Iltoja!
Ensimmäistä bemariani ostamassa, ja kuten olette varmasti huomanneet, ei BMW:tä kannata harkita ostavansa ainakaan random-foorumien (suomi24, yms) lukemisien perusteella. Ihmisillä kun tuntuu olevan jotain näitä premium-merkkejä (lähinnä audi ja bmw) vastaan.
Haluaisinkin apua Teiltä, keillä on tai on ollut ko. automalli käytössänne. Autolla on rullailtu tasan 100 000km, viimeisin huolto tehty 90 000 tienoilla.
Haluaiain rehellisen arvion tulevan 12kk:n huolltoista, minkälaista on odotettavissa ja mihin hintaan. Onko mallissa joitain tyyppivikoja joita voin omalla silmällä / tutulla yleismerkkihuoltajalla käydä tarkastamassa?
Kävin auton koeajamassa, siistin tuntuinen kaikin puolin eikä mitään kolinoita tahi kilinöitä kuultavissa.
Auto on yhdestä suomen suurimmista autoliikeketjuista, ja on ns. suomiauto.
BMW 520 dA-07 sedania ostamassa
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Meillä oli vastaava samanvuotinen auto työsuhdeautona. Se taisi olla ensimmäinen autoni, johon ei 3 vuoden käytön aikana tehty mitään huolto-ohjelmasta poikkeavaa. Auto oli pois luovutettaessa vajaa 70 tkm ajettu ja kunnoltaan kuin uusi. Jopa maalipinta oli runsaista konepesuista huolimatta mielestäni ensiluokkainen, eikä kiveniskemiä ollut kuin ihan muutama pieni.
Jatkon osalta en uskalla kommentoida huolto- yms. kuluja, mutta kyllä tuo 3 -vuoden "ensivaikutelma" lupaa todella hyvää jatkoa E60 520 dA:lle. Taksikuskeja kun olen paljon haastatellut, niin heillä on mennyt turboja ja automaattilaatikoita vaihtoon 200-300 tkm välillä. Ei muuta ongelmaa ole korviini tullut sieltäkään kautta.
Jatkon osalta en uskalla kommentoida huolto- yms. kuluja, mutta kyllä tuo 3 -vuoden "ensivaikutelma" lupaa todella hyvää jatkoa E60 520 dA:lle. Taksikuskeja kun olen paljon haastatellut, niin heillä on mennyt turboja ja automaattilaatikoita vaihtoon 200-300 tkm välillä. Ei muuta ongelmaa ole korviini tullut sieltäkään kautta.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Hyvältä alkaa kuulostamaan! Ei muuta kuin lisää vettä kiukaalle, jos joltakulta vielä lisäinfoa ko. mallista löytyisi. Kiitos kuitenkin tästä!Markku J kirjoitti:Meillä oli vastaava samanvuotinen auto työsuhdeautona. Se taisi olla ensimmäinen autoni, johon ei 3 vuoden käytön aikana tehty mitään huolto-ohjelmasta poikkeavaa. Auto oli pois luovutettaessa vajaa 70 tkm ajettu ja kunnoltaan kuin uusi. Jopa maalipinta oli runsaista konepesuista huolimatta mielestäni ensiluokkainen, eikä kiveniskemiä ollut kuin ihan muutama pieni.
Jatkon osalta en uskalla kommentoida huolto- yms. kuluja, mutta kyllä tuo 3 -vuoden "ensivaikutelma" lupaa todella hyvää jatkoa E60 520 dA:lle. Taksikuskeja kun olen paljon haastatellut, niin heillä on mennyt turboja ja automaattilaatikoita vaihtoon 200-300 tkm välillä. Ei muuta ongelmaa ole korviini tullut sieltäkään kautta.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 538
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:41
- Auto: F16 30d + powerkit
Tilattu G30 - Paikkakunta: Oulu
Omaani -09 520 daahan ajoin 80 tkm ilman ylimääräisiä huoltamokäyntejä. Talvella akun varausta valitteli kun oli pätkäajoa ja pakkanen pysyi 20 kylmemmällä puolella. Tulevaisuuttahan ei pysty ennustamaan, varsinkaan kun ei tiedä paljonko ajattelit ajella seuraavan 12 kk aikana, mutta en jaksa uskoa että kovin pahasti menisit metsään tuolla valinnalla. Toki jos ajat 100 tkm vuoteen niin kääntyisin uuteen autoon.
Itsekin olen aika nihilisti korjauskulujen kanssa ja siksi myös kakkosauto on takuunalainen. Mutta jahka octavian takuu päättyy vaihtuu se todennäköisesti käytettyyn bmw:hen, sen mitä korjauskuluissa häviää saa ajamisen ilona takaisin.
Itsekin olen aika nihilisti korjauskulujen kanssa ja siksi myös kakkosauto on takuunalainen. Mutta jahka octavian takuu päättyy vaihtuu se todennäköisesti käytettyyn bmw:hen, sen mitä korjauskuluissa häviää saa ajamisen ilona takaisin.
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Itsellä oli pari vuotta ja 60tkm ajossa 520da vuodelta 2009. Akkua herjaili noilla -35 asteen pakkasilla mutta aina käynnistyi. AGM ei ota latinkia kylmänä. Ei mitään kolinoita, ei nitinöitä, takuuseen vaihdettiin imuilman lämpötilaanturi joka oli kai viallinen jo tehtaalta mutta ajoa tuokaan ei estänyt. Ilmastoinnin puhallin hummasi kolmella tehdasohjelmalla ja vikaa ei löydetty (epäilen huurteentunnistus jota 2007 mallissa ei vielä ole) mutta tuostakaan ei ollut mitään haittaa koska individual asetuksilla ongelmaa ei ollut.
Loistava auto, MUTTA KYLMÄ! Katso siis että webasto/eberi on, tai nykytalvilla jäätyy kuin torakka. -20 asteen jälkeen ei vaan lämpö kertakaikkiaan riitä. Perslämmittimille tosin bonus huimasta tehosta.
Loistava auto, MUTTA KYLMÄ! Katso siis että webasto/eberi on, tai nykytalvilla jäätyy kuin torakka. -20 asteen jälkeen ei vaan lämpö kertakaikkiaan riitä. Perslämmittimille tosin bonus huimasta tehosta.
Ei todellakaan tarvitse mitään lisälämmitintä, jos termostaatit ovat kunnossa.
Omassa vuoden 2008 E60:ssä tarkenee talvella aivan mainiosti.
Kärryllä ajettu nyt 120tkm, akku vaihdettu. Ja takalampulle menevä liitin oli hapettunut / sulanut.
Akku maksoi 250€, ja tuo liitin + uusi lampun pohja 30€.
Muuta vikaa autossa ei ole ollut.
Omassa vuoden 2008 E60:ssä tarkenee talvella aivan mainiosti.
Kärryllä ajettu nyt 120tkm, akku vaihdettu. Ja takalampulle menevä liitin oli hapettunut / sulanut.
Akku maksoi 250€, ja tuo liitin + uusi lampun pohja 30€.
Muuta vikaa autossa ei ole ollut.
Viimeksi muokannut Worm, 09 Kesä 2011, 17:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 636
- Liittynyt: 29 Maalis 2010, 14:16
- Auto: Porsche Macan 2017
- Paikkakunta: Vantaa
Itsellä oli -08 520dA ja ajoin sillä n. 80tkm, eikä ollut minkäänlaisia teknisiä vikoja. Myin auton eteenpäin kaverilleni ja edelleen pelaa moitteetta. Mittarissa sillä on jotain 130-140tkm tällä hetkellä. Oli myös lämmin talvella ja ilman mitään lisälämmittimiä lähti "kuin palmun alta" käyntiin kovillakin pakkasilla. Ainoana miinuksena ovien tiivisteet narisivat jossain 50tkm kohdalla ja huollossa hoitivat homman kuntoon. Suosittelen siis lämpimästi, toki autot ovat aina yksilöitä.
Ex-bemarit: 520dA -11, 330xdA -09, 520dA -08, 120d -07.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 532
- Liittynyt: 15 Huhti 2010, 12:52
- Auto: 535xdta 2015 & F33 435iA Cab
- Viesti:
Oliko kyseessä jo facelift (LCI) malli?
Suosittelen kyllä sellaisen ostamista ellei ko. auto ole jotenkin erityisten edullinen...
Jos et tiedä, laita linkki ilmiotukseen...
Suosittelen kyllä sellaisen ostamista ellei ko. auto ole jotenkin erityisten edullinen...
Jos et tiedä, laita linkki ilmiotukseen...
Tuontiautoja avaimet käteen -- myös rahoitus ja vaihto -- http://www.viacar.fi
- Ricracing
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2954
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
- Auto: Jotain ihan muuta
- Paikkakunta: Helsinki
Minäkin suosittelen E60 LCI mallin eli faceliftin ostoa, taisi tulla kauppoihin loppuvuodesta -07 - -08 mallina.Major kirjoitti:Oliko kyseessä jo facelift (LCI) malli?
Suosittelen kyllä sellaisen ostamista ellei ko. auto ole jotenkin erityisten edullinen...
Jos et tiedä, laita linkki ilmiotukseen...
Valmistusaika lokakuu -07 eteenpäin.
LCI malliin tuli lukuisia parannuksia: parempi kone ja laatikko, turvallisuus (neljä EuroNCAP tähteä -> viiteen), ohjaukseen servotronic ja vielä ehostusta sisä- ja ulko-osiin. Itse koin muutoksen erittäin merkittäväksi!
Ennen LCI uudistusta mulla oli kaksi kertaa ongelmia ilmastoinnin esi-asteen kanssa ja se on E60 kallis vaihtaa.
Itse osa ei paljoa maksa, mutta se on paskamaisessa paikassa, toisin kun oli E39ssä.
Akut kestävät nykyautoissa 3 - 4 vuotta, kuten myös renkaat!
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.