Bmw 318i e90 nykii

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Domppu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 04 Marras 2019, 09:33
Auto: Bmw 318i e90

Mikä voisi olla vikana kun bemari nykii jos luistonesto päällä ja hakkaa valoa mittaristoon? Jos luistoneston ottaa pois ongelma häviää täysin. Vikakoodit tarkistettu. :dumb:
salmol
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4227
Liittynyt: 18 Loka 2012, 19:33
Paikkakunta: Helsinki

Siis nykiikö koko ajan vai reilummin kiihdyttäessä? Voisiko kyse olla renkaista, eli onko kaikki renkaat samaa tuumakokoa ja samoilla paineilla? Jos renkaissa on kehässä eroa, niin auto luulee että toinen puoli luistaa ja rajoittaa sitä. Eli katso ensimmäiseksi renkaat.

Jos tuota ei tapahdu koko aikaa vaan kiihdyttäessä, niin BMW:n luistonesto on aivan liian tarkka ja varsinkin uusilla renkailla tuota tapahtuu paljon. Myös kääntyessä kadun kulmasta tuo tyypillisesti vilkkuu.
Ex: BMW F36 420dA xDrive, BMW F30 320dA, BMW R 850 R, Volvo C30 2.0dA, Volvo S80 2.9, Opel Vectra 1.6 S, Peugeot 309 1.6
Aero
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1277
Liittynyt: 14 Marras 2011, 16:10
Auto: XE
350i DHC
159 Berlina
33 P4
Paikkakunta: Janakkala

Renkaista meinasin kanssa todeta, mutta salmol ehti ensin. Ne on se todennäköisin ongelman lähde.

Mutta etenkin jos myös ABS alkaa raksuttelemaan niin ihan vika voi löytyä ABS-anturilta tai anturikehältä.
Silence! Is the moment between everyone
Is the best friend you have in the world
That moment in time will help you to survive
Lara Fabian - Silence
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

Ajeletko alakanttiin olevilla rengaspaineilla?
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Jos viitsii vähän kättää hakua, tämäkin vika olisi heti löytynyt:
Vetoakselin hammaskehä on vaurioiunut ja auto luulee ikään kuin sutisi (nopeustieto vaihtelee). Siksi DSC:n kytkeminen pois, lopettaa nykimisen.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
Heguli31
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1136
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 13:05

jaki kirjoitti: 06 Marras 2019, 11:01 Jos viitsii vähän kättää hakua, tämäkin vika olisi heti löytynyt:
Vetoakselin hammaskehä on vaurioiunut ja auto luulee ikään kuin sutisi (nopeustieto vaihtelee). Siksi DSC:n kytkeminen pois, lopettaa nykimisen.
Jos kysyjän koodit on luettu "oikeilla laitteilla",niin tuosta pitäisi kyllä jotain koodia pukata.
Karimax
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 36
Liittynyt: 05 Helmi 2011, 16:05
Auto: Bmw E90 2007
Paikkakunta: Kuopio

Anturikehät niin kuin joku jo mainitsi. Marmorille ei kannata mennä kun tarjoavat vetoakselien vaihtoa ja se maksaa... Anturikehät "muokkautuvat" kun ruostetta pukkaa sen alle. Paljaalla silmällä näkee katsoa kun kehä on kiillottunut kun nostaa autoa ja ottaa takarenkaan irti. Osat maksoi noin 30€ englannista tilattuna + yksi anturi n.80€ ja työt n.1,5 tuntia. Jotkut virittävät rikan ABS-anturin alle mutta se on vain väliaikainen korjaus. Ja kannattaa ostaa alkuperäiset anturit jos ovat ehtineet rikkoutua.
Vmax
Vastaa Viestiin