Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 7
- Liittynyt: 07 Maalis 2016, 16:38
- Auto: F31 320iA xDrive -13
Sen verran pahaksi on nyt taas jälleen kerran tullut kuume, että piti varata perjantaille koeajo F31 320iA xDrive malli. Sama ongelma on kytenyt jo niin monta vuotta ja aina tullut hankittua liikkeestä jotain muuta tilalle, mikä ei ole BMW-kuumetta poistanut. Eli sopivaa käytettyä yksilöä metsästän, mutta nyt on tarkoitus mennä vaan kokeilemaan, että minkälainen vekotin sitä on kyseessä.
Ei ikinä Volvoa, oli kommenttini ennen kuin uusi XC90 esiteltiin.
Venemessuilla katsastin S90:in ja eileen Hilton Airportissa V90:in. Ostopäätös oli helppo. Volvossa oli kaikki kohdallaan. Varustelu, laatuvaikutelma, ulkonäkö ja hinta.
Nyt on tilattu V90 D5 AWD Business Inscription + kaikki 5 varustepakettia päälle. Volvon alta väistyy hyvin palvellut F11 520d xDrive.
Uusi E-mersu oli ensimmäinen vaihtoehto, mutta se nousi hinnaltaan niin paljon volvon yli, ettei hintaeroa voinut mitenkään perustella. Lisäksi nelivetoa tai farkkua ei ole vielä hetkeen tilattavissa. Volvoakin joutuu odottamaan puoli vuotta, sillä ensimmäiset S90:it toimitetaan asiakkaille syyskuusssa ja farkut syys/lokakuussa.
Venemessuilla katsastin S90:in ja eileen Hilton Airportissa V90:in. Ostopäätös oli helppo. Volvossa oli kaikki kohdallaan. Varustelu, laatuvaikutelma, ulkonäkö ja hinta.
Nyt on tilattu V90 D5 AWD Business Inscription + kaikki 5 varustepakettia päälle. Volvon alta väistyy hyvin palvellut F11 520d xDrive.
Uusi E-mersu oli ensimmäinen vaihtoehto, mutta se nousi hinnaltaan niin paljon volvon yli, ettei hintaeroa voinut mitenkään perustella. Lisäksi nelivetoa tai farkkua ei ole vielä hetkeen tilattavissa. Volvoakin joutuu odottamaan puoli vuotta, sillä ensimmäiset S90:it toimitetaan asiakkaille syyskuusssa ja farkut syys/lokakuussa.
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Pieni koeajo olis ehkä ollut paikallaan, sitten kun se on mahdollista. . .El_Ucca kirjoitti:Ei ikinä Volvoa, oli kommenttini ennen kuin uusi XC90 esiteltiin.
Venemessuilla katsastin S90:in ja eileen Hilton Airportissa V90:in. Ostopäätös oli helppo. Volvossa oli kaikki kohdallaan. Varustelu, laatuvaikutelma, ulkonäkö ja hinta.
Nyt on tilattu V90 D5 AWD Business Inscription + kaikki 5 varustepakettia päälle. Volvon alta väistyy hyvin palvellut F11 520d xDrive.
Uusi E-mersu oli ensimmäinen vaihtoehto, mutta se nousi hinnaltaan niin paljon volvon yli, ettei hintaeroa voinut mitenkään perustella. Lisäksi nelivetoa tai farkkua ei ole vielä hetkeen tilattavissa. Volvoakin joutuu odottamaan puoli vuotta, sillä ensimmäiset S90:it toimitetaan asiakkaille syyskuusssa ja farkut syys/lokakuussa.
Mahdollista varmaan vasta syksyllä. Samoin E-sarjan mersun kohdalla. Jos silloin vasta tilaa, niin voi mennä turhan kauan että saa auton. E-sarja ei ole koeajoraporttien perusteella yhtä dynaaminen kuin BMW 5-sarja, mikä ei kyllä ole mikään yllätys. Volvolta odotan lähinnä samaa, mutta auto tuleekin pitkille ajomatkoille, eli tärkeintä on hyvät penkit, turvallisuus ja rauhallinen käytös.Anyway kirjoitti: Pieni koeajo olis ehkä ollut paikallaan, sitten kun se on mahdollista. . .
Uudesta E-sarjasta sanottua:
" If you do want to know, though, the steering is very remote and artificial in the way it loads and unloads, the natural chassis balance at the limit is understeer and there isn’t a huge amount of front-end grip.
http://www.evo.co.uk/mercedes/e-class/1 ... on-thrills
"Outstanding refinement, a lovely interior and a class-leading new 2.0-litre diesel engine. Not quite as dynamic as some rivals, but more comfortable. A lovely piece of machinery"
http://www.telegraph.co.uk/cars/mercede ... ss-review/
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Harvoin on autokuumetta niin tehokkaasti mikään laskenut kuin koeajo Volvo XC90 T8 Inscriptionilla suoritettu ponnistus. Auto on muotoilultaan erittäin onnistunut ja koeajoauto oli ladattu kaikilla varusteilla. Autossa on tilaa, mukavuutta, tehoa ja ehkä jopa ripaus hienostunutta tunnelmaa. Olin kiinnostunut tuosta hybrid-tekniikasta ja mahdollisesti samalla tekniikalla varustellusta tulevasta V90:stä. Mutta koko auton pilaa aivan onneton vanhanaikainen automaattilaatikko yhdistettynä sähkömoottoreihin. Täyskaasulla kiihdytys 80-100 km/h nopeudesta aiheuttaa Volvolle suunnattomia ongelmia, ensin auto miettii millä tekniikalla edetään ja sen jälkeen kaikki peliin piiiiiiiiiiiiiitkän viiveen jälkeen. Sama toteutuu kaikilla ajomoodeilla Pure, Hybrid, Power etc. Autossa oli sähkövirtaa 21 km ajoa varten Olarissa ja Sarfvikin kohdalla Kirkkonummella mehu oli loppu Hybrid-moodilla, siis täysi turhake koko akusto. Volvo on periaatteessa tehokas etuvetoinen, jonka etenemistä autetaan tarvittaessa takapyörien sähkömoottoreilla. Tuo voiman kytkeytyminen ei aina tapahdu ihan sujuvasti vaan renkaissa tapahtuu ikävää vetelyä ja sutimista. Varsin epämiellyttävä tunne motarin rampista kiihdytettäessä on ensi etupyörien vetely ja sutiminen ja päälle takapyörien vedon mukaantulon kautta pientä heijaamista. Ei siis oikein vakuuttanut Volle tällä uudella tekniikalla.
Ex: E60/F10
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1450
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Tuttu juttu Volvosta. Aikanaa koeajo bemarilla sai sitten vaihtamaan merkkiä samasta syystä. Volvossa Aisinin laatikko huonontaa hienoa moottoria (siis aikanaan ainakin) ja taas Bemarissa ZF:n laatikko nostaa esim. oman mopodieselin tasoa / toimintaa.pumafi kirjoitti:Mutta koko auton pilaa aivan onneton vanhanaikainen automaattilaatikko
Itse ajoin ennen tilausta ( S90 D4 Inscription+winter paket) Volvo V70 D4:sta. Halusin kokeilla miltä Aisinin laatikko ja D4 kone tuntuu. Olin tyytyvänen ja tilasin Volvon. Huomenna Kaivokselan katsomaan autoa velipojan kanssa, joka tilasi samanlaisen näkemättä koko autoa. Itse sentään kävin venemessuilla "kuolaamassa"... Syksyä odotellessa..
F34 GT Xdrive 320i -13
Olen lukenut tuosta hybridistä vähän samanlaista kommenttia. Bensakone kun pyörittää etupyöriä ja sähkömoottori takapyöriä tarvittaessa, niin tuo voi olla tulos.
Koeajoin viime vuonna erästä etuvetoista volvoa, jossa oli vanhempi 5-lovinen laatikko. Tuo laatikko oli täysi susi. Uusi Volvon käyttämä 8-lovinen laatikko on Aisin AWF8F35/45. Samaa laatikkoa bemarikin käyttää joissain uusimmissa malleissaan, joten vaikea uskoa sen olevan huono kuten Pumafi edellä mainitsi. Ehkä täytyy käydä koeajamassa XC90 D5.
Mersun 7G Tronic plussalla kun lyöt kaasun pohjaan, se empii, vaihtaa pienemmälle ei jaksakaan vetää ja sitten vaihtaa taas pienemmälle. Joskus jopa vielä kolmanen kerran, vaikka mersun sivuilla kehutaan, että laatikko voi hyppiä useita vaihteita kerralla. Tilannetta voi helpottaa vaihtamalla lavoista itse oikean vaihteen, mutta ei se laatikosta parempaa tee. Normiajossa kyllä mersun laatikko toimii varsin mainiosti.
Minulla ei ole kokemusta Volvon 5-vaihteisesta laatikosta kuin yhden koeajon verran, mutta muistan sen arponeen vaihteita ihan normiajossakin.
ZF:n laatikko on tosiaan aivan omaa luokkaansa. Sen paremmaksi ei vaihteisto paljon voi mennä.
Uudesta D5-koneesta löytyy mallivuodesta 2017 lähtien ainoana moottorina powerpulse-teknologia, jonka pitäisi poistaa yksi ärsyttävyys, eli turbolagi lähes kokonaan. Järjestelmässä kaasun painaminen vapauttaa kompressorin kehittämää paineilmaa, jolloin turbo lähtee pyörimään välittömästi kovalla nopeudella.
"The compressor draws clean air from the airbox and stores it in a two-liter tank. When the driver mashes the gas pedal, the valve opens, sending high-pressure air from the tank into the exhaust stream, quickly spooling up the turbo, sending air charge into your cylinders, resulting in a “pulse” of “power.”
http://jalopnik.com/volvos-powerpulse-t ... 1745961554
[YouTube] http://www.youtube.com/watch?v=nBPeQG40sI [/YouTube]
Koeajoin viime vuonna erästä etuvetoista volvoa, jossa oli vanhempi 5-lovinen laatikko. Tuo laatikko oli täysi susi. Uusi Volvon käyttämä 8-lovinen laatikko on Aisin AWF8F35/45. Samaa laatikkoa bemarikin käyttää joissain uusimmissa malleissaan, joten vaikea uskoa sen olevan huono kuten Pumafi edellä mainitsi. Ehkä täytyy käydä koeajamassa XC90 D5.
Mersun 7G Tronic plussalla kun lyöt kaasun pohjaan, se empii, vaihtaa pienemmälle ei jaksakaan vetää ja sitten vaihtaa taas pienemmälle. Joskus jopa vielä kolmanen kerran, vaikka mersun sivuilla kehutaan, että laatikko voi hyppiä useita vaihteita kerralla. Tilannetta voi helpottaa vaihtamalla lavoista itse oikean vaihteen, mutta ei se laatikosta parempaa tee. Normiajossa kyllä mersun laatikko toimii varsin mainiosti.
Minulla ei ole kokemusta Volvon 5-vaihteisesta laatikosta kuin yhden koeajon verran, mutta muistan sen arponeen vaihteita ihan normiajossakin.
ZF:n laatikko on tosiaan aivan omaa luokkaansa. Sen paremmaksi ei vaihteisto paljon voi mennä.
Uudesta D5-koneesta löytyy mallivuodesta 2017 lähtien ainoana moottorina powerpulse-teknologia, jonka pitäisi poistaa yksi ärsyttävyys, eli turbolagi lähes kokonaan. Järjestelmässä kaasun painaminen vapauttaa kompressorin kehittämää paineilmaa, jolloin turbo lähtee pyörimään välittömästi kovalla nopeudella.
"The compressor draws clean air from the airbox and stores it in a two-liter tank. When the driver mashes the gas pedal, the valve opens, sending high-pressure air from the tank into the exhaust stream, quickly spooling up the turbo, sending air charge into your cylinders, resulting in a “pulse” of “power.”
http://jalopnik.com/volvos-powerpulse-t ... 1745961554
[YouTube] http://www.youtube.com/watch?v=nBPeQG40sI [/YouTube]
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
Aisinin laatikkoja BMW käyttää Minissä, X1:ssä ja 2-sarjan Active tourerissa eli kaikissa etuvetokonstruktioissa. Ei laatikko huono ole vaan uskomattoman hidas vastaamaan täyskaasukiihdytykseen. Laatikko toimii aivan täydellisesti automaattina - vanhanaikaisena automaattina. Omat kokemukset on 6- ja 8-lovisista ZF:n laatikoista ja ottaisin aina ennemmin kumman tahansa kuin tuon Aisinin laatikon.
Ostohousut oli jalassa Biliaan mennessä, mutta karvas oli pettymys. Onneksi paluumatka meni kaverin X3 3.0 d:n kyydissä. 150 hv vähemmän kuin Volvossa, mutta ei ikinä uskoisi. Alakierroksilta vaste kaasuun nopeaa ja tehot paremmin käytössä.
Ostohousut oli jalassa Biliaan mennessä, mutta karvas oli pettymys. Onneksi paluumatka meni kaverin X3 3.0 d:n kyydissä. 150 hv vähemmän kuin Volvossa, mutta ei ikinä uskoisi. Alakierroksilta vaste kaasuun nopeaa ja tehot paremmin käytössä.
Ex: E60/F10
Jos saa vähän mainostaa niin täällä olisi hiljaisessa myynnissä ensimmäiseltä omistajalta erittäin hyvin varusteltu, Suomeen uutena ostettu Estoril Blau F30 320xd M-sport. Ensirekisteröity 9/2014, mittarissa nyt noin 48 000 km. Varusteita mm. professional navi, Harman Kardon -stereot, HUD, laajennettu mittaristo, sport-automaatti, adaptiiviset xenonit + aktiiviset kaukovalot, aktiivivakkari, adaptiivinen m sport -alusta, sport-ohjaus, comfort access, sähköinen vetokoukku, valopaketti, säilytystilapaketti, automaattinen taskuunparkkeeraus. Jotain muuta pientä on vielä lisäksi.Airstyle kirjoitti:Sen verran pahaksi on nyt taas jälleen kerran tullut kuume, että piti varata perjantaille koeajo F31 320iA xDrive malli. Sama ongelma on kytenyt jo niin monta vuotta ja aina tullut hankittua liikkeestä jotain muuta tilalle, mikä ei ole BMW-kuumetta poistanut. Eli sopivaa käytettyä yksilöä metsästän, mutta nyt on tarkoitus mennä vaan kokeilemaan, että minkälainen vekotin sitä on kyseessä.
Auto on sisältä ja ulkoa erittäin siistissä kunnossa, arvioisin että noin 80% ajosta on kyydissä ollut pelkkä kuski. Viime viikolla huomasin parkkipaikkalommon takaoven pokkauksessa mutta se hoidetaan kuntoon lähiaikoina. Yksityisviestillä saa lisätietoja.
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Aika monen 330e-autokuumetta on varmaan himmentänyt maininta yli 100 litran menettämisestä tavaratilan kapasiteetista. Jos alla oleva TM:n tarkennus pitää paikkansa, ja tavaratilasta onkin hävinnyt vain tavaratilan pohjalevyn alainen kaukalo, niin eipä tuo sitten kovin heikennys ole. Alkaa tuo sähkömoottorin halpa käyttö ja hankintahinnan reilun kymppitonnin säästö i-malliin verrattuna painaa entistäkin enemmän
"Hybridiakku on sijoitettu 3-sarjassa tavaratilan välipohjan alle, joten tämä lisätila ei ole käytössä tavaroille. Muuten varsinaisen tavaratilan vetoisuus on säilynyt ennallaan, 370 litrassa. Takaistuimen selkänoja kaatuu lataushybridissäkin kolmessa osassa tavaratilan laajentamiseksi."
http://tekniikanmaailma.fi/shortcut/lis ... e-ja-330e/
"Hybridiakku on sijoitettu 3-sarjassa tavaratilan välipohjan alle, joten tämä lisätila ei ole käytössä tavaroille. Muuten varsinaisen tavaratilan vetoisuus on säilynyt ennallaan, 370 litrassa. Takaistuimen selkänoja kaatuu lataushybridissäkin kolmessa osassa tavaratilan laajentamiseksi."
http://tekniikanmaailma.fi/shortcut/lis ... e-ja-330e/
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
hirvee autokuume, olin jo millin päässä Jaguar XF R-Sportista mutta ei kantti kestänyt hypätä jagen leiriin.
Nyt on melkoinen päähänpinttymä tosta 330eestä, osaako joku sanoa millon noita saapumassa suomeen, että pääsis testaamaan?
Nyt on melkoinen päähänpinttymä tosta 330eestä, osaako joku sanoa millon noita saapumassa suomeen, että pääsis testaamaan?
Viimeksi muokannut Anssi79, 16 Maalis 2016, 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
- ssalmela
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 646
- Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
- Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).
Espoon Laakkosella pitäisi olla koeajoon ensi viikolla tai seuraavalla.Anssi79 kirjoitti: Nyt on melkoinen päähänpinttymä tosta 330eestä, osaako joku sanoa millon noita saapumassa suomeen, että pääsis testaamaan?
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Loistavaa! Tarvinnee siis viedä pojille taas donitsit Arnoldsista ja pyytää ton 330e:n avaimia joksikin aikaa. Espoon Laakkoselle tuli reilu viikko sitten koeajoautoksi 225xe, joten senkin pitäisi olla siellä ajettavissa.ssalmela kirjoitti:Espoon Laakkosella pitäisi olla koeajoon ensi viikolla tai seuraavalla.Anssi79 kirjoitti: Nyt on melkoinen päähänpinttymä tosta 330eestä, osaako joku sanoa millon noita saapumassa suomeen, että pääsis testaamaan?
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Hyvä ettet hypännyt. Jaggella on huonompi jälleenmyyntiarvo kuin käytetyllä kortsulla.Anssi79 kirjoitti:hirvee autokuume, olin jos millin päässä Jaguar XF R-Sportista mutta ei kantti kestänyt hypätä jagen leiriin.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Autokeskukselta soiteltiinkin tänään ja heille ensimmäinen auto saapuu viikolla 14-15 joten silloin sitten koeajolle, Laakkosen asiakaspalvelun koeponnistus jätetään nyt tällä kertaa välistä :D
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Tämä kuluva vuosi tulee olemaan erittäin kutkuttava ja herkullinen niille kenellä on varaa ja mahdollisuutta ostaa/vaihtaa 65-70k€ autoon varusteineen ja kuluineen. Uusi Eemeli, G30 ja V90 kaikki ovat erittäin mielenkiintoisia teknisiltään innovaatioiltaan ja ulkokuoret ovat todella tyylikkäät. Valitettavasti näihin kaikkiin pitää sijoittaa se 10k€ tekniikkavarusteluun, jotta saa nämä uudet innovaatiot käyttöön ja sitten 5 k€ muihin ns. pakollisiin varusteisiin tai näistä autoista tulee niitä... taksitolppien ratsuja. Monella on siis edessä positiivisia ongelmia
Uusi Eemeli on ulkonäöltään todella näyttävä ja nimenomaan sedanina...
Uusi Eemeli on ulkonäöltään todella näyttävä ja nimenomaan sedanina...
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Mulla oli nyt tulevaa ratsua ennen 2011 vuoden musta 200 CGI (W212 sedan), eli bensa turbokoneella varustettu peli. Oli se ihan kiva peli eteenkin pitkässä matka-ajossa, mutta Suomessa noilla mainitsemillasi taksitolpilla nimenomaan asustaa karvalakki Eemelit ja vaikka autossa on kaikki varusteet, niin silti kaikki luulee autoa taksiksi. Huomasin että lähes kaikki E -sarjan kuskit ovat fossiileja ja olin ainoa alle 50 vuotias kuski. Tämän lisäksi Suomen Mercedes klubin kaverit oli kaikki noin 1000 vuotiaita. Yksi Vehon myyjä kertoi minulle, että uuden Mersun ostajan keski-ikä on vieläkin Suomessa 48v paikkeilla, vaikka mallistoa on yritetty nuorentaa.lao kirjoitti:Tämä kuluva vuosi tulee olemaan erittäin kutkuttava ja herkullinen niille kenellä on varaa ja mahdollisuutta ostaa/vaihtaa 65-70k€ autoon varusteineen ja kuluineen. Uusi Eemeli, G30 ja V90 kaikki ovat erittäin mielenkiintoisia teknisiltään innovaatioiltaan ja ulkokuoret ovat todella tyylikkäät. Valitettavasti näihin kaikkiin pitää sijoittaa se 10k€ tekniikkavarusteluun, jotta saa nämä uudet innovaatiot käyttöön ja sitten 5 k€ muihin ns. pakollisiin varusteisiin tai näistä autoista tulee niitä... taksitolppien ratsuja. Monella on siis edessä positiivisia ongelmia
Uusi Eemeli on ulkonäöltään todella näyttävä ja nimenomaan sedanina...
Aivan pahinta oli Eemelin huollossa käyttäminen. Vielä tuossa 2011 mallissa huoltoväli oli 12kk välein ja ikinä ei selvinnyt alle 750euron vaikka kilometrejä tuli todella vähän: mm. yhtenä vuotena olin lähes koko vuoden ulkomailla ja 3tkm ajolla tuli 750eur lasku koska aikarajotteisia huolto-ohjelman tehtäviä paukkui vaikka kuinka. Joka kerta tuli huoltolaskun nähtyä fiilis, että huoltopäällikkö oli vetänyt mua kuivalla b-rappuun Nyt tulevan 330e:n perushuollot on maksettu 10 vuodeksi / 200tkm, joten on helppo hymyillä Laakkosella asioidessa.
Toisiksi pahinta E -sarjalaisessa oli jälleenmyyntiarvo. Koska 200tkm ajettuja takseja tulvii markkinoille, ei noista hyvin pidetyistä Eemeleistä tunnu millään saavan järkeviä rahoja pois vaikka Mersun hinnan pitäisi säilyä... Pääsin onneksi itse suhteellisen kuivin jaloin tuosta E -sarjalaisestani eroon, mutta tein myymisen eteen todella paljon töitä, reilusti enemmän kuin minkään Porscheni tai muun omistamani erikoisauton.
Olen lähes varma, etten enää ikinä koske Mersuun, ellei kyseessä ole todella erikoinen peli (esim. SLS, AMG GT tms). Jos noista saisi valita, niin ehdotomasti G30 ensimmäisenä ja tuo V90 kakkosena.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ei taida olla niin bemarin kuin Volvonkaan kohdalla kiinni askin valmistajasta, jos homma tökkii. Vai kuka on valittanut, että possulla on surkeat askit ja ei toimi? AIsinilta nekin tulee. Ja miljoona muuta autoa. Eikä tuossa omassa X1:ssä Aisinin aski tunnu missään. Lähtee ihan kuin pitääkin. Keppi siinä on tylsä, myönnetään.pumafi kirjoitti:Aisinin laatikkoja BMW käyttää Minissä, X1:ssä ja 2-sarjan Active tourerissa eli kaikissa etuvetokonstruktioissa. Ei laatikko huono ole vaan uskomattoman hidas vastaamaan täyskaasukiihdytykseen. Laatikko toimii aivan täydellisesti automaattina - vanhanaikaisena automaattina. Omat kokemukset on 6- ja 8-lovisista ZF:n laatikoista ja ottaisin aina ennemmin kumman tahansa kuin tuon Aisinin laatikon.
Tuo Vulvan toiminta on kuvattu yllä niin hirveänä, että lienee ihan täysin softapuolen juttuja. Sitähän ne BMW:n kaverit sanoi, että vaikeinta hybridissä on saada pelaamaan ne kaksi eri voimalinjaa yhdessä. Ja se selvästi tökkii jos noin on asia miten kuvattu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Aikalailla samat kokemukset löytyy täältäkin. Moni uskoo erikoisautojen olevan niitä hankalimpia myydä/vaihtaa, mutta myös minun kokemusteni mukaan suurin työ saada järkevä kauppa aikaiseksi on siinä kun yrittää myydä/ vaihtaa jotakin suht laajasti myytä premium- valmistajan autoa eteenpäin. Omia kokemuksia on mm. A4:sta, A6:sta ja E-Mersusta ja sitten erikoisautopuolelta neljästä Porschesta ja muutamasta muusta (Suomessa) vähän erikoisemmasta Mersusta ja BMW:stä.El Pantero kirjoitti: Toisiksi pahinta E -sarjalaisessa oli jälleenmyyntiarvo. Koska 200tkm ajettuja takseja tulvii markkinoille, ei noista hyvin pidetyistä Eemeleistä tunnu millään saavan järkeviä rahoja pois vaikka Mersun hinnan pitäisi säilyä... Pääsin onneksi itse suhteellisen kuivin jaloin tuosta E -sarjalaisestani eroon, mutta tein myymisen eteen todella paljon töitä, reilusti enemmän kuin minkään Porscheni tai muun omistamani erikoisauton.
Esim. Porschen kohdalla markkina on Suomessa pieni, tarjonta usein kysyntään nähden suurta. Tästä syntyy näkemykseni mukaan tilanne, jossa tietyt merkille/ mallille tyypilliset kriteerit kun täyttyvät, menee autoyksilö suht mukavasti sekä myyntiajan että myyntihinnan puolesta eteenpäin.
Liekö syy sitten nimenomaan pieni markkina, jolloin ne hyvät yksilöt erottuvat massasta ja se pienehkö ostajakunta on perehtynyt asiaan ja tietää mitä haluaa, jolloin kauppakin käy - toisin kuin esim E-Mersu ja A6, jossa tarjonta on suurta ja ostajakunta laaja, jolloin niitä hyviä yksilöitä ei ehkä osata etsiä ja arvostaa.
Toki sitten syystä tai toisesta "huono" erikoisautoyksilö on lähes mahdoton saada eteenpäin.
No, jokatapauksessa erikoisautosta haaveilevan ei kannata mielestäni epäröidä haaveensa suhteen jälleenmyyntiarvon tai jälleenmyynnin vaikeuden takia.