Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Kartsa kirjoitti:Minäkin kyselin välirahaa vaihdossa samanlaiseen kuin nyt oleva F31. Automyyjän kertoman välirahan mukaan autoni oli menettänyt arvoa 5160€/vuosi. Autoni on 3 vuotta vanha ja ajettu 61000km. Bmw ei pidä hyvin arvoa.
Minusta tuo taas kuulostaa erittäin maltilliselta arvon pudotukselta. Olen tottunut sietämään paljon suurempaa. Jos katsot mitä vastaavista pyydetään käytettynä ja annat siihen 5k€ pelivaraa liikkeelle niin pitäisi osua lähelle.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Aulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03
Paikkakunta: Espoo

Samaa mieltä, yleisesti vuoden vanha uutena 60te maksanut bmw on helposti pudonnut 10-15te.
Avatar
-V-
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 981
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
Paikkakunta: Kauniainen

Aulis kirjoitti:Samaa mieltä, yleisesti vuoden vanha uutena 60te maksanut bmw on helposti pudonnut 10-15te.
Kyllä ensimmäisenä vuotena helposti lähtee se tonni per kuukausi.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
Bemmisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 156
Liittynyt: 16 Helmi 2013, 16:30

Kartsan auton arvon tippuminen on mielestäni erittäin vähäistä. Itse ei tarvitse haaveillakaan noin pienistä pudotuksista. Mulla tippunut vuodessa aina ton 10-15 t jos kyse 60 t autosta. Esimerkkinä esim vm 2015 vm f10 520da joka makso varusteineen 60 t. Mikäli olisin sen vaihtanut uuteen vuoden tuoreempaan niin hyvitys ois ollut vain 39-44 t väliin. Eli järkyttävää luokkaa ois ollut pudotus. Eli omaan merkkiin tuntuu et hyvittävät vielä vähemmän kuin muihin.
Avatar
alpin_sport
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 188
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 17:55
Auto: 320i E90
Paikkakunta: Lohja

Jos arvonalennus sieppaa, niin hommatkaapa ihmeessä seuraava kiesi käyt...esi-omistettuna, koska näistä uutena hankituista (auto 45te + lisävarustus 15te) tulee todella rajusti takkiin 12-24kk välein autoa vaihtaville, sillä vaikka olisi kuinka komea kilsan mittanen lisävarustelista tutkilla, nahoilla, automaateilla, hifeillä ym ei niistä saa hyvitystä just mitään :mus:
gestapo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1870
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 17:23
Auto: BMW i4 M50

Ei tule käytettyjä, jollei joku osta uusia... :mus:
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Kuudensuora
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 643
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 20:23
Auto: Bimmer

alpin_sport kirjoitti:Jos arvonalennus sieppaa, niin hommatkaapa ihmeessä seuraava kiesi käyt...esi-omistettuna, koska näistä uutena hankituista (auto 45te + lisävarustus 15te) tulee todella rajusti takkiin 12-24kk välein autoa vaihtaville, sillä vaikka olisi kuinka komea kilsan mittanen lisävarustelista tutkilla, nahoilla, automaateilla, hifeillä ym ei niistä saa hyvitystä just mitään :mus:
Liikkeet pyytää vähän käytetyistä taas kohtuuttoman paljon, lähes uuden hinnan. Eli sitä vähän käytettyä ei saa halvalla, vaikka sen sinne joutuu antamaan halvalla..
BMW / Mini koodaukset E/F/G/I -sarjat. (DPF regenrointi, akku, video ajon aikana, start&stop pois, neliveto pois, Alpine -mittaristo ja muut näkymien muutokset mittaristoon, F/G-sarjan äänitehosteet, vakio ajoasetuksen muutos (Eco/Sport). ym. HKI
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Mun F31 oli 16kk vanhana ostaessa parikymppiä halvempi kuin uuden hinta. Olihan siinä 93tkm mittarissa, mutta kiveniskemiä lukuunottamatta ei uutta kummempi tunnelma oikeastaan miltään osin. Laskin että mun käytössä ehtii kuitenkin vuosimallivikaiseksi ennen kuin kilometrit alkaa harmittamaan.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Itse ostin 3 vuotta vanhan seiskan F01, josta oli hinta tippunut aika tarkkaan 100 000 euroa. Tein mielestäni hyvät kaupat. Uutta autoa en osta koskaan, vaikka olis kuinka paljon rahhaa. Samalla summalla saa niin paljon maukkaampaa kamaa pikkuisen käytettynä.

Mut niinku gestapo totesi, jokuhan ne meidän persaukisten autot ostaa ensin. Siinä ei sitten sovi itte enää kranttuilla värin tai yksittäisten vermeiden kanssa.
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Kaikkee ei saanu käytettynä, kuten esim. tuo mun sigun auto ja ei sit jaksanu odottaa, että tulis ankein varustein olevia käytettyjä. Siitä vasta arvo sulaakin kun ykköseen pistää varusteita reilulla kädellä. Varmaan 15-20k€ ekana vuonna, että heilahtaa...
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

masaf1 kirjoitti:Kaikkee ei saanu käytettynä, kuten esim. tuo mun sigun auto ja ei sit jaksanu odottaa, että tulis ankein varustein olevia käytettyjä. Siitä vasta arvo sulaakin kun ykköseen pistää varusteita reilulla kädellä. Varmaan 15-20k€ ekana vuonna, että heilahtaa...
Omien kokemusten perusteella tuo 15-20ke lähtee melkein jokaisesta uudesta Bemarista kun ajaa auton liikkeestä ulos. Siksi vaihtoa ei kannata olla ihan heti suunnittelemassa.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Onhan se kyllä totta. Sulaa se 25 % auton arvosta pois hetkessä, mutta kyllähän sitä jos jonkun hyvin varustellun kolmosen tai vitosen ostaa uutena niin saattaa oikeastaan sulaa enempikin kun noihin saa kuitenkin varusteisiinkin menemään vielä kertaluokkaa enemmän, eikä niistä mitään hyvityksessä saa, kuhan nyt vaan on sport-penkit tai m-sport-paketti niin jotain "valttia".

Toinen ääripää se kun ostettiin joskus vaimon silloinen Micra uutena kun 2010 oli malli vaihtumassa ja sai vanhan mallin viimeisiä hintaan 14000 € ja kaupan päälle 5*100 € polttoainelahjakortit. Neljä vuotta myöhemmin tuosta autosta sai vaihdossa 9000 € :D Ois saanut nyt itekkin jos F20 lci 5 kk arvonlaskulla ns. yhden uuden Micran.
Aulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03
Paikkakunta: Espoo

1-sarja ja X1 pitävät arvonsa parhaiten. Eli mitä halvempi sen paremmin arvo säilyy käytettynä.
Autokeskuksessa myynnissä mint 650iA -06 yhdeltä omistajalta 27900e, mitä lie uutena maksanut, päälle 150te varmaankin. Siinä kohtalainen arvon aleneminen.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Aika peukkusääntö on että 3v vanhan auton hinta on 50-60% uuden hinnasta. Kalliimmissa jopa paljon huonommin. Just torstaina lasketutin Cayenne S Hybrid Platinum Editionin. Liisinkifirman jäännösarvo oli 54% vaikka tossa ei autoveroa kamalasti olekaan. Ja se oli vain 90tkm, kun oikeasti tarvin 105tkm.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Kymmenen vuotta on meillä ajettu vain bemareilla. Nyt on kuitenkin alkanut Mersun nykydesign puhuttelemaan. Erityisesti pienemmissä autoissa mersu on tehnyt mielestäni paljon raikkaamman muotokielen - varsinkin sisälle...

Saa nähdä tuleeko ostettua CLA AMG-line tähän talouteen ;)
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

ssalmela kirjoitti:Kymmenen vuotta on meillä ajettu vain bemareilla. Nyt on kuitenkin alkanut Mersun nykydesign puhuttelemaan. Erityisesti pienemmissä autoissa mersu on tehnyt mielestäni paljon raikkaamman muotokielen - varsinkin sisälle...

Saa nähdä tuleeko ostettua CLA AMG-line tähän talouteen ;)
En mä haluakaan Mersua. Mä haluankin i8:n :)

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... =234870811
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Juh1s
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 126
Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
Auto: Touring ilman G:tä

Nettiautossa on halvin nelossarjalainen 36800€ tällä hetkellä. Myyntihinnat ei ainakaan sula noissa moottorista riippumatta. En sitten tiedä miten hyvittävät autonvaihtajille :mus:

Tuolla on esim 418d GC 40tkm ajettu pari vuotta vanha vs. ajamaton 2016 hintaeroa alle neljä tonnia (en perehtynyt varusteisiin , voi olla virhe) :w00t: :blink:

Muutenkin näyttää ettei autot liiku ja myynnissä olevien määrät on pieniä. Kai noita on edullista seisottaa...

No ketjupommi kai näidenkin neloskoneisissa odottaa toista tai kolmatta omistajaa... ;)
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Arvonlasku on ikuisuuskysymys. Yleisin ongelma hommassa on mielestäni se, että aivan liian monella on jokseenkin epärealistinen käsitys autojen arvonkehityksestä. Sitten kun totuus iskee, on pettymys monesti karvas nieltäväksi.
Olen myös sen oppinut vuosien mittaan autokauppoja hieroessa, että kannattaa nähdä jonkin verran vaivaa ja kuluttaa aikaa erilaisten vaihtoehtojen kilpailuttamiseen - maksaa useimmiten todella vaivan. Kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat sekä myyjän että ostajan kannalta saman kaupan kohdalla, saa useimmiten ihan kohtalaisen kaupan syntymään myös arvonalennuksen osalta. Toki siinä takkiin tulee rahallisesti aina, mutta tappiot saa useimmiten minimoitua siedettävälle tasolle kun näkee sen eteen vaivaa.
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

jva kirjoitti:Arvonlasku on ikuisuuskysymys. Yleisin ongelma hommassa on mielestäni se, että aivan liian monella on jokseenkin epärealistinen käsitys autojen arvonkehityksestä. Sitten kun totuus iskee, on pettymys monesti karvas nieltäväksi.
Olen myös sen oppinut vuosien mittaan autokauppoja hieroessa, että kannattaa nähdä jonkin verran vaivaa ja kuluttaa aikaa erilaisten vaihtoehtojen kilpailuttamiseen - maksaa useimmiten todella vaivan. Kun kysyntä ja tarjonta kohtaavat sekä myyjän että ostajan kannalta saman kaupan kohdalla, saa useimmiten ihan kohtalaisen kaupan syntymään myös arvonalennuksen osalta. Toki siinä takkiin tulee rahallisesti aina, mutta tappiot saa useimmiten minimoitua siedettävälle tasolle kun näkee sen eteen vaivaa.
Samaa mieltä.
M550d:n vaihtoarvossa oli eri liikkeillä 12 000€ hajonta kun vuosi sitten kauppaa tein.
Avatar
Makkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 379
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
Auto: E39, E36, E90
Paikkakunta: Leppävirta

Klarion kirjoitti:Edellisestä BMW -merkkisestä autosta on ehtinyt jo vierähtää tovi, mutta nyt uutta käyttöautoa etsiessä on silmä osunut E90 -korimalliin. Itselläni ei niin hirveästi ole vielä tietoa (en ole edes koskaan ajanut) ko. korimallista ja ajattelin vähän tehdä selvitystä, että mitä näiden kanssa on odotettavissa.

Yksi vaihtoehto on 2006 vuoden 325i n. 180 tkm ajettuna. Toinen vaihtoehto 2008 vuoden 320D automaattilaatikolla. Ajomäärä suunnilleen 170 tkm. Millainen tuo 325i:n 2.5L (N52-B25A )moottori on kestävyydeltään ja käytökseltään? Ilmeisesti tuota 2,5l moottoria ei ole enää 2007 vuoden E90:ssä, vaan se on korvattu toiselle eli melko lyhyt pyrähdys.. Ja tuosta diesel -moottorista (N47) mikä toisessa autossa on, niin olenkin jo lukenut jonkin verran ja tiedossa on, että jakopää on heikko lenkki, mutta toimiessaan ilmeisen hyvä moottori.
"Jonnin" verran aikaa kun edellisen kerran tänne kirjoitellut olen, mutta paluun paikka.

Nyt kokemusta pari kuukautta alle vuosi kun vaimokandille hommasin 2005 mallisen 325i:n. Moottoria ei voi kuin kehua mutta selkeästi kaksijakoinen, korkealla laulaa upeasti ja menokin on ripeää, jos kuitenkin haluaa ajaa vain sivistyneesti niin vääntö ei suinkaan ole olematon matalillakaan kierroksilla, vaikka N52B30 antaa juuri tuolla reilusti pataan. Meidän auto on automaatilla ja ei voi kun kehua joka asiaa, paljon mieluummin tuolla ajaa kuin 9 vuotta tuoreemmalla RS Octavialla.

Mutta, tuo tännekin kirjoiteltu vesipumppu lopetti pumppaukset viime viikonloppuna, kilometrejä nyt 153tkm ja ostaessa oli 142tkm. Eihän tuossa mitään, mutta tuskaisen kallis tuo pumppu on.

Itse asiassa juurikin googlailin N52B25 vesipumppua ja jäljet johti taasen tänne.

Vuoden vaihteen jälkeen tosin RS:kin on ehkä menossa kiertoon, lähinnä nyt voisi olla tuo uusi 320iA mutta ans kattoo. Vaimokandi aikoo pakottaa ajamaan myös CLA mersun (ei kiinnosta pätkääkään, etuvetovempula), ceemelin ja haluaa Kodiaqin (ei kiinnosta ko. genre pätkääkään). Tosin, omani saan toki viime kädessä itse valita.
Vastaa Viestiin