Kangas vai nahkapenkit vai nahkakangas

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
1950
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 20
Liittynyt: 12 Kesä 2018, 15:58

Omassa S90 Nappanahkapenkit ei moitittavaa nyt 530 otin nahkakangasyhdistelmän kun kuului pakettiin vielä ehtisi vaihtaa auto menee ensiviikolla tilaukseen jotta tulee kuulemma 2019 malli
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Alcantara, kaikkein helpoin hoitaa ja mukavimman tuntoinen.
IKa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
Auto: M440i xDrive G22
Paikkakunta: Klaukkala

Mulla on Individual optiona valitut Merino nahat, tosin eri korimallissa (F33). Niihin olen nyt vajaa kahden vuoden ja 45tKm aikana ollut erittäin tyytyväinen. Näillä näkymin valitsen Merinot seuraavaankin autoon. Mutta myönnän toki, että kyseisen pehmeän nahan kanssa naarmuja on varottava ja nahanhoitotuotteita on käytettävä useammin, kuin mitä esim. edellisen autoni Dakota nahat kaipasivat.
Avatar
ssalmela
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 646
Liittynyt: 29 Elo 2010, 12:53
Auto: Mini Electric, Audi e-tron Sportback 55 (tilattu).

IKa kirjoitti: 15 Kesä 2018, 20:44 Mulla on Individual optiona valitut Merino nahat, tosin eri korimallissa (F33). Niihin olen nyt vajaa kahden vuoden ja 45tKm aikana ollut erittäin tyytyväinen. Näillä näkymin valitsen Merinot seuraavaankin autoon. Mutta myönnän toki, että kyseisen pehmeän nahan kanssa naarmuja on varottava ja nahanhoitotuotteita on käytettävä useammin, kuin mitä esim. edellisen autoni Dakota nahat kaipasivat.
Juu, onhan se Merino ihan huikean hienoa tavaraa, mutta varsin hintavaa. Kyse on viime kädessä siitä kuinka paljon haluaa rahaa käyttää, mutta kyllä Dakota ja ne nahka-kangas-yhdistelmät on tosi muovisia Merinoon verrattuna. Mulla ehti edellisessä autossa olla kaksi vuotta valkoinen Merino-nahka ja säilyi ihan yhtä kirkkaana kuin uutena kun pari kertaa vuodessa putsasi ja suojasi.

Nyt tulee Audi kangaspenkeillä. Saa nähdä miten sopeudun... :mus:
ex-BMW: E87 (116i), E90 (320d), F10 (520d), F20 (116i), F30 (328i), F22 (220i, M235i), F30 LCI (330e)
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Kunhan on ilmastointi (penkeissä). Ilman sitä penkit ovat ihan jonnekamaa, mihin ei hanuriaan oikein pysty laskemaan
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Nahkailun ja ilmastoidun nahkailun jälkeen kun siirryin alcantaraan, niin kertaakaan ei oo ollu ikävä nahkapenkkejä. Lasten kurasaapasjäljet yms. pyhkäsee vaan harjalla niin lähtee ja taas kuin uusi. Ei oo kuuma kesällä, eikä kylmä talvella. Miksi haluisin enää ikinä nahkapenkkejä tän jälkeen? Niitä joutuu hoitamaankin ja sitten just naarmuuntuvat.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Ei nahkaa nyt niin paljoa tarvitse hoitaa. Kirjoitan tätä viestiä neljä vuotta vanhalla nahkasohvalla, jolle ei ole tehty pölyjen pyyhkimisen lisäksi yhtään mitään muuta kuin istuttu. Koirienkin suosikkipaikka, ja välillä niille tulee äkkilähtöjä kynsillä kuopaisten. Ei naarmuakaan missään.
Juha
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1336
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 10:40
Auto: BMW 740 Le x-drive G12
Ford Ranger Wildtrak
Paikkakunta: Kaarina

Mulla on autossa ollut nahkapenkkejä parikymmentä vuotta. Ikinä en ole niille tehnyt mitään. Eli Wonderin kanssa vähän samoilla linjoilla.

Tuuletetut nahat kyllä on se ylivoimainen valinta. Sitten kun tulee vanhaksi, kankeaksi ja lihavaksi, liukas nahkapenkki on hyvä, kun äheltää itsensä autosta ulos :lol:
Ex:
F11 530dA XD M-Sport, E46 325i cabrio, F11 525 dA XD, F10 530dA XD M-Sport, E91 320xdA, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA, e61 530dA LCI M-Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dAT, e39 523iAT, e30 320i
Vollgas
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 244
Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21

Nahka miellyttää silmää, on käytännöllinen ja mukava kunhan siinä on tuuletus.
Avoautossa varsinkin nahkapenkki on ylivoimainen: putsatkaapa lokinpaskaa sisustasta -yök- niin huomaatte. :curse:
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Takseissa ei ole sattumalta nahkapenkit ylivoimaisessa suosiossa, kaikista helppohoitoisin ja laadukas nahka kestää ajan patinaa. Miinuksena sieltä on kuulunut että talvella kylmyyden, ja kesällä helteiden takia on pakko pitää autoa käynnissä että jakkarat pysyy "käyttölämmössä". Itellä ei ole ollut nahkapenkkejä joten olen jäävi niitä arvostelemaan, sen verran olen kuitenkin niissä istunut että pieru hyökkää samantien nenään, myös muiden... :blush:

Ehkä joskus voi tulla nahat mutta alcantran kokemusten jälkeen en välttämättä nahkoja ruksaisi ellei nahoista saa jotain muuta varustusta mitä muuten ei saa.
Wonderi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1848
Liittynyt: 20 Syys 2015, 00:39
Paikkakunta: Nokia

Jos taloudessa on karvaisia eläimiä tai runsashiuksisia ihmisiäkin, taas pisteet nahalle. Ja karvathan kulkeentuu vaatteissa autoon vaikka eläin ei autossa koskaan kävisikään.
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Mut sanokaas nyt nahkamiehet, miten muka nahasta on helpompi putsata vaikka se linnunpaska kuin alcantarasta? Linnunpaskahan on mustalle nahalle ihan myrkkyä ja läikkäkohta jää nahkaan jos et heti putsaa tuoreena. Polyuretaaniin eli synteettiseen alcantaraan ei vaikuta millään tapaa, harjaat kuivana veks hevosenpersuksesta tehdyllä harjalla ja on kuin uusi. Ei tarvi hieroo putsiaineita, hoitoaineita yms. Mun mielestä putsattavuus ja helppohoitoisuus ei ole edes mielipideasia.
Patomursu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Elo 2012, 18:23

Saako alcantaraa eri ruskean sävyissä tai valkoisena?
Kuva
masaf1
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 901
Liittynyt: 06 Heinä 2011, 09:11
Auto: Kia Proceed GT

Saahan sitä vaikka pinkkinä, jos lompakko kestää.
Patomursu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 87
Liittynyt: 28 Elo 2012, 18:23

masaf1 kirjoitti: 17 Kesä 2018, 17:02 Saahan sitä vaikka pinkkinä, jos lompakko kestää.
Ei ainakaan uuden vitosen konfiguraattorissa ollut :conf:
Kuva
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Patomursu kirjoitti: 18 Kesä 2018, 09:30
masaf1 kirjoitti: 17 Kesä 2018, 17:02 Saahan sitä vaikka pinkkinä, jos lompakko kestää.
Ei ainakaan uuden vitosen konfiguraattorissa ollut :conf:
Individual-varusteita voi tilailla suoraan BMW:n kautta, kaikki ei löydy konfiguraattorista.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
jva
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 316
Liittynyt: 12 Helmi 2016, 17:28
Auto: 530e M-sport, ex. X5 40e

Meikäläisen valinta on BMW:ssa ollut Dakota. Pinnoitettuna nahkana se ei välttämättä tosiasiassa tarvitse, nahanhoitotuotteiden mainoksista huolimatta, muuta hoitoa kuin puhdistamisen silloin tällöin. Olen putsannut nahat "kissasaippualla" ja kostealla rätillä, sillä on pysynyt uudenveroisena useammassa autossa. Merino on laadultaan ja laatuvaikutelmaltaan ehdottomasti parempi ja antaa arvokkaamman fiiliksen sisustaan, mutta lapsia ja koiria autossa kuljettavana/kuljettaneena Dakota on ollut huolettomampi.
Muun merkkisissä on ollut myös alcantaraa, ei siitäkään pahaa sanottavaa ole. Helppo pitää puhtaana sekin, näyttää (minun silmääni) hyvältä ja pidän myös alcantarapenkistä "istumistuntuman" puolesta enemmän kuin esim. Dakotasta tai vastaavasta.
Suosikkini onkin istuinosa alcantaraa, sivut nahkaa - sitä vain ei oikein ole järkevästi BMW:llä aina ole ollu tarjolla, joten siksi niissä se Dakota.
Galaxy1223
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 169
Liittynyt: 12 Heinä 2015, 23:59
Auto: 316iA F31 -15
Paikkakunta: Espoo

Alcantaraa ei ole ollut joten en ota siihen kantaa. Itse olen kangaspenkkien ystävä. Vaikka ne ovatkin se entry level valinta niin kokonaisuutena ne ovat mielestäni nahkaa paremmat. Tietysti jos mennään esim. hyvin varusteltuun vitoseen saati seiskasarjalaiseen niin eihän niitä nyt kangaspenkeillä voi ottaa. Eli fiinimpi auto vaatii nahkapenkit, mutta 1-4 sarjalaisiin ja muihin ns. perus käyttöautoihin sopii kangas ihan hyvin.
traveller
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 518
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 22:33
Auto: F30 330e

Alcantara on ollut ykkösvaihtoehto täälläkin, mutta taitaa olla nykyään vähän vaikeaa saada. Ainakin keväällä tarjosivat M-Sportiin vain Dakota-nahkaa tilalle, kun kyselin tarjousta uuteen Bemariin.

https://tekniikanmaailma.fi/maailmalla- ... vaa-se-on/
Vastaa Viestiin