Autolomalle Baltian kautta Eurooppaan

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

On kokemusta alpeilla ajamisesta ja Pohjois-Italiassa. Suosittelen Garda-järveä ja Courmayuria (meniköhän kirjoitusasu oikein).

Maksullisilla moottoriteillä ei mitään ongelmaa kunhan uskaltaa paahtaa ja ajaa kuten paikalliset. Ja koko ajan varuillaan ruuhkan vuoksi. Mitään ruuhkia ei viime kesänä heinäkuussa tuolla ollut kun ajoimme. Tietyömaatkaan ei pahemmin haitanneet, kun paikalliset ei niissä hidastelleet, niin en minäkään parin hidastelun jälkeen.

Tsekeissä Prahasta lähtevä D1-moottoritie on sitten aivan paskassa kunnossa, joten älä sitä ainakaan ota reitiksi! Betonilaattojen saumoissa senttien erot ja alusta paukuttaa jatkuvasti ikävästi.

Eikä autoon tullut mitään naarmuja eikä kukaan pöllinnyt mitään, vaikka stoppasimme mm. Veronassa ihan keskustassa, muuten isot cityt ajettiin vain ohi. Automme oli FR-kilvissä ollut uusi Audi. Tietenkin auton sisusta kannattaa jättää tyhjäksi, kyllähän Helsingissäkin saa lasit rikki, jos jättää vaikka iPadin näkösälle parkkeerattuun autoon.

Italian ja Ranskan alpit on sitten palveluiltaan ja palvelualttiudeltaan vaihtelevaa, off-seasonilla voi olla aika hiljaista. Itävalta ja Sveitsi olisi turvallisempaa siinä mielessä.
r.e.t
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1
Liittynyt: 22 Huhti 2012, 07:57

Vaihtoehton on toki tuo Via Baltica, mutta onko tuo oikeasti varteenotettava vaihtoehto "läpiajo" reittinä eli hyödyttääkö se esim ajassa tai muuten ja millaisia asioita pitää siellä pitää mielessä nykyään turvallisuuden puolesta? Tarkoitus ei tosiaankaan ole siis katsella tuossa vaiheessa nähtävyyksiä tms
Ihan kokonaan en ketjua lukenut ja toistoa saattaa tulla, mutta kommentteja tähän...Via Baltica on varteenotettava vaihtoehto varsinkin jos mainitsemasi tsekit ja slovakia jäävät reitille. Tuota voi perustella jo pelkästään ajomatkalla ( jos ruotsin läpi aikoo tulla ), mutta onhan siinä jokunen euro säästöä myös laivamatkoissa ja polttoainekuluissa ( enemmän bensalla kuin dieselillä, nehän ovat liki samoissa hinnoissa tai bensä jossain jopa halvempaa).

Oma lukunsa on ajos stressaavuus. Suuri osa Via Baltikaa on ainakin kesäkuussa liki tyhjä. Toki puolassakin pääsee ruuhkiin, mutta nopeuden vaihtelut vaikkapa verrattuna saksan motareihin pysyy säädyllisinä. Ehkäpä paras motari mitä itse olen euroopassa ajanut, on pätkä warsovan ja berliinin välillä. Vakkarissa 135, eikä polkimiin tarvinnut iltapäivällä 100 km matkalla koskea.

Warsova-Katowice väli on myös nopea. Warsova-Karkow välillä keskinopeus laskee ehkä 20-30 km/t ja sen jälkeen Tatran yli matka hidastuu huomattavasti. Läpikulkumatkalla siis ehdottomasti Katowicen kautta vaikka olisi Budaan tai Balatonille menossa.

Bia Balticaa ajaessa kannaattaa ajoittaa matka viikonloppuun. Siistit 3-4 tähden hotellit omilla suljetuilla parkkipaikoillaan ovat huokeita verrattuna arkihintoihin ja itse olen joskus jopa saanut booking.comin kautta varausta tehdessäni maksamaani paremman huoneen.

Pikaruokapaikkoja löytyy kiitettävästi matkan varrelta ja samalla pääsee sopivasti jaloittelemaan ja isommallekin hädälle.

Turvallisuuden kanssa ei ole ollut mitään ongelmia yhtikäs missään päin eurooppaa n 20-30 autolomareissun aikana. Tietty itsestään ja tavaroistaan kannattaa pitää huolta...

Ylinopeuksien kanssa kannattaa edelleen olla tarkkana ainakin liettuassa. Nopeusvalvonta on vähentynyt huomattavasti, mutta sieltä on pari sakkoa tullut, muualta ei koskaan. Sinänsä hauska juttu, että kummallakaan kerralla ei ollut paikallista valuuttaa mukana. Ensimmäisellä kerralla poliisit käännyttivät takaisin kylään josta löytyi pankkiautomaatti ( ei tullut kuin pari kilsaa ylimääräistä ajoa ). Toisella kerralla maksoin paikalla euroilla ja summa puolittui kun pyysin kuittia. Kuittian en saanut, mutta maksettavaa taisi jäädä 10 tai 15€ :)

Itävallan alppikylät ovat aika mukavia tukikohtia. Ykityismajoituksen hinta-/laatu yleensä erinomainen vaikkapa verrattuna Italiaan. Sieltä tekee maisemia ihastellen päivämatkan Gardalle, Venetsiaan, Muncheniin :drink: ...viestiketjusta löytynee paljon mielenkiintoisia paikkoja.

Omat hyvät ja huonot puolensa on kaikilla reiteillä. Mielestä kannattaa harkita meno-/paluumatkalle eri reitit, niin sitten seuraavan kesän suunnittelu on helpompaa.
sonja05
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 28 Joulu 2011, 14:16

Meinasin tänä kesänä tosiaan lähteä myöskin reissailee eurooppaan. En viime vuonna päässyt toteuttamaan kun oli oma firma menossa nurin, mutta saatin hoidettua sekin taas pystyyn http://www.yritysfakta.fi" onclick="window.open(this.href);return false; avulla. Nyt on taas varaa lähteä vähän reissaamaan. Hirveästi kuumottais myöskin mennä ajelemaan jenkkeihin. Ois nimittäin aika moinen kokemus ajaa amerikka halki :)
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Kohta lähtö, vähnä jo jännittää miten käy autoni kun tungetaan useasti ahtaaseen lauttaan...

Ja siis Ruotsin kautta!

:drink:
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Meillä ensi viikon ke ja ruottin läpi kanssa :thup: Eka yö Hannoveriin ja siitä Alpeille ja sitten Toscanaan, joten rauhassa on tarkoitus edetä...

Sen verran jo lähellä ja jännitystä ilmassa, että nyt on kovasti jo selailtu paikkoja missä pörrätä, joten eiköhän se tästä lutviinnut lomaksi. Tosin lomalle lähdetään pankin kautta, joten tuliainen olisi tarkoitus hommata jossain vaiheessa reissua ja yrittää saada vielä 2. autopaikka takasintuloon... :rolle: :drink: Kun vain osaisi päättää minkä... :dumb:
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Mekin lähdetään näillä näkymin Baltian kautta reissuun ensi viikolla. Kohteita ovat ainakin BMW Dingolfing, Welt Museum, Deutsches Museum, Alpina Burkard Bovensiepen, Sinsheim Auto & Technic Museum, Technic Museum Speyer, Hartge ja Nurburgring. Saa nähdä toteutuuko kaikki, mutta päivitellään myöhemmin.
jaki
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1246
Liittynyt: 22 Joulu 2010, 10:52
Auto: F31 320d
Paikkakunta: Tuusula
Viesti:

///Marko kirjoitti:Sinsheim Auto & Technic Museum, Technic Museum Speyer
Olin mutama viikko sitten moikkaamaassa ystävää, asuvat lähellä noita molempia, joten kävimme viikonlopun aikana molemmissa, suosittelen :thuup:
http://www.jakiltech.fi BMW diagnostiikkaa & ohjelmointeja. FRM3 korjaukset, DME DDE kloonaukset
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Meiltä voi jäädä museot väliin, mutta onhan näitä "pyhiinvaelluspaikkoja" joita on merkitty roadmappille.. :rolle:

Esim
Passo dello Stelvio http://youtu.be/3JndYyYbPL0?t=28m9s" onclick="window.open(this.href);return false; :mus:
Col de l'Iseran http://youtu.be/qtT6GYWxEno" onclick="window.open(this.href);return false;
Timmelsjoch http://youtu.be/t9CmOosYQdQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Gotthard Pass http://youtu.be/HDilGBIiKxI" onclick="window.open(this.href);return false;
St Bernard http://youtu.be/Vv5kzcIQCQY" onclick="window.open(this.href);return false;

jne ja tuolta vain valitsemaa lisää... http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_hi ... _in_Europe" onclick="window.open(this.href);return false;
:thuup:
Enemmän kyse miten saa suunniteltua reitin kulkemaan ja kuinka kyytiläiset alkaa tykkää spagetille vedetystä asvaltista... :sick: :lol:
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Sen verran tullut jo rattia väännettyä pohjois-toscanan vuoristossa ettei taida tarvita enää lisää kiemura teitä hakemalla hakea... :-) ei tahdo f11 oikein taipua edes normiteillä saatiin noilla vuoripätkillä... Vauhtikaan ei päätä huimaa kun 30-40 nopeudesta pitää jarruttaa reilusti hairspinneissä...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Nyt on reissulta kotiuduttu ja huippureissu kaikkiaan, rattia tuli väännetttyä sekä poljettua jarrua ihan järjetön määrä, jarrupalojen vaihtovälikin supistui alle 50tkm:iin... :mus:

Tuo Passo Della Stelvio tuli ajettua läpi ja aivan mahtava tie pätkä, kohtuu leveetä tietä ja näkyvyys hairspinnejä lukuunottamatta hyvä. Muutenkin mahtavat näkymät joten voin suositella sitä. Yksi toinenkin suomalainen auto sattui samaan aikaan huipulle ja lähti Fefellään painelemaan alaspäin koko laakson kaikuessa orien päästellessä hirnuntaansa... :thup:

Tuon vieressä oli Passo Della Gavia, jonka läpi ajoimme ja täytyy sanoa, että toista kertaa en välttämättä haluaisi ko tietä enää ajaa... Esim noin 10km pätkä jossa vastaan tulevat moottoripyörätkin pysähtyi odottamaan 100m välein ja monessa kohtaa meni useampikin sata metriä ettei olisi voinut väistää yhtään. Tie huonokuntoinen ja monessa kohtaa ei ikkunasta näkynyt muuta kuin alla olevaa laaksoa... Vastaan tuli jossain välissä pikkukuormurikin, mutta onneksi siinä kohtaa mahtui ohittamaan kohtuu helposti... Michelinin karttaa ko pätkä oli merkattu vaaralliseksi tieksi ja sitä se todellakin vaikutti olevan...
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
JukkaE60

Paraikaa Itävallassa Via Baltican, Puolan ja Tsekin läpi mopolla. Enpä voi suositella tuota väliä; ei näkemistä, Puolassa paljon tietöitä, ruuhkia ja olematon opastus ja navi ei noissa juurikaan ole avuksi. Eli VB:n sijaan lautalla Saksaaan tai Ruotsin kautta. Jollei halua ihailla erilaisia ristejä neitsyt maaria ja jeesus -teemoilla siellä täällä; niitä riittää syystä jos toisesta ja kaikki tien vieressä.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Onko vinkkejä reitiksi Travemündestä Italiaan Lago di Maggioren rannalle Meinaan?

Ehkä yksi yö tai kaksi yötä matkalla stoppia. Esimerkiksi E43 Würzburgista etelään? Millainen tuo vuorten ylitys on eenelikolmosella, onko kokemusta?

Takasin tullaan vähän eri reittiä, Freiburgiin ja sieltä vähän lännestä koukaten.

Lähdetään tosiaan ennen juhannusta, joten toivottavasti ruuhkaa ei vielä ole.
Bemuawd
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 469
Liittynyt: 05 Maalis 2013, 15:37
Auto: BMW 320i AxDrive Business-13

Kokeile eri vaihtoehtoja jokoTomtom route plannerillä tai Via michelinillä.Ne näyttävät mistä ajat ja myös lyhyimmän reitin.
Messier
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 01 Tammi 2012, 20:55

Ludwig kirjoitti:Onko vinkkejä reitiksi Travemündestä Italiaan Lago di Maggioren rannalle Meinaan?

Ehkä yksi yö tai kaksi yötä matkalla stoppia. Esimerkiksi E43 Würzburgista etelään? Millainen tuo vuorten ylitys on eenelikolmosella, onko kokemusta?

Takasin tullaan vähän eri reittiä, Freiburgiin ja sieltä vähän lännestä koukaten.

Lähdetään tosiaan ennen juhannusta, joten toivottavasti ruuhkaa ei vielä ole.
Riippuu tietysti autosta, kuormasta ja porukasta, mutta Davos-Livigno-Stelvio kannattaa harkita.
Me oltiin tuolla 2011 kesäkuussa eikä liikennettä juuri nimeksikään.
Google kuvahaku ja youtube kertoo tarpeellisen.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Bemuawd kirjoitti:Kokeile eri vaihtoehtoja jokoTomtom route plannerillä tai Via michelinillä.Ne näyttävät mistä ajat ja myös lyhyimmän reitin.
Toki on käytössä, mutta ovat silti tyhmiä koneita. Kaipaan todellisia vinkkejä. Kuten vaikkapa, että Berliinistä Wroclawiin ei kannata oikaista E36-tietä, vaan kiertää E40-tietä. E36 rikkoo auton alustan, vaikka on moottoritietä ja reittioppaat sitä kautta neuvookin.


Ollaan menossa avokin kanssa kaksin ja auto on mainittu tuossa vasemmalla.
Seppo(nimi muutettu)
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 125
Liittynyt: 10 Tammi 2013, 11:22
Auto: G31 540i xDrive Msport

samulis kirjoitti:Passo Della Gavia, jonka läpi ajoimme ja täytyy sanoa, että toista kertaa en välttämättä...
Mahtava pätkä, etuvetoisella Transportterilla. Mutkissa repsikka katsoo ikkunasta takaviistoon ylös...juu ei tule ketään...ratista kierrokset tappiin ja kaasua. Pari kertaa piti väistää vastaantulevaa letkaa niin laitaan, että meinasi tulla paskat housuun, kun renkaat on sentin asvaltin reunasta ja rinne alas on jyrkkä ja pitkä. Helpompaa se kuskilla on saatana aina kuin vieressä pelkääjällä.

Viime kesänä tuli Gardalta Bormioon siirtyessä oikaistua tuon pätkän kautta, reissussa oltiin kolme viikkoa kaverin kanssa. Tosin ajettiin maastopyörillä ympäri alppeja, ei se mikään automatka ollut.
Itseä ei oikein innosta serpentiinien ajelu autolla, se on vähän liian pelkkää ratinkääntöä ilman kummempaa vauhdinhurmaa. Fillarilla sen sijaan sekä ylös että alas on huomattavasti enemmän tekemistä. Alas riittävän jyrkkää serpentiiniä tullessa autot on melko hitaita, mutta senhän palstan mopoilijat jo tiesivätkin. Fillarilla riskitaso vaan on aikalailla tapissa, kun ohittelee autoja jarrutuksissa... :dumb:
samulis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 11:16
Auto: Q7 etron TDI -17
CLA 250e -21
E81 116i -09
Paikkakunta: Tuusula

Ludwig kirjoitti:Onko vinkkejä reitiksi Travemündestä Italiaan Lago di Maggioren rannalle Meinaan?

Ehkä yksi yö tai kaksi yötä matkalla stoppia. Esimerkiksi E43 Würzburgista etelään? Millainen tuo vuorten ylitys on eenelikolmosella, onko kokemusta?

Takasin tullaan vähän eri reittiä, Freiburgiin ja sieltä vähän lännestä koukaten.

Lähdetään tosiaan ennen juhannusta, joten toivottavasti ruuhkaa ei vielä ole.
Viime kesänä juuri juhannusviikkolla paineltiin Hampurista Toscanaan juuri tuosta Würzburgista etelään, tosin mentiin yhden stopin taktiikalla ja päädyttiin Innsbruckin laitamille yöksi juhannusaattoa viettämään. Saksan puolella Kasselin jälkeen ei ollut oikeastaan mitään ruuhkaa tuolloin eli tavoite matkavauhti pyöri siellä 160-180:n pinnassa. Viime kerralla jäätiin tosiaan jo Hampuriin yöksi kun piti ostaa e61 530:nen tuliaiseksi paluumatkaa odottamaan, mutta muuten oltaisiin varmaan ajettu Kasseliin tai ainakin Hannoveriin tultiin tosin Ruotsin halki. Tanskan lautalla huomioitiin mahdollinen juhannusruuhka silleen, että oltiin varattu se 10-20e kalliimpi lippu millä päästiin ajamaan käytännössä suoraan laivaan omaa kaistaa pitkin, kun 3-4 kaistaa oli jonoa siinä vaiheessa... :mus: Edellisen kerran tultiin just Travemündeen ja ajatettiin vielä illalla Kasseliin, jossa on perillä vielä suht koht säädylliseen aikaan eli noin 24-01 aikoihin. SIitä on sitten paljon jo helpompi lähteä jatkamaan matkaa.. Viime vuoden perusteella pohjoispäässä päiväsaikaa ruuhkaa kyllä riittää "normi" arkipäivänäkin..

Jos ja kun ei ole varmaan mikään mahdoton kiire niin itsekkin suosittelisin tuota Stelvion koukkausta, lisää muutaman tunnin kokonaisajomatkaa, mutta on hieno tiepätkä! Sen mitä itse ajeltiin E45:sta Innsbruckista Toscanaan niin eihän noilla isoilla teillä vuorien läpi hirveän pahaa ruuhka ongelmaa ole vaikka liikennettä oli lauantaina aika paljon ja erityisesti Saksasta Italiaan menijöitä... Tuskin tilanne muuttuu tuossa seuraavallakaan tiellä. Toi E45 on muuten erikoinen, kun tuntui ettei se alamäki lopu mihinkään vaan jatkui ja jatkui koko ajan...

Turistiruuhkaa ei alpeilla tuossa vaiheessa ole, joten majapaikan löytää helposti vielä ns paikan päällä, booking.com:sta vain hakemaan sopivilla ehdoilla missä sattuu olemaan ja karauttaa vaan navigaattorilla pihaan.
Seppo(nimi muutettu) kirjoitti: Tosin ajettiin maastopyörillä ympäri alppeja, ei se mikään automatka ollut.
Itseä ei oikein innosta serpentiinien ajelu autolla, se on vähän liian pelkkää ratinkääntöä ilman kummempaa vauhdinhurmaa. Fillarilla sen sijaan sekä ylös että alas on huomattavasti enemmän tekemistä. Alas riittävän jyrkkää serpentiiniä tullessa autot on melko hitaita, mutta senhän palstan mopoilijat jo tiesivätkin. Fillarilla riskitaso vaan on aikalailla tapissa, kun ohittelee autoja jarrutuksissa... :dumb:
Just näin, tuli kyllä huomattua miksi Italiassa kannattaa olla pieni ja ketterä auto ja F11 ei niihin lukeudu... Aika nopeasti oppi tosiaan että antaa fillariporukan mennä rauhassa edelle alamäissä kun ne kuitenkin häviää näköpiiristä aika nopeasti ja muuten roikkuu takakontissa.. Ylämäissä tietty tilanne muuttuu nopeasti..
ex BMW:E60 520da -09, F11 520da -12, E61 530xd -09, F20 120da -13, E70 X5 40d -12, F15 X5 30d -14, F60 Mini Countryman S E ALL4 -17
Jaleo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 211
Liittynyt: 19 Kesä 2011, 19:52

Ei varsinaisesti liity Euroopan matkaan baltian kautta, mutta baltiaan kyllä. Onko kellään kokemuksia parkkeeramisesta virossa? Lauantaina olisi tarkoitus lähteä yhdeksi yöksi viroon autolla. Lukemani perustellaa valvontakameroilla varustettu parkkihalli olisi parhain vaihtoehto. Ainut miinus puoli, että autolle on hotellilta n.1km.

Uskaltaako miten E90 jättää tuollaiseen parkkihalliin tai hotellin edustalle olevalle parkkipaikalle. Kuulma on murtauduttu autoihin mitkä ovat olleet parkkihallissa. Tavarat on kuulma syytä raivata kaikki autosta pois ennen kuin parkkeeraa.
Raaseri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Kesä 2012, 23:25

Jaleo kirjoitti:Ei varsinaisesti liity Euroopan matkaan baltian kautta, mutta baltiaan kyllä. Onko kellään kokemuksia parkkeeramisesta virossa? Lauantaina olisi tarkoitus lähteä yhdeksi yöksi viroon autolla. Lukemani perustellaa valvontakameroilla varustettu parkkihalli olisi parhain vaihtoehto. Ainut miinus puoli, että autolle on hotellilta n.1km.

Uskaltaako miten E90 jättää tuollaiseen parkkihalliin tai hotellin edustalle olevalle parkkipaikalle. Kuulma on murtauduttu autoihin mitkä ovat olleet parkkihallissa. Tavarat on kuulma syytä raivata kaikki autosta pois ennen kuin parkkeeraa.
Mulla on seisonut autot varmaan n 30 yötä Baltian maissa viimeisen 5 vuoden aikana. M3, E60 ja F11. En kertaakaan ole jaksanut pysäköinnistä tehdä ongelmaa, vaan siihen laittanut missä tilaa on. Ei ongelmia. Espoossakin saa autoon kutsumattoman vieraan jos jättää tavaroita näkösälle.
eerik04
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 09:30

Hienoa olla vihdoinkin foorumilla! Kävi silmään tämä keskustelu samantien nimittäin viime kesänä kaverin kanssa ajettiin juuri Baltian läpi ja kierrettiin Saksassa ja otettiin lautta Rostockista Helsinkiin. Kokemuksen arvoinen reissu!
Vastaa Viestiin