Bmw 318i e90 nykii
Siis nykiikö koko ajan vai reilummin kiihdyttäessä? Voisiko kyse olla renkaista, eli onko kaikki renkaat samaa tuumakokoa ja samoilla paineilla? Jos renkaissa on kehässä eroa, niin auto luulee että toinen puoli luistaa ja rajoittaa sitä. Eli katso ensimmäiseksi renkaat.
Jos tuota ei tapahdu koko aikaa vaan kiihdyttäessä, niin BMW:n luistonesto on aivan liian tarkka ja varsinkin uusilla renkailla tuota tapahtuu paljon. Myös kääntyessä kadun kulmasta tuo tyypillisesti vilkkuu.
Jos tuota ei tapahdu koko aikaa vaan kiihdyttäessä, niin BMW:n luistonesto on aivan liian tarkka ja varsinkin uusilla renkailla tuota tapahtuu paljon. Myös kääntyessä kadun kulmasta tuo tyypillisesti vilkkuu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1277
- Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
- Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4 - Paikkakunta: Janakkala
Renkaista meinasin kanssa todeta, mutta salmol ehti ensin. Ne on se todennäköisin ongelman lähde.
Mutta etenkin jos myös ABS alkaa raksuttelemaan niin ihan vika voi löytyä ABS-anturilta tai anturikehältä.
Mutta etenkin jos myös ABS alkaa raksuttelemaan niin ihan vika voi löytyä ABS-anturilta tai anturikehältä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1246
- Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
- Auto: F31 320d
- Paikkakunta: Tuusula
- Viesti:
Jos viitsii vähän kättää hakua, tämäkin vika olisi heti löytynyt:
Vetoakselin hammaskehä on vaurioiunut ja auto luulee ikään kuin sutisi (nopeustieto vaihtelee). Siksi DSC:n kytkeminen pois, lopettaa nykimisen.
Vetoakselin hammaskehä on vaurioiunut ja auto luulee ikään kuin sutisi (nopeustieto vaihtelee). Siksi DSC:n kytkeminen pois, lopettaa nykimisen.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Jos kysyjän koodit on luettu "oikeilla laitteilla",niin tuosta pitäisi kyllä jotain koodia pukata.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 36
- Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
- Auto: Bmw E90 2007
- Paikkakunta: Kuopio
Anturikehät niin kuin joku jo mainitsi. Marmorille ei kannata mennä kun tarjoavat vetoakselien vaihtoa ja se maksaa... Anturikehät "muokkautuvat" kun ruostetta pukkaa sen alle. Paljaalla silmällä näkee katsoa kun kehä on kiillottunut kun nostaa autoa ja ottaa takarenkaan irti. Osat maksoi noin 30€ englannista tilattuna + yksi anturi n.80€ ja työt n.1,5 tuntia. Jotkut virittävät rikan ABS-anturin alle mutta se on vain väliaikainen korjaus. Ja kannattaa ostaa alkuperäiset anturit jos ovat ehtineet rikkoutua.
Vmax