Moi,
Autossa tietokone näyttää tuleville huolloille viittä kohtaa (Moottoriöljy, Jarrupalat edessä, Jarrupalat takana, Ajoneuvotarkastus ja Jarruneste). Onko tämän lisäksi nähtävillä jossain jotain "vanhaan tyyliin" taulukkoa/huoltokirjaa mistä selviää mm. automaattivaihteistoin öljynvaihto, syylarinnesteen vaihto, ilmastoinnin huolto, vai ajanko onko tarkoitus huollattaa autoa vain tuon ajotietokoneen ilmotusten mukaisesti? Kyseessä -15 vuoden F11 diesel.
Huoltoväleistä
Heitän tähän sekaan kysymyksen huoltovälistä; kiikarissa käytetty 428i Gran Coupe joka huollettu 32- ja 65 tkm kohdalla. Onko huoltoväli normaali vai ylittynyt? Km-lukemien vieressä olevat "OK" on oranssin värinen, onko sillä jotakin merkitystä?
M-B A250 e-22 sun yellow
Oranssi on merkki ylityksestä, eli tarkempi kuvaus siitä, mikä on ylittynyt, on siellä iDrivessa. Dieselissä nuo ovat normaaleja huoltovälejä, toki kaikissa malleissa ajosuorite vaikuttaa.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Nykyään tosin taidetaan vaihtaa suodattimetkin joka huollossa. Esim raitisilmasuodatin on mukavan halpa joka huollossa vaihdettuna. :D
Öljynvaihtoon kuuluu aina myös raitisilmasuodatin. Joka toisessa sitten lisänä ilmanputsari ja naftasuodatin/tulpat. Bemarin järjestelmästä näkee että kuinka paljon ylitystä on ollut ja mitä tehty ja mitä olisi pitänyt tehdä.
BMW:llä työskentelyä jo vuodesta -99