Ihan sivuhuomatuksena vaan, että on muuten vähän turhan herkkä tuo taustapeilissä oleva hälytin [Korjaus: Taustapeilin alla on hälyttimen merkkivalo ns. pellen nenä. Hälyttimen sensori on katossa, ks. kuva alta], kun reagoi sisätilalämmittimen puhaltaman ilman liikkeisiinkin. Foorumeilla väitetään ettei se reagoi ilman liikehdintään. Jos se ilma liikuttaa jotain siellä sisällä, eräs arveli, mutta en näe mitään mikä liikkuisi. Ja sanotaan että lämmittimen siipien liikkeeseen reagoi, joten ilmanottoaukko pitää kääntää hälyttimen silmästä pois päin, ja näin mulla onkin. Mun lämmitin on apukuskin jalkatilassa, keskikonsolia vasten, ylöspäin puhaltaen suoraan optimaalisesti tuulilasille ja samalla myös taustapeiliin. Siinä on semmonen rautalankajalka. Kun siirrän vähän sivuun niin ei enää hälytin pärähdä, mutta sitten se on apukuskin tiellä jo.
Yks ratkaisuhan on asentaa lämmitin perinteisesti puhaltamaan taaksepäin, mutta mieluummin annan sen puhaltaa tuulilasille ja laitan oven lukkoon kahdesti painamalla niin ei oo hälytin päällä.
Hälytin pärähtää sisätilalämmittimestä
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 22
- Liittynyt: 18 Tammi 2013, 03:44
- Auto: -14 F34 320d GT xDrive M-Sport
Itsellä kans GT:ssä hälytys laukeaa sisälämppäristä, jos unohtanut sisätutkat päälle. Lämmitin on hanskalokeron alle ruuvattu, joten ei edes tutkien näkyvissä. Mitään ilmavirrasta heiluvaa autossa ei roiku, joten ainoastaan ilmavirrasta tuon täytyy laueta.
Myös kakkosautossa (E90) ainakin kerran lähti hälytys päälle lämmityksen aikana, siinä lämmitin on keskikonsolin reunassa osottamassa ylöspäin.
Myös kakkosautossa (E90) ainakin kerran lähti hälytys päälle lämmityksen aikana, siinä lämmitin on keskikonsolin reunassa osottamassa ylöspäin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 8
- Liittynyt: 23 Helmi 2022, 23:01
- Auto: F31 320i LCI 2019
- Paikkakunta: Tampere
Testasin menemällä takapenkille ja laitoin ovet lukkoon. No hälytin ei mennyt päälle koska auto haisteli avaimen olevan sisällä. Sitten kurotin käden takakontin puolelle ja nyt kun painoin lukkoon niin hälytin aktivoitui. Sisätutka ei kuitenkaan nähnyt minua tuon läpinäkyvän teipin läpi vaikka heilutin kättä ritilän edessä. Joten nyt on sisätutka totaalisesti pois pelistä, eikä tarvi muistaa painaa lukitusnappia kahdesti sisätutkan pois kytkemiseksi.
Mihinköhän tekniikkaan tuo sisätutka perustuu? Passiivinen infrapuna (PIR) kenties, se selittäisi miksi sisälämmitin laukaisee sen. Ultraääni voisi olla toinen vaihtoehto. Mikroaalto ehkäpä ei koska se läpäisee ohuita materiaaleja ja väliseiniä, joten läpäisisi teipinkin.
Mihinköhän tekniikkaan tuo sisätutka perustuu? Passiivinen infrapuna (PIR) kenties, se selittäisi miksi sisälämmitin laukaisee sen. Ultraääni voisi olla toinen vaihtoehto. Mikroaalto ehkäpä ei koska se läpäisee ohuita materiaaleja ja väliseiniä, joten läpäisisi teipinkin.
- eeroolli
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 28
- Liittynyt: 20 Heinä 2017, 12:58
- Auto: BMW 630i E63 Aut. (2005) Silber Grey A08
- Paikkakunta: Uusikaupunki
Eikös tuo kaikki ole kuitenkin loppupeleissä helpompaa, kun tuon sisätutkan saa eliminoitua, kun painaa kaukosäätimen lukitusnappia kaksi kertaa peräkkäin.
Tutkan teippaaminen kuulostaa melkoiselta "ranetukselta", vaikka toimiva menetelmä olisikin.
Eiköhän jollakin "softallakin" luulisi tuon saavan ihan jonkin toimintanapin taaksekin?
Tutkan teippaaminen kuulostaa melkoiselta "ranetukselta", vaikka toimiva menetelmä olisikin.
Eiköhän jollakin "softallakin" luulisi tuon saavan ihan jonkin toimintanapin taaksekin?
**********
BMW
BMW
Ainakin mun päälle suuri ongelma on muistaa tuplaklikata lukitusnappia silloin harvoin kun koira jää autoon yksinään. Häly laukeaa huutamaan juuri kun on ehtinyt kävellä kaukosäätimen kuuluvuusalueen ulkopuolelle. Softalla disablointi olisi hienostunut vaihtoehto, teipinkin voisi hienostella kokattokonsolin sisäpuolelle.