Sivu 3/3

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 13:38
Kirjoittaja Jokerdef
315i kirjoitti: 13 Kesä 2018, 13:20 Samaa itsekin mietein, päädyin 330e. Suurin syy oli kulutus, joo huomasin, että joku miettii miksi säästää polttoainekuluissa jos auto maksaa xxx euroa. Mulle se oli se ratkaiseva ja tehot myös. 4 on paremman näköinen,varsinkin edestä. Varusteet olisi molempiin ollut varmaan samaa eli M sportii ja pari muuta.

Kulutuskommentti vielä, kyllähän jotkut ostaa kalliita diissel mersuja ja bemujakin. Tuskin kuitenkaan hienot talvikäynnistysäänet mielessä... ;)

Itsellä bensakulut on pudonnut yli puolet edellisestä, ja kun töissä joutuu käymään ihan palkan takia, niin tuo ero rahassa oli se suurin syy.
Käyttäen täällä niin suosittua termiä: Komppaan :thup:

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 16:19
Kirjoittaja TurboKoo
Vaikeitahan nämä asiat ovat. Itseäni miellyttää erittäin paljon 4-sarjan muotoilu mutta muutaman kerran viikonlopun 330e:n kanssa viettäneenä en haluaisi ajaa pelkällä polttoaineella. Toivottavasti nykyisen nelosen seuraaja saa myös hybriditekniikkaa. Siihen asti täytyy ajella millä ajaa.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 16:23
Kirjoittaja Wonderi
Sovitaanko että on kiva että erilaisia autoja valmistetaan, koska ihmiset arvostavat autoissa erilaisia ominaisuuksia. Useimpien ei ole pakko ajaa veekasilla tai hybridillä jos ei halua, saa valita. Omalle kansanedustajalle voi lähettää toivomuksia siitä miten verotuksen pitäisi ohjailla auton valintaa. Omasta tallistani löytyy Bemarin vierestä Citroen 2CV, vaihtelun vuoksi.

Otsikon kysymys on edelleen vaikea, kaksi niin samanlaista mutta niin erilaista automallia, joilla saa lähes samat asiat tehtyä.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 17:38
Kirjoittaja Juha
Nomut täällähän on keskusteltu. Tottakai oma kommenttini oli provo, ja siihen yleensä tarttuu vain tietyntyyppiset tyypit... En silti pitänyt tuota oman yritykseni softan kommentointia kovinkaan asiallisena. Mikähän pelle lienee.

Sähkö- ja hybridiaika elää mielestäni vielä murrosvaihetta, joten -mun- mieleipide asiasta tosiaan on, että nyt voi vielä nauttia (isoistakin) polttomoottoreista ja suosittelen kovasti tuota 4-sarjan nelivetoa, joka saa hymyn talvella naamalle.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 14 Kesä 2018, 07:32
Kirjoittaja Jokerdef
Juha kirjoitti: 13 Kesä 2018, 17:38 Nomut täällähän on keskusteltu. Tottakai oma kommenttini oli provo, ja siihen yleensä tarttuu vain tietyntyyppiset tyypit... En silti pitänyt tuota oman yritykseni softan kommentointia kovinkaan asiallisena. Mikähän pelle lienee.

Sähkö- ja hybridiaika elää mielestäni vielä murrosvaihetta, joten -mun- mieleipide asiasta tosiaan on, että nyt voi vielä nauttia (isoistakin) polttomoottoreista ja suosittelen kovasti tuota 4-sarjan nelivetoa, joka saa hymyn talvella naamalle.
"Asiallinen" ei ole ensimmäinen asia joka tulee mieleen sinunkaan kohdallasi...
Tämä "pelle" kommentoi kokemukseen perustuen topikin mukaiseen keskusteluun. Toisin kuin sinä joka koet tarpeelliseksi provosoida ja levittää disinformaatiota. Mitä se kertoo sinusta?
Mieleen hiipii vanha sanonta "tyhjät tynnyrit kolisee eniten" ;)

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 14 Kesä 2018, 07:38
Kirjoittaja Jokerdef
TurboKoo kirjoitti: 13 Kesä 2018, 16:19 Vaikeitahan nämä asiat ovat. Itseäni miellyttää erittäin paljon 4-sarjan muotoilu mutta muutaman kerran viikonlopun 330e:n kanssa viettäneenä en haluaisi ajaa pelkällä polttoaineella. Toivottavasti nykyisen nelosen seuraaja saa myös hybriditekniikkaa. Siihen asti täytyy ajella millä ajaa.
Varmasti tulee seuraavan sukupolven 4-sarjaan useampikin hybridi vaihtoehto. Diesel on matkalla historiaan (kiitos VW:n "insinöörit") joten korvaavia vaihtoehtoja pusketaan kovaa vauhtia. Kansainvälisillä foorumeilla on kerrottu Bemarin sisäpiirin tietoa siitä, että esim. 3-sarjan mittavaa moottoripalettia tullaan kaventamaan G20 alkaen. Sama trendi tullee jatkumaan myös samaan tekniikkaan perustuvassa uudessa 4-sarjassa.
jpk wrote: ↑
21 May 2018, 21:58
BimmerToDay sivustolla BMW:n talousjohtaja on sitä mieltä, että G20:ssa erilaisten varianttien määrää (moottorit, voimansiirrot, värit, sisustus jne) tullaan vähentämään jopa 80 prosenttia kustannusten karsimiseksi. Ehkä "isot" paketoinnit tulevat tilalle ja hinta- ja optiolistat lyhenevät. Jos kustannusten karsinta näkyy myös auton ostohinnassa, niin hyvä niin...

https://www.bimmertoday.de/2018/05/17/b ... n-geplant/

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 14 Kesä 2018, 09:32
Kirjoittaja Aero
VolvostaBemariin kirjoitti: 13 Kesä 2018, 09:22Joku sanoo kulutksen olevan oleellista. Itse sanon sen olevan merkityksetöntä taloudellisesti 8siis kontekstissa 60 000 hankintahinta).
Kulutuksella voi olla muitakin mielipidepohjia kuin taloudellisuus. Toki, se on varmasti yksi asia, mutta ei välttämättä ainoa. Nykypäivänä voi mm. niillä asiakasreissuilla olla edustavaa (asiakkaan mielestä positiivista) ajaa pienellä kulutuksella ja/tai sähköllä. Otsikon vertailuparilla sopivalla ajoprofiililla voi tankkiautomaattiin nojaamisen väli venyä hyvinkin pitkäksi vastustajaan verrattuna, joka mm. minulle olisi yksi vahva argumentti pienemmän kulutuksen ja hybridin puolesta. Joku voi punnita muitakin kulutukseen liittyviä argumentteja, mitä ei minullekaan tule mieleen - ne voivat olla yhdelle merkityksettömiä, toiselle merkittäviä.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 14 Kesä 2018, 11:16
Kirjoittaja lnaukkar
Aero kirjoitti: 14 Kesä 2018, 09:32 Kulutuksella voi olla muitakin mielipidepohjia kuin taloudellisuus. Toki, se on varmasti yksi asia, mutta ei välttämättä ainoa. Nykypäivänä voi mm. niillä asiakasreissuilla olla edustavaa (asiakkaan mielestä positiivista) ajaa pienellä kulutuksella ja/tai sähköllä.
Jep, tähän olen törmännyt ja juuri tätä näkökulmaa on omissa piireissä hiljattain pyöritelty. Siinä on pr-mielessä huomattava ero, että teknologia-yrityksen edustaja tulee paikalle Teslalla eikä M3 bemarilla, valitettavasti.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 14 Kesä 2018, 13:59
Kirjoittaja Janisema
Itse pyörittelin X1-4GC-3toukka-330e välillä. Teho suhteessa taloudellisuuteen oli ratkaiseva tekijä, toki 330e oli myös kallein vaihtoehto näistä lähtöhinnaltaan. Mitä enemmän varusteita ruksi, sitä pienemmäksi hintaero kävi, tälläkin oli toki merkitystä loppuvalinnassa.

Uuden tekniikan kanssa oletin tulevan haastetta, parilla takuukäynnillä on menty. Suurin murhe on ollut vetokoukun uupuminen, yllättävästi vetoauto on aina löytyt, vaikka lainaaja on _joutunut_ ajamaan hybridillä.

330e:llä saat bensakasin väännön, Micran kulutuksen ja paljon hyviä sekä kummallisia keskusteluja ihmisten kanssa.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 14 Kesä 2018, 17:14
Kirjoittaja masaf1
lnaukkar kirjoitti: 14 Kesä 2018, 11:16
Aero kirjoitti: 14 Kesä 2018, 09:32 Nykypäivänä voi mm. niillä asiakasreissuilla olla edustavaa (asiakkaan mielestä positiivista) ajaa pienellä kulutuksella ja/tai sähköllä.
Jep, tähän olen törmännyt ja juuri tätä näkökulmaa on omissa piireissä hiljattain pyöritelty. Siinä on pr-mielessä huomattava ero, että teknologia-yrityksen edustaja tulee paikalle Teslalla eikä M3 bemarilla, valitettavasti.
Iteltä ainakin rispektiä paljo enempi M3:lla paikalle tulevalla ku Teslalle. Tosin näin rakennusalalla Teslamiehiä katotaankin vähän pitkin nenienvarsia turhakkeina, V8 tms. se on joka puhuu.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 15 Kesä 2018, 07:48
Kirjoittaja Jokerdef
330e:llä saat bensakasin väännön, Micran kulutuksen ja paljon hyviä sekä kummallisia keskusteluja ihmisten kanssa.
Totta, ja nuo kummalliset keskustelut ovat kyllä niin tuttuja :lol:

Varmasti oli aikanaan sama juttu kun hevosista automobiileihin siirryttiin. Itsekin vielä 5 vuotta sitten lähinnä hymähteli ensimmäisille Japsien hybridivirityksille. Ei enää. Nyt ei paluuta "vanhanaikaiseen" voisi kuvitellakkaan. Aikansa kutakin.
Mutta kyllä minäkin toki M3 ottaisin jos rahkeet riittäisivät. Se onkin sitten eri juttu. Rata-ajoon lyömätön :thuup:

Tesla taasen minun silmissäni laaduton jenkkitekele, mutta ymmärrän toki niidenkin faneja. Suorituskyky on kyllä järjettömän kova! Käykää ihmeessä koittamassa. Se on silmiä avaava kokemus.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 15 Kesä 2018, 16:41
Kirjoittaja IKa
Jokerdef kirjoitti: 15 Kesä 2018, 07:48 Varmasti oli aikanaan sama juttu kun hevosista automobiileihin siirryttiin
Totta, tässä hyvä esimerkki :rolle: "I believe in the horse. The automobile is only a passing phenomenon" - Saksan keisari Wilhelm II vuonna 1905

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 16 Kesä 2018, 22:47
Kirjoittaja 315i
Olen ajanut nyt 2 päivää 320Diisselillä, oma pirssi huollossa. Nyt sit tunteita 1 kk hybridin jälkeen... Melko hirvee kalatus, ku sähköllä tottui siihe, että auto suorastaan valoista hypähti ilman ilmeitä ja kummempia kolinoita ja kierrosten kasvua. Tosin sama oli vaimon Kugassa, mikä on bensa.
Sähkön kierroksista välittämätön vääntö heti alusta lähtien on kyl ihan ykkönen, jos ei ole kokeillut ei tiedä.

Maku ja tottumis asioita, kyllähän se diisseli lähti hyvin, kun painoi oikee kunnolla kaasua, ja hyvin lähtikin. Ei mitää kick daunii kuitenkaan tarvinnut painaa. Mutta hybridissä kaikki käy vaan niin äänettömästi ja pienellä polkimen liikkeellä.

Re: 420i xdrive vai 330e?

Lähetetty: 17 Kesä 2018, 09:26
Kirjoittaja masaf1
Volaa mankasta kovemmalle ;) Ite en sietäny 330e vajaavetoisuutta nelivetoon tottuneena. Kannattaa verrata liukkaalla kelillä. Tosin 420dA xDrive se olla pitäs eikä 420i, joka on yllättävän puhdittoman tuntunen kone (kolmosessa).