Katsastus ralliratin kanssa
Joo elikkäs pitäis käydä bemmi leimaamassa ja tässä pohdiskellut asiaa, kun siinä on ralliratti kiinni ja airbagin valo palaa. Onnistuuko katsastaminen tolla ratilla, vai pitääkö etsiä airbägillinen ratti ja asentaa se paikoilleen? Potilaana 98vm 318i e36.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
- Auto: M440i xDrive G22
- Paikkakunta: Klaukkala
Toden näköisesti E36 vuosimallia -98 ei ole enää saanut ilman bägirattia, joten auton muutoskatsastaminen ralliratille tulee olemaan haasteellista, ellei mahdotonta. Mutta bägiratteja nyt löytyy vähän joka nurkasta, Laita ostoilmoitus vaikka BTCF-foorumille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Ilmapalloruori paikoilleen, osaavalla testerillä vikavalon kuittaus ja leimalle. Ei se ilmapallo ole siellä katsastusta varten, vaan kuljettajaa.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
- miyli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 56
- Liittynyt: 22 Syys 2013, 14:53
- Auto: X2 25e M-sport
Z4 G29 M-Sport - Paikkakunta: Naantali
Nää on näitä lippalakkipäiden virityksiä jälleen. Hommaa joku sport ratti airbagilla niin ei tarvi tuollaisella virityksellä ajaa jos 316 täytyy nyt yleensäkään olla rallirattia
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 22 Helmi 2019, 10:39
- Auto: Faijan Opelilla :)
- Paikkakunta: Tampere
Vähän aihetta sivuaa, mutta kaverin puolesta kyselen, että onko kukaan saanut noottia siitä, että on katsastanut auton ensin ja sitten vaihtanut siihen puisen ratin(ei airbägiä)? Toinen kyssäri sit vielä eli onko olemassa jotain sellasta vuotta, josta eteenpäin autossa on ollut airbag ns tyyppihyväksyttynä eli ilman sitä ei saa leimaa. Vaikka 2000-luvun alussa ei kait vielä airbag ollut niin yleinen. Vissiin muutoskatsastus muutenkin aikamoinen päänsärky.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 31
- Liittynyt: 23 Marras 2014, 22:39
- Auto: M440i xDrive G22
- Paikkakunta: Klaukkala
Suomessa E36 malleissa (poislukien M3) bägittömän ratin vaihto voi onnistua -97 vuosimallin asti. Sitä uudempiin tuskin laillisesti onnistuu. E46 mallissa ei onnistu enää ollenkaan.
Edit: Tarkennan vielä, että E36 M3 malliin bägittömän ratin vaihto ei siis onnistu ollenkaan (silti Suomessa on yksi E36 M3, johon vaihto on laillisesti tehty, mutta niinhän se menee, että poikkeus vahvistaa säännön )
Edit: Tarkennan vielä, että E36 M3 malliin bägittömän ratin vaihto ei siis onnistu ollenkaan (silti Suomessa on yksi E36 M3, johon vaihto on laillisesti tehty, mutta niinhän se menee, että poikkeus vahvistaa säännön )
Senkus vaihdat vain. Ei se ole niin justiin. :DOlliS kirjoitti: ↑22 Helmi 2019, 10:51 Vähän aihetta sivuaa, mutta kaverin puolesta kyselen, että onko kukaan saanut noottia siitä, että on katsastanut auton ensin ja sitten vaihtanut siihen puisen ratin(ei airbägiä)? Toinen kyssäri sit vielä eli onko olemassa jotain sellasta vuotta, josta eteenpäin autossa on ollut airbag ns tyyppihyväksyttynä eli ilman sitä ei saa leimaa. Vaikka 2000-luvun alussa ei kait vielä airbag ollut niin yleinen. Vissiin muutoskatsastus muutenkin aikamoinen päänsärky.
Ei kai tuolla ole mitään merkitystä. Anna mennä vaan!OlliS kirjoitti: ↑22 Helmi 2019, 10:51 Vähän aihetta sivuaa, mutta kaverin puolesta kyselen, että onko kukaan saanut noottia siitä, että on katsastanut auton ensin ja sitten vaihtanut siihen puisen ratin(ei airbägiä)? Toinen kyssäri sit vielä eli onko olemassa jotain sellasta vuotta, josta eteenpäin autossa on ollut airbag ns tyyppihyväksyttynä eli ilman sitä ei saa leimaa. Vaikka 2000-luvun alussa ei kait vielä airbag ollut niin yleinen. Vissiin muutoskatsastus muutenkin aikamoinen päänsärky.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1250
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Eihän tuolla ole mitään merkitystä ennen kuin pamahtaa. Ja tässä tapauksessa ei airbag, van naamann luut rattiin.OlliS kirjoitti: ↑22 Helmi 2019, 10:51 Vähän aihetta sivuaa, mutta kaverin puolesta kyselen, että onko kukaan saanut noottia siitä, että on katsastanut auton ensin ja sitten vaihtanut siihen puisen ratin(ei airbägiä)? Toinen kyssäri sit vielä eli onko olemassa jotain sellasta vuotta, josta eteenpäin autossa on ollut airbag ns tyyppihyväksyttynä eli ilman sitä ei saa leimaa. Vaikka 2000-luvun alussa ei kait vielä airbag ollut niin yleinen. Vissiin muutoskatsastus muutenkin aikamoinen päänsärky.
Riippuen vakuutusyhtiön tarkastajasta, voi jollekin tulla jonkin sortin lasku naaman uusimisesta.
No ,jokainen tavallaan.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset