Miksi valitsit BMW:n?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Hieman samoilla linjoilla kuin Makkis kyselen, että mitkä syyt saivat sinut sai valitsemaan BMW:n?

Varsinkin jos olet ehtinyt nähdä jo useamman bemarin pihassasi, niin mikä sai sinut alunperin bemareiden pariin?
Onko taustalla jokin yksittäinen auto tai kokemus, vai yksinkertainen sattuma?
Monesti bemareita kohta on olemassa viha/rakkaussuhde ja sen takia bemareita joko rakastaa tai vihaa. Mielenkiinnolla kuuntelisin myös ensimmäisen bemarin hankkineiden motiiveja hankinnalle.
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

Itse en varsinaisesti oikein edes tiedä mistä asti ole bemareista ollut kiinnostunut, mutta ensimmäiset muistikuvat varsinaisesta autokuumeesta ovat paria vuotta ennen ajokortin saamista. Silloin iskin silmäni sellaiseen E36 siipihirviöön etten kehtaa sitä tänne edes linkittää :lol: Vanhemmat tosin kertovat, että meidän autotallissa on joskus minun lapsuudessa seisonut musta E28, joten tiedä vaikka se sieltä on lähtenyt kumpuamaan...

Sitten kun ajokortti oli oikeasti ajankohtainen aiheutta autokuumetta kaksi allaolevaa autoa. Pidin enemmän kaksiovisesta mallista, mutta koska kyseessä oli niin uusi malli, olivat hinnat kaukana tavoittamattomissa. Samalla tuli myös kuolattua Subaru Imprezaa ja Audi A4:sta, mutta loppujen lopuksi mieli oli jo tehnyt valintansa. Sillä tiellä ollaan ja MINI on ensimmäinen ei varsinaisesti bemari jolla ajelen...

Kuva

Kuva
Avatar
Turbo
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1566
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 15:57

Antinontoxic kirjoitti:Mielenkiinnolla kuuntelisin myös ensimmäisen bemarin hankkineiden motiiveja hankinnalle.
Tässä sitä ensimmäistä BMW:tä nyt sitten odotellaan, eli F10.

Olen aiemmin ajanut etuvedoilla ja on jotenkin useita vuosia jo tuntunut, että etuveto ei ole se minun juttuni - vetelyä ynnä muuta. Edes talvisin se perinteinen kaasulla kääntö ei etuvedolla onnistu. Tiedätte kyllä, ikuinen pikkupoika tahtoo aina koneilla leikkiä :lol:

Tähän asti BMW:n hinnoittelu on ollut hankinnan este, nyt muutaman vuoden takainen autoveromuutos laski BMW:n hinnat järkevälle tasolle. Siksipä nyt oli oikea hetki kokeilla BMW:tä, kun samaan aikaan osui sopivasti uuden 5-sarjan esittely. Ajoitus oli siis juuri sopiva, koska auton vaihto oli muutenkin ajankohtainen.

Katsotaan sitten aikanaan miten pysyvä BMW asiakas suhde tästä kehkeytyy.
Svenkka63
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 16 Huhti 2010, 15:22
Auto: F10 523 iA 10/10 & E91 -05 manuaali

Pari viikkoa sitten odotin ensimmäistä Bemaria, tilauksessa on F10, joka tulee sitten syksyllä. Odottavan aika on pitkä. Vaan ei enää niin pitkä, kun ostin reilu viikko sitten kakkosautoksi karvalakki-E91:n vm -06. Nyt olen fillistellyt ajomukavuutta, joka vain on niin toista kuin aiemmin. Ennen ajoin lähemmäs kymmenen ranskalaista, jotka ovat kyllä mukavia ajaa, mutta kyllä se vaan on silti erilaista.

Ainiin, miksi Bemari? Hyvä kysymys, johtuisikohan siitä, että parempi puolisko on niillä ajellut ja kehui maasta taivaaseen... eikä turhaan :tong:
Ex: E91 320i -06 | E61 525iA -05 | | F10 523iA -10, Ajossa: E92 330xDA -07 | F34 320 xDA -14; Tulossa F11 520 DA -12
E81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 582
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
Auto: F30 320iA Sportline

Edelliset:
E92 325iA
E81 118i

Bemarin suuntaan kallistuminen tapahtui aika nopeasti ja yllättäen. Vaihtoautoa etsiessä suurimmat suosikit olivat uusi golf tai honda civic. Sitten bongasin 3-ovisen 1-sarjalaisen joka oli mielestäni aika kivan näköinen. Luin hieman arvosteluja ja kävin koeajolla. Sen jälkeen ei tarvinnut valintaa pähkäillä :) Ajettavuus, ohjaamon ilme ja hyvin toteutetut tekniset yksityiskohdat toivat pisteet baijerilaiselle. Ja onhan se myönnettävä että myös merkin imagolla on jonkun verran merkitystä.
julmatommi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 9
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 08:59

Valinta aika helppo :drool: Auton pitää olla hiljainen, ajettavuus kohdillaan, ulkonäkö siedettävä ja se jämäkkyys. Myös sisustan pelkistetty ilme toimii loistavasti. Ei ihan hirveästi ole tullut vaihtoehtoja ko. merkille duunarin lompakolla.
Avatar
Ironic32
Valvoja
Valvoja
Viestit: 1497
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Kyllä se jokseenkin niin menee, että omaan silmään auton täytyy olla hyvän näköinen. Ihan sama, mitä pellin alla on, jos auto ei näytä hyvältä.

Kaksi seuraavaa asiaa ovat se pellin alla oleva tekniikka ja ajomukavuus (ml. rengasmelu).

Muutama vuosi takaperin vuokrattiin Saksassa E60 530d ja sillä kun annettiin haipakkaa 2000 km verran, niin ei ollut epäilystäkään etteikö tuota autoa voisi ostaa vaikka siltä seisomalta. Tuossakin bemarissa oli HUD:sta lähtien kaikki varusteet ja hintalappu suomessa oli hieman yli 100teur (kun kasailin vastaavat varusteet suomalaiseen). :thuup:

Nyt kun tällä 3-sarjalaisella on tullut pari tonnia ruuvattua, niin kyllä täytyy edelleen kehua tuota ajettavuutta. Alusta on aivan loistava ja vaikka on 18" renkaat alla, niin auto on edelleen hiljainen. Motarilla kun ajaa 130 taulussa, niin ero noihin aiempiin Vageihin on todella suuri.

Seuraavaan sitten pari sylinteriä lisää, niin siitä se lähtee :thup:
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
Bemisti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 104
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:48
Auto: F30 320iA xDrive 2015

Ensimmäinen kokemus BMW:sta on jo vuodelta 1988, jolloin pääsin kaverin bemua kokeilemaan.
Jäin BMW-koukkuun välittömästi, eikä muita merkkejä ole ollut sen jälkeen :)

Valintani perusteet:

-BMW:n ergonomia vakuutti jo tuolloin 1988
-BMW on hiljainen
-BMW:n muotoilu
-Takaveto
-Laatu, erityisesti tarkka viimeistely
-Luotettavuus
-6-sylinteriset moottorit
-Urheilullisuus
Bemisti jo vuodesta 1989

E30 -86, E30 -90, E46 -00, E90 -08, E90 -10, F30 -12, F30 -15
J1978
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2776
Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013

- ergonomia

- hyvät penkit

- lämmin auto

- laatuuvaikutelma (yleisesti kohdallaan)

- käytetyt materiaalit ja niiden laadukkuus

- kohtuullisen hiljainen auto

- nitänön ja natinaton
auto
- korin jäykkyys ja viimeistely kohdallaan

- jousitus ja alustan toiminta kohdillaan

- maalipinnan laadukkuus

- takaveto aivan upea ajettava mutkissa ja näppärä kaupunkiliikenteessä

- jämäkkä ajettava ja jämäkkä auto

- laatu ja imago

- jälleenmyyntiarvo
Beamer
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 30
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 15:57
Auto: e36 320 cabriolet & e30 316 (1.8)
Paikkakunta: Vaasa

Meille eka BMW tuli vahingossa; oltiin ostettu liikkeestä Volvo V70, jota oltiin rempattu puolen vuoden aikana 3 tonnilla ja autoliike varmaan samalla hintaa. Oli pakko vaihtaa ettei olisi tullut konkurssi, ja autoliike sanoi että tämä on heidän ainoa auto jonka he meille myy, eli 530 touring -01.

Kun kerran bemarin rattiin eksyy, niin ei siitä poiskaan voi vaihtaa. Nyt pihassa seisoo kolme bemaria, 80-, 90-, ja 00-luvulta.

Mun ensimmäinen oma auto oli e30 jonka ostin pitkän harkinnan jälkeen aikuisella iällä 29 vuotis lahjaksi itselleni. Se oli sellanen hetken mielijohde, teinihaave :w00t:
I´d rather be a hammer than a nail!
Avatar
PeXXXi81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Heinä 2010, 12:16

En oikeastaan osaa muuta tähän vastata kuin, että kyllä laadun tunnistaa! En minä ainakaan mitään muuta merkkiä itselleni huolisi kuin bemarin ja aina vaan bemarin! :love:
Avatar
ekiX
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 06:29
Auto: E92 325iA '07

Kuva
Avatar
Antinontoxic
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3734
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
Auto: R53 Cooper S '03
Paikkakunta: Vantaa

^^

Kuka tunnistaa auton kuvassa, ei ainakaan BMW...
Avatar
ekiX
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 110
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 06:29
Auto: E92 325iA '07

Antinontoxic kirjoitti:^^

Kuka tunnistaa auton kuvassa, ei ainakaan BMW...
Pakko myöntää etten edes katsonut autoa sillä silmällä. Bemarin logo ja muu toiminta vei kaiken huomion :)
Avatar
Micco
Valvoja
Valvoja
Viestit: 399
Liittynyt: 27 Maalis 2010, 19:33
Auto: Homewrecker E30 ikuisuusprojekti...
Paikkakunta: Joensuu

Tuo se on muuten Nissan Almera. Ei ainakaan kauaksi heitä... :lol: Eli jos Nissan-miestä alkaa kalun varressa roikkuvat neidot kyllästyttää, niin kannattaa hankkia BMW... :thup:
Avatar
PeXXXi81
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 5
Liittynyt: 05 Heinä 2010, 12:16

Micco kirjoitti:Tuo se on muuten Nissan Almera. Ei ainakaan kauaksi heitä... :lol: Eli jos Nissan-miestä alkaa kalun varressa roikkuvat neidot kyllästyttää, niin kannattaa hankkia BMW... :thup:
:lol:
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Huhtikuun lopussa varasin netissä golf-luokan auton automaatilla Pariisin kentältä.
Kun sitten parin viikon päästä saavuin autovuokraamon tiskille, niin neitokainen
sanoo: Meillä ei juuri tänään ole automaattina sitä tuohiropposta, jonka varasitte,
mutta kävisikö herralle aivan uusi BMW, tietysti tuohiropposen hinnalla?
Siinä olis pitänyt sanoa, että herralle käy ihan hyvin vaikka viisi vuotta vanha
kitisevä Lada. No mää vain nyökkäsin, että eiköhän se käy.
Sitten laitoin navigaattoriin Normandian maihinnousurannikon osoitteen ja
radiosta etsin rauhallisen musiikin kanavan ja ei kun menoksi.
En mää osannut arvata, että mitään ongelmaa tulis, mutta ajettuani Ranskan
maaseututeitä noin 10 km, niin mää arvasin, että tästä tulee ongelma. . .
No reissulla tuli sitten ajettua noin 1000 km, osa ihan ajamisen ilosta.
Reissulta palattuani piti tietysti mennä Laakkoselle. . .
Nyt mulla on BMW 320 dA.
Halusin auton vaalealla beige sisustuksella, johon
Laakkonen sanoi, että menee tehdastilaukseen ja kestää noin 10 viikkoa.
No sitten löysin sellaisen muualta ja täytyy minun pitkällä
BMW kokemuksellani (n. 3 kk) sanoa, että kyllä se ajamisen iloa-tunnus pitää paljolti
paikkansa
kaius
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 43
Liittynyt: 05 Elo 2010, 18:32
Auto: F30 335iA Sport 2012
Paikkakunta: Luxembourg

Mulle on eka BMW vasta tulossa ensi kuun puolella. Ostin käytetyn -06 535dA Touringin nykyisen 9-5 Aeron seuraajaksi. Saab on aivan loistava maantiellä ja erityisesti autobahnilla, mutta ikä ja kilometrit alkavat jo painaa.

Oikeastaan vaihtoehtoja on aika vähän jos haluaa laadukkaan, tehokkaan, taloudellisen ja silmää miellyttävän farmarin hyvillä varusteilla eikä, kuten minä, halua ostaa uutta autoa. Aikani asiaa pohdin ja lista muodostui hyvin lyhyeksi. Mulla oli ennen Saabia Audi A6 Avant Quattro joka oli hieno auto, mutta nykyisen A6:n muotoilu niin ulkoa kuin erityisesti sisältä on mielestäni kökköä ja tyylitöntä. Sitä aluoptiikan määrää ei kestä erkkikään. Mersu ei kiinnosta lainkaan (paitsi vähän perverssillä tavalla R-luokka, mutta ei siitä enempää...) ja Volvon moottorit ovat joko tehottomia tai superjanoisia. Passat-osasto ei kiinnosta ja ehkä käytettynä maailman parhaan "bang for the buck" -suhteen omaava Phaeton on liian suuri jokapäiväiseen käyttöön.

Loppuvaiheessa listalla oli niinkin epätodennäköinen taistelupari kuin sittemmin voittajaksi osoittautuva BMW vastaan Skoda Superb farmari. Hintahaarukkaan osuneet Superbit olivat paljon tuoreempia kuin bemarit, mutta sitähän ei tietysti saa yhtä hienolla koneella eikä likimainkaan samoilla kelloilla ja pilleillä kuin 535d. Mikä sitten kaiken ratkaisikin...

Mulla se tuppaa menemään niin että aikani brosyyreja lehteiltyäni ja järkiargumentteja pyöriteltyäni sisäinen mutkateiden Pikku Ritari astuu esiin ja kuiskaa kuinka pähee HUD tai Dynamic Drive taas olikaan ja valinta on sitten selvä. Tunteella auto valitaan eikä järjellä. Siksi BMW.
Moguli
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 102
Liittynyt: 12 Elo 2010, 08:01
Auto: Numero 43
Paikkakunta: Hki

Tämä se on niitä elämän isoja asioita, eli millä autolla sitä ajelee. Sanotaan mitä sanotaan, niin kyllä auto ajajastaan kertoo aikasta paljon....

Ja asiaan, itsellä BMW kuume iski nassikkana autokauppiaan poikana. Vaikka isukin liike ei BMW liike ollutkaan, niin muistan kun vaihtoautojen joukossa ihastelin e30 ja e21 Bemareita, jotka 8v pojan mielestä olivat 80-luvun puolivälissä maailman hienoimpia autoja. Lisäksi koulukaverin isällä oli tuohon maailman aikaan e28 535i, jonka oli tuonut jostain YK hommista ja sehän se oli ainutlaatuinen peli tuolloin sisämaan kaupungissa.

Omaa 1. Bemaria sitten odottelin niinkin kauan kuin 28 vuotiaaksi jolloin ostin e60 mallin. En tiedä miksi meni noin kauan, ennen tuota olivat alla olleet Fiat Brava, Lexus is200, Volvo S80, Toyota Avensis Verso ja Ford Mondeo, mutta sitten vaan tuli se Bmw joka piti hankkia, eli hieno e60. Ja se oli sitten menoa, paitsi että e60 vaihtui parin vuoden jälkeen vielä hetkeksi kokeiluna Lexus is220d malliin, mutta se oli pettymys ja vaihtui heti takaisin BMW:hen, eli alle tuli e91 325i.

Nyttemmin olen tajunnut, että minulle se auto on 5-sarjalaiset ja paluu sinne on tehty, saa nähdä pysytäänkö tässä vai tuleeko jotain taas joka muuttaa mielen. Kyllästyn nopeasti autoihini ja siksi ne vaihtuvat tiuhaan, 1-2 vuoden välein, taloudellisesti ei tosin kovin järkevää.

Todennäköisesti kuitenkin olen kaikkien seikkailujen jälkeen päätynyt siihen, että minulle tämä BMW on se auto, historiasta tosin näkee että yritin kerran jopa "tavistua" ja ostin tuon Mondeon, mutta sitä jaksoin 8 kuukautta! Nykyistä valitessani mietin myös X5 sekä 5 GT malleja, mutta tarve ja talous vei tämän kierroksen tuohon F10:iin. Mistäpä sen tosin tietää jos tuo GT alkaa kutkuttelemaan ja sellaisen jossakin välissä hankkii...
Tähän viestiin olisi varmaan kuulunut liittää erilaisia söpöjä hymiöitä, mutta en nyt vaan pysty niitä käyttämään...
EPJBMW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 764
Liittynyt: 17 Syys 2010, 18:49
Auto: F25 X3 xDrive20d
Paikkakunta: Jyväskylä

Hämmenänpä tätäkin sivua näin uutena tulokkaana. Olen ajellut pääsääntöisesti VAG laitteilla vuodesta 1988 lähtien. Viimeisin Audi A4 1,8t (b8), josta innostuin pyytämään vaihtotarjouksen 2,0l Lemans edition versioon paikalliselta edustajalta. Tarjous oli niin paljon sieltä haisevammalta puolelta (per....tä), että kiusallakin menin kilpailijan luo. Olen pitänyt BMW:tä aina itselleni hiukan liian kalliina, mutta tämä "busines" paketti mahdollisti mieleiseni kone koon ja varustepaketin kohtuu hintaan ja ehkä kauppiaskin hiukan panosti saadakseen "Audi miehen" uuteen talliin!! Niinpä uutta tulokasta odotellaan. :)
Vastaa Viestiin