Autokuumeilua
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Hehe hyviä kirjoituksia Meseistä Se on kyllä aivan totta, että Eemeli on pappa-auto. Kerran piti kuvailla keskivertoa E-Mersun kuskia niin se meni näin "kyrpiintynyt äijä jolla muna ei seiso enää ilman pillereitä ja korvaa koristaa kuulonappi" Vuoden alussa kun oli nykyisen Skodan luovutus Veholla, niin siinä oli samalla yhden Mersun luovutus ja edellä mainitsemani kuvaus osui juuri kohdalleni Mutta silti uusi Eemeli on kyllä todella näyttävän näköinen, kun niitä ei ole vielä jokaisella taksitolpalla ja sama varmasti koskee nykyistä C-sarjaa, kun niitä ei ole Sedaneita takseina eikä farkkuinakaan juurikaan.
Skoda kuskien suuntautuminen kyllä kaikilla tiedossa, mutta ei sinun kaikkia seikkailujasi tänne tarvitse kertoa.lao kirjoitti:"kyrpiintynyt äijä jolla muna ei seiso enää ilman pillereitä...ja edellä mainitsemani kuvaus osui juuri kohdalleni.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Niin no, kaipa se E - Mercedeksen kohderyhmäkin on, hienoisista imagomuutospyrkimyksistä huolimatta, hieman varttuneemmat ja konservatiiset asiakkaat. Löytyyhän sieltä sitten mallistosta vähän vähemmän konservatiivisempaakin automallia, mutta onhan Mersu ylipäätään linjansa valinnut ja siinä se näyttää noista hienoisista imagonmuutoksista huolimatta pysyvän.
Joku tykkää, toinen ei. Minulla on useampia erilaisia Mersuja vuosien saatossa ollut. Olen pitänyt, mutta useammasta muusta Saksalaismerkistä olen pitänyt enemmän. Kyllä lähes jokaisella autonvaihtokierroksella Mersu on minulla edelleen mukana ollut - ja useimmiten se on jäänyt jonkun toisen merkin jälkeen. Konservatiivinen yleislinja ja henki verrattuna kilpailijan vastaavaan malliin on ollut oikeastaan aina syynä.
Toisaalta ymmärrän kuvion, Mersu on ostajakuntansa näköinen..enkä tarkoita tätä pahalla.
Joku tykkää, toinen ei. Minulla on useampia erilaisia Mersuja vuosien saatossa ollut. Olen pitänyt, mutta useammasta muusta Saksalaismerkistä olen pitänyt enemmän. Kyllä lähes jokaisella autonvaihtokierroksella Mersu on minulla edelleen mukana ollut - ja useimmiten se on jäänyt jonkun toisen merkin jälkeen. Konservatiivinen yleislinja ja henki verrattuna kilpailijan vastaavaan malliin on ollut oikeastaan aina syynä.
Toisaalta ymmärrän kuvion, Mersu on ostajakuntansa näköinen..enkä tarkoita tätä pahalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Se on juuri näin ja hyvä näin. Jos katsotaan Mersun historiaa ja menestystä niin kyllä siellä on autoja osattu tehdä.jva kirjoitti: Toisaalta ymmärrän kuvion, Mersu on ostajakuntansa näköinen..enkä tarkoita tätä pahalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1449
- Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
- Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020
Mersusta ja sen ostajakunnasta --> Kyllä siihen varallisuuskin (joka silloin tällöin toki korreloi iän kanssa) vaikuttaa. Miksipä papat SKodan ostaisivat jos Mersuunkin on varaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Varmasti näinkin, ainakin täällä Suomessa missä korkea autovero on iät ja ajat tehnyt autoista merkittävästi kallimpia kuin mitä ne oikeasti ovat. Olisi mielenkiintoista verrata tilastoista esim. Skoda Superbin ja E-Mersun ostajakunnan ikää ja varallisuustasoa. Tietoa ei siis minulla ole, mutta veikkaan että E-Mersun ja Skoda Superbin ostajakunnan ikä- ja varallisuusjakauma voisi olla yllättävän samanlainen. Sen perusteella mitä olen ympäristöä havainnoinut, Suomessakin aletaan päätymään samaan tilanteeseen kuin monissa edullisempien autohintojen maassa ollaan oltu jo pidempään. Se Mersu itsessään ei enää olekaan "se juttu" ja unelma, joka toteutetaan sitten kun se tulee mahdolliseksi. Auto arkipäiväistyy, myös se Mersu, jolloin ostajat alkavat aidosti vertailla rahamäärää ja sitä mitä sillä saa. Skoda voi olla tässä vertailussa yllättävän kova sana - ja säästynyt raha käytetään johonkin muuhun, oli se muu sitten matkustelua, veneily, kesämökki jne jne.VolvostaBemariin kirjoitti:Mersusta ja sen ostajakunnasta --> Kyllä siihen varallisuuskin (joka silloin tällöin toki korreloi iän kanssa) vaikuttaa. Miksipä papat SKodan ostaisivat jos Mersuunkin on varaa...
No, tottakai aina löytyy myös se ostajakunta jotka ovat enemmän autoista innostuneita - kuten varmasti moni meistä täällä, jotka ovat valmiita maksamaan enemmän pienistä yksityiskohdista ja hienouksista joita esimerkiksi se Mersu ja BMW tarjoavat. Henk.koht olen valmis maksamaan mm. siitä, että auto näyttää hyvältä omaan silmään kun katson autoani ulkoapäin, siitä että jokin sisätilojen materiaali tuntuu käteen miellyttävältä kun siihen koskettaa tai jonkin kytkimen ääni on miellyttävä kun sitä kääntää jne jne. Näissä ne erot Skodan ja kallimpien autojen välillä useimmiten syntyvät - joku niistä eroista haluaa maksaa, toiselle ne ovat yhdentekeviä. Mutta siksipä kai erilaisia autoja erilaisissa hintaluokissa onkin
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Itse ostin Skodan juuri siitä syystä, että varallisuus ei mahdollista 80-90k€ auton hankintaa etenkään uutena. Tämä summa minun olisi pitänyt sijoittaa autoon, jotta se olisi ollut miellyttävä ja vaihtamisen arvoinen premium-puolelta huomioiden tila -ja suorituskykyvaatimukset. Taasen karvalakki alle 150kW premium ei tällä kertaa päänynyt vaihtoehdoksi kun Skodalla oli tarjota mitä oli.
Yleisesti Super nelivetona hyvin varusteltuna 206kW moottorilla tarjoaa paljon, mutta ero on tietyissä asioissa selvä premium-puolelle, vaikka autossa on todella kattavat varusteet. Se ero on juuri täälläkin mainittu fiilis nappuloita räplätessä autoa kylmätestatessa. Edellisessä Bemarissa oli takuuseen korjattavia ongelmia ja niin on tässä Superbissakin höystettynä uuden mallin lastentaudeilla.
Yleisesti Super nelivetona hyvin varusteltuna 206kW moottorilla tarjoaa paljon, mutta ero on tietyissä asioissa selvä premium-puolelle, vaikka autossa on todella kattavat varusteet. Se ero on juuri täälläkin mainittu fiilis nappuloita räplätessä autoa kylmätestatessa. Edellisessä Bemarissa oli takuuseen korjattavia ongelmia ja niin on tässä Superbissakin höystettynä uuden mallin lastentaudeilla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
Nyt kun on kokemuksia vain kitkarenkaista niin voin todeta, että melutason arvosana on numeron parempi kuin pre-lci F31:ssä vastaavalla 18" kitkarengastuksella. Ensiviikolla isken kesärenkaat alle niin katsotaan sitten mikä on tilanne. Nyt en puhu melun desibeleistä vaan miltä melu tuntuu korvissa. Se mikä on nyt jo selvää eroa on F-sarjan tai E39-sarjan vitosiin, mutta VAG:lla onkin sitten A6 näitä vastaan.Anyway kirjoitti:Lao, miten se rengasmelu tuntuu ja kuuluu suberpin sisällä?
Yhteenvetona näin kitkarenkailla meluun ei tarvitse kiinnittää huomiota, vaan ajossa voi nauttia Canton-audiosysteemin hyvästä ja väkevästä toistosta ihan reippaassa moottoritievauhdissa. Toivotaan, ettei kesärenkaat tuo järkyttävää muutosta.
Mulla oli S212 Mersu pitkään harkinnassa vaihtoehtona, vaikka olenkin vasta 40-vuotias. Tykkään nykyisestä F31:sta kovasti, mutta kaipaan vähän niitä ominaisuuksia mitä S212:ssa on, eli sisätilan väljyyttä ja letkeämmän mukavampaa ajotuntumaa. Seuraavaksi voisi hyvinkin vaihtua Mersu. On tullut ajettua välillä monet vuodet epäpremiumeillakin enkä niitä vieroksu, mutta jotenkin Superb ei silti sytytä yhtään.
Onneksi autoja valmistetaan erilaisia!
Onneksi autoja valmistetaan erilaisia!
- Anssi79
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 550
- Liittynyt: 13 Marras 2012, 08:23
- Auto: 330e M-Sport 2020
118ia M-Sport 2020 - Paikkakunta: Espoo
Vielä tuli hylättyä ajatus tuosta 330eestä kun kävin sitä koeajamassa, auto oli sisällä latauksessa ja laturi näytti vihreää kun piuha otettiin irti. Range näytti akuilla 24km ja ulos ajettua 17km. joten vielä ei taideta olla akku teknologiassa siinä pisteessä, että tuosta sen suurempaa hyötyä olisi. keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 8,6 joten sekään ei oikein vielä ole sillä tasolla että tuosta hyötyä saisi.Oman ajolenkin keskikulutus oli 7,6.
Vaihdoin sitten tuon vanhan kolmosen, 320d GT xDrive M-sporttiin. Ajellaan sillä nyt sitten seuraavat 3 vuotta ja katsotaan sitten uudestaan jos nuo hybridit olisi vähän vielä kehittynyt.
Vaihdoin sitten tuon vanhan kolmosen, 320d GT xDrive M-sporttiin. Ajellaan sillä nyt sitten seuraavat 3 vuotta ja katsotaan sitten uudestaan jos nuo hybridit olisi vähän vielä kehittynyt.
G20 330e M-Sport -20 -- F40 118ia M-Sport -20
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Ex.G30 530e M-Sport -18- F34 xDrive M-Sport -15 - söpö Fiat 500c - HandWashOnly F30 - Audi A3 quattro - BMW 325 E91 - 2x E46
Juu ei polttomoottorilla varustetulta hybridiltä voi vielä vuosiin odottaa muutamaa kymmentä kilometriä pidempää toimintamatkaa
Kaikkien bemujen vikakoodinluku/livedata, koodaus , ohjelmistopäivitys.
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
Retrofitit, esim navigaattorit, bluetooth/handsfree, vakionopeudensäätimet, aux-in jne.
Karttapäivitykset, CCC, MASK, CIC, NBT, NBT Evo.
BmWiz Oy, puh 0400-176128
- El Pantero
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 430
- Liittynyt: 30 Tammi 2016, 18:04
- Auto: 2016 BMW F30 Sedan 330e iPerformance M Sport
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Joo, tuo pitää paikkansa. Kaikki testit jotka autolehdet ovat tehneet pakkasella tai nollan tuntumassa ovat antaneet auton eDrive rangeksi 17-24km. Tuo johtuu siitä, että auton akuston tehosta lämmitykseen kuluu paljon ajon rinnalla. Optimaalisin range tulee todnäk kesäkumeilla Suomen kesässä, eli n. 20 asteen tuntumassa jolloin ei tarvitse käyttää akustoa lämmitykseen eikä jäähdytykseen.Anssi79 kirjoitti:Vielä tuli hylättyä ajatus tuosta 330eestä kun kävin sitä koeajamassa, auto oli sisällä latauksessa ja laturi näytti vihreää kun piuha otettiin irti. Range näytti akuilla 24km ja ulos ajettua 17km. joten vielä ei taideta olla akku teknologiassa siinä pisteessä, että tuosta sen suurempaa hyötyä olisi. keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 8,6 joten sekään ei oikein vielä ole sillä tasolla että tuosta hyötyä saisi.Oman ajolenkin keskikulutus oli 7,6.
Hienoa, pitäydyit sentään oikeassa merkissa etkä hakenut sitä Jaggea. Laitahan kuvaa autotallin puolelle ja onneksi olkoon autokaupoista!Anssi79 kirjoitti:Vaihdoin sitten tuon vanhan kolmosen, 320d GT xDrive M-sporttiin. Ajellaan sillä nyt sitten seuraavat 3 vuotta ja katsotaan sitten uudestaan jos nuo hybridit olisi vähän vielä kehittynyt.
'16 BMW F30 LCI 330e iPerformance M Sport /// Black Sapphire Metallic & Black Dakota /// Fully loaded
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ja pointti on se, että tuo kärry tuskin antaa edes pakkasesta lähteä akkujen varassa kylmänä. Jos esilämmittää letkun päässä ihan tappiin, sitten lienee olosuhde aika hyvä ja range ok. Tai lämpimästä tallista lähtee, silloin liki sama kuin kesällä kulku. Mutta siis tuo syväjäästä lähtö, se ei ole edes mahdollinen ja silloin akku tuskin riittäisi mihinkään...El Pantero kirjoitti:Joo, tuo pitää paikkansa. Kaikki testit jotka autolehdet ovat tehneet pakkasella tai nollan tuntumassa ovat antaneet auton eDrive rangeksi 17-24km. Tuo johtuu siitä, että auton akuston tehosta lämmitykseen kuluu paljon ajon rinnalla. Optimaalisin range tulee todnäk kesäkumeilla Suomen kesässä, eli n. 20 asteen tuntumassa jolloin ei tarvitse käyttää akustoa lämmitykseen eikä jäähdytykseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Mielenkiintoista nähdä aikanaan ensi talvena omakohtaisesti miten tuo homma pakkasilla pelaa/ mitkä ovat todelliset latauskulut kun akkujen lämmitys + auton sisätilojen lämmitys siinä ohessa napannee oman osansa sähkönkulutuksesta latauksen osalta - eli mikä on markkinointilupausten ja todellisuuden ero.
Sinänsä oma tilanne on hyvä, että päivittäinen työmatka-ajo jää suuntaansa lyhyeksi ja työpaikalla voi ladata akut päivän aikana, mutta kyllähän se hybridin ideaa Suomen oloissa aikalailla syö jos/kun autoa saa pitää piuhan päässä 3h jokaisen ajetun noin 10kilsan jälkeen.
Sinänsä oma tilanne on hyvä, että päivittäinen työmatka-ajo jää suuntaansa lyhyeksi ja työpaikalla voi ladata akut päivän aikana, mutta kyllähän se hybridin ideaa Suomen oloissa aikalailla syö jos/kun autoa saa pitää piuhan päässä 3h jokaisen ajetun noin 10kilsan jälkeen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 144
- Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
- Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum
http://teknavi.fi/autot/salakuvat-munch ... rintamalla
"Myös itse autoaan ajaville kuljettajille on luvassa aiempaa enemmän sitä kuuluisaa ajamisen iloa. Suurimpana syynä tähän on noin 100 kiloa aiempaa pienempi omamassa, mikä yhdistyy myös aiempaa parempaan alustaan. Tarjolle tulee myös tietä skannaavan kameran kanssa yhteistyössä toimiva alusta, joka valmistaa autoa tien epätasaisuuksiin. Ajamisen kannalta olennaisena uutuutena on tarjolla myös jopa 600 metriin asti valaisevat uudet laser-valot."
100kg painoa pois ja tehokkaampi x20d-moottori, niin alkaa "perus" dieselikin tarjoamaan rivakkaa kyytiä 5-sarjan autossa. Väistämättä alkaa tulemaan mieleen joudutaanko kohta tekemään jo liikaa kompromisseja äänieristyksen suhteen? Toisinsanoen saataisiinko 100kg lisävarusteäänieristepaketilla autosta huomattavasti hiljaisempi? Toki tämmöistä ei ikinä tule, koska tästä ei jäisi varmaan katetta tarpeeksi tehtaalle suurien muutoksien takia ja seiskasarjaakin pitää myydä. Ovatko laser-valot vastaavat mitä uudessa seiskassa saatavilla? 600m kuullostaa aika pitkältä...
"Myös itse autoaan ajaville kuljettajille on luvassa aiempaa enemmän sitä kuuluisaa ajamisen iloa. Suurimpana syynä tähän on noin 100 kiloa aiempaa pienempi omamassa, mikä yhdistyy myös aiempaa parempaan alustaan. Tarjolle tulee myös tietä skannaavan kameran kanssa yhteistyössä toimiva alusta, joka valmistaa autoa tien epätasaisuuksiin. Ajamisen kannalta olennaisena uutuutena on tarjolla myös jopa 600 metriin asti valaisevat uudet laser-valot."
100kg painoa pois ja tehokkaampi x20d-moottori, niin alkaa "perus" dieselikin tarjoamaan rivakkaa kyytiä 5-sarjan autossa. Väistämättä alkaa tulemaan mieleen joudutaanko kohta tekemään jo liikaa kompromisseja äänieristyksen suhteen? Toisinsanoen saataisiinko 100kg lisävarusteäänieristepaketilla autosta huomattavasti hiljaisempi? Toki tämmöistä ei ikinä tule, koska tästä ei jäisi varmaan katetta tarpeeksi tehtaalle suurien muutoksien takia ja seiskasarjaakin pitää myydä. Ovatko laser-valot vastaavat mitä uudessa seiskassa saatavilla? 600m kuullostaa aika pitkältä...
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Ei oikeastaan. Hybridi kun kerää sitä sähköä ihan joka hetki kun koskee jarruun tai moottorijarruttaa. Esim. Tampere-Jyväskylä -välillä akuun kertyi kesällä liki 10 km ajomatkaa pelkästään pitkien mäkien moottorijarrutuksista. Ainakin mun autossa. Kun ajaa sallittua nopeutta muutoin ja mäessä päästää laskemaan vapaalla eikä anna nopeuden nousta yli sallitun, akku täyttyy ajossa kovasti. Hybridiautoilulla on niin monta eri näkökulmaa...niitä on ehkä vaikea kaikkia heti havaita. Mutta tietenkin latailu on yksi osa sitä, mutta vain pieni osa. En itse jaksa kantaa laturia mukana koskaan, kotona sellainen on, mutta muutoin mennään kerätyillä sähköillä.jva kirjoitti:Mielenkiintoista nähdä aikanaan ensi talvena omakohtaisesti miten tuo homma pakkasilla pelaa/ mitkä ovat todelliset latauskulut kun akkujen lämmitys + auton sisätilojen lämmitys siinä ohessa napannee oman osansa sähkönkulutuksesta latauksen osalta - eli mikä on markkinointilupausten ja todellisuuden ero.
Sinänsä oma tilanne on hyvä, että päivittäinen työmatka-ajo jää suuntaansa lyhyeksi ja työpaikalla voi ladata akut päivän aikana, mutta kyllähän se hybridin ideaa Suomen oloissa aikalailla syö jos/kun autoa saa pitää piuhan päässä 3h jokaisen ajetun noin 10kilsan jälkeen.
Kumpi sitten on mukavampaa: Ajaa mummoillen ja "kerätä sähköä" ettei vaan menis polttoainetta törkykulutuksella vai päästellä sydämensä kyllyydestä vaikka sillä dieselillä, jossa ei vaikuta paljo paskaakaan kulutukseenkaan coastaatko eco proolla alamäet vai ajatko sportilla...
Auton saa verojen puolesta halvemmalla, mut sit saa jumpata joka välissä latuuseen sen lisäksi, että hommaat helvetin ruman ja kalliin latausaseman talosi seinään tai autotalliin jos et halua ladata hitaasti.
Nää on vielä aika lapsenkengissä, veikkaan ettei 10 vuoden päästäkään oo vielä plugin-hybridiä, jolla sais ajettuu puhtaasti sähköllä vaikka 50 km ajot normaalisti talvella. Jos nyt tekee puhtailla sähköautoillakin tiukkaa 200 km toimintasäde (myötätuuli, alamäki ja lämmin ilma + mummoajo), eikä se tunnu paranevan vuosien saatossa...
Auton saa verojen puolesta halvemmalla, mut sit saa jumpata joka välissä latuuseen sen lisäksi, että hommaat helvetin ruman ja kalliin latausaseman talosi seinään tai autotalliin jos et halua ladata hitaasti.
Nää on vielä aika lapsenkengissä, veikkaan ettei 10 vuoden päästäkään oo vielä plugin-hybridiä, jolla sais ajettuu puhtaasti sähköllä vaikka 50 km ajot normaalisti talvella. Jos nyt tekee puhtailla sähköautoillakin tiukkaa 200 km toimintasäde (myötätuuli, alamäki ja lämmin ilma + mummoajo), eikä se tunnu paranevan vuosien saatossa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 316
- Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
- Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e
Kyllä muuten on! Kehitys on lapsenkengissä, mutta vaiheessa jossa kehitys vasta pääsemässä alkuunsa. Siksi se tulee todennäköisesti olemaan melkoisen nopeaa, kuten on ollut kaiken muunkin teknologian kanssa. Akkuasian kanssa tilanne on se, että siihen liittyvät ongelmat on tiedostettu jo ajat sitten ja niiden ongelmien kanssa on tehty kovasti töitä jo pitkään. Joku kehitussuunta sen ratksun löytää. Kun se ratkaisu löytyy, homma menee hetkessä huiman askeleen eteenpäin.masaf1 kirjoitti: Nää on vielä aika lapsenkengissä, veikkaan ettei 10 vuoden päästäkään oo vielä plugin-hybridiä, jolla sais ajettuu puhtaasti sähköllä vaikka 50 km ajot normaalisti talvella.
10v päästä tilanne on jo aivan toinen kuin nyt. Sitä en tiedä, onko "se juttu" hybridi, sähköauto vai vedystä polttokennolla sähköä tuottava auto, mutta polttomoottori perinteisenä versiona jää auttamatta jalkoihin.
Noinhan sitä sanottiin jo vajaa 20 vuotta sitten kun Prius tuli :-) Ja välissä Teslaa, Volttis ja Amperaa, Leaffia yms. joiden kaikkien piti sysätä kehityskulku vauhtiin. Vaan eipä oo ihan hirveesti kehitystä tullut. Sama kyllä pelkällä polttoaineella toimivissakin... Liian halpaa on bensa ja diesel vielä ja miksi tappaa lypsävää lehmää (yksinkertaisemmalla tekniikalla ja pienemmällä määrällä liikkuvia osia, sehän söis jälkimarkkinointia).
Itse uskon, että nää kaikenlaiset hybridit ja töpselimallit kuopataan parinkymmenen vuoden kuluessa ja tekniikka keskittyy vetyyn energianlähteenä sit joskus. Tai sit pitää saada ainakin langaton lataus kuten paremmissa kännyköissä (joissa ei niissäkään akku kestä vaikka tehoa löytyy ja muuten hyviä).
Itse uskon, että nää kaikenlaiset hybridit ja töpselimallit kuopataan parinkymmenen vuoden kuluessa ja tekniikka keskittyy vetyyn energianlähteenä sit joskus. Tai sit pitää saada ainakin langaton lataus kuten paremmissa kännyköissä (joissa ei niissäkään akku kestä vaikka tehoa löytyy ja muuten hyviä).