Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Kuinka tyrehdytetään autokuume ennen kuin se alkaakaan -->

Uuteen G30 liittyen tuli automaattisesti tarjous kun myyjän kanssa autoa konfiguroitiin. Oma F10 on toki massiivisesti varusteltu, joten tiedän sen arvon sulavan kiivaasti. Mutta fatka, että autosta saatava hyvitys on 47% (hinta uutena 85kEUR ja nyt hyvitys 40,5kEUR) 2,5:n vuoden takaisesta ostohinnasta on melkoinen kynnys vaihtaa :blink:

Paljon olen autoja vaihtanut, mutta n yt on kyllä kuume tämän osalta kuollut. Autossa alle 65 000 mittarissa, sisältä kuin uusi, kaikki tarpeelliset varusteet ja takuuta vielä jäljellä. Nyt on kyllä sitä ns. käyttöarvoa.

Toki tämän kuvoin tiesin, mutta nyt siis otin Buranaa kuumeeseen ennen kuin se alkaa...
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Olen jo pitkään laskenut asian niin että uuden premium-tason auton hinnasta sulaa puolet ensimmäisen 36kk/100tkm aikana. Aika realistista se on ollut.

Osallasi auto on hieman tuoreempi ja vähemmän ajettu, mutta perusauton oltua n 50k, se on todella runsaasti varusteltu. Valitettavasti jälkimarkkinoilla näiden arvostus on ollut aina heikkoa, jälleenmyyjien laskelmissa varustemäärä vaikuttaa vaan siihen mikä auto vaihturirivistä ensimmäisenä lähtee eikä juurikaan hintaan.

Samaa asiaa olen pari kertaa opetellut ja nykyään en raksikaan auton perushintaan yli kympillä varusteita. Aina mieluummin samalla rahaa isompi kone vähemmillä varusteilla kuin pikkukone ja runsas varustus. Se tukistaa paljon vähemmän kun olen kuitenkin 1-3vuoden kuluessa autoa vaihtamassa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Raaseri kirjoitti:Olen jo pitkään laskenut asian niin että uuden premium-tason auton hinnasta sulaa puolet ensimmäisen 36kk/100tkm aikana. Aika realistista se on ollut.

Osallasi auto on hieman tuoreempi ja vähemmän ajettu, mutta perusauton oltua n 50k, se on todella runsaasti varusteltu. Valitettavasti jälkimarkkinoilla näiden arvostus on ollut aina heikkoa, jälleenmyyjien laskelmissa varustemäärä vaikuttaa vaan siihen mikä auto vaihturirivistä ensimmäisenä lähtee eikä juurikaan hintaan.

Samaa asiaa olen pari kertaa opetellut ja nykyään en raksikaan auton perushintaan yli kympillä varusteita. Aina mieluummin samalla rahaa isompi kone vähemmillä varusteilla kuin pikkukone ja runsas varustus. Se tukistaa paljon vähemmän kun olen kuitenkin 1-3vuoden kuluessa autoa vaihtamassa.
Hyviä pointteja! Toki nyt on myös mahdollisuus ajaa niitä ns. "halpoja" (ei sellaisia olekaan...) kilometrejä kun auto on lähes uutta vastaava, halutuilla varusteilla ja siinä ei ole vierasta pääomaa kiinni. Se on sitten ihan sama saako siitä nyt vaihdossa 40kEUR vai muutaman vuoden päästä 30kEUR.
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

VolvostaBemariin kirjoitti:Kuinka tyrehdytetään autokuume ennen kuin se alkaakaan -->
Mutta fatka, että autosta saatava hyvitys on 47% (hinta uutena 85kEUR ja nyt hyvitys 40,5kEUR) 2,5:n vuoden takaisesta ostohinnasta on melkoinen kynnys vaihtaa :blink:
Näitä ei saisi näin selkeästi ilmaista, tulee paha mieli :wassat:

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Autokuumeilusta... Mulla oli Skoda Superb 280 L&K, josta täälläkin kirjottelin ja autokuumeen iskettyä se meni vaihtoon, kun sain siitä niin poskettoman hyvän vaihtohyvityksen uuteen Volvo V90. Uusi G30 oli myös jonkin aikaa harkinnassa, mutta Volvolla oli oman tarpeisiin ja lomppakkoon paremmin sopiva malli tarjolla eli T8 plug in-hydridi. Päätöksen auton vaihtoon ratkaisi kuitenkin Volvon maksama vaihtohyvitys Skodasta. Skodan bruttohyvitys oli 50 600 EUR 14kk vanhana ja 30 000 km ajettuna. Auto meni siis heti Bilialle ja sain odotusautoksi pakasta vedetyn XC60.

Olin varautunut Skodan paljon jyrkempään arvon sulamiseen, mutta kovat varusteet olivat ns. vakiona, joten tässä ei ilmeisesti tullut tätä lisävarusteiden arvonsulamisilmiötä? Eli jos lisävarusteet ovat mallin hinnassa niin ne eivät olekkaan niin arvonsamenettäviä. Taas kun ennen Superbia mulla oli F31 suht hyvillä varusteilla, niin ainoastaan M-sport paketti tuntui pitäneen hintansa vaihdossa ja muut varusteet olivat sulaneet perinteisesti.

Nyt tuo Skoda löytyykin vaihtoautorivistä ja miettisin itse ostajana tarkkaan maksaisinko tuosta 52600 EUR vai ostaisinko kokonaan uuden 58 000 EUR ja kun toimitusaikakin on vaan 2kk.

https://www.nettiauto.com/skoda/superb/8676677
Havis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 706
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 21:54

VolvostaBemariin kirjoitti:Kuinka tyrehdytetään autokuume ennen kuin se alkaakaan -->

Uuteen G30 liittyen tuli automaattisesti tarjous kun myyjän kanssa autoa konfiguroitiin. Oma F10 on toki massiivisesti varusteltu, joten tiedän sen arvon sulavan kiivaasti. Mutta fatka, että autosta saatava hyvitys on 47% (hinta uutena 85kEUR ja nyt hyvitys 40,5kEUR) 2,5:n vuoden takaisesta ostohinnasta on melkoinen kynnys vaihtaa :blink:

Paljon olen autoja vaihtanut, mutta n yt on kyllä kuume tämän osalta kuollut. Autossa alle 65 000 mittarissa, sisältä kuin uusi, kaikki tarpeelliset varusteet ja takuuta vielä jäljellä. Nyt on kyllä sitä ns. käyttöarvoa.

Toki tämän kuvoin tiesin, mutta nyt siis otin Buranaa kuumeeseen ennen kuin se alkaa...
Kyllähän tuossa peli on menetetty heti siinä vaiheessa, kun tavan liisarityylin 5-sarjalaisesta on varustamalla saatu +80 k€ kärry, ja menty ostamaan sellainen. Siinähän ei ole taloudellisesti ajateltuna mitään järkeä, suurin osa arvosta palaa pois muutamassa vuodessa, kohta tuokin on luokassa +20k€ kuten muutkin vastaavat.

80 k€ voisi sijoittaa paljon paremmin ja saada moninverroin suurimpi hupi&hyöty kerroin.

Mutta, elämä on täynnä valintoja, vain persaukiset valittaa rahanmenoa ;)
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

lao kirjoitti:Autokuumeilusta... Mulla oli Skoda Superb 280 L&K, josta täälläkin kirjottelin ja autokuumeen iskettyä se meni vaihtoon, kun sain siitä niin poskettoman hyvän vaihtohyvityksen uuteen Volvo V90. Uusi G30 oli myös jonkin aikaa harkinnassa, mutta Volvolla oli oman tarpeisiin ja lomppakkoon paremmin sopiva malli tarjolla eli T8 plug in-hydridi. Päätöksen auton vaihtoon ratkaisi kuitenkin Volvon maksama vaihtohyvitys Skodasta. Skodan bruttohyvitys oli 50 600 EUR 14kk vanhana ja 30 000 km ajettuna. Auto meni siis heti Bilialle ja sain odotusautoksi pakasta vedetyn XC60.

Olin varautunut Skodan paljon jyrkempään arvon sulamiseen, mutta kovat varusteet olivat ns. vakiona, joten tässä ei ilmeisesti tullut tätä lisävarusteiden arvonsulamisilmiötä? Eli jos lisävarusteet ovat mallin hinnassa niin ne eivät olekkaan niin arvonsamenettäviä. Taas kun ennen Superbia mulla oli F31 suht hyvillä varusteilla, niin ainoastaan M-sport paketti tuntui pitäneen hintansa vaihdossa ja muut varusteet olivat sulaneet perinteisesti.

Nyt tuo Skoda löytyykin vaihtoautorivistä ja miettisin itse ostajana tarkkaan maksaisinko tuosta 52600 EUR vai ostaisinko kokonaan uuden 58 000 EUR ja kun toimitusaikakin on vaan 2kk.

https://www.nettiauto.com/skoda/superb/8676677
Kiinnostava tapaus, muistan kun tuosta skodasta irtosi jauhamista myös toisella foorumilla. Tuossa on kyllä hyvitys kohdallaan, vaikea olla vaihtamatta!

Itsekin pyörittelin T8 Volvoa konfiguraattorissa, mutta lopulta kuitenkin totesin, että Bemari miellyttää silmää sisältä ja ulkoa. Volvon korkeampi listahinta (530e vrt) ei myöskään auttanut tätä peliä millään tavalla. Tietysti volvolla on tarjota plug-in farkku, bemarilla ei.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Sähän äkkiä kyllästyit Skodaan... nyt kun sul ei enää oo sitä, niin kerro totuus :D Tästä aasinsillalla siihen, että kyllä työpaikalla aina kahvipöytäkeskustelussa aiheeksi tulee, miten mun 1-sarjalaisen hinnalla ois saanu 4x4 Superbin hyvillä varusteilla. En tiiä mikä siinä on, mut omaan makuun Skoda on niiiiiin tylsä, hajuton ja mauton, vaikka varmaan tossakin Superbissa hintalaatusuhde enempi ku kohillaan ja sisätilojaki saa hajustettua.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

lao kirjoitti:Auto meni siis heti Bilialle ja sain odotusautoksi pakasta vedetyn XC60.
Mikäs idea tuossa on takana, että uusi auto odotusautoksi? Eikö olisi ollut helpompi ja halvempi (kaikille osapuolille) ajaa vanhalla vaihtoon menevällä se muutama kuukausi enemmän?
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

masaf1 kirjoitti:Sähän äkkiä kyllästyit Skodaan... nyt kun sul ei enää oo sitä, niin kerro totuus :D Tästä aasinsillalla siihen, että kyllä työpaikalla aina kahvipöytäkeskustelussa aiheeksi tulee, miten mun 1-sarjalaisen hinnalla ois saanu 4x4 Superbin hyvillä varusteilla. En tiiä mikä siinä on, mut omaan makuun Skoda on niiiiiin tylsä, hajuton ja mauton, vaikka varmaan tossakin Superbissa hintalaatusuhde enempi ku kohillaan ja sisätilojaki saa hajustettua.
Suurin syy vaihtoon oli raha eli sain "liian houkuttelevan" tarjouksen Volvoon. Tämä ei tietenkään ollut juurisyy, vaan jokin siellä taustalla muhi ja Volvon tarjous sai laittamaan nimet paperiin. Superb oli autona, jolla siirrytään paikasta A paikkaan B perheen kanssa aivan loistava. Hyvä ajaa maantiellä, tilaa poskettomasti, hyvät stereot, ajoavustimet, neliveto ja 280 heppanen kone. Itseasiassa tämä moottori oli aivan loistava, jos posketonta kaupunkikulutusta ei huomioida, ja siinä oli kulkuja enemmän, mitä 280 heppasen bensakoneen perusteella pystyi kuvittelemaan... F11 530xD jäi kattelemaan perävaloja pitkissä ohituspolkaisuissa, eikä F11 530d ole mikään laiska menijä.

Mutta silti se oli vain Skoda. Joka perhanan aamu se lintu siinä ratissa morjesti. Auto oli vaan fiilikseltään niin Skoda kuitenkin ja nolo sanoa, että Skodan imagokin painoi ja aina sai kuulla pientä virnuilua :blush:

Skodamaisuus alkoi ihan avaamalla auton oven avaimettoman kulun kanssa eli se ei vaan ollut Bemarin veroinen ja aivan turhaan herkkyyttä oli tässä. Sisällä nahka värjäytyi ja kului minusta nopeasti, vaikka oli tummaa sävyltään. Alusta oli kaupunkiajossa liian töyssyt ja kaivon kannet läpi päästävä. Sitten moottorissa+DSG-vaihteistossa oli "ominaisuus", että puolilämpösenä pintakaasulla esiintyi nykimistä, ei vikakoodia -> ominaisuus huollon mielestä.

Sitten siitä kulutuksesta... kaupungissa kulutus oli 12l/100km ja talvella lyhyissä ajoissa vielä suurempi. Minulla, kun tulee kilometreistä 50% kaupungissa, niin kyllä tällä kulutuksellakin oli merkitystä eli Volvolla voin ajaa sähköllä normaalit päivittäiset ajelut pääasiassa, ainakin kesällä. Myös todennäköisesti tulevalla autoveromuutoksella oli osuutta asiaan, kun Skodassa oli 15 000 EUR autoveroa ja Volvossa on 5000 EUR eli pääsin Skodasta hyvään rahaan eroon, etenkin jos autoverot muuttuvat vielä. Sitten alkoi myös mietityttämään TSI+DSG haluttavuus, kun kilsoja alkaa olemaan enemmän ja takuu umpeutunut.

Sitten uus auto on aina uus, ainakin hetken saa taas uutuuden huumaa :)
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Wonderi kirjoitti:
lao kirjoitti:Auto meni siis heti Bilialle ja sain odotusautoksi pakasta vedetyn XC60.
Mikäs idea tuossa on takana, että uusi auto odotusautoksi? Eikö olisi ollut helpompi ja halvempi (kaikille osapuolille) ajaa vanhalla vaihtoon menevällä se muutama kuukausi enemmän?
Tosiaan tarjous tuli kahdella optiolla:

1) Ostamme autosi heti hintaan, jonka mainitsin tuolla ylhäällä ja otat meiltä uuden XC60 D4 käyttöön 499 EUR/kk, kunnes varsinainen auto tulee. Vakuutukset ja verot pitää maksaa itse tästä odotusautosta.

2) Pidät nykyisen autosi kunnes V90 saapuu marraskuussa ja vaihtohyvitys tietenkin pienempi.

Kun valitsin vaihtoehdon 1) niin vaihtohinta on minulle tuhansia euroja edullisempi, vaikka laskee tuon 499 EUR/kk maksun odotusautosta. Sekä näin saan ajaa kahdella uudella autolla 10kk aikana.

Se miksi Bilia tämmöistä tarjoaa, johtuu siitä, että 10kk odotusaika voi olla monella kynnyskysymys ajaa vanhalla autollaan, etenkin kun Bilia joutuu hinnoittelemaan vaihtoauton mahdollisen riskin tarjouksessa. Uusissa autoissa on varmaan 20% katetta, joten tämä odotusauto voidaan edelleen myydä 10kk ikäisenä eteenpäin kohtuu rahalla, niin että katetta jää ja asiakas saa uutta halvemman auton.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Havis kirjoitti: Kyllähän tuossa peli on menetetty heti siinä vaiheessa, kun tavan liisarityylin 5-sarjalaisesta on varustamalla saatu +80 k€ kärry, ja menty ostamaan sellainen.
Eikös liisariautot ole yleensä kohtuu heikoilla varuisteilla, koska firmoilla on rajoite autoedun summalle? Ainoatsaan meikäläisen kaltaiset omia rahojaan tuhlaavat hörhöt varujstelee "liikaa".

Jos järjellä ajattelee niin koko tässä merkissä ei ole järkeä.

Ja valittamisesta samaa mieltä; sen on meidän persaukisten hommaa :w00t:
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

lao kirjoitti: Se miksi Bilia tämmöistä tarjoaa, johtuu siitä, että 10kk odotusaika voi olla monella kynnyskysymys ajaa vanhalla autollaan, etenkin kun Bilia joutuu hinnoittelemaan vaihtoauton mahdollisen riskin tarjouksessa.
En usko. Se miksi Bilia tuota tekee on se, että yhä useampi tarjoaa tänä päivänä erilaisia yksityis-/rahoitusleasing/pitkäaikaisvuokraus-tyyppisiä ratkaisuja - mikä onkin ihan hyvä ja tervetullut juttu. He eivät tee sitä tappiolla, se on itseasiassa varsin hyvä bisnes. Sinulle myytiin käytännössä siis auto vuokralle odotusajaksi ja liike saa odotusajaltakin tuottoa.
En siis väitä, että ratkaisu olisi huono tai muuta - itsekin voisin aivan hyvin päätyä samaan ratkaisuun. Mutta kyse on siitä (liikkeen kannalta) että he saavat näin tuottoa myös uuden auton odotusajalta.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ja näin saadaan uusien autojen myyntitilastoa nätimmäksi. Vajaan vuoden ajetulle autolle kyllä ottaja löytyy.
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

jva kirjoitti:En usko. Se miksi Bilia tuota tekee on se, että yhä useampi tarjoaa tänä päivänä erilaisia yksityis-/rahoitusleasing/pitkäaikaisvuokraus-tyyppisiä ratkaisuja - mikä onkin ihan hyvä ja tervetullut juttu. He eivät tee sitä tappiolla, se on itseasiassa varsin hyvä bisnes. Sinulle myytiin käytännössä siis auto vuokralle odotusajaksi ja liike saa odotusajaltakin tuottoa.
En siis väitä, että ratkaisu olisi huono tai muuta - itsekin voisin aivan hyvin päätyä samaan ratkaisuun. Mutta kyse on siitä (liikkeen kannalta) että he saavat näin tuottoa myös uuden auton odotusajalta.
Jep. Kyllä se on juuri näin ihan paperillakin, että minulle myytiin auto vuokralle. Tosin huomattavasti edullisemmin, mitä normaalit nämä "all in one" jutut sekä lyhyellä sopimuskaudella. Se miten kuvio toimii virallisesti paperilla ja oikeasti käyntännössä on seuraava:

1) Bilialla on varastossa Hangossa tai muualla myymättömiä ajamattomia autoja
2) Uuden 90-sarjan auton ostalle tarjotaan näitä varastossa olevia autoja nimellä "odotusautotuki" ja asiakas ottaa tai ei ota odotusautoa, tähän ei mitenkään myyjän puolelta painostettu, vaan pallo oli asiakkaalla. Toki rahahan ratkaisee ja jokainen valitsee itse sopivimman diilin
3) Asiakas ostaa Bilialta tämän odotusauton 0% käsirahalla ja auto laitetaan 100% rahoitusosuudella Santun nimiin.
4) Odotusauton kauppasopimukseen lyödään kunnon alennus nimellä odotusautotuki, talvirenkaat ja tarviikket myös "tukihintaan" näin Bilia tekee tarvittavat poistot heti
5) Odotusautosta tehdään heti luovuttaessa ostosopimus, jossa Bilia sitoutuu ostamaan auton pois täydellä summalla, jonka asiakas on velkaa rahoutusyhtiölle, kun varsinainen auto saapuu
6) Asiakas maksaa 499 EUR/kk rahoitusyhtiölle ja velkapääoma lyhenee kuukausittain 499 EUR -korko -käsittelykulu
7) Kun varsinainen auto saapuu, siirtyy tämä odotusauto Bilialle jäljellä olevalla velkapääomalla (poistot tehty jo luovutusvaiheessa)
8) Odotusauto menee vaihtoautoriviin "tästä vaihtoehto uudelle, täysi tehdastakuu voimassa 16 kk, säästä uuteen verrattuna XXXX"
9) Bilia ei myy odotusautoa siis tappiolla kirjanpidossa, vaikka se on tuntuvasti uutta edullisempi, koska poistot tehtiin (uuden auton katteesta)

Näitä tarjotaan niin paljon, mitä autoja on Hangossa... tässä huomioitavaa on se, että asiakkaan vaihtoauto ostetaan myös heti uuden auton kauppasopimuksen yhteydessä ja vaihtoauton pääomat ovat Bilian tilillä, kunnes uusi auto tulee (eli jos Bilia menisi konkkaan....paskempi juttu mutta tää nyt oli todella kaukaa haettu)

Itseni tapauksessa Excel-simulaation mukaan kaikki huomioiden "säästän" noin 3000 EUR, mikäli uusi V90 saapuu Marraskuussa sisältäen kaikki mahdolliset autoiluun liittyvät kulut/verot. Ja uuden auton nahka haisee aina hyvälle ja nämä odotusautot ovat ihan ok varusteltuja classic-malleja. Kuten sanoit jokainen päätyy omaan ratkaisuun, perustuen omaan tilanteeseensa.

Odotusauton kannattavuudesta...luulisi yli 50 000 EUR auton arvon tippuvan yli 400 EUR/kk muutaman ekan kuukauden aikana..? Mutta pitää huomioida, että kannattavaan liiketoimintaan tässäkin pyritään kokonaisuutena Bilian puolelta.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1847
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Maksoit jo koko vaihtoauton verran käsirahaa tilaukseen menneestä autosta, jos vaihtoauton pääoma on Bilian tilillä?
lao
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 21:57
Auto: Volvo XC60 D4 aut. Business Classic Summum

Wonderi kirjoitti:Maksoit jo koko vaihtoauton verran käsirahaa tilaukseen menneestä autosta, jos vaihtoauton pääoma on Bilian tilillä?
Kyllä juuri näin. Siellä ne omat pääomat "makoilevat Bilian tilillä." En olisi uskaltanu tehdä tälläistä diiliä ellei kyseessä olisi vakavarainen suuri toimija.
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Joo, en siis missään nimessä pidä tuota auton liisaamista/pitkäaikausvuokraamista odotusajalle huonona vaihtoehtona. Päinvastoin se on tervetullut työkalu autonvaihtoprosessiin sekä myyjän että myös monien ostajien tarpeisiin. Myyjältä poistuu monta, uuden auton pitkän toimitusajan tuomaa ongelmaa ja moni asiakaskin varmasti kokee saavansa tuosta järjestelystä hyötyä tai ainakin iloa, joka ei ole huono asia missään nimessä sekään. Kuten aiemmin totesin, voisin hyvin itsekin hyödyntää tuota mahdollisuutta.
Viimeisimmässä kaupassa tosin vaihtoauto meni liikkeeseen tilausta tehdessä, sain siitä odotusajaksi rahat omalle tililleni ja rahaliikenne uuden auton osalta hoidettiin kokonaisuudessaan vasta sen luovutukseen liittyen. Tämä tosin mahdollistui vain sillä, että tuolloin minulla oli kaksi autoa ja tarve vain yhdelle, joten odotusaika meni kakkosautolla ajaen.
Tuo oli varmasti lähellä optimia sekä myyjälle että ostajalle, mutta ainahan tuo ei ole mahdollista.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Olen pari viikkoa etsinyt vaihteeksi pientä autoa. Koeajoin pienet mallit mm. Skodalta, Fordilta, Opelilta ja Renaultilta.
Pientä harkintaa oli Astran ja uuden Meganen kohdalla, mutta se on vaikea yhdistelmä, pieni ja hiljainen ja varsinkin,
kun vertaan nykyiseen Audi A6:seen. Sitten viime perjantaina poikkesin Toyota Airportiin ja koeajoin Auriksen,
mutta se rengasmelu. Istuin siinä Toyota liikkeessä ja totesin, että tämä on nyt tässä, pysyn A6:ssa.
Sitten tuli mieleen, että Mersu Airport on kivenheiton päässä jospa poikkeais siellä, jos ei muuta niin kahville.
Alakerta oli täynnä hyvin kiillotettuja vaihtoautoja ja huomasin Mersu C 250 nelivedon vaalealla sisustalla! ja eikun koeajolle.
Huomenna käyn vielä ajamassa 2-3 tunnin lenkin ja sitten päätän otanko sen. Näin se sattuma kuljettaa.
Sen jälkeen ajoin vielä pari muuta mersua, tässä linkit, jos kiinnostaa vilkaista:
Tätä olen miettimässä:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/353 ... z/C/Vantaa

Tässä toinen koeajettu, varusteita vaikka kuinka paljon, mutta valkoinen sisältä ja ulkoa, niin liikaa valkoista:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/349 ... =14&page=1

Ja yksi jota harkitsin:
http://www.autotalli.com/vaihtoauto/353 ... s=5&page=1

Minusta tuo eka on paremman näköinen kuin tämä viimeinen, vaikka siinä on uudempi korimalli. No makuasia.
Tuossa ekassa oli heti sellainen hyvä rento fiilinki ja kulkee vakaasti suoraan, on se vähän äänekkäämpi
kuin A6:nen, mutta pietäis kai sitä kerran omistaa Mersukin.
Koeajoin myös uuden Mersun, mutta se vaati n. 20 k€ välirahan, ei se uuden fiilinki ollut tuon summan arvoinen.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Ääni tuolle valkoiselle - hieno peli. Ianoa vakava puute on pari puuttuvaa vetaria
Vastaa Viestiin