Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
johansson
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 38
Liittynyt: 29 Huhti 2014, 16:09

Liisarioptio olisi olemassa, mutta toistaiseksi on ajettu omalla E91:llä kuin vaihtoehtona ollut työsuhde-F31 riittävillä optioilla nostaa verotusarvon on vähän liian kovaksi siihen nähden mitä ao rahalla saisi. Normaalisti nuo pro-navit ja nahkat on järkyttävästi hinnoiteltu, mutta nyt kyllä olisi bang for buck kohdallaan.
TeroRT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Huhti 2016, 19:33

Minkä hintaiseksi arvioitte 2013 tai uudemman 320D missä EI olisi nelivetoa, mutta siinä olisi manuaalivaihteet, navi ja vakionopeudensäädin? Uutena ei ole varaa ostaa, eikä meinaa käytettynä löytyä millään kohtuu kilometreilla (esim. alle 70tkm).

Kannattaisiko suosiolla koittaa uittaa Saksasta ja minkälaiset kulut tuosta tulisi?
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

Hyvä kysymys - kysypä jotain muuta. En siis osaa vastata, kunhan nyt vaan ääneen muistelen, että silloin 2013 syksyllä kun edellistä F30 320dA xdriveä tilattiin, oli automagicin ja xdriven lisähinta sen 500 eur. Voiko pitää paikkansa? Jotenkin kovapäinen sai silloin olla, mikäli autonsa väkisin halusi takavetona ja manuaalina.
Uuno
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 25
Liittynyt: 21 Huhti 2011, 09:59
Auto: G30

Onko kelläään tietoa tästä autosta: http://www.nettiauto.com/bmw/318/7787196? Auto on myyty espanjaan uutena ja tuotu Viron kautta tänne. Archiven mukaan siitä puuttuu: penkinlämmittimet, vakkari, kylmän version huohotin ja parkkitutka. Penkinlämmittimet on asennettu ja vakkarin sekä huohotimen voisi mahdollisesti saada myyjään piikkiin. Ainut iso miinus on tutkat ja retrofittinä sen asennus on aika kallista.

Hinta on kohtuullinen, mutta onko liiankin kohtuullinen. Vaikuttaako auton matka hintaan vai mikä? Kannattaako edes harkita?
Avatar
Jopemies
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 142
Liittynyt: 07 Tammi 2011, 21:44
Auto: Volvo V90 T8 TwE MY21
BMW i3 120Ah 2019

El Pantero kirjoitti:
Tarjoukset koskenevat varustepaketteja ja sieltä voi olla kieltämättä makeita juttuja tulossa. Espoon Laakkosella on kuulemma ollut xDrive kamppiksen jälkeen todella hiljaista, joten ko. kamppis saa varmasti jatkoa. 5 -sarjalaisen Business Exclusive -kamppis on kyllä erinomainen ja se olisi todella hyvä vaihtoehto sille, että odottaisi uutta vitosta. Jos tuo xDrive kamppis saa jatkoa, niin esim. 520d xDrive Business Exclusive olisi kyllä todella järkevän hintainen.
Samaa mieltä, siksi tilasin BE xDriven ja vaikka varustelu ei olekaan fully loaded niin erittäin tyytyväinen :thup: Verrattuna edelliseen F11 karvalakkiin niin vaaleat nahat, musta katto, panoraama, black panel mittaristo, H&K stereot jne. tuo mukavasti luxusta kabiiniin.
ex:
Volvo XC 60 D5 Summum -14
F11 520dA SB -11
E39 535i -99
E114 1502 -76
TeroRT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Huhti 2016, 19:33

Onko tosiaan niin, että melkein missään Suomessa myydyssä käytetyssä F31:ssa ei ole navigointia järjestelmää? En meinaa löytää yhtään autoa jossa tuo olisi mainittu erikseen nettiautosta tai oikein mistään.
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

TeroRT kirjoitti:Onko tosiaan niin, että melkein missään Suomessa myydyssä käytetyssä F31:ssa ei ole navigointia järjestelmää? En meinaa löytää yhtään autoa jossa tuo olisi mainittu erikseen nettiautosta tai oikein mistään.
Kyllä se näin tahtoo olla. Aikoinaan kun E90:n tilasin, myyjä meinasi että navi on turha Suomessa kun täällä ei ole kuin peltoa ja metsää. Seuraavaan autoon raskin jopa business navin ruksia ja nykyisessä on professional.
TeroRT
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Huhti 2016, 19:33

///Marko kirjoitti:
TeroRT kirjoitti:Onko tosiaan niin, että melkein missään Suomessa myydyssä käytetyssä F31:ssa ei ole navigointia järjestelmää? En meinaa löytää yhtään autoa jossa tuo olisi mainittu erikseen nettiautosta tai oikein mistään.
Kyllä se näin tahtoo olla. Aikoinaan kun E90:n ostin, myyjä meinasi että navi on turha Suomessa kun täällä ei ole kuin peltoa ja metsää. Seuraavaan autoon raskin jopa business navin ruksia ja nykyisessä on professional.
Ilmeisesti vakionopeudensäädin ja navi kannattaa tuohon norminäyttöön jälkiasennuttaa jossain nyrkkipajalla jos tälläisiä varusteita haluaa eikä autoa meinaa muuten millään löytyä.
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Tämähän nyt on täysin väärä palsta tälle, mutta ehkä täälläkin on ihmisiä jotka ovat katselleet uutta Mazda MX-5:ttä sillä silmällä? Olisi aika kiva pieni kesäauto. Ei mikään "oikea" urheiluauto. Vai onko sittenkin?

Nettiautossa on myynnissä useitakin esittelyautoja. Hinnat ovat 38 000e kaikissa.
Saksassa on myynnissä vaikka kuinka paljon esittelyautoja ja hinnat siellä ovat n. 21 000e !

Ok, suomiautoissa on hiukan tehokkaampi moottori mutta arvostelujen perusteella tuo ero ei ole kovin merkityksellinen koska tehoa ei paljoa enempää ole (131hp vs 160hp) Mikä selittää tuon valtavan hintaeron koska auton CO2 päästötkin ovat hyvin kohtuulliset, 139g 131hp koneisessa.

Eikös tuo nyt kaiken järjen mukaan pitäisi olla erittäin paljon halvempaa ostaa Saksasta kunhan ensimmäiset autot ovat riittävän vanhoja että tulli käsittelee niitä käytettyinä autoina?
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

static kirjoitti:Tämähän nyt on täysin väärä palsta tälle, mutta ehkä täälläkin on ihmisiä jotka ovat katselleet uutta Mazda MX-5:ttä sillä silmällä? Olisi aika kiva pieni kesäauto. Ei mikään "oikea" urheiluauto. Vai onko sittenkin?
:mus:
Kunhan MX-5:een päivittää alustan kuntoon, niin siitä tulee urheiluauto, vakio kun on suorastaan ällistyttävän löysä :conf:
Ok kesällä ja hauskempi talvella, mutta nykyisen mallin hassulle perän muotoilulle en vielä lämpene. MX-5 on erinomainen esimerkki ettei modernissa urheiluautossa tarvita nelivetoa, kolmea turpoa, isoja tehoja/vääntöjä tai painavia automaattivaihteistoja
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Tuli sitten käytyä Vehon Airport mersu myymälässä ja pitihän se Eemeli koeajaa.
Oli pettymys. Rengasmelu oli yllättävän kova, auto oli vähän möhkön ja kömpelön
tuntuinen. Auto oli 220 d automaatti ja rengastus misukan 245/45/18 ja siis täysin uudet renkaat.
Muuta mallia ei sillä hetkellä ollut ajettavissa.
Kaiken kaikkiaan tuli mieleen, että ihan taksikäyttöön suunniteltu.
Muuten se laajanäyttöinen paneeli on lisävaruste ja hinta yli 4000 euroa.
Eipä tullut kuumetta.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Anyway kirjoitti:Tuli sitten käytyä Vehon Airport mersu myymälässä ja pitihän se Eemeli koeajaa.
Oli pettymys. Rengasmelu oli yllättävän kova, auto oli vähän möhkön ja kömpelön
tuntuinen.
eikös eemeli kasvanut taas kokoa mallin vaihtuessa? tuollainen viisimetrinen jätti on tottakai turhan möhkö parkkitalossa ja suomen kapeilla teillä. toiminee parhaiten matka-ajossa isoilla teillä.
kalsea ohjaamo ei iske meikäläiseenkään...
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

alpin_sport kirjoitti: eikös eemeli kasvanut taas kokoa mallin vaihtuessa? tuollainen viisimetrinen jätti on tottakai turhan möhkö parkkitalossa ja suomen kapeilla teillä. toiminee parhaiten matka-ajossa isoilla teillä.
kalsea ohjaamo ei iske meikäläiseenkään...
Sen nyt ymmärtää, että jossain Rooman kaduilla auto voi olla iso ja kömpelö, mutta kyllä täällä meillä mahtuu. Ei kai Suomen tiet sen kapeampia ole ku muuallakaan?

Mitä isompi, sen parempi, mukavampi ja turvallisempi.

Mersu autona ei kyl nappaa yhtään. En ole koskaan edes koeajanut. Enkä koeaja ennenkuin pihalla on hevostraileri ja Vermossa oma parkkiruutu...

Z4 kyllä kiinnostaisi. Vaparikuutosella.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1853
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Maantiellä isompi on kiva. Mutta parkkipaikalla pienin mahdollinen on kätevin, eikä siihen auta pysäköintiautomatiikatkaan jos ovia ei saa mahtumaan auki tai 5m auto pitäisi änkeä 4,5m pitkään kadunvarsirakoon.

Minkälainen muuten on uuden E-Mersun mittaristo karvalakkimallissa?
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Tuli kans käytyä uus Eemeli koeajamassa. Saman havainnon tein että melua on kyllä ja mun mielestä liikaa. Odotin että nyt on hiljainen auto mutta pettymys oli. Ja se vakiomittaristo joka oli koeajoautos...no...aivan karsia!! Siis niin aneeminen ja kökkö kuin vain voi olla. Eipä tullu autokuumetta ei sitten pätkääkään. Odotellaan uutta 5-sarjaa... Odotukset on ainakin itsellä kovat ja että pesee mersun 100-0.
Eerote
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 128
Liittynyt: 05 Huhti 2012, 22:30
Auto: G05 X5 45e M-Sport -21
Paikkakunta: Imatra

Wonderi kirjoitti: Minkälainen muuten on uuden E-Mersun mittaristo karvalakkimallissa?
Samanlainen kuin C:ssäkin.

Tuli myös käytyä ihmettelemässä, koeajolle en vielä kerennyt kun liike oli juuri menossa kiinni.
Ulkoa alkaa olemaan aika massiivisen kokoinen, siusta vähän mitäänsanomaton ja kiiltävää pintaa aivan liian paljon.
ex. G30 530e M-Sport -18 ex.F30 320i xDrive M-Sport -16 ex.F10 520d -12
El_Ucca
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 247
Liittynyt: 06 Loka 2011, 17:16

Eerote kirjoitti:
Wonderi kirjoitti: Minkälainen muuten on uuden E-Mersun mittaristo karvalakkimallissa?
Samanlainen kuin C:ssäkin.

Tuli myös käytyä ihmettelemässä, koeajolle en vielä kerennyt kun liike oli juuri menossa kiinni.
Ulkoa alkaa olemaan aika massiivisen kokoinen, siusta vähän mitäänsanomaton ja kiiltävää pintaa aivan liian paljon.
C:ssä on ihan hieno mittaristo. Teknisesti lähellä samaa, mutta ulkonäössä valtava ero.

E:ssä on kolme eri vaihtoehtoa. Kallein on wide screen cockpit, jossa tulee kaksi isoa näyttöä. Välimallissa mittaristo on analoginen, mutta keski, eli navinäyttö on iso ja navigointi on parempi mersun oma. Halvimmassa ja suorastaan karmean näköisessä mallissa on pieni keskinäyttö upotettu ison näytön kehyksiin ja navigointi on garminin tekemä.

Karvalakki:

Kuva

Kuva
BMW 520d xDrive Touring Luxury 2018, BMW 530e M-Sport X-drive 2021

ex BMW 520i 2001, BMW 520d 2012, BMW 520d xDrive Touring 2014, MB C200 AMG Line 2015, Volvo V90 D5 AWD 2017, BMW 530e M-sport 2018
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Jaa-a...mikä tuossa Eemelin mittaristossa nyt sitten niin karseata on??
Minun silmääni melko tyypillinen nykyauton mittaristo, konservatiivinen joo - mutta niin taitaa olla aika moni autonostajakin, myös muilla merkeillä kuin Mersulla.
Eikä tuo nyt sen "karseampi" minun silmääni ole kuin mitä oli xDrive-kiertueella ajamissani/muuten katsomissani BMW:ssa.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

Vähän vaikea selittää miksi tuo eemelin toteutus on niin karsea. Ensinnäkin mittariston asennus on jotenkin irtonainen eli se on tuon kiiltävän paneelin pinnassa kun yleensä se on syvennyksessä. Koko tuo toteutus on karsea. Kiiltävä paneeli lätkäisty kojelautaan ja siihen huitaastu mittaristo ja keskinäyttö. Ei vaan jotenki istu meikäläisen silmään.
Ja todellakin varsinkin BMW:n 1,2,3 ja 4-sarjas on halvan näköiset vakiomittaristot. Mutta se vaatiikin sen laajennetun mittariston joka onkin sitten heti aivan eri näköinen ja tyylikkäämpi. Eikä se lisävaruste ole edes hinnalla pilattu. Saisi kadota kokonaan vakiomittaristo ja laajennettu mittaristo tulla vakiovarusteeksi.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Tiedä sitten onko noilla "karseilla" vakiomittaristoilla sitten haettu sitä että mahdollisimman moni ostaja ruksisi lisävarustelistalta paremman näköisen mittariston?
Tuossa ei tosin onneksi ole menty samanlaiseen äärimmäisyyteen kuin Porsche aikanaan 996-mallin 911:sta. Siinä vakiosisustuksen muoviosat olivat halvimman mahdollisen ämpärimuovin oloista muovia, joten lähes ensimmäinen pakollinen lisävarusteruksi oli laitettava laajennetun nahkaverhoilun kohdalle. Samoin 911 Carreran vakioratti oli niin karsea, ettei sitäkään juuri kukaan ostaja voinut jättää ruksimatta sport-ratiksi.
No joo, ymmärrän kyllä tuon mittaristokritiikin. Itselleni on tärkeätä että autossa kaikki se, mitä joutuu katselemaan koko ajan olisi silmää miellyttävää. Minulle mittaristo ei henk.koht ehkä ole niin olennainen kuin esimerkiksi ratti, jonka on oltava itseäni miellyttävä. Sama koskee sitä näkymää yleisesti mikä on vastassa kun avaan kuljettajan oven. Penkki, ratti jne olisi oltava silmälle mieluisaa katsottavaa. Tästä syystä siis kyllä ymmärrän hyvinkin tuon mittaristokritiikin, vaikkei tuo Eemelin vakiomittaristo sinänsä minun silmääni ihan mahdoton ehkä ole.
Vastaa Viestiin