paljon ajamisen ilo ei kasvanut.
Autossani 530 ei ole mitään moittimista, joten yksi vaihtoehto on ajella niin, että arvo laskee riittävästi ja sitten
hankkia jokin pienempi auto, mutta kuumehan voi iskeä milloin vain. . .
Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
En huomaa Suomessa ajaessa käytännön eroa edes 18d:n ja 40d:n välillä. Melkoisella sekuntikellolla saa ohitukset kellottaa että huomaat eron 535:n ja 530:n välillä... Mutta paperilla tietysti ero on kiva
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
- Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09
Lieneekö provo mutta eron 18d vs 40d huomaa kyllä hyvinkin selvästi, jopa kaupunkiajossa jossa tehoilla ei juuri ole niinkään merkitystä. Viimeistään motarilla eron huomaa kun ohitukset tapahtuvat vaivattomasti ja hiljaisesti vs. karmea nelipyttyisen kalkatus 18d:n kerätessään vauhtia että pääsee mummo-micran ohi.legionofboom kirjoitti:En huomaa Suomessa ajaessa käytännön eroa edes 18d:n ja 40d:n välillä. Melkoisella sekuntikellolla saa ohitukset kellottaa että huomaat eron 535:n ja 530:n välillä... Mutta paperilla tietysti ero on kiva
heifetz kirjoitti:legionofboom kirjoitti:En huomaa Suomessa ajaessa käytännön eroa edes 18d:n ja 40d:n välillä. Melkoisella sekuntikellolla saa ohitukset kellottaa että huomaat eron 535:n ja 530:n välillä... Mutta paperilla tietysti ero on kiva
Siis eihän tässä ole kysymys siitä, että montako sekuntia ohitus kestää, vaan siitä, että onhan se mukava
tunne kun moottori vastaa riittävällä voimalla kaasun painamiseen. Suomen nopeusrajoituksilla pärjää
pienemmilläkin tehoilla ihan hyvin, mutta monelle on tärkeää, että auto vastaa voimalla, kun kaasua painaa.
Minulle tosiaan tuo 530 riittää nyt ja jatkossakin, lauantaina ajoin eka kerran 535:lla eikä sen tuoma
lisäteho erityisemmin säväyttänyt.
Mihin tarvitset tehoja motarilla? Onko joku asenneongelma ja pitää rynniä siellä? Itse ajan joka viikko mökille motaria pitkin ja 90% ajosta on kruise päällä. Ei tarvitse käyttää edes puolia tämän jumalmoottorin tehoista.heifetz kirjoitti:Lieneekö provo mutta eron 18d vs 40d huomaa kyllä hyvinkin selvästi, jopa kaupunkiajossa jossa tehoilla ei juuri ole niinkään merkitystä. Viimeistään motarilla eron huomaa kun ohitukset tapahtuvat vaivattomasti ja hiljaisesti vs. karmea nelipyttyisen kalkatus 18d:n kerätessään vauhtia että pääsee mummo-micran ohi.legionofboom kirjoitti:En huomaa Suomessa ajaessa käytännön eroa edes 18d:n ja 40d:n välillä. Melkoisella sekuntikellolla saa ohitukset kellottaa että huomaat eron 535:n ja 530:n välillä... Mutta paperilla tietysti ero on kiva
Ainoa jossa tarvitsisin lisätehoa, on kaksikaistaiset tiet kun pitää esim rekka ohittaa. Motarilla ja kaupungissa riittää alkaen-malli ihan hyvin.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Eikä sielläkään muuta kuin ainoastaan sellaisissa ohituksissa, joissa tilanne ohituksen aloittamisen jälkeen muuttuu eikä ennakoitu nopeusero riitäkään turvalliseen ohitukseen.salmol kirjoitti:...Ainoa jossa tarvitsisin lisätehoa, on kaksikaistaiset tiet kun pitää esim rekka ohittaa.
Kaikkien ohitusten teko 2-kaistateillä nappi laudassa on myös eräänlaista asennevikaa. Jos ohitusta ei voi tehdä muuten kun aina nappi laudassa, on koko ohituspaikka väärin valittu, tai otsan sisällä paha geenivirhe . Riippuu tietty siitä millaisista rajoituksen ylityksistä puhutaan.
Tehoa on mukava olla reservissä mutta ei sitä tartte aina käyttää Kun teho/painosuhde on alle 10 kg / hv, se alkaa riittää, pienempikin saa toki olla.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Kaikille vaan 100hv autot niin kaikilla on kivaa, eiks joo? Ja samat vaatteet ja syödään samaa ruokaa...Havis kirjoitti:Eikä sielläkään muuta kuin ainoastaan sellaisissa ohituksissa, joissa tilanne ohituksen aloittamisen jälkeen muuttuu eikä ennakoitu nopeusero riitäkään turvalliseen ohitukseen.salmol kirjoitti:...Ainoa jossa tarvitsisin lisätehoa, on kaksikaistaiset tiet kun pitää esim rekka ohittaa.
Kaikkien ohitusten teko 2-kaistateillä nappi laudassa on myös eräänlaista asennevikaa. Jos ohitusta ei voi tehdä muuten kun aina nappi laudassa, on koko ohituspaikka väärin valittu, tai otsan sisällä paha geenivirhe . Riippuu tietty siitä millaisista rajoituksen ylityksistä puhutaan.
Tehoa on mukava olla reservissä mutta ei sitä tartte aina käyttää Kun teho/painosuhde on alle 10 kg / hv, se alkaa riittää, pienempikin saa toki olla.
Miksi kukaan ostaisi tehokasta autoa, jos sitä tehoa ei käytä? Kyllä tehokkaalla autolla mennään esim. motarin ramppia talla pohjassa eikä tussutellen. Ylinopeutta ei tarvitse ajaa, mutta kiihtyvyydestä saa ja pitää osata nauttia muita vaarantamatta. Oma mielipide on, että jos sitä tehoa ei käytä, niin voi ostaa pienempitehoisemman auton, muuten on turhaa pätemistä, että mulla on autossa tehoa 300hv, mutta en koskaan riipase tallaa pohjaan, kun pelottaa ja muille tulee paha mieli ja kaikki luulee, että mulla on asennevamma, kun kiihdytän nopeasti.
- henripit
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 315
- Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
- Auto: e90 330dA -06
- Paikkakunta: Vantaa
^ +1
Samaa mieltä, turhaa itkemistä muilta. Kyllä minä ainakin tehoa käytän sen mitä on tarjolla, enkä suostu myöntämään, että olisi jotain asenneongelmaa päällä.
Samaa mieltä, turhaa itkemistä muilta. Kyllä minä ainakin tehoa käytän sen mitä on tarjolla, enkä suostu myöntämään, että olisi jotain asenneongelmaa päällä.
- Vähempi parempi -
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
ei ollut kirjoitukseni (taaskaan) provo, vaikka siltä saattoi vaikuttaa.
Tarkoitan juuri sitä että eron huomaa vasta silloin kun on kokeiltava ohi erittäin tiukassa paikassa tai hakemalla hakee tilanteita joissa tarvitaan tehoja. Ohitukset kaasu pohjassa juuri ennen keltaisia viivoja tai valoista lähtiessä olevat kisailut ovat tilanteita jotka eivät omalta kohdallani kuulu perusajoon. Pintakaasulla ja etenkin nopeusrajoituksia noudattaen ajaessa en oikeasti huomaa merkittävää eroa 18d:n ja 40d:n välillä.
Mielenkiintoista olisi tosin tietää miten oma käyttäytyminen liikenteessä muuttuisi jos alla olisi oma X6 40d. Voisi siinä tietysti ajotyyli ja opitut periaatteet muuttua hyvinkin äkkiä...
Tarkoitan juuri sitä että eron huomaa vasta silloin kun on kokeiltava ohi erittäin tiukassa paikassa tai hakemalla hakee tilanteita joissa tarvitaan tehoja. Ohitukset kaasu pohjassa juuri ennen keltaisia viivoja tai valoista lähtiessä olevat kisailut ovat tilanteita jotka eivät omalta kohdallani kuulu perusajoon. Pintakaasulla ja etenkin nopeusrajoituksia noudattaen ajaessa en oikeasti huomaa merkittävää eroa 18d:n ja 40d:n välillä.
Mielenkiintoista olisi tosin tietää miten oma käyttäytyminen liikenteessä muuttuisi jos alla olisi oma X6 40d. Voisi siinä tietysti ajotyyli ja opitut periaatteet muuttua hyvinkin äkkiä...
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
...ja vielä lisäyksenä, että ei kait täällä sellaista pyhimystä olekaan, joka ei joskus ajaisi ylinopeutta? Tämä ei ole yllytys eikä tunnustus, mutta kysyn vaan.
Pari kilometriä yli rajoituksen on eri juttu kuin koheltaminen. Eilenkin kun tulin stadiin niin joku idiootti reikäpää musta e91 335i ajeli bussikaistaa, lähetteli ja yritti haastaa Tesla S P85D mallia kisaan (josta olisi kyllä ottanut niin turpiin), vaihteli kaistoja miten sattui jne. Tuollaiselle idiootille pitäisi antaa potkukelkka. Vuoden ympäri. Ja siinäkin olisi liikaa.
Teslan speksit on aika vakuuttavat, ei jakoja 335i:llä joten semmoisen omistavat voivat jättää Teslat rauhaan
3.1 seconds 0-60 mph
2.8 seconds 0-60 mph with Ludicrous Speed Upgrade
10.9 seconds ¼ mile with Ludicrous Speed Upgrade
259 hp front motor power
503 hp rear motor power
713 lb-ft motor torque
155 mph top speed
Teslan speksit on aika vakuuttavat, ei jakoja 335i:llä joten semmoisen omistavat voivat jättää Teslat rauhaan
3.1 seconds 0-60 mph
2.8 seconds 0-60 mph with Ludicrous Speed Upgrade
10.9 seconds ¼ mile with Ludicrous Speed Upgrade
259 hp front motor power
503 hp rear motor power
713 lb-ft motor torque
155 mph top speed
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Tästä olen sun kanssa ihan samaa mieltä.salmol kirjoitti:Pari kilometriä yli rajoituksen on eri juttu kuin koheltaminen. Eilenkin kun tulin stadiin niin joku idiootti reikäpää musta e91 335i ajeli bussikaistaa, lähetteli ja yritti haastaa Tesla S P85D mallia kisaan (josta olisi kyllä ottanut niin turpiin), vaihteli kaistoja miten sattui jne. Tuollaiselle idiootille pitäisi antaa potkukelkka. Vuoden ympäri. Ja siinäkin olisi liikaa.
Tehokeskusteluun vielä:
BMW-forum on ehkä vähän hassu paikka puhua siitä mitä ominaisuuksia autossa oikeasti tarvitsee. Uudehkot BMW:t täyttävät tietysti hienosti järkevän auton kriteerejä. Ne ovat vähäpäästöisiä, turvallisia jne. Mutta pelkällä järjellä ainakaan minä en autoani valitse, vaikka ajankin käytetyllä 3-sarjan farmarilla. Tarvitsenko esimerkiksi itse kuusisylinterin dieselin vääntöä? No en - mutta silti minä halusin 330d:n. Olen hyvin pärjännyt w124 250d:llä, 1.8 bensa-Mondeolla ja jopa 1.6 Corollalla. Corolla on meillä kakkosautona tällä hetkellä. Jostain syystä Corolla on perheessämme vähemmällä käytöllä, vaikka sekin vie turvallisesti paikasta A paikkaan B.
Keskustelua siitä mitä autoon tarvitsee voi jatkaa vaikka kuinka. Tarvitseeko kukaan M-sport rattia tai korisarjaa? Tuskin, mutta jotkut niistä tykkäävät ja heille nämä varusteet tekevät autosta mieleisen. Se heille suotakoon.
BMW-forum on ehkä vähän hassu paikka puhua siitä mitä ominaisuuksia autossa oikeasti tarvitsee. Uudehkot BMW:t täyttävät tietysti hienosti järkevän auton kriteerejä. Ne ovat vähäpäästöisiä, turvallisia jne. Mutta pelkällä järjellä ainakaan minä en autoani valitse, vaikka ajankin käytetyllä 3-sarjan farmarilla. Tarvitsenko esimerkiksi itse kuusisylinterin dieselin vääntöä? No en - mutta silti minä halusin 330d:n. Olen hyvin pärjännyt w124 250d:llä, 1.8 bensa-Mondeolla ja jopa 1.6 Corollalla. Corolla on meillä kakkosautona tällä hetkellä. Jostain syystä Corolla on perheessämme vähemmällä käytöllä, vaikka sekin vie turvallisesti paikasta A paikkaan B.
Keskustelua siitä mitä autoon tarvitsee voi jatkaa vaikka kuinka. Tarvitseeko kukaan M-sport rattia tai korisarjaa? Tuskin, mutta jotkut niistä tykkäävät ja heille nämä varusteet tekevät autosta mieleisen. Se heille suotakoon.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
I agree. Ainakin itse ostan auton, ikävä kyllä, aina vain tunteella ja sitten jälkikäteen sitä itsekseen miettii oliko taas yhtään järkevä ostos. Mutta onneksi voi aina myydä ja ostaa "uuden". Tämä kesä on nyt eka, kun ei ole autokuumetta tullut vaikka olenkin katsellut jo uutta X1:stä sillä silmällä.inconel kirjoitti:Tehokeskusteluun vielä:
BMW-forum on ehkä vähän hassu paikka puhua siitä mitä ominaisuuksia autossa oikeasti tarvitsee. Uudehkot BMW:t täyttävät tietysti hienosti järkevän auton kriteerejä. Ne ovat vähäpäästöisiä, turvallisia jne. Mutta pelkällä järjellä ainakaan minä en autoani valitse, vaikka ajankin käytetyllä 3-sarjan farmarilla. Tarvitsenko esimerkiksi itse kuusisylinterin dieselin vääntöä? No en - mutta silti minä halusin 330d:n. Olen hyvin pärjännyt w124 250d:llä, 1.8 bensa-Mondeolla ja jopa 1.6 Corollalla. Corolla on meillä kakkosautona tällä hetkellä. Jostain syystä Corolla on perheessämme vähemmällä käytöllä, vaikka sekin vie turvallisesti paikasta A paikkaan B.
Keskustelua siitä mitä autoon tarvitsee voi jatkaa vaikka kuinka. Tarvitseeko kukaan M-sport rattia tai korisarjaa? Tuskin, mutta jotkut niistä tykkäävät ja heille nämä varusteet tekevät autosta mieleisen. Se heille suotakoon.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 124
- Liittynyt: 15 Helmi 2014, 22:00
- Auto: BMW 530d X-drive touring 2014
Tuolla tunteella ostolla on ainakin yksi hyvä puoli, mikä on omalla kohdallani toteutunut elikkä ei tule heti tarve vaihtaa uuteen (samalla säästyy paljon rahaakin). Parhaimmillaan olen pitänyt samaa autoa viisikin vuotta ja se on paljon se, MINULLE.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Tässä alkaa muuten hinta/teho olemaan kohdallaan. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1442301896647.html Laatuun vaikea ottaa kantaa, kun en ole koskaan Fordia yhtä vanhaa mustangia lukuunottamatta omistanut, mutta luulisi, että RS on jo aika laadukas verrattuna vaikka normi vokukseen(?)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 76
- Liittynyt: 11 Tammi 2014, 15:13
- Auto: F34 320iA xDrive Sport Line -14
Tuossa taisi olla ajomoodien mukaan säätyvää nelivetoa, jousitusta, ohjausta jne. Ja jokin driftaus -modekin Voisi olla aika muikea vietävä soraränneissä ja (jää)radallakin.kokkopa1 kirjoitti:Tässä alkaa muuten hinta/teho olemaan kohdallaan. http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1442301896647.html Laatuun vaikea ottaa kantaa, kun en ole koskaan Fordia yhtä vanhaa mustangia lukuunottamatta omistanut, mutta luulisi, että RS on jo aika laadukas verrattuna vaikka normi vokukseen(?)
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 643
- Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
- Auto: Bimmer
Miksi et sitten valinnut 316d:tä? Mihin kaksikaistaisella on kiire? Eikö rekan perässä voi odottaa?salmol kirjoitti:Mihin tarvitset tehoja motarilla? Onko joku asenneongelma ja pitää rynniä siellä? Itse ajan joka viikko mökille motaria pitkin ja 90% ajosta on kruise päällä. Ei tarvitse käyttää edes puolia tämän jumalmoottorin tehoista.heifetz kirjoitti:Lieneekö provo mutta eron 18d vs 40d huomaa kyllä hyvinkin selvästi, jopa kaupunkiajossa jossa tehoilla ei juuri ole niinkään merkitystä. Viimeistään motarilla eron huomaa kun ohitukset tapahtuvat vaivattomasti ja hiljaisesti vs. karmea nelipyttyisen kalkatus 18d:n kerätessään vauhtia että pääsee mummo-micran ohi.legionofboom kirjoitti:En huomaa Suomessa ajaessa käytännön eroa edes 18d:n ja 40d:n välillä. Melkoisella sekuntikellolla saa ohitukset kellottaa että huomaat eron 535:n ja 530:n välillä... Mutta paperilla tietysti ero on kiva
Ainoa jossa tarvitsisin lisätehoa, on kaksikaistaiset tiet kun pitää esim rekka ohittaa. Motarilla ja kaupungissa riittää alkaen-malli ihan hyvin.
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 6
- Liittynyt: 23 Heinä 2015, 23:37
- Auto: G30 530e xDrive - 2020
Ei todellakaan ole asenneongelmaa, mutta kun on ollut molempia 530d ja 535d (+ 320d), niin kyllähän sen eron vaan ihan oikeasti tuntee. Ja noita motareita on Euroopassa muitakin kuin Suomen 120 km/h rajoitetut kärrypolut. Ohituksissa ei tarvitse koskaan miettiä riittääkö teho. Ja se voiman tunne kiihdytyksissä panee joka kerta hymyilemään... Joo, varmaan ihan turhaa, mutta pirun mukavaa!salmol kirjoitti:Mihin tarvitset tehoja motarilla? Onko joku asenneongelma ja pitää rynniä siellä? Itse ajan joka viikko mökille motaria pitkin ja 90% ajosta on kruise päällä. Ei tarvitse käyttää edes puolia tämän jumalmoottorin tehoista.heifetz kirjoitti:Lieneekö provo mutta eron 18d vs 40d huomaa kyllä hyvinkin selvästi, jopa kaupunkiajossa jossa tehoilla ei juuri ole niinkään merkitystä. Viimeistään motarilla eron huomaa kun ohitukset tapahtuvat vaivattomasti ja hiljaisesti vs. karmea nelipyttyisen kalkatus 18d:n kerätessään vauhtia että pääsee mummo-micran ohi.legionofboom kirjoitti:En huomaa Suomessa ajaessa käytännön eroa edes 18d:n ja 40d:n välillä. Melkoisella sekuntikellolla saa ohitukset kellottaa että huomaat eron 535:n ja 530:n välillä... Mutta paperilla tietysti ero on kiva
Ainoa jossa tarvitsisin lisätehoa, on kaksikaistaiset tiet kun pitää esim rekka ohittaa. Motarilla ja kaupungissa riittää alkaen-malli ihan hyvin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 11 Kesä 2013, 17:32
- Auto: G31 530E xDrive Touring, MSport
- Paikkakunta: HELSINKI
Autokuumeilu on paha tauti ja siitä on hankala päästä eroon kuin yhdellä tapaan
Itse jouduin käyttämään tätä hoitoa ja vaihtamaan F30 320 iA xDrive mSportin vm 2012 uudempaan F10 528 iA xDriveen
Huomenna olisi avaimien vaihto ja katsotaan miten kuume paranee
Itse jouduin käyttämään tätä hoitoa ja vaihtamaan F30 320 iA xDrive mSportin vm 2012 uudempaan F10 528 iA xDriveen
Huomenna olisi avaimien vaihto ja katsotaan miten kuume paranee
ex -G31 530DA XDrive Luxury line, F10 528A XDrive, F30 320IA xDrive MSport