Bemaristi -lehti
- ///Marko
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1723
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
- Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport
Itse bongasin saman, kuvat olivat Ylämyllyn jääratapäiviltä. Varmasti ollut hienoa viedä autoa oikealla radalla, onneksi ei sentään tullut mitään vaurioita antioksidantin kulkupeliin.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Niinhän tuo näytti auto löytäneen tiensä kuviin. Rata oli kyllä melko huonossa kunnossa, tai no, rehellisesti sanottuna todella huonossa kunnossa, mutta kun sitä muut olivat aikansa höylänneet niin jonkunlainen puhdas ajolinja siihen lopulta tuli. Makkararenkailla ja vakioalustalla ei kuulemma tuntunut olevan röykkyinen...
Ylipäätään bemaristista pitää sanoa, että lehden taso on noussut huomattavasti vuoden takaisen uudistuksen jälkeen. Lehden ulkoasu on paljon modernimpi ja taitaa juttujenkin taso olla entistä parempaa. Ennen ei oikein jutut jaksaneet kiinnostaa, jos ei vieläkään ihan kaikki, mutta esim 328 historiaa luin enemmän kuin mielelläni.
Ylipäätään bemaristista pitää sanoa, että lehden taso on noussut huomattavasti vuoden takaisen uudistuksen jälkeen. Lehden ulkoasu on paljon modernimpi ja taitaa juttujenkin taso olla entistä parempaa. Ennen ei oikein jutut jaksaneet kiinnostaa, jos ei vieläkään ihan kaikki, mutta esim 328 historiaa luin enemmän kuin mielelläni.
- Juke34
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 07 Huhti 2010, 18:25
- Auto: E34 535i -91
E39 540i M-sport -00
Itse taas tykkäsin vanhasta ulkoasusta enemmän, nykyisellään liian kuivakat ja BMW-mainosläpyskän tyyliset kannet...vanha logokin oli sporttisempi. Muuten erittäin hyvä lehti ja lähes kaikki jutut mielenkiintoisia.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 19 Huhti 2010, 19:59
- Auto: Opelilla ajan ku akka ei anna..ajaa tuolla 28:lla
Vittu... mukava kuulla, että tein paskaa lehteä aikoinaan. Onneksi nyt on parempi lehti (jota monikaan tuntemistani harrastajista ei edes jaksa lukea, vaan nakkaa sinne lehtikoriin suoraan).Antinontoxic kirjoitti: Ylipäätään bemaristista pitää sanoa, että lehden taso on noussut huomattavasti vuoden takaisen uudistuksen jälkeen. Lehden ulkoasu on paljon modernimpi ja taitaa juttujenkin taso olla entistä parempaa. Ennen ei oikein jutut jaksaneet kiinnostaa, jos ei vieläkään ihan kaikki, mutta esim 328 historiaa luin enemmän kuin mielelläni.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
No aina ei vaan voi onnistuat-race kirjoitti:Vittu... mukava kuulla, että tein paskaa lehteä aikoinaan. Onneksi nyt on parempi lehti (jota monikaan tuntemistani harrastajista ei edes jaksa lukea, vaan nakkaa sinne lehtikoriin suoraan).Antinontoxic kirjoitti: Ylipäätään bemaristista pitää sanoa, että lehden taso on noussut huomattavasti vuoden takaisen uudistuksen jälkeen. Lehden ulkoasu on paljon modernimpi ja taitaa juttujenkin taso olla entistä parempaa. Ennen ei oikein jutut jaksaneet kiinnostaa, jos ei vieläkään ihan kaikki, mutta esim 328 historiaa luin enemmän kuin mielelläni.
Mutta kun kyseessä on vapaaehtoisten tekemä lehti ja nimenomaan vapaaehtoisten kirjoittamat jutut, niin lehden taso on ennen kaikkea varmasti kiinni niiden juttujen kirjoittajista, eikä niinkään toimituksesta.
Mutta itse kyllä tykkään nykyisestä ulkoasusta. Jutuissa on ollut, ja on, hyviä ja huonoja mutta toisaalta niin on esim. tuulilasissakkin ja sitä sentään tehdää rahapalkalla.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 19 Huhti 2010, 19:59
- Auto: Opelilla ajan ku akka ei anna..ajaa tuolla 28:lla
ÖÖ.... EI.Antinontoxic kirjoitti: Mutta kun kyseessä on vapaaehtoisten tekemä lehti ja nimenomaan vapaaehtoisten kirjoittamat jutut, niin lehden taso on ennen kaikkea varmasti kiinni niiden juttujen kirjoittajista, eikä niinkään toimituksesta.
Tuommosessa vapaaehtoisessa toiminnassa (josta ei mitään saa korvauksena, ei edes vapautusta jäsenmaksusta) päätoimittajana toimiminen on nimenomaan niiden vapaaehtoisten etsimistä jatkuvasti. Toimituksen tai toimituskunnan (noita ei ole olemassa....) tai päätoimittajan työ on löytää ne vapaaehtoiset. Ja se vaatii työtä. Nykyisellään toimituksen linja on ollut valitettavasti odottaa niitä juttuja lehteen. Jos jäsenistö kaipaa jotain tiettyä, niin se on pt:n tehtävä etsiä kirjoittaja sille jutulle, jos ei ole PT:n "kiinnostuskentässä". Vaatii vaan pt:ltä, että on ajan hermolla ja seuraa niitä toiveita joko foorumilla tai tapahtumissa.
Tässä ilmottautuu toinen hyväkäs, joka tätä lehteä koitti vetää ennen tuota BMW AG:n ulkoasuohjeistuksen käyttöönottoa. En oikeen ymmärrä, että mitä ne, vaikkapa 2008 vuoden jutut oli mitkä ei kiinnostaneet? Toki jokasella on ne omat kiinnostuksen kohteet, mutta kai jokainen tervejärkinen osaa nähdä kokonaisuuden ja sen, että tarjontaa pitäisi olla monipuoluisesti.
Kyllähän juttujen taso vaihtelee ja itteki miettii että minkälaista kuraa sitä on tullukkaan tehtyä. Mitä tuohon ulkoasuun tulee, minusta hienot valokuvat pitää olla mahdollisimman isolla. Noissa lehdissä oli kyllä paljon puoliammattilaisten kuviakin.
Kyllähän juttujen taso vaihtelee ja itteki miettii että minkälaista kuraa sitä on tullukkaan tehtyä. Mitä tuohon ulkoasuun tulee, minusta hienot valokuvat pitää olla mahdollisimman isolla. Noissa lehdissä oli kyllä paljon puoliammattilaisten kuviakin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 19 Huhti 2010, 19:59
- Auto: Opelilla ajan ku akka ei anna..ajaa tuolla 28:lla
Kyllähän sinä melkosta kuraa tuotitki ainaki mun lehtiin.... Paskoja mustavalkosia kuvia mm. jostain ulkomaalaisista lehdistä jostain 333i alpinasta. En kaikkia voi muistaa, mutta melkein joka lehteen jotaki paskaa suolsitpmv kirjoitti: Kyllähän juttujen taso vaihtelee ja itteki miettii että minkälaista kuraa sitä on tullukkaan tehtyä. Mitä tuohon ulkoasuun tulee, minusta hienot valokuvat pitää olla mahdollisimman isolla. Noissa lehdissä oli kyllä paljon puoliammattilaisten kuviakin.
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Oli itselläni lähellä napin painallus ilmoittautua vapaaehtoiseksi päätoimittajan "virkaan"... kirjoittaminen on mielestäni mukavaa, aihe kiinnostaa ja kaikki näytti niin ruusuiselta.
Aika ja vastuu. En painanut nappia.
Lehti on muuttunut. En lähde ruotimaan, hyvään vai huonompaan suuntaan. Tai lähden, ulkoasua on raikkaampi, mutta sisältö on muuttunut kevyempään suuntaan. Ennen lehden sai lukea, nyt riittää selailu.
Aika ja vastuu. En painanut nappia.
Lehti on muuttunut. En lähde ruotimaan, hyvään vai huonompaan suuntaan. Tai lähden, ulkoasua on raikkaampi, mutta sisältö on muuttunut kevyempään suuntaan. Ennen lehden sai lukea, nyt riittää selailu.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Täällähän osataan hyvin ottaa kritiikkiä omista töistä vastaan Jotenkin nyt paistaa läpi, että vanhalla toimituksella on jotain hampaan kolossa... "ennen etsittiin kirjoittajia, nyt odotellaan..."... selkeästi ei olla tyytyväisiä uudistuneeseen lehteen tai sitä toimittavaan porukkaan? Ja mitä tulee noihin lehden juttujen kiinnostavuuteen niin kaikkia kun ei vaan voi mitenkään miellyttää. Monta tuttavaa on lukenut ja lukee lehteä kannesta kanteen, mutta itsellä tulee luettua hiukan huonommin.
Ja olkoonkin jos päätoimittaja joutuu etsimään kirjoittajia jatkuvasti, mutta päätoimittaja tekee sen nimenomaan siksi ettei hän itse kirjoita lehden juttuja. Jos kirjoittaisi niin lehden taso = päätoimittaja. Kyllä se lehden taso ensisijaisesti on kiinni niistä vapaaehtoisista kirjoittajista, jotka juttuja väsäävät. Päätoimittaja voi sitten olemassa olevasta materiaalista koota ihan minkä paksuisen/laatuisen lehden tahansa. Ja tällä nimenomaan tarkoitan sitä, että minkä laatuisia juttuja sinne painettavaan lehteen päästää.
Eikä siitä varmaan kenenkään tarvitse ottaa herneitä, jos sanoo että uudistuneen lehden ulkoasu on joidenkin mielestä paljon raikkaampi kuin vanhan. Sama pätee klubin sivuihin. Minun mielestä saadaan kuitenkin olla ylpeitä ja onnellisia siitä, että bemaristi on olemassa. Läheskään kaikilla merkeillä kun ei tuollaista omaa harrastajien kokoamaa lehteä edes ole.
Ja olkoonkin jos päätoimittaja joutuu etsimään kirjoittajia jatkuvasti, mutta päätoimittaja tekee sen nimenomaan siksi ettei hän itse kirjoita lehden juttuja. Jos kirjoittaisi niin lehden taso = päätoimittaja. Kyllä se lehden taso ensisijaisesti on kiinni niistä vapaaehtoisista kirjoittajista, jotka juttuja väsäävät. Päätoimittaja voi sitten olemassa olevasta materiaalista koota ihan minkä paksuisen/laatuisen lehden tahansa. Ja tällä nimenomaan tarkoitan sitä, että minkä laatuisia juttuja sinne painettavaan lehteen päästää.
Eikä siitä varmaan kenenkään tarvitse ottaa herneitä, jos sanoo että uudistuneen lehden ulkoasu on joidenkin mielestä paljon raikkaampi kuin vanhan. Sama pätee klubin sivuihin. Minun mielestä saadaan kuitenkin olla ylpeitä ja onnellisia siitä, että bemaristi on olemassa. Läheskään kaikilla merkeillä kun ei tuollaista omaa harrastajien kokoamaa lehteä edes ole.
Niin, en minä esitä minkäänmoista kommenttia suuntaan taikka toiseen lehden tasosta nykyisellään. Kysyn vaan, että mitä ne esim. 2008 vuosien lehdessä olleet jutut oli, mitkä ei antinontoxicia kiinnostaneet? Siis minkä tyyppiset jutut siellä oli sellaista tavaraa, mitä ei sittemin ole näkynyt ja tällä muutoksella lehden taso sisällön puolesta on parantunut?
Käännösjutut vanhoista koeajoista on jäänyt pois. Muuten ei kai tuossa suurta eroa ole ollut lopulta?
Käännösjutut vanhoista koeajoista on jäänyt pois. Muuten ei kai tuossa suurta eroa ole ollut lopulta?
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Ei se ehkä niinkään johdu itse lehdestä (uusittu vs vanha) tai juttujen aiheista, vaan niiden kirjoittamistavasta. Esimerkiksi kirjoittajien oikeinkirjoitus ja kerronnan tyyli vaikuttaa itsellä aihetta enemmän siihen tuleeko juttu luettua vai ei. Sen voi varmasti allekirjoittaa kaikki, että sujuvaa ja oikeinkirjoitettua tekstiä on mukavampi lukea kuin virheitä sisältävää, oli kyseessä mikä julkaisu tahansa.pmv kirjoitti:Niin, en minä esitä minkäänmoista kommenttia suuntaan taikka toiseen lehden tasosta nykyisellään. Kysyn vaan, että mitä ne esim. 2008 vuosien lehdessä olleet jutut oli, mitkä ei antinontoxicia kiinnostaneet? Siis minkä tyyppiset jutut siellä oli sellaista tavaraa, mitä ei sittemin ole näkynyt ja tällä muutoksella lehden taso sisällön puolesta on parantunut?
Käännösjutut vanhoista koeajoista on jäänyt pois. Muuten ei kai tuossa suurta eroa ole ollut lopulta?
Siihenkin on vaikea ottaa kantaa onko omaan makuun "paremmin kirjotettuja" juttuja enemmän nykyisin kuin ennen. Onkos uusimmissa lehdissä muuten ollut enemmän juttuja kuin vanhemmissa?
Tai sitten sitä on vain yksinkertaisesti jostain syystä alkanut lukemaan enemmän, oli kyseessä vanha tai uusi versio ja oli juttujen taso mitä tahansa
- Juke34
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 15
- Liittynyt: 07 Huhti 2010, 18:25
- Auto: E34 535i -91
E39 540i M-sport -00
Tämä on kyllä harmi, nuo vanhat koeajot oli nimenomaan mielenkiintoista luettavaa. Samoin esimerkiksi IMSA CSL:stä kertova juttu yms. Mutta nämähän on aina makuasioita...pmv kirjoitti:
Käännösjutut vanhoista koeajoista on jäänyt pois. Muuten ei kai tuossa suurta eroa ole ollut lopulta?
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Mukavia luettavia olivat myös kekkoslovakian aikaisista kotimaisista autolehdistä lainatut koeajot, antoivat kivaa perspektiiviä vertailla tämän hetken vastaavia laitteita silloin kirjoitettuun.
Siis lehti on edelleenkin tasoltaan tosi hyvä ja tosiaan ulkoasultaan raikkaampi. Samoin itse koen hyvänä asiana uusien BMW mallien koeajot, joihin toki voisi tuoda "ammattimaisempaa" otetta koska nyt mennään aika pitkälle BMW-lasit silmillä... toki, kerholehdessä se sallittakoon. Itselleni kuitenkin uusien mallien koeajoartikkelit ohjaavat ainakin alitajuisesti myös kiinnostusta kohteeseen hankintamielessä.
Yksipä hauska artikkelin aihe voisi olla mm. premium-vertailu, verrataan sen eemelin, aa-kuuden ja F10:n premiumvastine rahalle.
Siis lehti on edelleenkin tasoltaan tosi hyvä ja tosiaan ulkoasultaan raikkaampi. Samoin itse koen hyvänä asiana uusien BMW mallien koeajot, joihin toki voisi tuoda "ammattimaisempaa" otetta koska nyt mennään aika pitkälle BMW-lasit silmillä... toki, kerholehdessä se sallittakoon. Itselleni kuitenkin uusien mallien koeajoartikkelit ohjaavat ainakin alitajuisesti myös kiinnostusta kohteeseen hankintamielessä.
Yksipä hauska artikkelin aihe voisi olla mm. premium-vertailu, verrataan sen eemelin, aa-kuuden ja F10:n premiumvastine rahalle.