Autokuumeilua
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tämän päivän autokuume alkaa näyttää jo terveempiä merkkejä. Hanget alkaa sulaa niin samalla alkaa taas pitkästä aikaa kiinnostaa MINIn laittelukin Tässä mitään uusia autoja tarvita!
J1978 kirjoitti:Onnea vaan tulevalle BMW-miehelle..Kysehän on kuitenkin samankokoisista autoista X1/3-sarja on tehty samalla pohjalevylle ja niissä on mm. sama alustarakenne. X1on 3-sarjan maasturi tai periaatteessa 3-sarjan hieman korotetulla maavaralla oleva farkku sillä tuo ei ole paljoakaan korkeampi maavaransa puolesta kuin mitä on esim 3-sarjan sedan tai farmari. Muuten kyseessä on yhtä iso tai pieni auto. Ainoastaan takakontti on pidempi 3-sarjan farkussa. Tilasitko 2.0dA:n ja nelivetoisenako?ORaakkeli kirjoitti:Terve kaikille!
Eka bemari on nyt hankittu ja valinta osui tuohon x1 sarjalaiseen.
On kyllä upea ajettava! Tietenkin vertailu tapahtuu muihin automerkkeihin, joten en osaa vertailla ajettavuutta muihin malleihin.
Harkinnassa oli myös 3-sarjalainen, mutta lopulta kelkka kääntyi x1:seen kun ei tuota jälkikasvuakaan vielä ole.
X1 on 3-sarjan touringia n.7cm lyhyempi ja kokoero vaikutti livenä vielä jotenkin suuremmalta. X1 jotenkin kompaktimman oloinen.
Itseasiassa vaihtoautona tuon hankin. Kalleimmat kilometrit oli matkattu, niin vaikutti ihan hyvältä kaupalta.
Eli malli on xDrive23d, automaatilla.
Tarjolla oli myös tuolla 20d -koneella, mutta en ole kyllä katunut yhtään, kun päädyin tuohon tehokkaampaan koneeseen.
Kyllä tässä kevään tulossa täytyy jotain taikaa olla tuon autokuumeen kannalta, kun alkaa itse kullakin kuume nousemaan. Tällä foorumien seuraamisella ja itsensä ajan hermolla pitämisellä ei kyllä tuota kuumetta kauan poissa pidetäkään..
Omalla kohdalla on mieleen hiipinyt kilometrien tippumisen myötä tuonne bensakonetta suosivammalle puolelle vaihtoehdoksi nykyinen 3-sarjalainen sillä kuuluisalla rivikutosella vielä kun sellaisen saa. X1:stäkin tuli käytyä koeajelemassa ja mukavahan tuokin olisi - ainoastaan tuo takakontin pienuus verrattuna farmariin jättänee sen kuitenkin laskuista pois tällä kertaa.
Jos tässä nyt vaan yrittäisi parhaansa mukaan malttaa mielensä ja painaa päänsä pensaaseen
Omalla kohdalla on mieleen hiipinyt kilometrien tippumisen myötä tuonne bensakonetta suosivammalle puolelle vaihtoehdoksi nykyinen 3-sarjalainen sillä kuuluisalla rivikutosella vielä kun sellaisen saa. X1:stäkin tuli käytyä koeajelemassa ja mukavahan tuokin olisi - ainoastaan tuo takakontin pienuus verrattuna farmariin jättänee sen kuitenkin laskuista pois tällä kertaa.
Jos tässä nyt vaan yrittäisi parhaansa mukaan malttaa mielensä ja painaa päänsä pensaaseen
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
TKU kirjoitti:Kyllä tässä kevään tulossa täytyy jotain taikaa olla tuon autokuumeen kannalta, kun alkaa itse kullakin kuume nousemaan. Tällä foorumien seuraamisella ja itsensä ajan hermolla pitämisellä ei kyllä tuota kuumetta kauan poissa pidetäkään..
Omalla kohdalla on mieleen hiipinyt kilometrien tippumisen myötä tuonne bensakonetta suosivammalle puolelle vaihtoehdoksi nykyinen 3-sarjalainen sillä kuuluisalla rivikutosella vielä kun sellaisen saa. X1:stäkin tuli käytyä koeajelemassa ja mukavahan tuokin olisi - ainoastaan tuo takakontin pienuus verrattuna farmariin jättänee sen kuitenkin laskuista pois tällä kertaa.
Jos tässä nyt vaan yrittäisi parhaansa mukaan malttaa mielensä ja painaa päänsä pensaaseen
X1:ssa kontti on toki lyhyempi kuin 3-sarjan Touringissa mutta vastaavasti myös sitten korkeampi. Tulevaa kolmosta kannattaa kyllä odottaa sillä sinne tulee kulkevien bensaturbokoneiden lisäksi edelleen jokunen bensa-rivikuutonen. Eli ei ne rivikuutoset kokonaan häviä.
Autokuume on aina keväällä pahimmillaan. Onneksi tuo 3 vuoden pakollinen vaihtoväli hieman rauhoittaa menoa. Tosin tänä vuonna pitäisi uusi auto tilata ja ahkerasti on esitteitä ja nettisaitteja selattu. Hieman hankintaa mutkistaa tuo sopivan moottorin puute F10:stä. Omilla ajoilla ei diesel kannata ja noissa bensakoneissa karkaa hinnat sitten liian korkealle. Uusi 3-sarjakin kummittelee mielessä. Vai pitäsikö ostaa vähän käytetty Saksasta...tässä sitä riittää pohdittavaa päivien ja iltojen iloksi.
Ex: E60/F10
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Minkäslaista? (ja tervetuloa foorumille)Chaton kirjoitti:Autokuume..Löytyy. Ja ihan kohta löytyy myös ihka ensimmäinen BMW tallista. <3
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Noniin, onnea vaan uudelle autolle... mistäs merkistä siirryit?Chaton kirjoitti:E91 320d '06 ja kiitos...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 222
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
- Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09 - Paikkakunta: Tuusula
Chaton kirjoitti:Mä haluun auton, en kulkuneuvoa.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Alkoi tulemaan juttua jo sen verran, että laitoin X1 tilauksille oman ketjun pystyyn.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Omalla kohdalla tuntuu pahin autokuume laantuneen. Nyt ei tee mieli oikeastaan mitään autoa, mutta entisen voisi kyllä myydä Korkeintaan aavistuksen polttelee ottaa mini liikenteeseen, mutta se pitäisi saada ensin kasaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Mulle tulee tää ihme autokuume viimeistään silloin kun talvi taittuu ja kevät lähestyy. Eli on mulla vuoden tai vaikka viiden vuoden ikäinen auto alla niin se ei auta mitään. Sama kuume tulee aina joka kevät ja se on viheliäinen riesa. Se on kun eläimien kiima-aika Nytkin toisaalta tekis mieli vaihtaa ja toisaalta hommassa ei ole taas järkevästi ajateltuna mitään tolkkua... Välillä pää selkiää ja mieli järkevöityy ja tajuaa että ehkä nyt ei kuitenkaan vielä kannata kun olo on epävarma. Sitten taas hetkenpäästä onkin pakko saada uus auto.
Kesällä ei tarvitse nelkkua eikä korkeampaa maavaraa ja silloin on just upeeta laskea tarkkaan ohjautuvalla ja tiehen imeytyvällä takavedolla mutkatietä pitkin. Tänään kun keli oli kuivempi ja vielä kun käytti autoa pesussa niin taas hymyilytti niin pirusti kun sai laskea nykyisellä kotterolla ja tuntui et täähän onkin ihan ok menopeli.
Kesällä ei tarvitse nelkkua eikä korkeampaa maavaraa ja silloin on just upeeta laskea tarkkaan ohjautuvalla ja tiehen imeytyvällä takavedolla mutkatietä pitkin. Tänään kun keli oli kuivempi ja vielä kun käytti autoa pesussa niin taas hymyilytti niin pirusti kun sai laskea nykyisellä kotterolla ja tuntui et täähän onkin ihan ok menopeli.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Jos malttaisit vielä esim. vuoden ajella tuolla nykyisellä, niin ei tulis takkiinkaan niin rajusti. Sulla kummiskin tuore auto alla. Mutta ymmärrän hyvin, kun se kuume iskee, niin...se on usein menoa...J1978 kirjoitti:Mulle tulee tää ihme autokuume viimeistään silloin kun talvi taittuu ja kevät lähestyy. Eli on mulla vuoden tai vaikka viiden vuoden ikäinen auto alla niin se ei auta mitään. Sama kuume tulee aina joka kevät ja se on viheliäinen riesa. Se on kun eläimien kiima-aika Nytkin toisaalta tekis mieli vaihtaa ja toisaalta hommassa ei ole taas järkevästi ajateltuna mitään tolkkua... Välillä pää selkiää ja mieli järkevöityy ja tajuaa että ehkä nyt ei kuitenkaan vielä kannata kun olo on epävarma. Sitten taas hetkenpäästä onkin pakko saada uus auto.
Kesällä ei tarvitse nelkkua eikä korkeampaa maavaraa ja silloin on just upeeta laskea tarkkaan ohjautuvalla ja tiehen imeytyvällä takavedolla mutkatietä pitkin. Tänään kun keli oli kuivempi ja vielä kun käytti autoa pesussa niin taas hymyilytti niin pirusti kun sai laskea nykyisellä kotterolla ja tuntui et täähän onkin ihan ok menopeli.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 764
- Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
- Auto: F25 X3 xDrive20d
- Paikkakunta: Jyväskylä
"Johansa", heitteli oheisia ohjeita jäsen "J1978":lle.johansa kirjoitti:Sulla kummiskin tuore auto alla. Mutta ymmärrän hyvin, kun se kuume iskee, niin...se on usein menoa...
Minä tuolla tämän topicin alussa keskustelin "Antion....." kanssa, että jos sais myytyä tuon, aivan uuden 320i:n, mahdollisimman vähillä tappioilla ja saisi sama korisen kutoskoneisen, esim325i:n lähes samoilla varusteilla. Niin siinähän olisi jo tulevaa nostalgiaa, kun BMW:kin siirtyy turbokoneisiin! Haaveita pitää olla!!!!
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Joo, olen ehdottomasti samaa mieltä että haaveita pitää olla niitä pitää myös toteuttaa Itseäni vaan harmittaa kun tuoreen auton vaihtaminen on niin kallista puuhaa, tuntuu että välirahat ovat aina vaan kasvamaan päin.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
Meneekös tämä ihan näin? Vuoden aikana entisen arvo laskee ja uuden ehkä mieluummin hiukka nousee kuin laskee (siis jos ihan uutta on ostamassa)? Itse kamppailin tuon saman asian kanssa F10:ä tilatessa kun en olisi halunnut ottaa noita alkupään vehkeitä, päädyin kuitenkin tilaamaan heti vuosi sitten enkä esim. nyt koska entisen arvo olisi vaan laskenut. Jos taas käytettyä etsii niin voi olla hyväkin odotella vuosi. Tosin ainahan näissä takkiin tulee, teki niin tai näin.johansa kirjoitti: Jos malttaisit vielä esim. vuoden ajella tuolla nykyisellä, niin ei tulis takkiinkaan niin rajusti.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Välirahana mitattuna tottakai kannattaa vaihtaa auto uuteen vaikka kuukauden välein, mutta kun ottaa huomioon miten nopeasti sen uuden auton arvo laskee, niin se onkin jo vaikeampaa laskea kannattaako oma käytetty vaihtaa uuteen nyt vai vasta vuoden päästä.JukkaE60 kirjoitti:Meneekös tämä ihan näin? Vuoden aikana entisen arvo laskee ja uuden ehkä mieluummin hiukka nousee kuin laskee (siis jos ihan uutta on ostamassa)? Itse kamppailin tuon saman asian kanssa F10:ä tilatessa kun en olisi halunnut ottaa noita alkupään vehkeitä, päädyin kuitenkin tilaamaan heti vuosi sitten enkä esim. nyt koska entisen arvo olisi vaan laskenut. Jos taas käytettyä etsii niin voi olla hyväkin odotella vuosi. Tosin ainahan näissä takkiin tulee, teki niin tai näin.johansa kirjoitti: Jos malttaisit vielä esim. vuoden ajella tuolla nykyisellä, niin ei tulis takkiinkaan niin rajusti.
Tottakai sen käytetyn auton arvo laskee hitaammin kuin uuden joten voisi ajatella, että kannattaa vaihtaa vasta vuoden päästä. Kannattavuutta laskettaessa tulisi varmaankin ajatella paljon rahaa on palanut 2v päästä tästä hetkestä jos vaihtoehtona on vaihtaa ny ja ajaa 2v uudella tai 1v käytetyllä + 1v uudella.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Nämä laskelmat olen itsekin usein tehnyt ja silti kuumeen noustua käynyt tekemässä kaupat. Aivopesten itseni milloin milläkin syyllä. Kivaa se autokauppojen tekeminen vaan on - ja uuden odottelu & honeymoon -vaihe. Jonkun sortin addiktoituminen kyseessä ilmiselvästi.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017