Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

No rehellisesti sanottuna... ei vielä vaihtohalut heränneet, mutta mietin että täytyypä tarkastaa, että kuinka paljon kalliimpi uusi vitosen farkku olisi vastaavilla varusteilla, sitten joskus kun se tulee tarjolle. Veikkaan että 15 000 euroa ei välttämättä riitä erotukseksi.
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

VolvostaBemariin kirjoitti:
nupaha kirjoitti:
reku54 kirjoitti:No nyt on maaanantaista asti ollut uusi Volvo S90. On se hieno peli. Täten jätänkin nämä bemuaiheiset topicit Teille entisille "kollegoille" ja siirryn pois vahvuudesta. Kiitos Teille keskusteluista; hyvistä ja huonoista. T reku
Mutta onhan nuo s90 ja v90 hinta/laatu/varuste suhteeltaan aivan hemm...tin hyvä combo. )
Eikös tuosta laadusta ole ollut vähän huonoa sanomista? Viitaten muihin keskusteluihin palstalla. Hinnoittelu tuossa on kyllä todella houkutteleva. Rakentelin Volvon sivuilla täyteen ladatun V90 D5 AWD:n ja hinta jäi noin kympin alle omasta F10 20d xDrive:stä. Varmaaan moni vaihtaakin tuohon. Tosin täällä Kanta-Hämeessä on vain 2 bemaria (yksi X1 ja yksi 3-sarjalainen) vaihdokkina, joten hirveä kuhina bemarista volvoon ei ole ollut kaiketikaan.
Ehkä tuo laatu ja lastenautien tason määrä määrittyy tarkemmin myöhemmin, kun autoja on enemmän liikeenteessä. Itse Volvojakin omistaneena, en kuitenkaan kauheasti olisi huolissani laatutasosta.
Mitä varusteisiin tulee, niin itse olen nyt ajellut autolla 11kk, jossa on aktiivinen vakionopeussäädin, joka on S90 jaV90 vakiona, niin onhan se hemmetin kätevä varuste. Pois en enää antaisi.
Esim Audin puolella, uutta A4 hankittaessa, sen hinnaksi olisi tullut lähes 4000€, kun olisi pitänyt ottaa jos jonkinmoista varustepakttia.
Avatar
Hydrophyte
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 286
Liittynyt: 06 Heinä 2010, 20:07
Auto: G31 520dA xDrive M-Sport
Paikkakunta: Klaukkala
Viesti:

En tiedä Volvon laadusta sen enempää mitä yksi kaveri jutteli, joka on Volvon huollossa duunissa. Noin kk sitten juteltiin niitä näitä ja sanoi, että on kiire duunissa, kun tulee ~300kpl S90 suomeen, joista pääkaupunkiseudulle puolet. Sanoi vaan toivottavasti ei ole yhtä paljon ongelmia kuin uuden XC90 kanssa. En kysellyt sen enempää asiasta, koska ainahan täysin uusissa automalleissa aina jotain pientä on merkistä riippumatta..
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Uusin S60 on ainakin piisannut ongelmaa, enolla eläkepäivien ratoksi neljäs yksilö meneillään joista kaikki ostanut uutena (yksikään ei edes mikään esittelyauto tms.). Ekasta (diesel) räjähti moottori uutena 2000 tkm kohdalla ihan täystuhoisesti -> kauppojen purku kun vaihtomoottorin asennus ei käynyt enolle ei sitten millään. Tokasta rupes pakkasella pellit menemään ruttuun itsestään ja vuoti vesiä sisälle sieltä sun täältä -> kauppojen purku. Kolmannen otti bensana, niin oli vikavaloja ja nykimistä (polttoaineensyötössä jatkuvia probleemia), hinailuja korjaamolle -> ei tarvinut enää vääntää ja purkaa kauppaa kolmatta kertaa kun sai vaihdettua sen liikkeessä taas uuteen mutta otti sitten dieselin kuitenkin (D2). Vasta neljäs yksilö OK, ei ole ollut mitään vakavia vikoja. Noin paska tsägä ei voi osua muuten kuin sillä, että kyseisen merkin/mallin laatu ei voi olla hääppönen. Miettii vaan, että mihin noikin kenties joskus "kuntoon saadut" meni (yksi lähti takaisin tehtaalle, se jossa oli paskat hitsaukset korissa, mutta muut meni kai kiertoon)...
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

masaf1 kirjoitti:Uusin S60 on ainakin piisannut ongelmaa, enolla eläkepäivien ratoksi neljäs yksilö meneillään joista kaikki ostanut uutena (yksikään ei edes mikään esittelyauto tms.). Ekasta (diesel) räjähti moottori uutena 2000 tkm kohdalla ihan täystuhoisesti -> kauppojen purku kun vaihtomoottorin asennus ei käynyt enolle ei sitten millään. Tokasta rupes pakkasella pellit menemään ruttuun itsestään ja vuoti vesiä sisälle sieltä sun täältä -> kauppojen purku. Kolmannen otti bensana, niin oli vikavaloja ja nykimistä (polttoaineensyötössä jatkuvia probleemia), hinailuja korjaamolle -> ei tarvinut enää vääntää ja purkaa kauppaa kolmatta kertaa kun sai vaihdettua sen liikkeessä taas uuteen mutta otti sitten dieselin kuitenkin (D2). Vasta neljäs yksilö OK, ei ole ollut mitään vakavia vikoja. Noin paska tsägä ei voi osua muuten kuin sillä, että kyseisen merkin/mallin laatu ei voi olla hääppönen. Miettii vaan, että mihin noikin kenties joskus "kuntoon saadut" meni (yksi lähti takaisin tehtaalle, se jossa oli paskat hitsaukset korissa, mutta muut meni kai kiertoon)...
"Pakko" kommentoida tähän. Entisenä automyyjänä ( uusia Volvojakin myyneenä ) tama "tarina" kuulostaa iltasadulta. Varsinkin tuo lihavoitu kohta. "Pakkasella meni pellit ruttuun..." :-) Kone- ja metallipuolen insinöörinä on vaikea edes käsittää, että metalli menee ruttuun pakkasella. Eiköhän se kutistuessaan mielummin sitten oikenisi. Toki metalli elää lämpötilojen mukaan...
Kun myin aikanani vaihtoautojakin, niin kyllä jos vaihto-Volvon pökkäs maailmalle sai olla suht huoleton, ettei mitään perään kuulu, mutta toisin oli monella muulla merkillä esim vaggilaiset oli meillä eniten reklamoidut vaihtoautomerkit. Toki myydänhän niitä aika paljonkn...
toukopouko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 19 Huhti 2016, 11:20
Auto: 530xe

nupaha kirjoitti: "Pakko" kommentoida tähän. Entisenä automyyjänä ( uusia Volvojakin myyneenä ) tama "tarina" kuulostaa iltasadulta. Varsinkin tuo lihavoitu kohta. "Pakkasella meni pellit ruttuun..." :-) Kone- ja metallipuolen insinöörinä on vaikea edes käsittää, että metalli menee ruttuun pakkasella.
Kuulopuheet ja niitä oikovat "entiset ammattilaiset", kummat lienee uskottavampia? :lol:

Kai se pelti voi rypistyä pakkasella, jos jonnekin rakoon jääny vesi jäätyessään sitä vääntelee? Ainakin tuntuisi, vaikka en insinööri olekaan :mus:
BMW 530ex 2020 - kulutus Kuva
Ex: BMW 330e 2016 - kulutus 57tkm ajalta Kuva
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

toukopouko kirjoitti:
nupaha kirjoitti: "Pakko" kommentoida tähän. Entisenä automyyjänä ( uusia Volvojakin myyneenä ) tama "tarina" kuulostaa iltasadulta. Varsinkin tuo lihavoitu kohta. "Pakkasella meni pellit ruttuun..." :-) Kone- ja metallipuolen insinöörinä on vaikea edes käsittää, että metalli menee ruttuun pakkasella.
Kuulopuheet ja niitä oikovat "entiset ammattilaiset", kummat lienee uskottavampia? :lol:

Kai se pelti voi rypistyä pakkasella, jos jonnekin rakoon jääny vesi jäätyessään sitä vääntelee? Ainakin tuntuisi, vaikka en insinööri olekaan :mus:
No, ainahan näitä foorumeita pitää osata lukea tietty suodatin päällä. Näillehän voi kukin kirjoittaa mitä haluaa Ja mikä lie kelläkin tarkoitus peränsä. Itselläni ei ole Volvoihin tällä hetkellä mitään "kytkyä", valitettavasti. Joten seksistä. Toivottavasti tuo vaimon E61 lci vaihtuu pian V90, niin sitten taas on. Itse ajan tällä hetkellä 11kk vanhalla vagilaisella ja huomenna aika korjaamolle. Eli kuten kirjoitin edellä, niin omiin kokemuksiini nojaten vag-konsernin vehkeet on tosiaan mitä on. No, onneksi on edes takuu...

Niin ja tuolla tavalla kuten mainitsit, niin se pellin ruttuun meno on tosiaan mahdollista. Enpähän hoksannu ajatella noin. Vesi jäätyessään halkaisee vaikka kiven.
No joka tapauksessa itse läheltä asiaa nähneenä vielä totean, että ne Volvo-reklamaatiot oli kuitenkin erittäin vähäisiä versio moni muu merkki.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

nupaha kirjoitti: mitään "kytkyä", valitettavasti. Joten seksistä. .
Off topic, mutta nyt taisi tulla jotain Freudilaista :w00t:
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

OT

Kyllähän tuo sangen surkuhupaisa tapausten ketju ihan taivahan tosi on, mutta jokaisella tietysti oikeus päättää uskooko vai ei. On meilläkin ollut monta täysin viatonta Nissania, mutta esim. mun ex-Juke kävi takuukorjauksissa niin monta kertaa, että kirjatessani kaikki korjaukset word-tiedostoon näin

1000 km vika 1
1200 km vika 2

lopetin kirjaamisen kun tuli pari sivua täyteen normi tyhjän asiakirjapohjan rivivälillä ja Calibri-fontilla 9 tai 10. Ekat 30000 km oli niin helvetisti vikoja, että vähän kiivaampi kaveri ois ruvennu kaupanpurkuihin yms. Minä katoin aina loppuun asti ja joka vika tuli korjattua, palvelu oli aina ensiluokkaista ja aina suhtautuivat vakavuudella. Esim. 3500 km mennessä kerkis tulla 12 ERI vikaa ilmi. Oli kyllä huoltoneuvoja häpeissään kun rupes käymään läpi tota listaa muiden kuullen mitä korjattiin ja miten ja mikä oli syy jne.

Olihan tossa sit jo uutena takapenkin rungot ruosteessa verhoilun alla, maalipinnassa reikiä, valumia jne. ja kaikki korjautin todella kriittisellä silmällä tip top -kuntoon, tuli sijaisautot melko tutuiksi (ilmaseksi aina, joskus pidin pidempäänkin ja hain omani kun jaksoin, sijaiskärsijät sisältäen pullakahvit hakiessa, joskus oli liikkeen toimarikin harjaamassa lumia ja skrabaamassa jäitä sijaisautosta kun join kaffetta). Ekat kolme vuotta kun korjas silloin tällöin niin sit seuraavat kaks ei ollu mitään pienintäkään :D

Joku sai todella hyvän auton tuosta (ja itekin kyllä diggasin 5 vuotta paitsi sillon ku jotain korjattavaa tuli), koska ne kyllä varmasti tosissaan yritti aina sen tiptop kuntoon. Ps. parin takuukeissin jälkeen oli aina sisältä kumimatotkin pestynä hakiessa...

Ton Juken lisäksi ostettu uutena pari muuta Nissania, uusimmassa ainoa vika nyt 29tkm mennessä takapenkin kauhukahvan pään pultin peiteholkin irtoominen. Toisessa sit säädettiin kojelautaa räminän takia ja korjattiin 3 vuoden kohalla takuuseen joku pusla etupäästä.

Sitä vaan, että sattuuhan noita maanantaikappaleita joillekkin, mut jos monta peräkkäin SAMASTA merkin mallisarjasta yhdelle henkilölle, niin joko se automalli on oikeesti ihan paska tai sitten kannattaa tuolla tuurilla lototakin.
nupaha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 66
Liittynyt: 03 Joulu 2011, 15:40
Auto: E61 LCI
Paikkakunta: Pohojanmaa

VolvostaBemariin kirjoitti:
nupaha kirjoitti: mitään "kytkyä", valitettavasti. Joten seksistä. .
Off topic, mutta nyt taisi tulla jotain Freudilaista :w00t:
Applen ennakoiva näköjään päätti tästä tehdä mun osalta pornosivuston... :sneak:
"Mukavia" nuo ennakoivat tekstin syötöt.
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Aero kirjoitti:E93 (toki edelleen 3.0)
Kävin perjantaina tutkimassa yhtä 2007 E93:sta, 3.0 bensakutosella. Mittarissa 160tkm, hivenen kulumaa nähtävissä mutta ei nyt ihan kamalasti, kun kuitenkin puhutaan 9-vuotiaasta autosta. Joskin etenkin kuskin penkki kaipaa kyllä pesua ja hellää hoivaa. Tavaratila tosiaan kutistuu katto alhaalla melko olemattomaksi. Käytännössä isompi tekijä on nuo n. 3,7m pitkät ovet, mutta luulen että niidenkin kanssa pärjää, kun ei vaan kovin ahtaasti itseään parkkiin jumita. Sitäpaitsi Comfort Accessilla katon saa käsittääkseni pois edestä, että voi reteesti hyppiä yläkautta sisään jos ei ovi mahdu aukeamaan :mus:

Varustelista katsomassani autossa on melko kivasti kohdallaan, mutta viihdepuolella herää pieni kysymys päivitettävyydestä. Näiden osalta varustelista menee näin:
609 Navigation System Professional
620 Voice Input System
644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. (Handy Vorb. Mit Bluetooth-schnitts.)
676 Hifi Loudspeaker System

-Tuo 644 mitä ilmeisimmin on esivalmius Bluetooth -yhteydelle, millaisella vaivalla orggispalikoilla rakentuu hf-tuki puhelinta varten?
-Entä onnistuuko USB-portti MP3-tikkua varten?
-Saako tähän millään järkevällä vaivalla aikaviivekorjauksia? Logic7:n retrofitti lie kohtalainen urakka, liekö mitään kevyempää tarjolla?
-Karttapäivityksiä saanee yhä marmorilta, kun sinne vastineeksi kantaa ämpärillisen rahaa.
-Tässä on mitä ilmeisimmin CCC, eli navigointia varten pitää karttakiekon olla asemassa - tämä ei lie soittimen asema, eli radioon voi samaan aikaan tunkea levyllisen rokkia?

Kieltämättä tuossa olisi palikat aika kivasti kohdallaan, vaikka joutuisikin luopumaan webastosta ja etuvetareista. Yllättävän moni avo on lautapenkeillä, automaattiaskilla, tummalla sisustalla (muuten kiva, mutta voi olla lämmin jos auto on parkissa auringossa katto auki) tai pihistelty jossain hämmentävässä varusteessa (kuten Tampereen 330d, josta puuttuu mukitelineet). Automaatteja on paljon eikä tuo 6HP sinänsä huono aski ole, mutta ei se mielestäni ajamisen ilossa yllä manuaalin tasolle.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Aero kirjoitti: 609 Navigation System Professional
644 Prep. For. Mob. Ph. Bluet. Interf. (Handy Vorb. Mit Bluetooth-schnitts.)
676 Hifi Loudspeaker System
Hyvä huomio tuosta 644 optiosta. Autossa siis nimenomaan on BT kännyköille, tuo käännös Saksasta on Vorbereitung, taitaa tarkoittaa valmiutta, eli kaikki on siellä olemassa ja valmiina :)
Kuuntele nyt ensin tuo 676, ja päätä sitten miten sitä pitäisi parantaa. Ainakin E60:ssa tuo kuulostaa ainakin klassisella hardrock:lla ihan kivasti.
609 tarkoittaa juuri sitä, että on kaksi aukkoa, toiseen kartat ja toiseen cd. Ainakin Saksassa (BMW:llä) noiden karttojen hinnat ovat pudonneet aika tavalla.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Oulrait, kännykkä-hf on tärkeä kapine - vaikka harvoin tulee puhuttua puhelimessa (ja vielä harvemmin ajaessa) on se pirusti kivempaa hoitaa kunnon välineillä. Humpan kuuntelu kännykästä ei niin innosta, mieluummin käpistelen auton omaa radiota kuin luuria.

676:sta on tullut kuunneltua umpikopassa, nykyisessä E90:ssä nimittäin on listattuna sama kajaripaketti. Jostain syystä siitä on jäljellä vahvistin ja takakaiuttimet. Muutenhan ei ole sillain erikoista - noista päivityskaiuttimista kun ei liike mitään hyvitä, niin jos vaihtoon päädytään, heilahtaa sedaniin orggissetit takaisin paikoilleen ja ainakin etuämyrit avoon. Suurimmaksi haasteeksi jää aikaviiveet - ymmärtääkseni vielä tuossa orggissetissä ei DSP:tä ole, eli ääni osuu vähän sivuun.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Ishvan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Syys 2016, 21:08

masaf1 kirjoitti:Uusin S60 on ainakin piisannut ongelmaa, enolla eläkepäivien ratoksi neljäs yksilö meneillään joista kaikki ostanut uutena (yksikään ei edes mikään esittelyauto tms.). Ekasta (diesel) räjähti moottori uutena 2000 tkm kohdalla ihan täystuhoisesti -> kauppojen purku kun vaihtomoottorin asennus ei käynyt enolle ei sitten millään. Tokasta rupes pakkasella pellit menemään ruttuun itsestään ja vuoti vesiä sisälle sieltä sun täältä -> kauppojen purku. Kolmannen otti bensana, niin oli vikavaloja ja nykimistä (polttoaineensyötössä jatkuvia probleemia), hinailuja korjaamolle -> ei tarvinut enää vääntää ja purkaa kauppaa kolmatta kertaa kun sai vaihdettua sen liikkeessä taas uuteen mutta otti sitten dieselin kuitenkin (D2). Vasta neljäs yksilö OK, ei ole ollut mitään vakavia vikoja. Noin paska tsägä ei voi osua muuten kuin sillä, että kyseisen merkin/mallin laatu ei voi olla hääppönen. Miettii vaan, että mihin noikin kenties joskus "kuntoon saadut" meni (yksi lähti takaisin tehtaalle, se jossa oli paskat hitsaukset korissa, mutta muut meni kai kiertoon)...
Jännä. Itse ole ostanut kolme uutta V60:sta ja nyt on tulossa S60:nen vaihtelun vuoksi. Ensimmäisen ostin 2011, toisen 2012, kolmannen 2014, joka vielä alla. Seuraavassa kaikki viat mitä kolmeen autoon mahtunut. Ensimmäisestä vaihdettiin takaluukun kaasujouset takuuseen, ei muuta. Toisessa vaihdettiin myös takaluukun kaasujouset, takaluukun lukko, sekä toinen sivupeili rikkoituneen "kaistakameran" vuoksi. Tähän kolmanteen on vaihdettu EGR-venttiili kerran ja putsattu kerran. Penkilämmitin lakkasi toimimasta, joka korjautui softapäivityksellä. Enempää ei näin yhtäkkiä musitu mieleen.

Joten aika rajulta kuullostaa yllä oleva vikalista. Itse olen ollut äärimmäisen tyytyväinen kohtuulliseen hinta/laatusuhteeseen.
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Mulla oli tollanen vm 2014 s60. Ei siinä oikeastaan ollut muuta varsinaista vikaa kuin a-pilarista tuleva napsuva ääni. Muutamaan kertaan sitä yritettiin korjata mutta tuloksetta. Nahkojen laatu sport penkeissä oli mielestäni kurja. Olihan se nahka pehmeää mutta penkit oli jo pusseilla kotia tullessa. Eli nahka venyi äärettömän ruman näköiseksi jo uutena. Ajelin autolla ehkä sen 10-15 t ennen kuin se lähti vaihtoon. Oikeastaan auto oli ihan ok muilta osin. Eihän se Volvo mitään ihmeellistä ajonautintoa tarjonnut kun f30 bemmistä siihen siirryin.
Ishvan
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 10
Liittynyt: 04 Syys 2016, 21:08

Bemmisti kirjoitti:Mulla oli tollanen vm 2014 s60. Ei siinä oikeastaan ollut muuta varsinaista vikaa kuin a-pilarista tuleva napsuva ääni. Muutamaan kertaan sitä yritettiin korjata mutta tuloksetta. Nahkojen laatu sport penkeissä oli mielestäni kurja. Olihan se nahka pehmeää mutta penkit oli jo pusseilla kotia tullessa. Eli nahka venyi äärettömän ruman näköiseksi jo uutena. Ajelin autolla ehkä sen 10-15 t ennen kuin se lähti vaihtoon. Oikeastaan auto oli ihan ok muilta osin. Eihän se Volvo mitään ihmeellistä ajonautintoa tarjonnut kun f30 bemmistä siihen siirryin.

Itsellä tämä viimeisin nyt 68 tkm ajettu. Penkki ei mielestäni kyllä uutta häpeä ? Kahdessa edellisesssa oli normijakkarat ja nekin pysyivät minusta erittäin hyvinä samalla ajosuoritteella. Volvo on mielestäni asiallinen ajaa, kunhan valitse R-Designin jossa pamput, jouset, kallistuksenvakaimet, puslat + poikkituki eri tavaraa. Lisäksi tuo nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin on must, missä saa itse valita lisäksi ohjausvasteen jäykkyyden kolmesta esivalinnasta. Bemari on asiallinen ajaa, mutta tuo ajamisen iloa slogani on aika kaukana normi f30:nen ratissa. Ohjaus ei mielestäni normi ajossa erotu mitenkään edukseen + rengasmelu jo 16" on aika hanurista ja auton suurin ongelma. Itse oli aivan hilkulla tilata f30:nen mutta tiettyjen varusteiden posketon hinnoittelu esim. navi + erityisesti tuo rengasmelu sai pelkurin perääntymään.
Avatar
MPK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 26
Liittynyt: 16 Heinä 2016, 12:11
Auto: F30 330e M Sport

Ishvan kirjoitti:
Bemmisti kirjoitti:Mulla oli tollanen vm 2014 s60. Ei siinä oikeastaan ollut muuta varsinaista vikaa kuin a-pilarista tuleva napsuva ääni. Muutamaan kertaan sitä yritettiin korjata mutta tuloksetta. Nahkojen laatu sport penkeissä oli mielestäni kurja. Olihan se nahka pehmeää mutta penkit oli jo pusseilla kotia tullessa. Eli nahka venyi äärettömän ruman näköiseksi jo uutena. Ajelin autolla ehkä sen 10-15 t ennen kuin se lähti vaihtoon. Oikeastaan auto oli ihan ok muilta osin. Eihän se Volvo mitään ihmeellistä ajonautintoa tarjonnut kun f30 bemmistä siihen siirryin.

Itsellä tämä viimeisin nyt 68 tkm ajettu. Penkki ei mielestäni kyllä uutta häpeä ? Kahdessa edellisesssa oli normijakkarat ja nekin pysyivät minusta erittäin hyvinä samalla ajosuoritteella. Volvo on mielestäni asiallinen ajaa, kunhan valitse R-Designin jossa pamput, jouset, kallistuksenvakaimet, puslat + poikkituki eri tavaraa. Lisäksi tuo nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostin on must, missä saa itse valita lisäksi ohjausvasteen jäykkyyden kolmesta esivalinnasta. Bemari on asiallinen ajaa, mutta tuo ajamisen iloa slogani on aika kaukana normi f30:nen ratissa. Ohjaus ei mielestäni normi ajossa erotu mitenkään edukseen + rengasmelu jo 16" on aika hanurista ja auton suurin ongelma. Itse oli aivan hilkulla tilata f30:nen mutta tiettyjen varusteiden posketon hinnoittelu esim. navi + erityisesti tuo rengasmelu sai pelkurin perääntymään.
Mä ajoin kesällä muutaman viikonlopun uudella S60 D4 R-Design mallilla, ja oli karvan päässä etten tilannut sellaista. Alkusyksystä sain ajettavakseni pariksi viikonlopuksi F30 330e M Sport mallin. Valinta näiden kahden (nämä mallit, koska ne ovat yrityksen autolistalla) välillä oli helppo. Ja ne Volvon penkit - toiset tykkää toiset ei, mä olen siihen pussinahkasohvaan liian pieni.
Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. - Michael Kosterlitz
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

Minäkin kyselin välirahaa vaihdossa samanlaiseen kuin nyt oleva F31. Automyyjän kertoman välirahan mukaan autoni oli menettänyt arvoa 5160€/vuosi. Autoni on 3 vuotta vanha ja ajettu 61000km. Bmw ei pidä hyvin arvoa.
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

F10:ä Saksasta hommaamassa ja pohdinnassa aktiiviohjaus vai x-drive? Molemmat hyviä muttei samassa paketissa.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Tuli sattumalta tilaisuus käydä lounaalla 218dA Active Tourerilla, niin sitähän piti ajaa autovertailulasit silmillä. Vertailukohtana oma '14 F31 318dA, molemmissa sopivasti uudenharheat Hakkapeliitta8:t.

Korkeampi istuma-asento miellytti, yllättäen peruspenkeilläkin reisituki riitti. Sisätilan ilme on halvempi kuin kolmosessa (vaikka hintalappu ei).

Kolme isoa miestä saatiin juuri ja juuri ängettyä takapenkille, todettiin että kolmonen on leveämpi auto.

Starttinapin painalluksen jälkeen sekunnin ylimääräinen viive, jonka jälkeen moottorin kalkatus kuului ja tuntui selvästi vähemmän kuin omassa. Paljonko vaikuttaa uudemman sukupolven moottori ja paljonko kori, en tiedä.

Mekaaninen vaihdekeppi tuntui ihan antiikkiselta, kun on cobrakeppiin tottunut. Kyllä auto saa luvan osata itsekin laittaa vaihteen päin P:tä moottoria sammutettaessa.

Avain on litteämpi mutta kaikkiin muihin suuntiin isompi. Voisiko tehdä pienen ja litteän seuraaviin malleihin.

Rengasääniä kakkosessa on enemmän kuin kolmosessa.

Ajokäytös yllätti positiivisesti, vaikka etuveto onkin. Kakkosen ohjaus palauttaa pontevammin, kolmosen ohjaus tuntuu hienostuneemmalta. ESP:kin toimi hienosti kun ajoi liian kovaa liukkaaseen kadunkulmaan.

Ei tulisi itku jos Active Tourerilla pitäisi ajaa enemmänkin, mutta oma valinta näistä kahdesta edelleen mielummin kolmonen. Jos selkä menee huonoksi ettei kolmoseen taivu, voisin hyvinkin vaihtaa Active Toureriin. Pitää vaan kardaani muistaa ruksia lisävarustelistalta mukaan.
Vastaa Viestiin