Näin uutisen uudesta Mondeo mallista, jota Ford mainostaa mm. näin:
"Äänettömyyttä on rakennettu Fordin aktiivisella äänenvaimennus-järjestelmällä (Active Noise Cancellation), jossa mikrofonit tarkkailevat sisään kantautuvia moottoriääniä, joita vaimennetaan auton äänijärjestelmän kautta.
Tiemelua ja tuulen suhinoita eliminoivat akustiset ikkunat."
Kerrankin yritetään rengasmelua kunnolla vähentää normaaliin perheautoon.
Auto rantautuu kai keväällä Suomeen ja ajattelin kyllä uteliaisuuttani käydä koeajamassa,
mukava sitten verrata bemariin.
Tässä linkki uutiseen:
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015 ... 3_at.shtml
Autokuumeilua
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Sehän sitten nähdään kun ajetaan Mondeolla Suomen kevätkarheilla teillä.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Näin voi hyvinkin olla, koskien sun asennevammaa!kokkopa1 kirjoitti: Kyllä tehokkaalla autolla mennään esim. motarin ramppia talla pohjassa eikä tussutellen. Ylinopeutta ei tarvitse ajaa, mutta kiihtyvyydestä saa ja pitää osata nauttia muita vaarantamatta. Oma mielipide on, että jos sitä tehoa ei käytä, niin voi ostaa pienempitehoisemman auton, muuten on turhaa pätemistä, että mulla on autossa tehoa 300hv, mutta en koskaan riipase tallaa pohjaan, kun pelottaa ja muille tulee paha mieli ja kaikki luulee, että mulla on asennevamma, kun kiihdytän nopeasti.
Tänä päivänä jopa pikku Bemari kulkee 0-100 km alle 9 sekunnin.
Sillä ehtii ramppiin kuin ramppiin!
Ja auto kulkee varmasti yli 120 km/h.
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Oho, kyllä kesti sulla kauan keksiä oikein naseva vastausRicracing kirjoitti:Näin voi hyvinkin olla, koskien sun asennevammaa!kokkopa1 kirjoitti: Kyllä tehokkaalla autolla mennään esim. motarin ramppia talla pohjassa eikä tussutellen. Ylinopeutta ei tarvitse ajaa, mutta kiihtyvyydestä saa ja pitää osata nauttia muita vaarantamatta. Oma mielipide on, että jos sitä tehoa ei käytä, niin voi ostaa pienempitehoisemman auton, muuten on turhaa pätemistä, että mulla on autossa tehoa 300hv, mutta en koskaan riipase tallaa pohjaan, kun pelottaa ja muille tulee paha mieli ja kaikki luulee, että mulla on asennevamma, kun kiihdytän nopeasti.
Tänä päivänä jopa pikku Bemari kulkee 0-100 km alle 9 sekunnin.
Sillä ehtii ramppiin kuin ramppiin!
Ja auto kulkee varmasti yli 120 km/h.
Kysymys onkin siitä, että painatko tallan pohjaan, kun menet sinne ramppiin vai ajatko pintakaasulla?
Erohan onkin vain siinä, että miten nopeasti saavutat sen moottoritienopeuden ja kiihtyvyyden tunne on varmasti elämyksellisempi M3 vs. vaikka toi su sigun auto. Jos on tehokas auto, niin miksi siitä kiihtyvyyden tunteesta ei saisi nauttia jos pysytään nopeurajoituksissa? Mun mielestä sulla on ihan vi...nmoinen asennevamma, jos olet sitä mieltä, että
tehokkaalla autolla ei saa koskaan kiihdyttää kunnolla.
Viimeksi muokannut kokkopa1, 12 Loka 2015, 12:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No, koetetaan pysyä asiallisella linjalla. Ei ole mitään pahaa että autossa on reservejä, nimenomaan reservejä. Jos kiinnostaa kokea jotain normaalia isompaa kiihtyvyyttä tai vaikka vauhdin hurmaa, niin moottoriradat ovat sitä varten, ei moottoritien kiihdytysrampit. Itse olen saanut noilla rampeilla vauhdin tuohon 120 kmh kiihdytettyä omalla mopollanikin, joten en usko että siihen tarvitaan M3:sta.kokkopa1 kirjoitti:Erohan onkin vain siinä, että miten nopeasti saavutat sen moottoritienopeuden ja kiihtyvyyden tunne on varmasti elämyksellisempi M3 vs. vaikka toi su sigun auto. Jos on tehokas auto, niin miksi siitä kiihtyvyyden tunteesta ei saisi nauttia jos pysytään nopeurajoituksissa?
Rälläys ja isommat elämykset moottoriradalle, kiitos.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Olet oikeassa, tämä keskustelu ei johda mihinkään.No, koetetaan pysyä asiallisella linjalla. Ei ole mitään pahaa että autossa on reservejä, nimenomaan reservejä. Jos kiinnostaa kokea jotain normaalia isompaa kiihtyvyyttä tai vaikka vauhdin hurmaa, niin moottoriradat ovat sitä varten, ei moottoritien kiihdytysrampit. Itse olen saanut noilla rampeilla vauhdin tuohon 120 kmh kiihdytettyä omalla mopollanikin, joten en usko että siihen tarvitaan M3:sta.
Rälläys ja isommat elämykset moottoriradalle, kiitos.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 71
- Liittynyt: 05 Heinä 2015, 11:57
- Auto: E61 525dA -08
ex. E81 118d -09
59t euroa Mondeosta? Vaikka Mondeo onkin ulkonäöllisesti onnistunut laitos, ei ajettavuus kuitenkaan ole bemarin tasoa. Kiihtyvyyskin on jotain naurettavan ja säälittävän väliltä. Vain hullu tai liisarifirma ostaisi Mondeon tuolla hinnallaAnyway kirjoitti:Näin uutisen uudesta Mondeo mallista, jota Ford mainostaa mm. näin:
"Äänettömyyttä on rakennettu Fordin aktiivisella äänenvaimennus-järjestelmällä (Active Noise Cancellation), jossa mikrofonit tarkkailevat sisään kantautuvia moottoriääniä, joita vaimennetaan auton äänijärjestelmän kautta.
Tiemelua ja tuulen suhinoita eliminoivat akustiset ikkunat."
Kerrankin yritetään rengasmelua kunnolla vähentää normaaliin perheautoon.
Auto rantautuu kai keväällä Suomeen ja ajattelin kyllä uteliaisuuttani käydä koeajamassa,
mukava sitten verrata bemariin.
Tässä linkki uutiseen:
http://www.iltalehti.fi/autotestit/2015 ... 3_at.shtml
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Ettäs kehtaatkin tulla tänne arvostelemaan uuden Mondeon kiihtyvyyttä! Kyllä se riittää kaikille, jos auto kiihtyy 0-100 jo 9,5sek. Nopeampi kiihtyvyys on jo sulaa hulluutta ellei jopa rikollista. Ei tavalliseen käyttöön tarkoitetussa autossa saa kiihtyvyys olla alle 10sek. Haluan ostaa samanvärisen kukkahatun, kuin on uusi mondeoni.heifetz kirjoitti:59t euroa Mondeosta? Vaikka Mondeo onkin ulkonäöllisesti onnistunut laitos, ei ajettavuus kuitenkaan ole bemarin tasoa. Kiihtyvyyskin on jotain naurettavan ja säälittävän väliltä. Vain hullu tai liisarifirma ostaisi Mondeon tuolla hinnalla
Pitäsköhän sun laittaa toi sun neliveto koppikiisseli comfort moodiin ja laskee vähän kierroksiakokkopa1 kirjoitti:Ettäs kehtaatkin tulla tänne arvostelemaan uuden Mondeon kiihtyvyyttä! Kyllä se riittää kaikille, jos auto kiihtyy 0-100 jo 9,5sek. Nopeampi kiihtyvyys on jo sulaa hulluutta ellei jopa rikollista. Ei tavalliseen käyttöön tarkoitetussa autossa saa kiihtyvyys olla alle 10sek. Haluan ostaa samanvärisen kukkahatun, kuin on uusi mondeoni.heifetz kirjoitti:59t euroa Mondeosta? Vaikka Mondeo onkin ulkonäöllisesti onnistunut laitos, ei ajettavuus kuitenkaan ole bemarin tasoa. Kiihtyvyyskin on jotain naurettavan ja säälittävän väliltä. Vain hullu tai liisarifirma ostaisi Mondeon tuolla hinnalla
Vähän aikasemmin mies, tai siis "mies" toteaa että "Olet oikeassa, tämä keskustelu ei johda mihinkään.", ja sit on kuitenkin heti ensimmäisenä jonossa heittämässä lapsellista "vitsiä"
Oisko tämä viimein jo tässä vai vieläkö väännetään
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Nyt on kaikilla vähän pipo tiukalla. Tuon kokkopa1:n ironia kyllä aukes mulle Ja olen samoilla linjoilla. Ei sitä auton suorituskykyä nyt joka paikassa tarvitse, mutta itseäni ainakin ahdistaa, jossei sitä ole tarvittaessa käytössä...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
- kokkopa1
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 331
- Liittynyt: 05 Elo 2014, 19:41
- Auto: X1 xDrive25d TwinPwr Tbo A M-Sport 2012
- Paikkakunta: Uusimaa
Joo sori, lupaan etten enää tähän topiciin osallistu ellei se liity autokuumeiluun. Enkä siihenkään, jos kyseessä on joku tehokas tai siisti auto, jollainen nostaa itselleni kuumeen. Sellaisesta ei saa kuume nousta eikä sellaisista pidä haaveilla, kuten esim. tästä http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1444269518590.html. Ai perk.... tein sen taas . Sori, meen ottaa buranan et kuume laskee.
Nyt se on sitten todistettu: Passat on hiljaisempi kuin 5-sarjan bemari. Nyt äkkiä Passat kaupoille. . .
Testi ajettu etelän peilin sileillä teillä, tulisivat tänne kehä kolmoselle testaamaan, se kertois jotain.
Linkki:
http://teknavi.fi/autot/vertailu-bmw-5- ... t-valtiaat
Testi ajettu etelän peilin sileillä teillä, tulisivat tänne kehä kolmoselle testaamaan, se kertois jotain.
Linkki:
http://teknavi.fi/autot/vertailu-bmw-5- ... t-valtiaat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 80
- Liittynyt: 25 Loka 2013, 17:22
Passat ei nostata autokuumetta yhtään, mutta seuraava E-mersu sitäkin enemmän. Jos sisämelua on saatu entisestään alas ja navin näyttö on riittävän suuri niin voi olla mahdotonta yrittää kärvistellä uuteen vitoseen asti...
Tuota F1x meluisuutta olen itsekin kritisoinut. Tuossakin testissä passatissa vielä normia matalammat ja leveämmät renkaat, silti hiljaisempi kuin vakio nakeilla oleva bemmi. Tuohon pasuunan kun vielä laittaa äänieristelasit niin ero eikun kasvaa.
Onkohan LCI:ssä jotain merkittävää eroa ohjauksessa verrattuna aikaisempaan ikäpolveen, kun ohjaus mainitaan parhaana piirteenä muutoin keskinkertaisessa ajettavuudessa. F1x:n alussahan juuri ohjausta ja suuntavakavuutta moitittiin lähes joka artikelissa.Anyway kirjoitti:Nyt se on sitten todistettu: Passat on hiljaisempi kuin 5-sarjan bemari. Nyt äkkiä Passat kaupoille. . .
Testi ajettu etelän peilin sileillä teillä, tulisivat tänne kehä kolmoselle testaamaan, se kertois jotain.
Linkki:
http://teknavi.fi/autot/vertailu-bmw-5- ... t-valtiaat
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1336
- Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
- Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak - Paikkakunta: Kaarina
Teknavi nyt uppoaa samaan kategoriaan kuin mv-lehti
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Kävin koeajamassa Ford Mondeo diesel automaatin. Auton kaikkinainen jämäkkyys yllätti myönteisesti
eikä kabiinissa ollut mitään ämpärimuovin tuntua. Start/stop käynnistää dieselin pehmeästi ja sanoisin, että nelipyttyinen diesel käy hiljemmin kuin bemarin vastaava. Rengasmelu oli samaa luokkaa bemarin kanssa eli
varsin hiljainen Mondeo on. Sehän tulee Valencian tehtailta Espanjasta ja tehdas kai on yksi moderneimmista
maailmassa. Kokonaisuutena jäi kyllä myönteinen kuva, no joku voi sanoa, että hoppa mikä hoppa, mutta
kyllä Ford on mennyt eteenpäin siinä missä muutkin autonvalmistajat.
Ajoin pätkän Lahden moottoritietä ja siinä vähän tutkailin nappuloita, niin auto kai vähän seilas kaistalla,
sitten Mondeo sanoi, että plim plom ja mää ihmettelin, että mitä nyt.
No ruutuun oli tullut veisti että eiköhän olis kahvitauon paikka.
Ja kyllä tämä Skoda Suberbin hakkaa, jonka koeajoin jokin aika sitten.
Mulla on bemari jo sen ikäinen, että olen alkanut miettiä vaihtoa ja Mondeo vois olla yksi vaihtoehto vielä
kun tuo Vignale äänieristetty malli tulee kunnolla myyntiin joskus marras/joulukuun vaihteessa.
Ja ainahan bemarikin on yksi vaihtoehto, mutta mulle ei mikään must-juttu.
eikä kabiinissa ollut mitään ämpärimuovin tuntua. Start/stop käynnistää dieselin pehmeästi ja sanoisin, että nelipyttyinen diesel käy hiljemmin kuin bemarin vastaava. Rengasmelu oli samaa luokkaa bemarin kanssa eli
varsin hiljainen Mondeo on. Sehän tulee Valencian tehtailta Espanjasta ja tehdas kai on yksi moderneimmista
maailmassa. Kokonaisuutena jäi kyllä myönteinen kuva, no joku voi sanoa, että hoppa mikä hoppa, mutta
kyllä Ford on mennyt eteenpäin siinä missä muutkin autonvalmistajat.
Ajoin pätkän Lahden moottoritietä ja siinä vähän tutkailin nappuloita, niin auto kai vähän seilas kaistalla,
sitten Mondeo sanoi, että plim plom ja mää ihmettelin, että mitä nyt.
No ruutuun oli tullut veisti että eiköhän olis kahvitauon paikka.
Ja kyllä tämä Skoda Suberbin hakkaa, jonka koeajoin jokin aika sitten.
Mulla on bemari jo sen ikäinen, että olen alkanut miettiä vaihtoa ja Mondeo vois olla yksi vaihtoehto vielä
kun tuo Vignale äänieristetty malli tulee kunnolla myyntiin joskus marras/joulukuun vaihteessa.
Ja ainahan bemarikin on yksi vaihtoehto, mutta mulle ei mikään must-juttu.
- alpin_sport
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 188
- Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
- Auto: 320i E90
- Paikkakunta: Lohja
Koeajettiin vaimon kanssa Mondeo keväällä ja päällimmäiseksi jäi mieleen että 5-ovinen malli on tosi hyvän näköinen. Farkku näytti sen rinnalla kovin wanhanaikaiselta. Sisätilat tuntuivat todella väljiltä, samoin tavaratila. Auto oli myös varsin hiljainen ja hyvin varusteltu (no niinhän ne koeajoautot yleensä onkin), sekä radio/navigaattori ym helppokäyttöisiä. Plussaa oli myös tuollaiselle autolle varsin rohkeat värivaihtoehdot, eli ei sitä pelkkää perinteistä maalarinvalkoista tai harmaasävyjä.
Huonoja puolia: uusi Mondeo tuntui aika möhköltä: kuskin paikalta tuntui kun perä jatkuisi loputtomiin. Ohjaus veteli noin isolle ja painavalle autolle ihmeen paljon, tosin alla oli kitkat, johtuikohan sitten siitä?
Lopullisesti sen kuitenkin pudotti se ettei käsivaihteistoa saanut 2-litraisen turbobensan yhteyteen, mikä oli meidän vaatimuksena. Harmi sinänsä, koska meidän mielestä tuo 5-ovinen on tosi menevän näköinen, varsinkin kun vertaa konservatiivisiin Passat/Octavia/Superb malleihin.
No, ehkä Mondeosta tulee vielä joskus nelivetoinen 2.0-Turbobensa käsiaskilla
Huonoja puolia: uusi Mondeo tuntui aika möhköltä: kuskin paikalta tuntui kun perä jatkuisi loputtomiin. Ohjaus veteli noin isolle ja painavalle autolle ihmeen paljon, tosin alla oli kitkat, johtuikohan sitten siitä?
Lopullisesti sen kuitenkin pudotti se ettei käsivaihteistoa saanut 2-litraisen turbobensan yhteyteen, mikä oli meidän vaatimuksena. Harmi sinänsä, koska meidän mielestä tuo 5-ovinen on tosi menevän näköinen, varsinkin kun vertaa konservatiivisiin Passat/Octavia/Superb malleihin.
No, ehkä Mondeosta tulee vielä joskus nelivetoinen 2.0-Turbobensa käsiaskilla
Nyt on vakava tilanne, siis todella.
Kävin koeajamassa Audi A8 Sedan 3,0 V6 TDI quattro tiptronic-automatin muutaman vuoden vanha,
ajettu alle 50000 km, ollut Sveitsin lähetystön käytössä. Autossa ei naarmuakaan ja siis Saksasta tuotu.
Olihan se hulppeaa kyytiä. Joskus olen kokeilut tiptronic automaattia ja vähän hitaalta vaikutti A4:ssa,
mutta tässä A8:ssa oli niin paljon voimaa, että ei nikotellut yhtään, kun kaasua painoi, niin mentiin.
Kaikilla mahdollisilla herkuilla, webasto, vaalea nahkasisusta, alumiinikori, kaasujousitus ym ym.
Nyt kommentteja kehiin, mitä pitäis vielä ottaa huomioon vai ostanko saman tien?
Kävin koeajamassa Audi A8 Sedan 3,0 V6 TDI quattro tiptronic-automatin muutaman vuoden vanha,
ajettu alle 50000 km, ollut Sveitsin lähetystön käytössä. Autossa ei naarmuakaan ja siis Saksasta tuotu.
Olihan se hulppeaa kyytiä. Joskus olen kokeilut tiptronic automaattia ja vähän hitaalta vaikutti A4:ssa,
mutta tässä A8:ssa oli niin paljon voimaa, että ei nikotellut yhtään, kun kaasua painoi, niin mentiin.
Kaikilla mahdollisilla herkuilla, webasto, vaalea nahkasisusta, alumiinikori, kaasujousitus ym ym.
Nyt kommentteja kehiin, mitä pitäis vielä ottaa huomioon vai ostanko saman tien?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Intternissä lukkee että kaikki diudit räjähtää atomeiksi, toivottavasti siinä on jatkotakuu.
Ei mulla vakavasti ottaen ole A8sia vastaan muuta kuin tuo ilmajousitus, että kaipaan rautajousia. Ajotuntuma ei ole bmw:tä näillä pihisevillä pussukoilla varustetuissa autoissa. Ässä tosin vielä lullempi kuin A8, mutta jos leijaus ei haittaa niin onhan se hieno peli, toisin kuin muut audit.
Ei mulla vakavasti ottaen ole A8sia vastaan muuta kuin tuo ilmajousitus, että kaipaan rautajousia. Ajotuntuma ei ole bmw:tä näillä pihisevillä pussukoilla varustetuissa autoissa. Ässä tosin vielä lullempi kuin A8, mutta jos leijaus ei haittaa niin onhan se hieno peli, toisin kuin muut audit.