Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Luxi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 7
Liittynyt: 22 Marras 2010, 22:34
Auto: F11 530d Xdrive Black Sapphire
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Kuutisen vuotta ajelin 4maticilla e39:n jälkeen, oli tosin Eemeli ja sedan. Kuten tuo sininenkin. Jos Ceemelin tiloilla pärjää, olisi tuossa jotain isoakin, moni asia kohdallaan! Isolla tarkoitan miellyttäviä sävyjä sekä riittävää varustetasoa. Neliveto on se mielestäni kuitenkin se isoin juttu.
- stoneroom.fi -
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Eilen ilmestyi nettiautoon mukavasti varustettu F11. Tuntia myöhemmin käsiraha oli maksettu ja tänään kävin vaihtamassa. Mulla ei riittäis hermo kuukausien odotteluun...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Juha kirjoitti:Eilen ilmestyi nettiautoon mukavasti varustettu F11. Tuntia myöhemmin käsiraha oli maksettu ja tänään kävin vaihtamassa. Mulla ei riittäis hermo kuukausien odotteluun...
Loistavaa toimintaa! Speksit?
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

VolvostaBemariin kirjoitti:
Juha kirjoitti:Eilen ilmestyi nettiautoon mukavasti varustettu F11. Tuntia myöhemmin käsiraha oli maksettu ja tänään kävin vaihtamassa. Mulla ei riittäis hermo kuukausien odotteluun...
Loistavaa toimintaa! Speksit?
530 xda m-psort
Comfortit
Pronavi
Hud
Sähkötakaluukku
Laajennettu mittaristo
Panodraama
Ja muuta pienempää hilua

N47:n takia ei tarvi enää a) kärsiä äänestä ja b) pelätä jakopään pamahtamista...
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

No siinähän ne oleellismmat vermeet on! Hieno peli!
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Jos ei haluaisi penkkeihin tuuletusta ja pienmpi kävisi niin tässäpä makea peli:

https://www.autokeskus.fi/autot/vaihtoa ... rja/658430
Spud
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Touko 2017, 06:19

Käyttisbemarit myyty taloudesta pois ja nyt on pelkästään vääränmerkkisiä alla käytännön syistä :wassat: Autokuumeilun kohteena ollut lähinnä youngtimerit. Hienokuntoinen E34 olis mitä parhain harrastepeli, mutta taitaa olla suurin osa Suomessa myytävistä aika pilalle rävellettyjä. Toisaalta myös E38 on jo kaksi ollut aikanaan käyttiksenä, joten miksipä ei vielä kolmatta harrasteeksi...
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

No nykypäivinähän monet harrastajat hankkii Japanista (vähän ajettuja ja ruosteettomia) harrasteautoja. Monen merkkistä,ikäistä ja mallista. Myös Bemareita. Huutokaupalla voi tehdä todella edullisiakin ostoksia.
Spud
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Touko 2017, 06:19

Heguli31 kirjoitti:No nykypäivinähän monet harrastajat hankkii Japanista (vähän ajettuja ja ruosteettomia) harrasteautoja. Monen merkkistä,ikäistä ja mallista. Myös Bemareita. Huutokaupalla voi tehdä todella edullisiakin ostoksia.
Tämä on todella nätti Japanin tuonti: https://www.nettiauto.com/bmw/525/8842829. Manuaali miellyttäisi vaan itseä huomattavasti enemmän, nuoruudessa tuli manuaalivaihteisella 525 useampi vuosi ajeltua kun sellainen löytyi perheestä.
IlkkaI
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 14 Kesä 2017, 23:17

Nyt näyttää pahasti siltä, että Bmw kuume ylittää sietokyvyn. Katselussa on 530d f10 vuosimalliltaan 2012 - 2014, 2015 jos hinta on kohillaan. Onko tuommoisessa minkälaisia ikävyyksiä odotettavissa? Ja sellainen kiinnostaa, että mihin noissa laitteissa kannattaa kiinnittää huomiota kun menee "potkimaan renkaita"?
Kari68
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 13:49

Ei nyt varsinaisesti tilattuna mutta ostettuna kylläkin. Saksan maalta ja liikkeenä Fett & Wirtz Automobile GmbH & Co. KG. Oli erittäin asiallista toimintaa kaikenkaikkiaan ja auton ostin ihan papereitten ja kuvien perusteella. En nyt niin kauheasti pettynyt meidän ensikohtaamisessa :)
Auto siis 3/2015 530 xDrive.

Varustelistaa alla:
01CC AUTOMATIC START/STOP FUNCTION
01CD BRAKE ENERGY REGENERATION
0205 AUTOMATIC TRANSMISSION
0230 EU SPECIFIC ADDITIONAL EQUIPMENT
0255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
0258 RUNFLAT TYRES
02L0 17"LT/ALY WHEELS V-SPOKE STYLE 236
02VA ADAPTIVE DRIVE
02VB TYRE PRESSURE INDICATOR
0302 ALARM SYSTEM
0316 AUTOMATIC TAILGATE OPERATION
0320 MODEL DESIGNATION, DELETION
0322 COMFORT ACCESS SYSTEM
0323 SOFT CLOSE AUTOMATIC SYSTEM FOR DOORS
0358 CLIMATE COMFORT WINDSCREEN
03AG BACKUP CAMERA
03DZ WITHOUT ADDITIONAL DESIGNATION OUTS
0403 GLAS ROOF, ELECTRIC
0415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW
0416 SUNBLINDS
0423 FLOOR MATS, VELOUR
0428 WARNING TRIANGLE
0430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
0431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D
0456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
0465 THROUGH-LOAD SYSTEM
0488 LUMBAR SUPPORT DRIVER/FRONT PASSENGER
0494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
0496 SEAT HEATING FOR REAR SEATS
04CE FINE-WOOD TRIM FINELINE ANTHRACITE
04M8 BMW INDIVIDUAL REAR-SEAT READING LIGHTS
04NB AUT.AIR CONDITIONING 4-ZONE CONTROL
04U2 DRIVING EXPERIENCE CONTROL INCL. EC
04UR AMBIENT LIGHT
0502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM
0508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
0536 AUXILIARY HEATING
0548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
0552 ADAPTIVE LED HEADLIGHT
0575 ADDITIONAL 12V POWER SOCKET
05A1 LED-FOG LIGHTS
05AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL
05AG LANE CHANGE WARNING
05AT DRIVING ASSISTANT PLUS
0601 TV FUNCTION
0609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
0610 HEAD UP DISPLAY
0688 HARMAN/KARDON SURROUND SOUND SYSTEM
0698 AREA-CODE 2
06AC INTELLIGENT EMERGENCY CALL
06AE TELESERVICES
06AK CONNECTEDDRIVE SERVICES
06AM REAL TIME TRAFFIC INFORMATION
06AN CONCIERGE SERVICES
06AP REMOTE SERVICES
06AR INTERNET
06NS ENHANCED TELEPHONY WITH EXTENDED SM
06UK NIGHT VISION WITH OBJECT RECOGNITION
06WA INSTRUMENT CLUSTER W. EXTENDED CONT
0761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING
07A2 INNOVATION PACKAGE II
07RS COMFORT PACKAGE
07S2 LUXURY LINE
07XP NAVIGATION PACKAGE CONNECTEDDRIVE
0801 GERMANY VERSION
0851 LANGUAGE VERSION GERMAN
0879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
08KA OELSERVICE INT. 30.000 KM/24 MONTHS
08TF ACTIVE PROTECTION FOR PEDESTRIANS
08TH SPEED LIMIT INFO
0941 SPECIAL REQUEST PROCESSING
09AA EXTERNAL SKIN PROTECTION
A105 AGM battery, 105 Ah works
LEDE Leather equipment
Liitteet
BMW2.jpg
BMW2.jpg (85.91 KiB) Katsottu 15702 kertaa
BMW1.jpg
BMW1.jpg (87.97 KiB) Katsottu 15702 kertaa
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Loistava auto Kari68! Tuossa on kaikki tarpeelliset varusteet, joita harvoin ns. Suomi-autoissa on
Kari68
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 41
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 13:49

VolvostaBemariin kirjoitti:Loistava auto Kari68! Tuossa on kaikki tarpeelliset varusteet, joita harvoin ns. Suomi-autoissa on
Kiitoksia ja kyllä tässä ihan tyytyväinen saa olla. Itse ajan kuitenkin vuodessa noin 40-45 tkm. Omasta mielestäni tuossa on melkeinpä ne hilppeet mitä noihin kilometreihin tarvitaankin :) Sain vielä 24 kk BMW Premium Selection takuun päälle. Lötyyköhän jostain "topiccia" josta tuosta olis kerrottu enemmän ? Toki toivotaan ettei tarvetta moiseen ole :)
Tiik
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:08

Täällä myös eeppinen autokuume sai lopulta päätöksen, kun "klikkasin" F21 M135i:n ostoskoriin. :) Nyt vain odotellaan, että saadaan auto Suomeen ja kilpiin ja päästään jälleen 6-sylinteristen maailmaan pikku hairahduksen jälkeen.
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Muutama viikko sitten vaihdoin auton ja tänään piti poiketa taas koeajolle.
Rouvalle sanoin, että poikkean käymään kirjastossa. Auto ei ole bemari, mutta annettakoon se anteeksi.
Siis auto oli e-sarjan mersu v6 bensa koneella, alle 19000 km ajettuna eli kuin tehtaan pakasta otettu.
Moottori oli ihan mahtava, sedan käy, vaalea sisusta ok, ulkovärissä olis toivottavaa, mutta sitten
totesin, että Eemeli nyt vain on minusta kooltaan liian iso.
Tuossa olis kyllä autoa moneksi vuodeksi, luultavasti vanha saksalaisherra ajellut 5000 km vuodessa,
ainakin huoltovälit olivat n. 5000 km.
Se piti vielä lisätä, että kyllä se e-sarjan autossakin rengasmelu kuuluu selvästi, vaikka rengaskoko oli maltillinen.
Tässä linkki, jos kiinnostaa katsoa:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/8886705
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Autokuume ja hybridikiima nousi lopulta kriittisen kynnyksen yli. Tähän mennessä varmaan hauskin auto eli "kauppakassi" F20 vaihtuu muutaman kuukauden päästä sisarmerkin Mini Countryman lataushybridiin. Päivitys F20:n LCI2:nen olisi ollut kohtuu hyvä paketti, mutta vaihtelua kaivattiin ja lataushybridi tuntui tarjoavan nykytrendin suuntauksen mukaista latauslinjaa. Bemarin 225xe ja 330e oli pitkään ainoina vaihtoehtoina, mutta jotenkin niistä ei löytynyt sitä jotain mikä olis sytyttänyt tai jokin muu asia tökki. :blush:

Onneksi Miniltä siis löytyi tarjonnasta vaihtoehto ja valinnasta ei koeajon jälkeen ollut enää yhtään epäselvyyttä. Upea ja tasainen voimalinja, hiljainen sisältä jopa koeajoauton RFT:llä, mikroautomainen ajettava, riittävät noin F20:sen sisätilat, hyvät vakiovarusteet ja erityisesti sopivasti erilainen. Miinuksena emomerkin hybrideihin jää eRemote services nähtävästi puuttumaan vielä tässä vaiheessa. Auto tulee aika karvalakkina, mutta eiköhtän tuollakin nurkka-ajot tule nautinnollisesti ajettua. :thuup:
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Aulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Loka 2014, 19:00
Auto: F30 320da xdrive -14
Z3 2.2i -03
Paikkakunta: Espoo

Onnittelut uudesta Ministä! Kysyitkö myyjältä talveksi moottorinlämmitin vaihtoehtoja mitä olisi tarjolla? Onko sähkö webasto Miniin niinkuin bemarilla?
Minkälaisen väri kombolla tilasit. Itse kiinnostaisi toi hybridi kanssa.
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Ei otettu mitään moottorilämmitintä, kun ensimmäkseen tulee kopista itse ajettua... Sitä bemarin sähköwebastoa nimenomaan kaipailin, mutta se tulee nähtävästi saataville mahdollisesti vasta 2018. Ihmeellistä sinällään kyllä, kun sähkölämmittimet käsittääkseni löytyvät aina kuitenkin eli ainoa mikä puuttuu on SIM-kortti ja sekin luulis tulevan joidenkin varusteiden mukana, mutta silti se ei ole vaihtoehto. Nähtävästi lämmityksen voi kuitenkin ajastaa etukäteen autosta. Tuon etäohjauksen puutteen korvasin sitten lämmitettävällä tuulilasilla, jospa se toisi ajettavan näkyvyyden nopeammin.

Väriksi valikoitui British Racing Green valkoisella katolla ja valkoisilla vauhtiraidat konepellillä ja lopullinen deal-winnerin ulkovarusteista oli Mini Excitement pack eli lähinnä maahan heijastuva Minin logo :lol: Koeajoautossa tykästyttiin todella paljon Mini Yours rattiin ja se pistettiin myös tilaukseen. Itseä jäi kaivelemaan ettei vaimo halunnut autoonsa H/K poppeja, Stop&go vakkaria ja samoin Nahka-Alcantara urheilupenkit olisin omaani ottanut, ne oli todella hyvät ja mielyttävän tuntuiset. Hinnastohan on ihan syvältä ja poikittain ja oma aikansa meni selvittää mistä varusteisat pitää maksaa ja mitkä tulee "ilmaiseksi" toisen kyljessä. Dynaamisia valoja olisin kaivannut listalle, mutta niitä ei taida saada mihinkään Miniin, 2-srj tai x1:een.
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
jv.
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Heinä 2017, 14:09

Moi kaikille,
mielessä ollut auton vaihto ja ensi kertaa yksi suurimmista vaihtoehdoista BMW. Erityisesti 325 coupe tai sedan, 2005 ->, bensa, automaatti ja hintaluokka alle 20t, mutta mieluusti lähempänä 15t. Itsellä ei minkäänlaista kokemusta kyseistä merkistä, joten osaisitteko hieman neuvoa mitä tuollaisessa kannattaa erityisesti tarkastaa, luotettavuus, tyyppiviat jne muuta tietoa olisi mukava kuulla :)
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Ainakin nää kannattaa huomioida:

E9x:
-Keulalta väsyy jossain vaiheessa joku pusla, jonka jälkeen suhteellisen lyhyellä matkalla luovuttaa ne loputkin. Helpompaa on vaihtaa kerralla kaikki (takavetoon alatukivarret, reaktiotangot ja ehkä koiranluut, nelivetoon reaktiotankojen puslat ja nivelet, alatukivarret ja ehkä koiranluut), vaikka kertarysäys kouraiseekin. Just vaihdoin E93:een alakukivarret ja reaktiotangot, marmoritiskin kuitin loppusumma alkaa vitosella (pelkät osat siis)
-Takaa puolestaan luovuttaa narinapuslat.
-Ainakin xenonvalot on ihan jees. Ihan yleisestikin Bemareiden keulalla näkyy tosi harvoin lisäpitkiä, eikä syy lie pelkästään ulkonäköasioissa.

E90/E91 Pre-lci:
-Polttimoiden vaihto keulalle on ikävä operaatio. Jos joku palaa, vaihda kerralla tarpeeksi, ettei tartte heti purkaa uusiksi.

E92/E93 (coupe/avo):
-Ovet on silmäarviolta n. kolme metriä pitkät, mikä on ikävää ahtailla parkkiksilla

N52B25A (2005-2006 tjsp, en tiedä tarkkaa rajaa - kuitenkin se 2,5-litrainen Valvetronic-kone):
-Vesipumppu oletettavasti porsii jossain 150-200tkm välillä. Pumpun siivet on adamantiumia ja kuoret unobtainiumia ja marmoritiski tarjoaa raikasta ~550e hintalappua pelkälle pumpulle. Samalla kannattaa vaihtaa termari ja tietty töistä jotain päälle, jos ei itte tee.
-Venttiilinpainimet alkaa herkästi naputtamaan ja korjaus tietää työtä tai alipainetta lompakkoon. Ei haitallista, mutta tuottaa ikävän äänen.
-Vanoksen solenoidit luovuttaa ja alkaa tökkiä jossain vaiheessa, ehkä 150-250tkm välillä. N. 150e/kpl, vaihto on 5 minuutin homma pimeällä parkkiksella (disclaimer: tämä kokemus N53:sta, tietääkseni homma on sama N52:ssa), eli ei suuri huoli.
-Laiska luonne (tosin mulla oli neliveto, en tiedä vaikuttaako asiaan - ainakaan sitä ei havaittavasti helpottanut etukardaanin irroitus) :(
-Kai se Valvetronic saattaa aiheuttaa harmaita hiuksia, mutta ymmärtääkseni se on kutosissa hämmentävästi kestävämpi kuin muissa koneissa (saa korjata, jos joku tietää paremmin).

N53B30A (kai 2007-, se tuoreempi 3-litrainen suoraruikkari)
-Vesipumppu on tietääkseni sama kuin N52:ssa, joten siihen sama varoitus
-Näistä laukee suuttimet, huhun mukaan vaihtoon hulahtaa touhutonni, huhu ei kerro sisältyykö siihen töitä.
-Näistä laukee myös puolat, huhun mukaan tähänkin hulahtaa touhutonni, tähänkään huhuun en ole sen tarkemmin perehtynyt.
-Vanoksen solenoidit on samoja kuin N52:ssa, eli samat vaivat iskee tähänkin, mutta ei kannata säikähtää.
-Huomattavasti kivempi luonne kuin N52:ssa, vaikkei tälläkään kuuhun lennetä.

ZF 6HP(19?):
-Etenkin ikäisekseen mukava ja tietääkseni teknisestikin ihan pätevä aski ajaa, ei häpeä ikäluokassaan oikeastaan millekään.
-Öljynvaihdon tarpeellisuudesta, ylipäätään hyödyllisyydestä ja kannattavuudesta löytää paljon spekulointia foorumeilta. Valitettavan harvoin asiasta on tarjolla tutkittua faktaa. Itse saattaisin vaihtaa öljyt 100tkm ajettuun askiin, tuskin enää 250tkm ajettuun askiin.
-Tarkempaa mallinumeroa etsiessäni törmäsin tälläiseen sivuun, joka saattaa kiinnostaa: http://www.bmwlogicseven.com/?p=3738

Ylipäätään kannattaa tietty tarkistaa että auto on ehjä ja tuntuu ehjältä. Liikkestä ostaessa puhdas kuntotarkastusraportti on etu, koska jos ilmenee että se ei pidä paikkaansa, on se puhtaasti sinun etusi reklamoidessa.

Kokonaisuutena E9x 325i(x) on ihan pätevä käyttöpeli, vaikkei ihan uutta mallisarjaa olekaan. Suosittelen (kuten varmaan moni muukin) lämpimästi sporttipenkillistä yksilöä, jos vain jakkaroihin mahdut. Muutenkin kannattaa kiinnittää huomiota oman mielen mukaiseen varusteluun, esim. niinkin yksinkertainen asia kuin mukitelineet on tiettävästi melkoinen urakka retrofitata jos niitä ei ole.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Vastaa Viestiin