Autokuumeilua

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Sen verta lämmitellyt aihetta että mersukaupassa tuli käytyä. Ei löytynyt fiboja. CLS shooting brake tuli myös zekattua ja sinne jäi. Mutta kaikkea sitä silti tulee tehdyksi ja nyt on tyypitetty maasturia joka korimallina oli oikeastaan ainoa poissuljettu vaihtoehto. Mutta myyjä sai ylipuhuttua kun sanoin että en ole ikinä ollut lähelläkään moista saati sitten koskenut.
20171218_195715_resized (Small).jpg
20171218_195715_resized (Small).jpg (58.38 KiB) Katsottu 20620 kertaa
20171218_195704_resized (Small).jpg
20171218_195704_resized (Small).jpg (47.19 KiB) Katsottu 20620 kertaa
Ei pöllömpi. Neliveto on hieno. Ja ilmajositus myös. Tosin ajotilojen väillä saisi olla suurempi ero täysin kustomoitavaa settiä jäi kaipaamaan. 2.4d koneena jätti toivomisen varaa. Hiljainen kyllä normiajossa ja ihan riittävä mutta referenssi on ahterissa sen verran tömäkämpi että tuntui vajaalle. Ja vibra ja tärinä tyhjäkäynnillä on myrkkyä. Ajoltaan jees ja infotainmentissa olisi paljon potentiaalia tuolla layoutilla. Toimintoja voisi olla enemmänkin. HUD oli hyvä eikä häpeä BMW:n versiolle. Mutta kosketusnäyttö navigaattorin osoitteen syötössä tai paikkojen haussa on ihan hanurista heiluvassa autossa. Ihan soiva peli matka-autoksi. Nyt on Rangekin sitten merkkinä koestettu Velarin osalta.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Rangen Velar on kyllä ihan hieno peli. Maasturia jos olisin laittamassa, niin voisi olla yksi kandidaateista. Mutta mutta....Ainakin uusi discovery 5 on saanut pyyhkeitä mm. juuri tuon infotainmentin aika ajoin tuskallisesta käytettävyydestä, mitä olen noita videoita youtubesta katsellut.
Pari esimekkiä:

https://youtu.be/iDLMphoU5zg
https://youtu.be/OJ-4le-vQro

En tietenkään ole varma koskeeko myös Velaria? Kun en ole sitä päässyt hypistelemään.

Mesen CLS saa uuden sukupolven 2018. Myös uusi Audin A7 voisi kannattaa katsastaa, jos juuri haet neliovista "coupea". Ainakin itseä tuo uusi A7 kiehtoo, vaikken audeista muuten juuri perusta. Kaikenlaisia näyttöjähän siihen on ympätty kuten Velariinkin. Avaruusalus fiilistä kerrakseen...

Uutta 6-sarjan CranCoupea saa odottaa vielä tovin. Ja nykyistähän mallia sun ei kannata laittaa, sellanenhan sulla lähes jo on.
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Jos maasturi, niin entäs tuleva BMW X7?
Olishan se upea ilmestys kutosen rinnalle talliin :drool:
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Samat näytöt niihin taitaa kaikkiin tulla. Myös Sporttiin. Isot näytöt keskikonsolissa pelitti ihan hienosti. Mutta rattinapin takaa tuleva valikko oli mielestäni liian massiivinen pyöritellä mittariston laidalla tihrustamalla. Vähän kun koko iDriven valikkosetti olisi pudotettu sinne pienellä fontilla. Ja nappien painallusten läpimeno ei oikein pelittänyt, milloin kursori siirty ja milloin taas ei. Välillä asetus muuttui välillä ei. Osa rattinapeista oli painonappien lisäksi myös kosketusherkkiä ja risteyksissä saattoi volume ponnahtaa tai kadota jos käsi otti kiinni kun rattia käänsi. Tottumisjuttuja silti monet.

Olihan siinä autossa silti jotain ylvästä ja pirusti tilaa. Letkeää hiljaista menoa korkeuksissa. Ja kurveihinkin kanttasi tukevasti kallistumatta joka kieltämättä hämmensi kuskia.

Ei ole maasturi ykkösoptio. Mieluummin coupe-tyyppinen, vaikkapa A7. Kunnon takapenkillä ja se pudottaa nykyisen 6-sarjan gran coupen pois. Mutta 6-sarjan GT:n käyn zekkaamassa. Nykyinen on ollut mahtava peli päästellä.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
tmikki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 133
Liittynyt: 15 Heinä 2010, 19:57
Auto: G30 540i xDrive
Paikkakunta: Alahärmä

Halusivat kirjoittaa juttua autokuumeesta kärryillä-blogiinsa ja minullehan sieltä soittivat kun tiesivät taudistani :lol:
Kuvan juttuun valitsivat he ja hyvän löysivätkin :thup: Ei tosin tästä minun nykyisestä autostani.

http://rintajouppi.fi/blogi/autokuume-nousee/
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Nyt käykin varmaan niin, että oma kuume jää hoitamatta :conf: Berner pisti sen verran pakkaa sekaisin, että pitäisi kuulemma hommata manuaalivaihteinen bensakinneri. Juniorin kanssa sivustoja plärätty ja jotain tän suuntasta pyörinyt sivustoilla: https://www.autoscout24.com/offers/bmw- ... nd regards.

Kuva

Eikös tossa hinta ole aika hyvin paikallaan? Näyttää vähän siltä, että jos ikää ottaa lisää ja euroja pois niin ei kannata kaukaa lähteä hakemaan.

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

On tää autokuume kyllä sellaista et huh huh :mus:

Aluksi kattelin M135i / M140i x-drive äänien puolesta, mutta perheautona tila taitaa loppua kesken.

Seuraavaksi aloin katsomaan 435i x-drive Gran Coupeeta, mutta tarjonta suomessa on olematonta. Tarkemmat googlailut paljastivat, että sisätilat ja äänieristys eivät ole parhaimmasta päästä.

Käynti paikallisella Laakkosella vei autokuumeen iha eri levelille. Koeajo 530e on johtanut useiden tuntien googlailuun ja konfiguraattorin käyttöön.
Fiksu valinta autoveron ja ajoneuvoveron puolesta versus nykyiseen 800 € vuodessa. Tähän joutuu vaan ottamaan ison pätkän muutamalle vuodelle.

Nykyinen peli F10 530d on velaton, mutta sisätilat F10 ja G30 välillä on kuin yö ja päivä.

Ei tää helppoa oo. Hallitus (vaimo) on sitä mieltä, että nykyinen on aivan passeli, mutta eihän näissä pahemmin hallitukselta kysytä lupaa.
Bjork
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 11 Heinä 2010, 00:25
Auto: 520 D (F10 2016)

Nyt on käymässä niin, että neljän BMW:n jälkeen merkki vaihtuu.

Täytyy myöntää, että olen pitänyt Audia jotenkin tylsänä ja jopa vastenmielisenä vaihtoehtona, mutta uusi A6 sai ajattelemaan, entä jos kuitenkin kokeilisi... Nopea koeajo 50 TDI quatrolla laittoi käyntiin kypsyttelyprosessin ja nyt on valinta tehty, 45 TDI quatro (launch edition) menossa tilaukseen.

Miksi näin? Kokeilin lomani aikana kepillä jäätä vaihdosta BMW 530e:hen, mutta alustavat vaihtohyvitykset nykyisestä olivat itkettävän ja naurettavan väliltä. Sitten sattumalta Audia katsomaan ja totesin, että olisi sauma päästä kiinni kutoskoneeseen - ainakin lähtöhinnan perusteella. No, niinhän se aina menee uusien mallien osalta, että jokaisesta varusteesta saa maksaa itsensä kipeäksi = "kuudenkympin" autosta tulee "seitsemänkympin" auto. Lopullinen kokoonpano vielä päättämättä...

Nyt siis mennään pienellä riskillä, onko Audi sittenkään "minun" autoni, mutta joskus pitää mennä vastavirtaan. Jos tuota jaksaisi pitää hieman pidempään, seuraavalla vaihtokerralla hybridi/sähköautojen tarjonta on varmasti ihan toisella tasolla kuin tänään.

Kiitos ja anteeksi ; )
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

Bjork kirjoitti: 13 Elo 2018, 19:57 Nyt on käymässä niin, että neljän BMW:n jälkeen merkki vaihtuu.
Jännä kuulla miltä tuntuu sitten vaihdon jälkeen. Mulla tuli kesäkuun lopussa myös Audi (A5 Sportback 2.0 TFSI Sport Comfort Edition), kun tätä edelliset 9 autoa on ollut yhtä Passatia lukuunottamatta erilaisia uusia bemareita.

Ajoin Audilla 4500 kilsaa ympäri Eurooppaa heinäkuussa ja se oli tosi hyvä. Kulki ihan yhtä hienosti kuin 3-sarjalainen autobaanalla, mutta oli paljon hiljaisempi. Koska kyseessä on vain 190 hv:n bensakone, siitä toki puuttui hybridin voima, mutta ihan hyvä autohan se on.

Oma tunne on just tällä hetkellä se, että autot ei enää oikeastaan kiinnosta. En tiedä tuliko merkin vaihto sen takia vai onko tunne merkin vaihdon seurausta.

Toi Audi on ihan hyvä auto, mutta ei herätä minkäänlaisia tunteita. Ehkä mä vaan olen tullut vanhaksi.
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

ssalmela kirjoitti: 25 Elo 2018, 21:11 Toi Audi on ihan hyvä auto, mutta ei herätä minkäänlaisia tunteita. Ehkä mä vaan olen tullut vanhaksi.
Samat fiilikset tulee vaimon Hondasta. Hyvä ja luotettava auto mutta ei herätä mitään tunteita. Hyvin harvoin tulee sillä edes ajettua jos Bemari on pihassa.
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

ssalmela kirjoitti: 25 Elo 2018, 21:11 Oma tunne on just tällä hetkellä se, että autot ei enää oikeastaan kiinnosta. En tiedä tuliko merkin vaihto sen takia vai onko tunne merkin vaihdon seurausta.

Ehkä mä vaan olen tullut vanhaksi.
Tämähän on kuin meikäläisen näppikseltä. Ei sitten minkäänlaista autokuumetta enää. Nyt ko. laite on muuttunut vain "kulkuvälineeksi". Sama kävi muutama vuosi sitten äänentoiston kanssa; aiemmin tuli laitettua järkyttäviä summia laitehankintoihin, mutta nyt riittää kun TV:stä kuuntelee Youtube-appsilla laulantaa. Ikä se kai tosiaan miehen haperoittaa?!

Tällä analogialla meidän talouteen tulee seuraavana pienellä bensokoneella / sähkötekniikalla olevia japseja?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Kävin itsekin taannoin koeajamassa tuon uuden Audi A6 50 TDI mallin. Voimalinjaa lukuun ottamatta ihan käteen sopiva arkiauto. Voimalinjan viive oli jotain aivan kauheaa, varsinkin kickdown-tilanteissa. Ilmeisesti saastepuhdistusvehkeet eivät ehdi polkaisuun mukaan ja siitä johtuen tehoa etsitään välillä piinallisen pitkä tovi. Toivottavasti bensa-koneet eivät kärsi samasta. Omaan 530e bemariin verrattuna kokonaisuutena laimea esitys. Mikään osa-alue ei selkeästi loista bemarin yli.

Juuri nyt jos pitäisi merkkiä vaihtaa, siis siirtyä jonkinlaiseen tunteettomaan järkiautoiluun, niin Volvon hinta-laatu olisi hyvin vaikea ohittaa.
Bjork
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 52
Liittynyt: 11 Heinä 2010, 00:25
Auto: 520 D (F10 2016)

Minullakin vain lyhyt koeajo tuolla 50 TDI:llä ja jonkinlainen ryntäysefekti jäi mieleen. Olen siis ostamassa sikaa säkissä, mutta en ole huolissani. Ja monestiko olen ajaessani polkaissut pohjaan saakka? En juuri koskaan (kolmossarjan bensavehjettä lukuuottamatta), taidan olla liian vanha kun pärjää pelkällä pintakaasulla ja tuleva kutoskone vastaa ajotapaani mainiosti.

Saaste/pakokaasujen hallinnan osalta ei ole bemarillakaan mennyt ihan nappiin. Nykyiseen autoon tuli huoltokutsu viime vuonna EGR-venttiilin säätöä varten, säädettiin ja kohta tämän jälkeen alkoi oireilemaan (nykimistä tasaisessa ajossa). Vuosihuolto oli lähellä ja siinä asia tsekattiin uudestaan --> EGR-venttiili vaihdettiin. Tämän jälkeen ei tässä ongelmia. Tämän kesän helteillä jäähdytinneste hupeni alle minimin, täytettiin ja n. kuukauden kuluttua sama tilanne, vikailmoitus jäähdytinnesteestä ja varoitus moottorivaurion vaarasta. Jäähdyttimen toiminta ei minun ymmärryksellä liity mitenkään pakokaasujen hallintaan, mutta huoltoon soittaessa selvisi, että postia olis ollut tulossa tähän liittyen. Nyt sitten tsekataan kaikki ja mielenkiitoista kuulla, mitä autossa oikeasti tapahtunut.

Volvoakin joskus pohtinut, mutta pari asiaa pudotti pois lyhyeltä listalta: nelosdieselit ikävän karkean kuuloisia ja nelivetoiset ja hybridit hinnoiltaan kuitenkin ihan premiumluokkaa.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

Bjork kirjoitti: 28 Elo 2018, 13:18
Volvoakin joskus pohtinut, mutta pari asiaa pudotti pois lyhyeltä listalta: nelosdieselit ikävän karkean kuuloisia ja nelivetoiset ja hybridit hinnoiltaan kuitenkin ihan premiumluokkaa.
Parempi odotella BMW, MB ja Audi tulossa olevat hybridit ennen hötkyilyä. Volvo on kyllä hienosti onnistunut nostamaan hinnat BMW tasolle ja ehkä ylikin ja kauppa kuitenkin käy. Olisiko tuo menestys kuitenkin enemmän kilpailijoiden huonoutta?
lnaukkar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1202
Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023

Huivei kirjoitti: 28 Elo 2018, 14:27 Parempi odotella BMW, MB ja Audi tulossa olevat hybridit ennen hötkyilyä. Volvo on kyllä hienosti onnistunut nostamaan hinnat BMW tasolle ja ehkä ylikin ja kauppa kuitenkin käy. Olisiko tuo menestys kuitenkin enemmän kilpailijoiden huonoutta?
Hinnat alkaen varsin tasoissa, mutta täysillä varusteilla kilpailukyky on huima. Tiukka kilpailuvaltti Suomessa myös vero-optimoitu ladattava hybridi kaikkiin korimalleihin.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

lnaukkar kirjoitti: 28 Elo 2018, 17:13
Huivei kirjoitti: 28 Elo 2018, 14:27 Parempi odotella BMW, MB ja Audi tulossa olevat hybridit ennen hötkyilyä. Volvo on kyllä hienosti onnistunut nostamaan hinnat BMW tasolle ja ehkä ylikin ja kauppa kuitenkin käy. Olisiko tuo menestys kuitenkin enemmän kilpailijoiden huonoutta?
Hinnat alkaen varsin tasoissa, mutta täysillä varusteilla kilpailukyky on huima. Tiukka kilpailuvaltti Suomessa myös vero-optimoitu ladattava hybridi kaikkiin korimalleihin.
Omalla kohdalla ”täysillä varusteilla” vertailu ei ole relevantti, kun valitsen autooni vain minulle tärkeät varusteet. Minulle tärkeillä varusteilla esim 530e on noin 15 ke halvempi kuin XC60. Toisaalta sitten 530e:stä puuttuu neliveto (mikä kyllä puuttuu käytännössä myös t8:sta), farmari ja vetokoukku, joten se ei ole minun talliin sopiva.

Jos ”täysiä varusteita” vertaillaan, niin minulle BMW on täysillä varusteilla melkoisen paljon parempi kuin Volvo. Minun seuraava auto on hybridi, enkä ole dieseleitä tai bensoja juurikaan vertaillut.

Edit: kyllä xc60 ihan ok auto olisi, mutta minusta siinä on ominaisuuksiin nähden ainakin 10ke liikaa hintaa. En myöskään pidä suuresta kulutuksesta akku tyhjänä enkä nelivedon toiminnasta, mutta jos hinta olisi kohdallaan, nuo asiat voisi ehkä hyväksyä.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

ssalmela kirjoitti: 25 Elo 2018, 21:11Oma tunne on just tällä hetkellä se, että autot ei enää oikeastaan kiinnosta. En tiedä tuliko merkin vaihto sen takia vai onko tunne merkin vaihdon seurausta.

Toi Audi on ihan hyvä auto, mutta ei herätä minkäänlaisia tunteita. Ehkä mä vaan olen tullut vanhaksi.
Mullla on yli 30 vuoden aikana jos jonkinlaista valtamerkkiä alla, viimeiset 9 vuotta VAG konsernin autoilla, sitä ennen japsia ja ooppeleita/voorteja. Oikeastaan mikään niistä, poislukien Vectra 2000, ei ole herättänyt juurikaan minkäänlaista tunnetta kun sen hetken ostamisen jälkeen, hyviä autoja mutta jotain puuttui. Nyt kun tuli F20 M-Sport alle, vaikka se ei monen mielestä kovin kummonen kippo ole, niin tässä autossa on tähän mennessä kaikista eniten sitä tunnetta ja sporttista fiilistä mitä aiemmat ei ole tarjonnut. On kun olisi löytänyt kadonneen siskon, puuttuvan käden tai lusikan keittolautasen viereen. Ja mä oon tullut vanhaksi ja kärttyiseksi aikoja sitten :thup:
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Huivei kirjoitti: 28 Elo 2018, 14:27 Parempi odotella BMW, MB ja Audi tulossa olevat hybridit ennen hötkyilyä. Volvo on kyllä hienosti onnistunut nostamaan hinnat BMW tasolle ja ehkä ylikin ja kauppa kuitenkin käy. Olisiko tuo menestys kuitenkin enemmän kilpailijoiden huonoutta?
Volvo on kyllä minusta onnistunut nostamaan myös tasonsa BMW:n ja muiden saksalaisten tasolle. En ole koskaan pitänyt Volvoista/ olen vahvasti pitänyt saksalaisista autoista, mutta Volvon nykymallisto on saanut jopa minun päätäni hieman kääntymään.
Volvolla on laatuvaikutelma kohdillaan, malliston perusvarustelu on aivan eri tasolla kuin esimerkiksi BMW:llä ja muutenkin lisävarusatelista on hinta-sarakkeen kohdalla selvästi mukavampaa luettavaa kuin Audin, BMW:n tai Mersun lista näiltä osin. Myös muotoilukieli on Volvolla muuttunut aikaisempaa parempaan, tai ainakin minun silmääni mielluttävämpään suuntaan. Aiemmin ei Volvon muotilu oikein iskenyt, ei sisältä eikä ulkoa, mutta nyt tilanne on toinen. Joskus tuossa kesällä oli kadulla S90 R-desing kadun varressa parkissa, piti oikein tallustella lähemmäs katsomaan että mikä peli se tuo on kun en siitä kulmasta kauempaa Volvoksi edes tunnistanut. Samoin XC90 ja XC60 ovat muotoilultaan ihan onnistuneita.
Jos/kun X5 kohta päätyy vaihtoharkintaan, otan Volvon varmasti mukaan harkintaan ja tarjouskierrokseen - ensimmäistä kertaa koskaan.
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

jva kirjoitti: 29 Elo 2018, 08:46
Huivei kirjoitti: 28 Elo 2018, 14:27 Parempi odotella BMW, MB ja Audi tulossa olevat hybridit ennen hötkyilyä. Volvo on kyllä hienosti onnistunut nostamaan hinnat BMW tasolle ja ehkä ylikin ja kauppa kuitenkin käy. Olisiko tuo menestys kuitenkin enemmän kilpailijoiden huonoutta?
Volvo on kyllä minusta onnistunut nostamaan myös tasonsa BMW:n ja muiden saksalaisten tasolle. En ole koskaan pitänyt Volvoista/ olen vahvasti pitänyt saksalaisista autoista, mutta Volvon nykymallisto on saanut jopa minun päätäni hieman kääntymään.
Volvolla on laatuvaikutelma kohdillaan, malliston perusvarustelu on aivan eri tasolla kuin esimerkiksi BMW:llä ja muutenkin lisävarusatelista on hinta-sarakkeen kohdalla selvästi mukavampaa luettavaa kuin Audin, BMW:n tai Mersun lista näiltä osin. Myös muotoilukieli on Volvolla muuttunut aikaisempaa parempaan, tai ainakin minun silmääni mielluttävämpään suuntaan. Aiemmin ei Volvon muotilu oikein iskenyt, ei sisältä eikä ulkoa, mutta nyt tilanne on toinen. Joskus tuossa kesällä oli kadulla S90 R-desing kadun varressa parkissa, piti oikein tallustella lähemmäs katsomaan että mikä peli se tuo on kun en siitä kulmasta kauempaa Volvoksi edes tunnistanut. Samoin XC90 ja XC60 ovat muotoilultaan ihan onnistuneita.
Jos/kun X5 kohta päätyy vaihtoharkintaan, otan Volvon varmasti mukaan harkintaan ja tarjouskierrokseen - ensimmäistä kertaa koskaan.
Kieltämättä muotoilu on Volvolla parantunut huomattavasti. Hyvän näköisiä autoja R-design ja Inscription versioina, mutta perusmallit on minusta vielä enemmän perusmallin näköisiä kuin esim BMW:llä.

Minullakin Volvo on ollut harkinnassa, mutta teknisten ja hinnoittelusyiden takia ei toimi. Esimerkiksi tein pari viikkoa sitten vertailulaskelman V60 T8:sta ja se olisi minun normivarustelulla samanhintainen kuin 530e minun normivarustelulla, ja 530e on kuitenkin aika eri luokan auto.
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Sama mielipuolta uusien Volvojen muotoilusta, oikeaan suuntaan menivät ja pappamaisuus jätettiin suosiolla pois. Poika ajaa edellisellä mallilla taksia ja välillä uusikoppaisella, ero on kuulema selkeä uusikoppaisen eduksi ja pieksee mennetullen mm. Passatin ja perus taksimersut.
Vastaa Viestiin