420i xdrive vai 330e?
420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja Urho » 10 Kesä 2018, 13:23
BMW:stä ei ole juurikaan omia kokemuksia, joten, millaisia ajatuksia mielessäni olevat muutamat kysymykset herättävät asiaan paremmin perehtyneissä.
Ensin muutama speksi:
-ajokilometrit minulla on noin 15-20 tkm/v
-m-sportin haluan lähinnä ulkonäkösyistä ja oletuksena helpompi myydä eteenpäin tulevaisuudessa - ei kuitenkaan välttämätön
-pidän autoa 3-5 vuotta (vaihto alle 100 tkm mittarissa)
-neliveto mieluinen ja siksi 330e jää todennäköisesti ottamatta, vaikka ajatuksena hypridi kiehtoo (saisin ajettua työajoista 80 % sähköllä)
-4-sarjalaista puoltaa tavaratila ja mieltymys auton ulkoiseen olemukseen
-molemmat otsikon mukaiset autot olen koeajanut, pidin molemmista
Niitä kysymyksiä:
1) mitkä ovat vahvimmat argumentit hypridin puolesta?
2) mitkä on must-varusteet?
-omasta mielessä ainakin sport-penkit ja moottorilämmitin
3) mitkä varusteet on oikeasti hyvät olla mukana?
-black panel mittaristo kiehtoo, tällöin käsittääkseni tulee mukaan mm. hyvä navi sekä muutenkin enemmän infoa
-millaiset valot?
4) onko no-no-varusteita (lähinnä sellaisia, jotka karkottaa ostajia muutaman vuoden päästä tai joista muuten maksaa turhaan euroja)
-kattoluukku? Joidenkin kuulopuheiden mujaan riski (ruostuminen, ongelmat talvella)
-360 kamera? Vikaherkkiä ja kalliita korjata - taas kuulopuheiden pohjalta...
-hud?
5) softat/optimoinnit?
-kannattaako takuun alaista autoa milloinkaan piristää, jos kyseessä ei ole tehtaan optio (ei ymmärtääkseni saatavilla otsikon mukaisiin autoihin)
Lopuksi: toki saa laittaa linkkejä hyviin ehdokkaisiin. Budjettikatto minulla on 60 tk€ ja mieluiten hinta osuisi välille 45-50 tk€, koska sen yli mennessä 5-sarjalainen tulee ikävästi sotkemaan ajatuksia. BMW: n kanssa minulla vaihtoehtona on MB ja Volvo.
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja AJH » 10 Kesä 2018, 15:21
Omat must-have varusteet on nahkaverhoilu, mieleinen verhoilu- ja ulkoväri, vakionopeussäädin ja tietysti ilmastointi. Mitä paremmat audiot sen parempi. Moottorilämmittimen voi aina lisätä jälkikäteen, mutta Suomi-autossa tietysti plussaa jos on ollut käytössä uudesta asti. No-no on lähinnä typerät värivalinnat, mutta ne on tietysti makuasioita. Varusteet, joille ehdottamasti lasken arvoa on sähköinen takaluukku, lämmitettävä ratti ja navigointi. Comfort access, softclose, hud ja kamerat on ihan hauskoja mutta ilmankin pärjäisin.
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja Ivy » 10 Kesä 2018, 20:56
Black panelissa ei tule navia, se tulee connected paketissa joka myös päivittää näytön suuremmaksi yms. Kustantaa tonnin, 330e taitaa tulla connected vakiona. Black panelia kyllä suosittelen, omasta mielestä mittaristo on modernimpi ja mukautuvampi. Esim radio kanavaa tai kappaletta vaihtaessa valinnat tulee näkyviin kiekkomittarin paikalle. Maksaa tilaukseen ~400-500€.
Sähköinen ristiseläntuki on edullinen pieni päivitys noihin jakkaroihin.
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja salmol » 10 Kesä 2018, 21:08
Plussana, ei pakollisena, mutta kivana lisänä tietty olisi HUD, peruutuskamera, sähköinen koukku, kattoluukku, sporttiratti ja isompi keskinäyttö.
Itselläni osa noista on ja valitettavasti osa noista puuttuu.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 897
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: F31 318dA -14
- Paikkakunta: Nokia
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 10 Kesä 2018, 22:03
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja salmol » 10 Kesä 2018, 22:56
Se ei välttämättä ole matalampi, sillä myös istuin on matalammalla kuin kolmosessa.
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja lortti » 10 Kesä 2018, 23:09
MSport paketti on must molempiin, jälleenmyynninkin kannalta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 790
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 11 Kesä 2018, 08:46
Nämä kaikki huomioiden ottaisin nyt mielummin nelosen, jos auto täytyy vaihtaa.
Tässä on hyvä lista. Nostaisin kärkeen voimakkaalla suosituksella professional nav + hud + black panel. Noiden kanssa auto näyttää tuoreelta ja modernilta paljon pidempään. Säästät rahaa kun et heti ajattele vaihtoa.salmol kirjoitti: ↑10 Kesä 2018, 21:08Itse suosittelisin ruksimaan ainakin seuraavat varusteet: Sport-penkit ristiselän tuella, rattiin vaihtoläpykät, tutkat eteen ja taakse, valopaketti, vakkari tietty, paremmat stereot, automaattiset adaptiiviset pitkät valot, neliveto, ratin lämmitin, uusi softa moottorille.
Plussana, ei pakollisena, mutta kivana lisänä tietty olisi HUD, peruutuskamera, sähköinen koukku, kattoluukku, sporttiratti ja isompi keskinäyttö.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 328
- Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
- Auto: F20 LCI 118dA M-Sport
- Paikkakunta: LU
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja *Ari* » 11 Kesä 2018, 16:28
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja Urho » 11 Kesä 2018, 21:12
420i xdrive tuntuu kyllä mainiolta, joskin 330e:ssä sähkömoottorin tuoma lisävoima tuntuu hyvältä.
2.0i olisi minulle 15 vuoteen ensimmäinen ali 200 hv auto. Harmin paikka, että piristetyn 430i:n hinta karkaa budjetin yli 440i:stä puhumattakaan. Hetken mietin jopa Audia kahden litran bensaturbolla, mutta Audeissa on ollut ihan liikaa ongelmia monellakin tutulla ja ihan lähipiirissäkin.
Tällä hetkellä fiilis on kyllä sen mukainen, että mukavuus ennen tehoja.
Harmi kun tehdas ei tarjoa sellaista softaa, jolla takuut säilyisivät. Uskoisin softalla tehtävän ihan hyvän tilin Suomessa....
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja salmol » 11 Kesä 2018, 22:42
Miksi et ota ammattimaista softaa siihen? Ei sen tarvitse olla BMW:n tarjoama ohjelma. Tuosta pannusta saa softalla sellaiset 280 heppaa ja ne eivät näy huollossa. Hinta jossain 500€ paikkeilla. Jos ostat paljon maailmalla käytetyn ohjelman, niin voit olla kohtuullisen rauhallisin mielin, niissä ei ole ylitetty turvarajoja.Urho kirjoitti: ↑11 Kesä 2018, 21:12Kiitoksia vastauksista. 420i xdrive tuntuu kyllä mainiolta, joskin 330e:ssä sähkömoottorin tuoma lisävoima tuntuu hyvältä.
2.0i olisi minulle 15 vuoteen ensimmäinen ali 200 hv auto. Harmin paikka, että piristetyn 430i:n hinta karkaa budjetin yli 440i:stä puhumattakaan. Hetken mietin jopa Audia kahden litran bensaturbolla, mutta Audeissa on ollut ihan liikaa ongelmia monellakin tutulla ja ihan lähipiirissäkin.
Tällä hetkellä fiilis on kyllä sen mukainen, että mukavuus ennen tehoja. Harmi kun tehdas ei tarjoa sellaista softaa, jolla takuut säilyisivät. Uskoisin softalla tehtävän ihan hyvän tilin Suomessa....
- 420i.png (481.06 KiB) Katsottu 1989 kertaa
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja Urho » 12 Kesä 2018, 07:04
Jotenkin tuntuu oudolta, etteikö mihinkään lokitiedostoon jäisi jälkeä softista, sillä tietokoneista loppujen lopuksihan on kyse? Luonnollisesti softia markkinoivat tahot sanovat, ettei softat näy missään, mutta onko se 100 % varmaa?
Korostan, että tietoa tai kokemusta softista minulla ei ole. Moni tuttava on vähän vanhempiin dieseleihin softia ottaneet ja ovat olleet pääosin tyytyväisiä. Jotain ongelmaa on ollut lähinnä automaattilaatikoiden puolella.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 790
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Kesä 2018, 07:23
Jokainen tavallaan. Mä yhden hepun tiedän, jolta turbo hajosi ja BMW goodwill jäi nollaan softatun koneen takia. Kaikki on mahdollista. Kannattaa ainakin tiedostaa riskit ja vähän katsoa mistä sitä softaa ostaa.
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja salmol » 12 Kesä 2018, 07:45
Ei noita varmaan paljoa ole käsitelty missään oikeusasteissa. Joka tapauksessa on äärimmäisen epätodennäköistä että ihan lähivuosina sinulta hajoaisi turbo, vaihteisto, vetoakseli yms. mihin lisääntynyt voima voisi vaikuttaa. Kun softat on tehty oikein, ei niistä ole otettu liikaa vääntöä eikä tehoa. Näin ollen ne eivät ylitä niitä turvarajoja, joita on olemassa. 420i ja 428i on monilta komponenteiltaan täysin identtinen, niin hyvin suurella todennäköisyydellä mitään ongelmia ei tule tunnettujen ohjelmien kanssa.Urho kirjoitti: ↑12 Kesä 2018, 07:04Totta kai softat kiinnostaa, mutta onko näitä minkä verran oikeasti koeteltu kuluttajariidoissa? Jos on voimansiirtoa hajonnut tms. - oli syy sitten hajoamiseen mikä tahansa.
Jotenkin tuntuu oudolta, etteikö mihinkään lokitiedostoon jäisi jälkeä softista, sillä tietokoneista loppujen lopuksihan on kyse? Luonnollisesti softia markkinoivat tahot sanovat, ettei softat näy missään, mutta onko se 100 % varmaa?
Korostan, että tietoa tai kokemusta softista minulla ei ole. Moni tuttava on vähän vanhempiin dieseleihin softia ottaneet ja ovat olleet pääosin tyytyväisiä. Jotain ongelmaa on ollut lähinnä automaattilaatikoiden puolella.
Toki aina voi jotain sattua ja jos siihen ei ole varaa tai hermo ei kestä, niin silloin on parempi olla ajamatta koneeseen softia. Tällöin sitten pitää tyytyä aika nuhaiseen kulkuun. Minulla oli edellisessä autossa softa 70 tkm ajan ja nyt ollut 18 tkm verran, eikä ole ollut mitään ongelmia kummassakaan, mikään komponentti ei hajonnut.
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja TJJ » 12 Kesä 2018, 08:17
Mukavuuteen kuuluu myös auton hiljaisuus ja taitaa Audi A4 olla hiljaisempi kuin 3/4-sarjan BMW. Ja Audiin sai vielä ääntä eristävät lasit. Toki, jos auto on korjaamolla suurimman osan ajasta, niin eipä siinä hiljaisuus paljon lämmitä...

-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 895
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d Sport, E46 330Ci avo
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja jaki » 12 Kesä 2018, 09:05
Kun auto kytketään BMW:n "töpseliin" auton historiatiedot siirtyy Saksaan, ml mottorinohjauksen virisoftasta tieto. Sen näkee jo ihan diagnostiikallakin. Veikkaan, että FASTA:stakin sen saa selville.
Kun virittää uuden auton, riski rikoontumiseen on aika pieni. Sen sijaan meille tulee aika usein korjattavaksi näitä "viritämisellä ei ole mitään vaikutusta auton kestoon" nettijuttujen perusteella viritettyjä. Kilometrejähän noissa on toki paljon enemmän.Korostan, että tietoa tai kokemusta softista minulla ei ole. Moni tuttava on vähän vanhempiin dieseleihin softia ottaneet ja ovat olleet pääosin tyytyväisiä. Jotain ongelmaa on ollut lähinnä automaattilaatikoiden puolella.
Faktahan on se, että auton tekniikkaa ei mitoiteta liikaa yli vakiotehojen. Kieltäähän BMW:kin kaikenlaisen virittämisen. BMW:n omat Diesel Perfomance- paketithan ei tehoa paljoa nosta, niin ne on vähän eri asia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 897
- Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
- Auto: F31 318dA -14
- Paikkakunta: Nokia
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja Wonderi » 12 Kesä 2018, 11:12
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 790
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: G30 530e
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja lnaukkar » 12 Kesä 2018, 12:24
Nelonen saattaa tosiaan uudistua jo ensi vuoden aikana, mutta aiemmin on huhuttu vuodesta 2020.Wonderi kirjoitti: ↑12 Kesä 2018, 11:12Kolmonen vs. nelonen mietintää vielä. Vaikka kolmonen uudistuu pian ja nelonen ei ihan vielä, ei se varsinaisesti tee nelosesta yhtään moderninpaa autoa. Ja uusimistahti näyttää tiivistyvän, uusi X4 esiteltiin aika pian X3:n jälkeen, vaikka aikanaan olikin useampi vuosi edellisen sukupolven esittelyjen välillä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & MB GLS 400 -16
Re: 420i xdrive vai 330e?
Viesti Kirjoittaja Vollgas » 12 Kesä 2018, 13:42
Itsellä ollut Rican softia autoissa ja ainakin niissä parametrit muutetaan vanhan softan sisälle eli testeri näyttää vaan että sisällä on "sillä ja sillä päivämäärällä asennettu vakiosofta".Urho kirjoitti: ↑12 Kesä 2018, 07:04Totta kai softat kiinnostaa, mutta onko näitä minkä verran oikeasti koeteltu kuluttajariidoissa? Jos on voimansiirtoa hajonnut tms. - oli syy sitten hajoamiseen mikä tahansa.
Jotenkin tuntuu oudolta, etteikö mihinkään lokitiedostoon jäisi jälkeä softista, sillä tietokoneista loppujen lopuksihan on kyse? Luonnollisesti softia markkinoivat tahot sanovat, ettei softat näy missään, mutta onko se 100 % varmaa?
Korostan, että tietoa tai kokemusta softista minulla ei ole. Moni tuttava on vähän vanhempiin dieseleihin softia ottaneet ja ovat olleet pääosin tyytyväisiä. Jotain ongelmaa on ollut lähinnä automaattilaatikoiden puolella.
Toki ammattilainen osaisi softan avata ja katsoa, mutta todennäköisyys tälle on pieni.
Ongelmia ei ole noitten kanssa ollut.
Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”
- VIERAILLE
- ↳ Perustietoa foorumista
- YLEINEN
- ↳ Yleinen keskustelu
- ↳ Tekniikka ja varusteet
- ↳ DIY-ohjeet
- ↳ Renkaat ja vanteet
- ↳ Rengas- ja vannelaskuri
- ↳ Viat ja ongelmat
- ↳ Jälleenmyyjät
- ↳ Tapahtumat
- ↳ Off-topic
- MALLIKOHTAISET
- ↳ 1-sarja [ muut ]
- ↳ 1-sarja / 2-sarja [ F20 ]
- ↳ 2-sarja Active / Gran Tourer [ F45 ]
- ↳ 3-sarja [ muut ]
- ↳ 3-sarja [ E90 ]
- ↳ 3-sarja / 4-sarja [ F30 ]
- ↳ 3-sarja [ G20 ]
- ↳ 5-sarja [ muut ]
- ↳ 5-sarja [ E60 ]
- ↳ 5-sarja [ F10 ]
- ↳ 5-sarja [ G30 ]
- ↳ 6-sarja / 8-sarja
- ↳ 7-sarja
- ↳ X-sarja
- ↳ X1 / X2 (F48, F39)
- ↳ X3 / X4 (F25, F26)
- ↳ X3 / X4 (G01, G02)
- ↳ X5 / X6 (F15, F16)
- ↳ X5 / X6 (G05, G06)
- ↳ X-sarja (muut)
- ↳ M-sarja
- ↳ Z-sarja
- ↳ BMWi
- ↳ Oldtimer
- ↳ Moottoripyörät
- ↳ Muut merkit
- AUTOTALLI
- ↳ Autotalli
- ↳ Projektit
- KAUPPAPAIKKA - MYYDÄÄN
- ↳ Myydään autot
- ↳ Myydään osat ja tarvikkeet
- ↳ Myydään renkaat ja vanteet
- ↳ Myydään muut
- KAUPPAPAIKKA - OSTETAAN
- ↳ Ostetaan autot
- ↳ Ostetaan osat ja tarvikkeet
- ↳ Ostetaan renkaat ja vanteet
- ↳ Ostetaan muut