Löysin kans tää nettiautosta http://www.nettiauto.com/bmw/520/3836439
Kylläpä on paljon ajettu, kestääkö edes enää itse moottori? :D
Puoli miljoonaa kilometriä ajetut Bemarit
Ajokilometrit ei kai suoraan kerro mitään tämän otsikon alle kuuluvaa?masiaro kirjoitti:Löysin kans tää nettiautosta http://www.nettiauto.com/bmw/520/3836439
Kylläpä on paljon ajettu, kestääkö edes enää itse moottori? :D
Mainitsin vaan sellainen yli 400tkm ajetun yksilön olemassaolosta, Mersuja niitä yli 400tkm riittää siel nettiautossa, uudehkoja bemareita taas vähemmän. Onko syynä että ihmiset pitävät ne vai ne päätyivät purkaamoon ym?ka_0593 kirjoitti:Ajokilometrit ei kai suoraan kerro mitään tämän otsikon alle kuuluvaa?masiaro kirjoitti:Löysin kans tää nettiautosta http://www.nettiauto.com/bmw/520/3836439
Kylläpä on paljon ajettu, kestääkö edes enää itse moottori? :D
- - -
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
E Mursu on Suomen suosituin taksiautomalli. Eiköhän se selitä tuon suuren määrän paljon ajettuja Mursuja.masiaro kirjoitti:Mainitsin vaan sellainen yli 400tkm ajetun yksilön olemassaolosta, Mersuja niitä yli 400tkm riittää siel nettiautossa, uudehkoja bemareita taas vähemmän. Onko syynä että ihmiset pitävät ne vai ne päätyivät purkaamoon ym?
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Totta. Mutta jostain syystä yöaikaan Helsingin keskustassa bongaa 5-sarjan takseja melkein joka kerta. Siis Bemareita on yöaikaan enemmän kuin Mersuja. Miksikö?altsu kirjoitti:E Mursu on Suomen suosituin taksiautomalli. Eiköhän se selitä tuon suuren määrän paljon ajettuja Mursuja.masiaro kirjoitti:Mainitsin vaan sellainen yli 400tkm ajetun yksilön olemassaolosta, Mersuja niitä yli 400tkm riittää siel nettiautossa, uudehkoja bemareita taas vähemmän. Onko syynä että ihmiset pitävät ne vai ne päätyivät purkaamoon ym?
Pelkkäävätkö Mursukuljettajat, että heidän autoon oksennetaan, siksi vetäytyivät ja Bemarimiehet töihin vai?
- - -
BMW:n dieselmoottorit ovat perustekniikaltaan kyllä lujia. Ei minusta ole mikään ongelma ajaa 500 tkm koneen puolesta, toki riippuen tyypistä. Eri tyyppisiä murheita mahtuu eri konetyyppeihin, mutta harvemmin tapaa väsynyttä konetta, eli että kuluttaisi öljyä ja puristuspaineet olisivat hukassa saatikka että joku nokka-akseli olisi kulunut. Oli tyyppi sitten M21, M51, M47, M57, M67 tai uudemmat N-tyypin moottorit, Siis 2000-luvun loppupuolen koneet. Enempihän Bemarissa on ongelmia alustan osien kulumisen suhteen.
Ammattikäytössä olleita Bemareita tosiaan näkee. Liekö sitten niin, että ne tyypit, jotka ovat tottuneet ajamaan kammokilometrejä autoilla, ovat Mersulle uskollisia?
Ammattikäytössä olleita Bemareita tosiaan näkee. Liekö sitten niin, että ne tyypit, jotka ovat tottuneet ajamaan kammokilometrejä autoilla, ovat Mersulle uskollisia?
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Volvohan taisi aikoinaan kirjoittaa asiakaslehteensä artikkelin jokaisesta miljoonan ajetusta Volvosta, mutta luopuivat käytännöstä kun muita artikkeleja ei sitten lehteen mahtuisikaan.
Ei nykyautolle moottorin osalta (jos se on bensavapari) puoli miljoonaa ole mikään uutiskynnys, kiitos öljyjen kehittymisen. Edellyttää toki, että ne on ajallaan vaihdettu ja muutenkin huollot tehty. Itse kun aloitin autoilun, oli aivan normaalia että 100000 km lukemilla tehtiin koneremontti. Dieseleissä toki peruskone kestää, mutta kalliita oheislaiteremppoja niihin tunnutaan tekevän (ahtimet, hehkut, suuttimet yms.) eli käytettynä paljon ajettua nykydieseliä kyllä välttelisin.
Ystäväpiirissä on useampikin 300-500 tkm ajettu mutta huollettu E39, niin murheet on automaattilaatikoissa ja alustan osissa, ei korissa tai koneessa. Edes sähkövikoja noissa ei tunnu olevan.
Ei nykyautolle moottorin osalta (jos se on bensavapari) puoli miljoonaa ole mikään uutiskynnys, kiitos öljyjen kehittymisen. Edellyttää toki, että ne on ajallaan vaihdettu ja muutenkin huollot tehty. Itse kun aloitin autoilun, oli aivan normaalia että 100000 km lukemilla tehtiin koneremontti. Dieseleissä toki peruskone kestää, mutta kalliita oheislaiteremppoja niihin tunnutaan tekevän (ahtimet, hehkut, suuttimet yms.) eli käytettynä paljon ajettua nykydieseliä kyllä välttelisin.
Ystäväpiirissä on useampikin 300-500 tkm ajettu mutta huollettu E39, niin murheet on automaattilaatikoissa ja alustan osissa, ei korissa tai koneessa. Edes sähkövikoja noissa ei tunnu olevan.
Kyllä itse välttelisin ylipäätänsä paljon ajettua autoa, jos vähävikaisuus on kriteeri. Sellainen erikoisuus on Suomen hinnoitteluissa nähtävissä, että vaikka hinnat on tullut alaspäin, niin verrattaen uudet, mutta paljon ajetut on kovissa hinnoissa. Kyllähän joku 400 tkm ajettu auto on joka tavalla elämän ehtoopuolella. Kuitenkin jos tyytyy vanhempaan vuosimalliin, niim hinta voi olla samaa luokkaa puolet vähemmillä kilometreillä. En minä sitä, etteikö 400 tkm ajettu auto voisi toimia käyttöautona, mutta ei siitä paljoa pidä maksaa.