Itikat, sääsket, mäkäräiset, paarmat, mutiaiset pois ;-)

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
EmDzei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 15 Touko 2017, 10:21

Minkälaisia kikkoja olette keksineet poistaa sääsket mm. auton keulaosasta? Osa jäljestä on verta.

Sumutettu Fairy käsinpesuneste tai laimennettu tuulilasineste taitaa olla haitallista maalipinnalle.

Vai olenko vain nöyrää miestä ja menen ostamaan autoshampoon ko. operaatiota varten, sumuttelen ja annan vaikuttaa vähän aikaa, ja pesen pois.

Tuulilasia varten olenkin jo hommannut karkean sienen, jollaisia on joskus jopa huoltamoiden vesipisteissä.

Bonuksena kysyn miten olette pähkäilleet syylärin kanssa. Kuivavatko ja palavatko öttiäiset omia aikojaan pois? Vai harjaatteko jollain + mahdollisesti käytätte jotain kemikaalia?
wsaarja
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 505
Liittynyt: 18 Heinä 2016, 19:44

Minä olen käyttänyt tuota - helpottaa hommaa kummasti. Pari kertaa piti lapin reissun jäljiltä käsitellä mutta ei siinä hiki tullut.

https://www.biltema.fi/autonhoito/auton ... 2000034721
*Ari*
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 480
Liittynyt: 30 Joulu 2017, 07:55
Auto: Toyota C-HR 2.0 Hybrid
Paikkakunta: LU

Keväällä vahasin auton kahteen kertaan Collonite 476s vahalla, esipesu on tehty miedolla AC16 tai BH Autofoamilla ja sen jälkeen keskitehoisella painepesurilla. Hyvin on lähtenyt keula puhtaaksi eikä tarvii juurikaan kinnasta näyttää keulalle, saati koko autolle jokaisella kerralla.

Nykyiset vahat ja esipesuaineet/foamit on niin tehokkaita ettei juurikaan tarvita mekaanista hankaamista. Oman pesen kintaalla noin kerran kuussa ja pelkkä esipesu/painepesu 1-2 viikon välein. Ei pinty lika eikä itikat.
xstr
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 386
Liittynyt: 03 Syys 2010, 10:30
Auto: 330e G20 -20
CooperS R56 -11
BabyRacerII
Paikkakunta: Helsingin maalaiskunta

Näistä pääsee helposti eroon kun suihkasee hyöteisten poistoon tarkoitettua ainetta pinnalle ennen pesua.
Autonpesuun keskittyneillä forumeilla varmaan tarkempaa näkemystä vaikutuksista pohjavahaan.

Viimeisenä ostin lasolin tuotteen ja ainakin muutamaa viikkoa aiemmin vahatusta pinnasta lähti tällä aineella ja sen perään normaalilla pesulla kaikki hyvinkin helposti. Sanoisin, että kutakuinkin yhtä hyvin on toimineet mm. sonaksit, ja autoglymit etc aineet. Lasolin eduksi ehkä koen suihkupullon josta saa säädettyä sopivan "sumun" pintaan.

Tuulilasin pesunesteessä on kesäaikaan oltava lasolin kesäpesua (vihreä pullo). Voi olla muitakin mutta se on ollut ainut joka poistaa hyönteiset minun vähäisin kokein.

Karkeat sienet roskiin, niillä aiheuttaa vain naarmuja pintoihin.
Vihreämpää autoilua - British Racing Green värillä.
ex. 318da E90 LCI LBE -11, 118d E87 LCI -08
Kartsa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 01 Kesä 2010, 18:00
Auto: EX BMW 320iA Xdrive touring LNE 2013
Subaru

Keulan öttiäiset olen poistanut 10% mäntynesteliuoksella ja painepesu perään. Nehän ovat suurelta osin valkuaisainetta, johon mäntysuopa tehoaa.
Vastaa Viestiin