BMW 320d xdrive touring vs. X3 2.0d

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
masiaro
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1240
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 10:45
Paikkakunta: Helsinki

BMW e90 kirjoitti:Jakopää ongelma on korjattu 04/2009 ja siitä eteenpäin valmistetuissa autoissa joissa on tuo kaksilitrainen diesel. Näin sano mulle bemari asentaja kun olin autoni kanssa huollossa. Tsekattiin samalla ettei oma autoni ole jakopää ongelmainen, mutta onneksi oli auto tullut tehtaalta pihalle elokuussa 2009.
Minusta on todella outoa jos sitä korjattiin vasta 04/2009. Eli jakopääongelmallisia moottoreita olisi valmistettu 18 kk ajan (10/2007-04/2009) eikä valmistaja muka huomannut mitään? Uskon toiseen lähteeseen, että jakopääongelma korjattiin nopeasti 10/2007 jälkeen. Enkä muutenkaan ole koskaan kuullut, että 2008-mallisissa autoissa olisi sattunut moottoririkko jakopääongelman takia.

Ja luulen, että jakopääongelman laajuus on paljon pienempi kuin aikoinaan läppäongelma. Ne omistajat, kenellä sattui moottoririkko jakopääongelman takia, ei koskaan tulleet esille missään foorumeissa. Läppäongelmallisen auton omistajat taas löytyvät melkein jokaisesta foorumista.
- - -
hattiwatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
Paikkakunta: Vantaa

BMW e90 kirjoitti:Jakopää ongelma on korjattu 04/2009 ja siitä eteenpäin valmistetuissa autoissa joissa on tuo kaksilitrainen diesel. Näin sano mulle bemari asentaja kun olin autoni kanssa huollossa. Tsekattiin samalla ettei oma autoni ole jakopää ongelmainen, mutta onneksi oli auto tullut tehtaalta pihalle elokuussa 2009.
Kiitos tiedosta..oma LCI on leimattu vielä 2008 puolella eli täytynee olla valppaana :wassat:
Avatar
Worm
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 314
Liittynyt: 03 Loka 2010, 14:25
Paikkakunta: Vantaa

masiaro kirjoitti:
BMW e90 kirjoitti:Jakopää ongelma on korjattu 04/2009 ja siitä eteenpäin valmistetuissa autoissa joissa on tuo kaksilitrainen diesel. Näin sano mulle bemari asentaja kun olin autoni kanssa huollossa. Tsekattiin samalla ettei oma autoni ole jakopää ongelmainen, mutta onneksi oli auto tullut tehtaalta pihalle elokuussa 2009.
Minusta on todella outoa jos sitä korjattiin vasta 04/2009. Eli jakopääongelmallisia moottoreita olisi valmistettu 18 kk ajan (10/2007-04/2009) eikä valmistaja muka huomannut mitään? Uskon toiseen lähteeseen, että jakopääongelma korjattiin nopeasti 10/2007 jälkeen. Enkä muutenkaan ole koskaan kuullut, että 2008-mallisissa autoissa olisi sattunut moottoririkko jakopääongelman takia.

Ja luulen, että jakopääongelman laajuus on paljon pienempi kuin aikoinaan läppäongelma. Ne omistajat, kenellä sattui moottoririkko jakopääongelman takia, ei koskaan tulleet esille missään foorumeissa. Läppäongelmallisen auton omistajat taas löytyvät melkein jokaisesta foorumista.
Nyt pitää kuitenkin muistaa pari asiaa, ensinnäkin : suurin osa näistä jakopääongelmista on tapahtunut, kun autossa ollut vielä takuu voimassa, joten ne on korjattu mukisematta, joka taas saattaa aiheuttaa sen, ettei niistä avauduta niin herkästi foorumeilla. Toisekseen, autot, joita tämä ongelma koskee, ovat vielä kohtuullisen uusia ja vähän ajettuja. Ongelma saattaa pahentua, kun kilometrejä tulee lisää suurempaan määrään autoja. Tämä kaikki on tietenkin vain spekulaatiota. Kuten sanottua, tätä ongelmaa ei kannata suurennella liikaa, se vain kannattaa ottaa huomioon ostopäätöstä tehdessa.
BMW e90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 448
Liittynyt: 11 Touko 2010, 20:18
Auto: G31 520da -17
Paikkakunta: Pohojanmaa

niin sehän tässä onkin kun ongelma ilmenee vasta enemmän ajetuissa,minulle sanottiin et noin 100tkm ajetuissa vasta alkaa oireilemaan. Ja se oire on et alkaa pitämään jakopää ääntä. Totaalisesta jakopään laukeamisesta ei bemari asentaja puhunut mitään. Ja takuuna on kaikki korjattu mutta vähän asentajakin epäili että kuinka käy kun aikaa kuluu niin saa tavallinen pulliainen alaata taisteleemaan kuka korvaa ja mitä.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1250
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

Worm kirjoitti: Eivät ole menneet sekaisin, koskee nimenomaan 177-hevosvoimaista dieseliä. BTFC:n puolelta saa asiasta varmaan lisää infoa, jos haluaa...
Pärkkäle, nyt kävi kyllä kämmi, kun en tuollaista etukäteen huomannut.
No, oma (valm 1/2008) ja 142 tkm ajettu ei kyll pidä yhtään ylimääräistä ääntä, ei kylmänä eikä kuumana.
Harmittaa, jos olisin tiennyt tuon etukäteen, niin olisin katsonut onko tähän se korjaus tehty huollossa. Kun sain myyjän SAP:sta selata (ryökäleet ovat nyt Saksassa ottaneet tietosuojalain tosissaan, aikaisemmin sain aina printattuna mukaan) koko auton huoltohistorian. En yhtään muista tuollaisesta, en kyllä etsinytkään. Pari juttua oli mitä en heti ymmärtänyt (termit hukassa) joten on tuo voitu siihen tehdäkin.
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
kawasaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Marras 2014, 15:45

hei, pistin hakuun nelikoista saksasta. törmäsin tähän keskusteluun. Päädyitkö kumpaan. Mitä kokemuksia. Itselläni ajankohtainen ensi vuonna.
Vastaa Viestiin