Uuden auton luovutustilaisuus

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Bimmeristi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 144
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 17:36
Auto: F20 116dA
Paikkakunta: Pk-seutu

shareholder kirjoitti:Suht karmivia kokemuksia porukalla autonluovutustilaisuuksista. Saattais meikäläisen hermot olla koetuksella tommoisen paskan osuessa kohdalle. Miettii kuitenkin et on kyse todella arvokkaista hankinnoista.
Näinpä juuri. Voi vain miettiä, mitä p*skaa auton luovutustilaisuus yleisesti on. Foorumeilla kuitenkin liikkuu vain marginaaliporukkaa, joten geneerinen linjaus on selkeästikin, ettei auto kiinnosta myyjää pätkän vertaa tilauksen jälkeen. :thdw: Toki foorumeilla kirjoittelevat pitävät autostaan keskimääräistä parempaa huolta.. Itse olen aina ollut tarkka, mutta omien negatiivisten kokemusten siivittämänä tarkkuus lähentelee jo "sairautta".. ;)
Samppa
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 235
Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016

Melkoisen tökeröä meininkiä tuntuu monessa liikkeessä olevan. Ei tarvi olla kummoinenkaan talousmies tajutakseen, että pienikin satsaus maksaa tässä asiassa itsensä helposti takaisin. Myyjän tarvitsee vain uhrata tunnin verran ajastaan sekä tarjota vaikkapa lounas ja jotain muuta pikku kylkiäistä, niin asiakas saattaa hyvinkin palata muutaman vuoden kuluttua uusille kaupoille. Ei autoja ostella kuin leipää. Se on varallisuudesta riippumatta iso hankinta kenelle vaan, ja mikäli hommasta jää kakan maku, niin se muistuu kyllä mieleen uutta autoa mietittäessä.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Noinhan se menee, vaikka mitään lounaita en kaipaa, vaan nopeaa ja tehokasta toimintaa. Ainakin minun kohdalla tuo viimeisin Audi -myyjä sai luotua torjuntafiiliksen koko merkkiä kohtaan. Se oli suorituksena uskomaton rimanalitus. Melkein tekisi mieli kirjoittaa jonnekin Audin myyntijohdolle tuokin tarinani. Mutta olkoon Pirkka -leiri omissaan toistaiseksi.

Bemun suhteen olen saanut vain hyvää palvelua Jari Peltoselta ja yhden käytetyn (X5) kanssa Lari Porenne myös hoiti homman todella tyylikkäästi.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Miikka
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 18
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 10:57

Oma luovutus oli jo liki kolme vuotta sitten. Auto oli myöhässä luovutuksen alkaessa kun oli vielä pesussa ja saapui paikalle siinä vaiheessa kun paperityöt olivat ohi. Auto tutkittiin ripeästi, perinteisesti katsottiin konepellinkin alle. Enemmän tuntui myyjää kiinnostavan auton Soft Close -ovet kun ilmeisesti näki sellaiset ensimmäistä kertaa.

Autosta puuttui iPod-kaapeli (sitä sitten metsästettiin jonkin aikaa ja lopuksi päädyttiin nappaamaan varaosahyllystä). Lisäksi sisältä auto oli uskomattomassa kunnossa, tehtaan papereita ja erilaisia lippuja ja lappuja oli joka paikassa (esim. Ajamisen iloa tarra oli vain viskattu etuosan jalkatilaan). Viime silauksena oli etupenkille heitetty vanha, hiirenkorville luettu BMW Club -lehti jota kehuttiin että kannattaa lukaista jos haluaa vaikkapa liittyä mukaan (paperiroskat lehti mukaanluettuna menivät ensimmäiseen roskikseen sitten).

No, valkoviini sentään tuli BMW-kassissa ja on tähän saakka edustanut ainoana sitä BMW Premium -imagoa vaikkei ollutkaan mikään erityisen erinomainen viini. Liike on sittemmin kolmen vuoden ajan onnistunut kisaamaan tehtaan kanssa kumpi onnistuu laittamaan huoltokokemuksen vielä enemmän riman alta.
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Tänään miellyttävän asiallinen F10:n luovutustilaisuus Hämeenlinnan Autokeskuksessa. Aikaa kului vajaa pari tuntia eli kuviot hoituivat myyjän kanssa kaikessa rauhassa. Saatteeksi ei mitään erityisiä ekstroja (viini, ruoka tms.), vaan auton varusteisiin liittyvää pikkutavaraa ja ennen kaikkea kunnollinen perehdytys sen toimintoihin. Käteisalennusprosentti perustasoa, mutta IFin huippukasko vuodeksi - pitänee tosin lukea myös ekstroihin ja on tosi hyvä sellainen - nosti alennuksen mukavalle tasolle. Tankissa oli 1/4 täyttö ja kun kotona 60 km:n ajon jälkeen laitoin täyteen, meni tasan 50 l. Niin luovutustilaisuudesta kuin koko hankintaprosessista jäi oikein hyvä maku. Hyvä Hämeenlinna! :thuup:
Avatar
Tomppi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 145
Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
Auto: F16 M50d 2015
Paikkakunta: Oulu

Onnittelut heimarkku :thuup:

Minulla on myös IF vakuutusyhtiönä, kelpaisi tuo kylkiäinen minullekin. Kuuluukohan Bemariin, vai onko autoliikkeen oma spesiaali? Hienoa, että luovutus meni hyvin.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1450
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

heimarkku kirjoitti:Tänään miellyttävän asiallinen F10:n luovutustilaisuus Hämeenlinnan Autokeskuksessa
Asioitko Saksan Jorman kanssa HML:ssa? Hänestä on minullakin pelkästään positiivista sanottavaa ja innolla odottelen Maaliskuuta ja F25:n luovutusta.... :drool:
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Kiitos onnitteluista Tomppi. Tuo IF-lisuke on ollut viime aikoina Autokeskuksen tarjouksena uusiin kauppoihin ja myyjä sai sisällytettyä sen myös minun pakettiini, siitä hänelle kiitos.
VM:lle: Jormahan minua alusta loppuun palveli. On mukavaa kuulla, että muillakin on Hämeenlinnasta vastaavia positiivisia tuntemuksia. Jossakin toisessa tämän foorumin topicissa oli Hämeenlinna jäänyt hinnaltaankin toiseksi vain sen vuoksi, että toisen liikkeen myyjä oli ostajalle tuttu. Joten ilmeisen reilua bemarikauppaa Hämeenlinnassa nyt tehdään.
Moguli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 12 Elo 2010, 08:01
Auto: Numero 43
Paikkakunta: Hki

Pakko vähän kirjoittaa tähän kun on niin moni joka odottaa lounaita ja kolmen tunnin sessioita myyjän kanssa.

Automyyjän, siis myyjän, tehtävä on myydä autoja. Tiedän että monella "myyjällä" on paljon luppoaikaa ja varmasti siten myös aikaa tuohon kahvitteluun, lounaisiin ja ajeluihin kaivarissa...mutta jos on oikeasti hyvä myyjä niin kaavan tulee olla mielestäni tämä: samaan aikaan kun jollekin luovutetaan sitä autoa, niin palvellaan myös muita esim. antamalla koeajoon autoja. Mikään ei ole turhauttavampaa sen toisen potentiaalisen ostajan kannalta kuin odottaa että myyjä suvaitsee tulla luo. Siinä ei hirveän montaa autoa ehdi myydä jos jokaista luovuttaa aina päivän kerrallaan? Asiakas joka saa lounaita jne. on varmasti otettu, mutta ei se huomenna ole takaisin tulossa, joten sikäli on turhaa missata muita sisään tulevia asiakkaita tuollaiseen hyysäämiseen.

Myyjä ei ole jälkihoitaja, itse ainakin odotan autoa noudettaessa vain avaimia. Olen tyytyväinen jos itse ostotilanne ja hintaneuvottelut on hoidettu kunnolla, muulla ei ole väliä. Lounaita, takkeja ja lippiksiä ostan sitten itse sillä ruokaa saa ravintoloista ja vaatteita vaateliikkeestä, en odota niitä autokaupassa.

Ei kai kukaan teistä oikeasti käytä niitä Bmw takkeja tai muita automerkin logolla varustettuja tuotteita?
Tähän viestiin olisi varmaan kuulunut liittää erilaisia söpöjä hymiöitä, mutta en nyt vaan pysty niitä käyttämään...
Avatar
heimarkku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 245
Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
Auto: F10dA Business 2012
Paikkakunta: Kanta-Häme

Olen paljolti samaa mieltä kanssasi Moguli. Minusta myös auton noutajan pitää osata joustaa ja antaa myyjän tehdä välillä juuri kuvaamiasi järjestelyjä. Niin kiire ei pitäisi uutta autoa noutaessa koskaan olla, että vaatii itselleen myyjän kaiken huomion.

Lisukkeiden osalta pidän itse kokemastani asialinjasta, eikä nykypäivänä oikein voi edellyttää myyjää lähtemään työpaikalta ajo- tms. kierrokselle, ellei asiakas siitä erikseen sovi oppiakseen auton toiminnot kunnolla. Tällainen tapaus voisi tulla kyseeseen jonkun vähän kokemusta omaavan ja epävarman kuljettajan kohdalla. Niihin tuskin monikaan bimmeristi kuuluu. Juomat, ruoka ja kahvit ovat ehkä enemmän menneiden aikojen käytäntöjä, joita en itse ainakaan osaa kaivata. Mitä omaan luovutuskokemukseeni tulee, se vastasi täysin omia odotuksiani ja olisin ollut tyytyväinen, vaikka aikaa olisi riittänyt puolet vähemmän. Tässä tapauksessa sekä itselleni että myyyjälle sattui vain kohdalle rauhallinen päivä, joten asiat voitiin käydä läpi leppoisasti kiirehtimättä.

Kaiketi olennaista on asiakaspalvelun luonne. On selvää, ettei asiakkaan pidä saada kokemusta siitä, että annahan rahat, ota pirssisi ja häivy siitä. Se on myyjän ammattitaitoa, että hoitaa asiat jämäkästi ja kohteliaasti niin, että asiakas tuntee kaiken olevan niin kuin pitääkin olipa itsellä miten kiire tahansa.
Avatar
miczu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:14
Auto: E93 320dA M-sport 2008, Opel vectra 1.8 1999

Pitäähän sen myyjänkin vissiin syödä ja miksei samalla asiakaskin.... Eihän tuo luovutustilaisuuteen kuuluisi mut saattaa johtua myös monesta muusta tekijästä..... Hieman ennen ovien sulkemista, kun oli luovutus niin vapaa-ajallaanhan kukakin tyylillään. :)
Ex: Volvo S80 2.4d 2007, Peugeot 407 2.7HDi coupe 2006, MB E200cdi 2003, BMW 330ci 2000, Volvo S60 2001, Opel vectra i-line 1998, Pontiac Firebird 1990, Chevy fleetside stargraft pick-up 1991....
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Moguli kirjoitti: Ei kai kukaan teistä oikeasti käytä niitä Bmw takkeja tai muita automerkin logolla varustettuja tuotteita?
Vastaus kysymykseen: ainakin, omalla rahalla ostettu M-pikepaita on hyvinkin paljon käytössä. Hyvälaatuinen ja tyylikäs. Vaati aika tarkan silmän, että edes huomaa, että liittyy autoihin :mus:
Auton luovutuksesta:
Olen samaa mieltä, että auton "luovutusta" ei edes tarvita, jos auto on tuttu asiakkaalle. Sen ymmärrän, jos autosta pitää jotain ostajalle selittää. Tuollainen Kaivaripöristely on jo naurettavaa. Taitaa automyyjillä olla liian helppoa tai eivät tiedä miksi ne on sinne palkattu. Ei ihme, että autojen omatoiminen tuonti kukoistaa.
Olen erittäin hämmästynyt, etä topikissa joku ilmoitti, että merkki vaihtui, koska auton luovutus oli huono. Ok, koski Audia, mutta oletan, että olisi voinut olla toisinkin päin.
Ihan oikeasti: onko paskankan väliä saako jonkun viinipullon kaupan päälle. Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa. Menen autokauppaan ostamaan auton, ja Getränke-kauppaan ostamaan viinini.
Ainoan poikkeuden voisin tehdä, kerran elämässä: auton luovutus BMW Welt:stä. Se kyllä voisi olla aika hauska, mutta en sinne mitään business-mallia menisi hakemaan. Sitten pitäisi hakea joku hauska 6-sarjalainen cabrio tms.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

Kyllä kaukalomatto tavaratilaan, lastausuojateippi puskurin päälle ja kahdet matot yksien sijaan on ihan fiksuja kylkiäisiä ja sellaisia saaneena olen ollut noista todella otettu ja tyytyväinen. Tuollaiset fiksut tavarat jotka olisin itsekin ostanut mutta jotka olen saanut ilmaiseksi ovat todella hieno ja fiksu ele. Samoin kunnolliset avainta suojaavat nahkaiset BMW-avaimenperät on hieno asia jos ne saa kylkiäisinä. Viinillä ja kuohareilla ei ole väliä kun ne on yleensä ihan halpaa ja laadutonta bulkkitavaraa mitä ne jakaa. Jotain sellaista jota en välttämättä osta itse. Eikä lounaskaan ole tärkeä juttu jos se on vaan jotain työmaaruokala tai Rosso tasoa. Silloin syön mieluummin itse jossain muualla.
Markku J
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
Auto: 330e G20 ja VW Polo
Paikkakunta: Tuusula

Minä olen sitä mieltä, että auton luovutuksessa tarvitsen lähinnä avaimet, mutta mukava on ystävällisen myyjän kanssa joku sana uudesta autosta vaihtaa. En tosiaan kaipaa lounaita, kahveja, avaimenperiä tms. Vaan kivan oloista asiakassuhdetta, ehkä 30 min aikaa todeta, että tilattu auto on OK. Tästä on itsellä monia esimerkkejä, luovutuksen irvikuvia Audilta, ja monta hienosti hoidettuja Peltosen Jarilta Hertsikan Bemarilta. Siinä ne ääripäät minulla.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017
Avatar
Ricracing
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2954
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:02
Auto: Jotain ihan muuta
Paikkakunta: Helsinki

Ykkösmyyjä oli Jari Bergman Veba-Autosta Kehä 3:seltä ja Tapiolasta ja loppujen lopuksi Laakkonen Espoosta.
Herrasmies ja aito BMW asiantuntia/harrastaja.

On nyt eläkkeellä ja rakentaa lentomekaanikko poikansa kanssa aitoa E30 M3 kilpuria.

:thup:
Ex. '68 1800 NK, '78 E12 518, '81 E12 520, '87 E30 316, '88 E30 LCI 320iA, '90 K1, '95 E36 316i Compact, '97 E36 LCI 320i, '99 E46 320Ci, '01 E46 325Ci, '01 E39 LCI 525iA, '04 E60 525iA, '05 E60 525iA, '08 E60 LCI 520dA, '10 F10 520dA ja '14 F21 116iA.
Avatar
miczu
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 42
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:14
Auto: E93 320dA M-sport 2008, Opel vectra 1.8 1999

"Normi" tapauksessa (myyjä-asiakas) asiallinen ja nopea luovutus olis kyllä enemmän kuin hyvä, vaik eihän siinä mikään kiire ajamaan olekaan :mus:
Ex: Volvo S80 2.4d 2007, Peugeot 407 2.7HDi coupe 2006, MB E200cdi 2003, BMW 330ci 2000, Volvo S60 2001, Opel vectra i-line 1998, Pontiac Firebird 1990, Chevy fleetside stargraft pick-up 1991....
Avatar
Dixi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 11
Liittynyt: 23 Maalis 2011, 12:27
Paikkakunta: Riihimäki

Ricracing kirjoitti:Ykkösmyyjä oli Jari Bergman Veba-Autosta Kehä 3:seltä ja Tapiolasta ja loppujen lopuksi Laakkonen Espoosta.
Herrasmies ja aito BMW asiantuntia/harrastaja.
Say no more, mr Ricracing!

Meikäläisellä on myös erittäin hyvät kokemukset Jarin työskentelystä. Vaikka en häneltä koskaan talon kalleimpia malleja ostanut, niin aina sain hyvän palvelun sekä luovutuksissa että varustelu- yms jälkitöiden hoidossa. JB:n voidaan hyvällä syyllä sanoa viettävän hyvin ansaittuja eläkepäiviä!
'13 F800 GT ja '04 R1200 C Independent
Ex-BMW:t '94 E36 316i Compact, '97 E36 318i, '98 F650 ST (mp), '99 R1100 R (mp), '00 E46 318i, '02 E46 318i, '05 E90 320i, '08 E60 520 dA, '11 F10 520 dA
static
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 100
Liittynyt: 27 Joulu 2011, 18:49

Dixi kirjoitti:
Ricracing kirjoitti:Ykkösmyyjä oli Jari Bergman Veba-Autosta Kehä 3:seltä ja Tapiolasta ja loppujen lopuksi Laakkonen Espoosta.
Herrasmies ja aito BMW asiantuntia/harrastaja.
Say no more, mr Ricracing!

Meikäläisellä on myös erittäin hyvät kokemukset Jarin työskentelystä. Vaikka en häneltä koskaan talon kalleimpia malleja ostanut, niin aina sain hyvän palvelun sekä luovutuksissa että varustelu- yms jälkitöiden hoidossa. JB:n voidaan hyvällä syyllä sanoa viettävän hyvin ansaittuja eläkepäiviä!
Jotenkin tulee pirun hyvä mieli näitä viestejä lukee. Ei ole yksi eikä kaksi automyyjää kenen kanssa on ollut tekemisissä ja valitettavan harvassa ovat todelliset hyvät tyypit. Automyyjän hommaakin pystyy ilmeisen menestyksekkäästi tekemään välittämättä asiakkaista tai autoista todellisuudessa yhtään niin on se vaan niin hieno nähdä tapauksia joissa asia tehdään paitsi ammattitaitoisesti, myös sydämellä.
Vastaa Viestiin