Hmmm...vähän ihmettelen (= lue paljon ) keskusteluita kuinka dsl bemari ei vieläkään ole onnistunut / halunnut ratkaista uudempien diiseleiden jakopää ongelmaa. Asia on ainakin minulle täysin käsittämätön. Vähän kyllä epäilen, että ongelmaa on liioiteltu...mutta kuitenkin...
Itsellä on M47 520 D vasta 465000 ajettu. En ole kuullut mitään sihinöitä moottorista. Vain taku huollot 70000 km asti tehty. Tämän jälkeen olen itse lisännyt pissapoikaan vedet ym.... Öljyhuollot tietysti tehty parhailla mahdollsilla öljyillä noin 20....25 tkm välein.
Olen pettynyt ellen vielä pysty 200 tkm ajamaan autollani suhteellisen pienin korjauksin,
diesel bemarien kestävyys
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Jos diesel Bemarin luotettavuus epäilyttää niin oman lisäjännityksensä asiaan tuo se, että ehtiikö se palaa ennen hajoamistaan poroksi?
BMW:llä outo ongelma: ainakin 27 autoa syttynyt palamaan
BMW:tä koettelee Etelä-Koreassa erikoinen ongelma: maan liikenneministeriön mukaan ainakin 27 saksalaismerkin autoa on syttynyt palamaan tämän vuoden tammi-heinäkuussa.
BMW on ilmoittanut aloittavansa Koreassa elokuun loppupuolella 106000:ta dieselmoottorista autoaan koskevan takaisinkutsukampanjan. Korjattavaksi kutsutaan esimerkiksi 520d-mallisia autoja, kertoo uutistoimisto Reuters.
BMW:n mukaan tulipalojen syynä on vika autojen pakokaasujen kierrätysjärjestelmässä. Vika saatiin paikallistettua vasta kesäkuussa.
https://kauppalehti.fi/uutiset/bmwlla-o ... n/5cwTpzcL
BMW:llä outo ongelma: ainakin 27 autoa syttynyt palamaan
BMW:tä koettelee Etelä-Koreassa erikoinen ongelma: maan liikenneministeriön mukaan ainakin 27 saksalaismerkin autoa on syttynyt palamaan tämän vuoden tammi-heinäkuussa.
BMW on ilmoittanut aloittavansa Koreassa elokuun loppupuolella 106000:ta dieselmoottorista autoaan koskevan takaisinkutsukampanjan. Korjattavaksi kutsutaan esimerkiksi 520d-mallisia autoja, kertoo uutistoimisto Reuters.
BMW:n mukaan tulipalojen syynä on vika autojen pakokaasujen kierrätysjärjestelmässä. Vika saatiin paikallistettua vasta kesäkuussa.
https://kauppalehti.fi/uutiset/bmwlla-o ... n/5cwTpzcL
BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Nytkös kauan spekuloitu pommi tussahti takaisinkierrätyksen välijäähdyttimen rakenteen osalta? En ole lainkaan vilkaissut mikä tämä case on mutta tuossa pakokaasun takaisinkierrätyksen rakenteessa on ollut pitkään suunnittelun kukkanen jossa ohitusventtiili välijäähdyttimen tukkeutuessa vikatilassa päästää pakopuolen todella kuumat kaasut suoraan imupuolelle ja siitähän muovinen imusarja tykkää apulantaa. Hyvällä säkällä muovi vain muotoutuu uudelleen, huonolla voi saada aikaan isommankin bränninkin.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Tähän on tultu kun viherpiipertäjät ovat päässeet kaikenmaailman ajatuksillaan ja ilmastonmuutos verukkeillaan vaikuttamaan autoteollisuuten. Tuo EGR on ihan järjenvastainen järjestelmä, likaa ja rikkoo paikat, vain muutaman typen oksidin takia.
Itsellä tuo nahkamäntä menee ohjelmointiin ja samalla EGR tulpataan.
Itsellä tuo nahkamäntä menee ohjelmointiin ja samalla EGR tulpataan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1202
- Liittynyt: 09 Marras 2015, 22:19
- Auto: i4 M50 2023
iX1 xDrive30 2023
Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.TJJ kirjoitti: ↑09 Elo 2018, 16:42 BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
Koskeekohan tuo muitakin 2.0d koneita kuin 520d:tä. Vaikeaselkoisesti esitetty tuo asia ulkomaan uutissivuilla. Toisissa puhutaan vain 520d ja toisaalla "including 520d".lnaukkar kirjoitti: ↑12 Elo 2018, 09:12Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.TJJ kirjoitti: ↑09 Elo 2018, 16:42 BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
BimmerToday sivustolta poimittua:wsaarja kirjoitti: ↑12 Elo 2018, 10:25Koskeekohan tuo muitakin 2.0d koneita kuin 520d:tä. Vaikeaselkoisesti esitetty tuo asia ulkomaan uutissivuilla. Toisissa puhutaan vain 520d ja toisaalla "including 520d".lnaukkar kirjoitti: ↑12 Elo 2018, 09:12Menisköhän tämä jopa trafin kampanjaksi? Toisin sanottuna johtaa hylkäykseen katsastuksesta, jos ei ole merkkihuollon lappua, että suoritettu.TJJ kirjoitti: ↑09 Elo 2018, 16:42 BMW:n korjauskampanja laajenee Eurooppaan – vika voi aiheuttaa tulipalon
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
Koskee mallisarjoja:
3-, 4-, 5-, 6- ja 7-sarjat sekä X3, X4, X5, X6 -sarjat, joissa on 4-sylinterinen dieselmoottori ja valmistusaika on huhtikuun 2015 ja syyskuun 2016 välillä sekä 6-sylinterisiä dieselmoottoreita, joissa valmistusaika on heinäkuun 2012 ja kesäkuun 2015 välillä
Tässä alkuperäinen artikkeli:
https://www.bimmertoday.de/2018/08/08/f ... r-ruckruf/
Raskaankaluston puolella Scania on jättänyt EGR:n pois jo lähes kaikista moottoriversioista, samoin Ivecolla suuri osa moottoreista on ilman EGR:ää. Tämä ihan toimintavarmuuden parantamiseksi. Päästöjen pitämiseksi hallinnassa ruiskutetaan hieman enemmän AdBlueta. Takavuosina Scanian taktiikka oli toinen, suuri osa moottoreista oli EGR:llä ilman SCR:ää (ja vähän myöhemmin EGR+DPF), mainostettiin parempana kun ei tarvitse AdBlueta tankata, mutta niistä tuli surullisen kuuluisia ongelmapesiä EGR:n takkuilun takia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
No olihan se tuon imupuolen sulaminen kyseessä. Tästä oli hyvä kirjoitus BTCF:n sivuilla jo ajat sitten oikein pidemmän kaavan pohdinnan ja korjauksen kautta. Mutta siinä ei tultu siihen tulokseen että jäähdyttimessä / ERG:ssä mönjä syttyisi palamaan vaan pikemminkin testailu osoitti, että ohitusventtiili aukeaa jos jäähtärin vastapaine on liian suuri eli tukossa. Ja jäähtärin ohittaminen vie kaasut imupuolelle. Tiedä sitten... monikohan on vaihtanut näitä omaan piikkiin... hitaasti nimittäin reagoivat.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Miksiköhän Euroopassa takaisinkutsu koskee 4-sylinteristen kohdalla vain aikaväliä huhtikuu 2015 - syyskuu 2016?
https://www.bmwblog.com/2018/08/08/bmw- ... in-the-eu/
Koreassa aikahaitari on paljon laajempi:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
...
Aiemmin BMW julkisti reilua sataatuhatta autoa koskevan takaisinkutsun Koreassa. Korjauskampanja koskee lähes kaikkia merkin nelisylinterisellä dieselmoottorilla varustettuja malleja, jotka on valmistettu maaliskuun 2011 ja marraskuun 2016 välisenä aikana. Saksalaislehden Frankfurter Allgemeine Zeitungin mukaan noin puolet palaneista autoista on 520d-malleja.
...
Nyt koreassa on määrätty 20000 bemaria ajokieltoon:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kore ... n/VqAxwNBw
Etelä-Korean liikenneministeriö määräsi noin 20 000 BMW-merkkistä autoa ajokieltoon. Syynä ovat moottoripalot, joita on sattunut noin 30 tammi-heinäkuun välisenä aikana. Autoilla saa ajaa korjaamolle, kertoo uutistoimisto Reuters.
https://www.bmwblog.com/2018/08/08/bmw- ... in-the-eu/
Koreassa aikahaitari on paljon laajempi:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/bmwn ... n/XkYajfVU
...
Aiemmin BMW julkisti reilua sataatuhatta autoa koskevan takaisinkutsun Koreassa. Korjauskampanja koskee lähes kaikkia merkin nelisylinterisellä dieselmoottorilla varustettuja malleja, jotka on valmistettu maaliskuun 2011 ja marraskuun 2016 välisenä aikana. Saksalaislehden Frankfurter Allgemeine Zeitungin mukaan noin puolet palaneista autoista on 520d-malleja.
...
Nyt koreassa on määrätty 20000 bemaria ajokieltoon:
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kore ... n/VqAxwNBw
Etelä-Korean liikenneministeriö määräsi noin 20 000 BMW-merkkistä autoa ajokieltoon. Syynä ovat moottoripalot, joita on sattunut noin 30 tammi-heinäkuun välisenä aikana. Autoilla saa ajaa korjaamolle, kertoo uutistoimisto Reuters.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
- Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d
Muualla uskalletaan vaatia. Euroopassa on aika löysää verrattuna moniin muihin kehittyneisiin maihin. Suomessa vielä löysempää ja välillä miettii että valvova viranomainen ei ole tiedostanut valvontarooliaan. Ei notta ihan äkkiseltään tule näkösälle päivä että Trafi reagoisi johonkin käyttökiellolla. Siellä joku viisas toteaisi että ei näin voi käydä Suomessa ja kaikki ympärillä nyökyttelee. Noin niin kuin yleisesti ottaen ottamatta kantaa onko ajokielto tässä tapauksessa ylireagointia.
-p
-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Mutta auta armias jos vaikka dsl-veron maksu myöhästyy tai maksat käyttöveroa sentin liikaa. Jo lähtee kilvet äkkiä.phuksi kirjoitti: ↑16 Elo 2018, 18:06 Muualla uskalletaan vaatia. Euroopassa on aika löysää verrattuna moniin muihin kehittyneisiin maihin. Suomessa vielä löysempää ja välillä miettii että valvova viranomainen ei ole tiedostanut valvontarooliaan. Ei notta ihan äkkiseltään tule näkösälle päivä että Trafi reagoisi johonkin käyttökiellolla.
-p
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 95
- Liittynyt: 23 Helmi 2011, 20:34
- Auto: BMW G30 520DA
BMW E92 M3 - Paikkakunta: Tre
Jälleen tälläistä....https://www.karjalainen.fi/uutiset/uuti ... loi-taysin
Kyllä ite pitää ruveta miettimään uskaltaako tuolla G30:llä vaimon ja kolmen lapsen ajella kun pääsääntöisesti käyttävät tuota meidän perheessä.
REALOEM:ssä sanotaan oman auton kohdalla "Important: Comply with repair instructions!" eli "Tärkeää, noudata korjausohjetta" Vastaava EGR osanumero löytyy F10 LCI, 10/2013 - 10/2016 ja F11 LCI 10/2013 - 02/2017 sekä tietenkin G30/31 mallit...sekä monessa muussa mallisarjassa.
Kyllä ite pitää ruveta miettimään uskaltaako tuolla G30:llä vaimon ja kolmen lapsen ajella kun pääsääntöisesti käyttävät tuota meidän perheessä.
REALOEM:ssä sanotaan oman auton kohdalla "Important: Comply with repair instructions!" eli "Tärkeää, noudata korjausohjetta" Vastaava EGR osanumero löytyy F10 LCI, 10/2013 - 10/2016 ja F11 LCI 10/2013 - 02/2017 sekä tietenkin G30/31 mallit...sekä monessa muussa mallisarjassa.