Siinä on varmaan joku verkko / serverivika päällä. Kyllä se yleensä on pelannut, jos nyt ei ihan ku hauki rannasta- tyyliin, ni kuitenkin inhimillisellä vasteajalla. Nythän se on vuoden vaihteen ajan tökkiny ku 3 viikon mm-huumajuhlinnan väsyttämä kiekkofani.kokkopa1 kirjoitti:Luokattoman huono on tuo BMW (ja Mini) konfiguraattori. Hidas, kuin etana pakkasessa. Olisin laskenut ihan piruuttaan mallin hintaa, mutta eihän se onnistu ellei sille varaa aikaa 1h.
Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
- Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru
Siinä aloitussivulla kerrotaan huollosta ko.sivullaHavis kirjoitti:Siinä on varmaan joku verkko / serverivika päällä. Kyllä se yleensä on pelannut, jos nyt ei ihan ku hauki rannasta- tyyliin, ni kuitenkin inhimillisellä vasteajalla. Nythän se on vuoden vaihteen ajan tökkiny ku 3 viikon mm-huumajuhlinnan väsyttämä kiekkofani.kokkopa1 kirjoitti:Luokattoman huono on tuo BMW (ja Mini) konfiguraattori. Hidas, kuin etana pakkasessa. Olisin laskenut ihan piruuttaan mallin hintaa, mutta eihän se onnistu ellei sille varaa aikaa 1h.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 57
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
- Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16
salmol kirjoitti:Onko tuo takaveto vai onko nuo 40th edition nelivetoja?kokkopa1 kirjoitti:Mitä tuo BMW 320i A 40th Year Edition Sedan / farkku mallille tulee kokonaishintaa?
Neliveto tietenkin. Se jäi vahingossa pois tuosta postauksestani.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 57
- Liittynyt: 25 Syys 2015, 15:15
- Auto: F30 LCI 320i A xDrive -16
Kokonaishinta sedanille noilla varusteilla oli syksyllä 43500€ ennen alennusta. Mutta silloin xDrive neliveto oli 40€, nyt se taitaa olla 400€.kokkopa1 kirjoitti:Mitä tuo BMW 320i A 40th Year Edition Sedan / farkku mallille tulee kokonaishintaa?
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 38
- Liittynyt: 12 Tammi 2015, 12:07
- Auto: BMW E92 335cix 2008
Tuli tuossa koeajettua uusin versio MINI:stä (F56) ja oli ihan pirteä kokemus. Aika vähän tuosta löytyy juttua, tai sitten en osaa etsiä. Onko jollain palstalaisilla kokemuksia omistustasolla asti, tai muuten pidemmältä ajalta? Koeajoraporteista tiivistelmä on yleensä hauska mutta kallis.. Ainakin hintakilpailutus lienee vaikeaa kun yksi liike vain myy, jos tarjoukseen asti päätyisi.
Kuumeilen jo nyt seuraavia, eli joku näistä uusista malleista pitäisi olla viimeistään ensi vuoden alusta alla: Volvo S90 D5 AWD tulee keväällä; Mercedes E 220d tulee keväällä tai BMW 520D Xdrive tulee syksyllä. Hinnat taitaa kaikilla olla samaa tasoa eli 56...60 000e. Vaikea valinta??
F34 GT Xdrive 320i -13
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Luulen, että tuohon hintaluokkaan tulee myös noihin aikoihin 530e.reku54 kirjoitti:Kuumeilen jo nyt seuraavia, eli joku näistä uusista malleista pitäisi olla viimeistään ensi vuoden alusta alla: Volvo S90 D5 AWD tulee keväällä; Mercedes E 220d tulee keväällä tai BMW 520D Xdrive tulee syksyllä. Hinnat taitaa kaikilla olla samaa tasoa eli 56...60 000e. Vaikea valinta??
Sent from my iPhone using Tapatalk
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
530e vai i5ssalmela kirjoitti:Luulen, että tuohon hintaluokkaan tulee myös noihin aikoihin 530e.reku54 kirjoitti:Kuumeilen jo nyt seuraavia, eli joku näistä uusista malleista pitäisi olla viimeistään ensi vuoden alusta alla: Volvo S90 D5 AWD tulee keväällä; Mercedes E 220d tulee keväällä tai BMW 520D Xdrive tulee syksyllä. Hinnat taitaa kaikilla olla samaa tasoa eli 56...60 000e. Vaikea valinta??
Sent from my iPhone using Tapatalk
"sent from my private nuclear power plant using safe uranium"
... ja sitten ehkä vähän myöhemmin 540e xDrive . Tourinkina noihin e-vehkeisiin voisi jäädä vielä riittävä tavaratila vaikka akut söisi osan.ssalmela kirjoitti:Luulen, että tuohon hintaluokkaan tulee myös noihin aikoihin 530e.reku54 kirjoitti:Kuumeilen jo nyt seuraavia, eli joku näistä uusista malleista pitäisi olla viimeistään ensi vuoden alusta alla: Volvo S90 D5 AWD tulee keväällä; Mercedes E 220d tulee keväällä tai BMW 520D Xdrive tulee syksyllä. Hinnat taitaa kaikilla olla samaa tasoa eli 56...60 000e. Vaikea valinta??
- jerrycotton
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 14
- Liittynyt: 04 Tammi 2014, 12:38
- Auto: Current: X4 20d+
Kaksi vuotta takana f11 kanssa. Nyt pitäisi keksiä korvike ja mielellään isommalla koneella. Noin 50te luokassa käytettyjä vaihtoehtoja on aika paljon. Kävin ajamassa x3:sen 35d koneella ja eihän siihen voinut olla ihastumatta. Onko muilla mielipiteitä antaa kannattaako miettiä vielä 2010-12 x5 30d vai ottaa suosiolla pienempi ja isommalla koneella?
Exät:
F11 520da
Opel Insignia Turbo
Alfa 159
Alfa 156
F11 520da
Opel Insignia Turbo
Alfa 159
Alfa 156
Edellisestä BMW -merkkisestä autosta on ehtinyt jo vierähtää tovi, mutta nyt uutta käyttöautoa etsiessä on silmä osunut E90 -korimalliin. Itselläni ei niin hirveästi ole vielä tietoa (en ole edes koskaan ajanut) ko. korimallista ja ajattelin vähän tehdä selvitystä, että mitä näiden kanssa on odotettavissa.
Yksi vaihtoehto on 2006 vuoden 325i n. 180 tkm ajettuna. Toinen vaihtoehto 2008 vuoden 320D automaattilaatikolla. Ajomäärä suunnilleen 170 tkm. Millainen tuo 325i:n 2.5L (N52-B25A )moottori on kestävyydeltään ja käytökseltään? Ilmeisesti tuota 2,5l moottoria ei ole enää 2007 vuoden E90:ssä, vaan se on korvattu toiselle eli melko lyhyt pyrähdys.. Ja tuosta diesel -moottorista (N47) mikä toisessa autossa on, niin olenkin jo lukenut jonkin verran ja tiedossa on, että jakopää on heikko lenkki, mutta toimiessaan ilmeisen hyvä moottori.
Yksi vaihtoehto on 2006 vuoden 325i n. 180 tkm ajettuna. Toinen vaihtoehto 2008 vuoden 320D automaattilaatikolla. Ajomäärä suunnilleen 170 tkm. Millainen tuo 325i:n 2.5L (N52-B25A )moottori on kestävyydeltään ja käytökseltään? Ilmeisesti tuota 2,5l moottoria ei ole enää 2007 vuoden E90:ssä, vaan se on korvattu toiselle eli melko lyhyt pyrähdys.. Ja tuosta diesel -moottorista (N47) mikä toisessa autossa on, niin olenkin jo lukenut jonkin verran ja tiedossa on, että jakopää on heikko lenkki, mutta toimiessaan ilmeisen hyvä moottori.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Tervetuloa foorumille.Klarion kirjoitti:Edellisestä BMW -merkkisestä autosta on ehtinyt jo vierähtää tovi, mutta nyt uutta käyttöautoa etsiessä on silmä osunut E90 -korimalliin. Itselläni ei niin hirveästi ole vielä tietoa (en ole edes koskaan ajanut) ko. korimallista ja ajattelin vähän tehdä selvitystä, että mitä näiden kanssa on odotettavissa.
Yksi vaihtoehto on 2006 vuoden 325i n. 180 tkm ajettuna. Toinen vaihtoehto 2008 vuoden 320D automaattilaatikolla. Ajomäärä suunnilleen 170 tkm. Millainen tuo 325i:n 2.5L (N52-B25A )moottori on kestävyydeltään ja käytökseltään? Ilmeisesti tuota 2,5l moottoria ei ole enää 2007 vuoden E90:ssä, vaan se on korvattu toiselle eli melko lyhyt pyrähdys.. Ja tuosta diesel -moottorista (N47) mikä toisessa autossa on, niin olenkin jo lukenut jonkin verran ja tiedossa on, että jakopää on heikko lenkki, mutta toimiessaan ilmeisen hyvä moottori.
Mulla on jo 5 vuoden ajan kokemusta tuosta N52B25 moottorista ja olen omasta mielestäni kahlannut netin kaikki keskustelut mitä tähän moottoriin liittyy niin hyvässä kuin pahassa. Moottorin perusrakenne on kestävä ja luotettavaksi havaittu eikä esim jakoketjuvikoja ole. N52 on kuitenkin täynnä erilaisia teknisiä hienouksia kuten vanos, valvetronic, disa, sähköinen vesipumppu joten100-200tkm välissä kannattaakin varautua pistämään rahaa ylläpitoon, esim sähköinen vesipumppu (omani kesti 105tkm) plus samassa yhteydessä vaihdettava termostaatti on karvan yli tonnin merkkiliikkeessä vaihdettuna. Ensi kesänä aion ennakoivasti uusia disa-läpät ja puolat. Bensakutoset on bemarin ydinosaamista ja tarjoavat ajamisen iloa kunhan hyväksyy ylläpitokustannukset mitä noilla kilometreillä ja vuosilla väistämättä alkaa tulemaan.
Nelosdiesel on luonteeltaan aivan eri kone kuin vaparikutonen. Vääntöä on niin pirusti jo alakierroksilla mutta sitten taas äänimaailma ja yläkierrosalue jää kutoskoneen varjoon. Makuasioita, joten ei muuta kuin koeajolle
Kiitos!E81 kirjoitti:Tervetuloa foorumille.Klarion kirjoitti:Edellisestä BMW -merkkisestä autosta on ehtinyt jo vierähtää tovi, mutta nyt uutta käyttöautoa etsiessä on silmä osunut E90 -korimalliin. Itselläni ei niin hirveästi ole vielä tietoa (en ole edes koskaan ajanut) ko. korimallista ja ajattelin vähän tehdä selvitystä, että mitä näiden kanssa on odotettavissa.
Yksi vaihtoehto on 2006 vuoden 325i n. 180 tkm ajettuna. Toinen vaihtoehto 2008 vuoden 320D automaattilaatikolla. Ajomäärä suunnilleen 170 tkm. Millainen tuo 325i:n 2.5L (N52-B25A )moottori on kestävyydeltään ja käytökseltään? Ilmeisesti tuota 2,5l moottoria ei ole enää 2007 vuoden E90:ssä, vaan se on korvattu toiselle eli melko lyhyt pyrähdys.. Ja tuosta diesel -moottorista (N47) mikä toisessa autossa on, niin olenkin jo lukenut jonkin verran ja tiedossa on, että jakopää on heikko lenkki, mutta toimiessaan ilmeisen hyvä moottori.
Mulla on jo 5 vuoden ajan kokemusta tuosta N52B25 moottorista ja olen omasta mielestäni kahlannut netin kaikki keskustelut mitä tähän moottoriin liittyy niin hyvässä kuin pahassa. Moottorin perusrakenne on kestävä ja luotettavaksi havaittu eikä esim jakoketjuvikoja ole. N52 on kuitenkin täynnä erilaisia teknisiä hienouksia kuten vanos, valvetronic, disa, sähköinen vesipumppu joten100-200tkm välissä kannattaakin varautua pistämään rahaa ylläpitoon, esim sähköinen vesipumppu (omani kesti 105tkm) plus samassa yhteydessä vaihdettava termostaatti on karvan yli tonnin merkkiliikkeessä vaihdettuna. Ensi kesänä aion ennakoivasti uusia disa-läpät ja puolat. Bensakutoset on bemarin ydinosaamista ja tarjoavat ajamisen iloa kunhan hyväksyy ylläpitokustannukset mitä noilla kilometreillä ja vuosilla väistämättä alkaa tulemaan.
Nelosdiesel on luonteeltaan aivan eri kone kuin vaparikutonen. Vääntöä on niin pirusti jo alakierroksilla mutta sitten taas äänimaailma ja yläkierrosalue jää kutoskoneen varjoon. Makuasioita, joten ei muuta kuin koeajolle
Omistin aikanaan auton M52B28 -moottorilla ja tykkäsin kyllä kovasti silloisesta bensakutosesta. Ja ne äänet! Ilmeisesti tuo N52B25 -moottori on ollut pidempään käytössä esim. jenkkilässä. Miten suuri ero näissä E90 -malleissa on prefaceliftin ja faceliftin välillä esim. luotettavuudessa?
no niin, nyt on saatu eka tarjous Volvo S90:stä ja to tulee E 220d:stä. Hu pitää kiertää muutama volvo ja mese liike, niin saa oikean tason. Ei vain jaksa pitää kuumetta yllä, siihen kunnes uusi 5-sarja tulee....
F34 GT Xdrive 320i -13
volvo Inscription varustelulla (="paras") ja talvipaketilla on hyvin kattava. Edellisen kerran kun minulla oli uusi E mese, niin alkoi "kyrsiä" taksien määrä. Siksi pidin sitä vain vuoden ja vaihdoin sen C coupeen, josta sitten siirryin tähän nykyiseen bemuun. Onhan mese hieno, mutta.... silti.. Odottelen mesen tarjoukset ja sitten lopullinen päätös. Nyt Volvo on johdossa... Kaupat teen joka tapauksessa viimeistään ensi viikolla.
F34 GT Xdrive 320i -13
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 94
- Liittynyt: 22 Huhti 2014, 19:33
- Auto: F11 520dA M-sport
Yamaha R1 ratalelu
reku54 kirjoitti:no niin. Valkoinen Volvo S90 D4 Inscription + Winter paket, kovavahalla tilattu. Toimitus syys..lokakuussa, joten kesä mennään vielä bemulla. Onpahan poikamainen olo.....
En uskonut sanovani tätä Volvosta, mutta erittäin tyylikäs auto. Onnittelut!