Kiitoksia kommenteista - vahvistaa uskoani tuohon talviajoon.
Muutamien aiempien ajokertojen jälkeen mieli on tyköistynyt tuon 520d:n moottoriin, joka tuntuu sekä paperilla että käytännössä todella toimivalta, sekä myös "pesee" nykyisen merkin vastaavan... Toisaalta sitten hieman hävitään sisä-tunnelmassa ainakin keskikonsolin käytön & fiiliksen osalta, kuin myös info-näytön kautta. Myös std. stereoiden äänimaailma jättää mielestäni toivomisen varaan - ainakin kun tällä hetkellä itsellä hieman kehittyneempi äänentoisto. Saisiko tuota BMW:n ääntä hieman jälkikäteen rukattua laitteilla parenpaan suuntaan... Nämä menee jo pitkälle tunne-puolelle, täytynee miettiä hieman plussia & miinuksia.
Ja käytettyä on saatavilla jossain määrin, tosin uskon että kun F11 myynti kunnolla alkaa (tällä hetkellä kuulemma autokaupan puolella yleisesti aika hiljaista) niin sitten myös käytettyjen valikoima kasvaa. No, kyllä jo nyt hp:stä putoaa ihan kiitettävästi.
Miksi valitsit BMW:n?
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Siis nimenomaan talvella ja heikoissa ajo-olosuhteissa bemarin takavedon edut tulevat esiin. Allekirjoitan itsekin, että siviiliajossa täkäläisillä rajoituksilla kesällä on aivan se ja sama mistä vetää, mutta talvea ei etuvedolla pärjää. Meillä oli peräkanaa bemari-vag ja se oli nimenomaan vaimo, kun sanoi vaginan jälkeen että hankippa bemari, ei etuvedolla pääse talvella mihinkään ja joutuu turruuttamaan hissukseen alle rajoitusten kun ajotuntuma on niin helvetin epävarma.
Vetopidossa mökki- yms. teillä ja omalla kotitielläkin takavetobemari etenee paremmin kuin aiempi etuveto räsä. Paljon paremmin. Bemarissa toki auttaa se DTC toiminto kevään sohjomössössä, vaginassa (Octavia RS) ei moista ollut.
90-luvun takaveto on aivan muuta kuin 70-luvun Taunus sahapukkitaka-akseleineen. Itsekin tosin ihmettelen noita Mersuja,miten helvetissä niiden vetopito on niin surkea, vaikka painojakauma on 50:50 kuten bemarissa?!?!? Siis uusiakin Mersuja...
Vetopidossa mökki- yms. teillä ja omalla kotitielläkin takavetobemari etenee paremmin kuin aiempi etuveto räsä. Paljon paremmin. Bemarissa toki auttaa se DTC toiminto kevään sohjomössössä, vaginassa (Octavia RS) ei moista ollut.
90-luvun takaveto on aivan muuta kuin 70-luvun Taunus sahapukkitaka-akseleineen. Itsekin tosin ihmettelen noita Mersuja,miten helvetissä niiden vetopito on niin surkea, vaikka painojakauma on 50:50 kuten bemarissa?!?!? Siis uusiakin Mersuja...
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Siis nimenomaan talvella ja heikoissa ajo-olosuhteissa bemarin takavedon edut tulevat esiin. Allekirjoitan itsekin, että siviiliajossa täkäläisillä rajoituksilla kesällä on aivan se ja sama mistä vetää, mutta talvea ei etuvedolla pärjää. Meillä oli peräkanaa bemari-vag ja se oli nimenomaan vaimo, kun sanoi vaginan jälkeen että hankippa bemari, ei etuvedolla pääse talvella mihinkään ja joutuu turruuttamaan hissukseen alle rajoitusten kun ajotuntuma on niin helvetin epävarma.
Vetopidossa mökki- yms. teillä ja omalla kotitielläkin takavetobemari etenee paremmin kuin aiempi etuveto räsä. Paljon paremmin. Bemarissa toki auttaa se DTC toiminto kevään sohjomössössä, vaginassa (Octavia RS) ei moista ollut.
90-luvun takaveto on aivan muuta kuin 70-luvun Taunus sahapukkitaka-akseleineen. Itsekin tosin ihmettelen noita Mersuja,miten helvetissä niiden vetopito on niin surkea, vaikka painojakauma on 50:50 kuten bemarissa?!?!? Siis uusiakin Mersuja...
Vetopidossa mökki- yms. teillä ja omalla kotitielläkin takavetobemari etenee paremmin kuin aiempi etuveto räsä. Paljon paremmin. Bemarissa toki auttaa se DTC toiminto kevään sohjomössössä, vaginassa (Octavia RS) ei moista ollut.
90-luvun takaveto on aivan muuta kuin 70-luvun Taunus sahapukkitaka-akseleineen. Itsekin tosin ihmettelen noita Mersuja,miten helvetissä niiden vetopito on niin surkea, vaikka painojakauma on 50:50 kuten bemarissa?!?!? Siis uusiakin Mersuja...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Onkos tosiaan niin että uusissa mersuissa on myös 50:50 painojakauma jos on takavetomalli? Minulle kun automyyjä (Espoon Laakkosella) just painotti tätä autoa kaupitellessa että tää on niin paljon etevämpi takavedoltaan kuin mersut kun näissä bemareissa on kehittyneempi luistoesto kuin mersussa ja sen lisäksi 50:50 painojakauma. Eli oliko myyjä täysin kujalla tai vaan tietämätön kilpailijan mallistosta? Minulle hän väitti myös että Servotronic oli vielä 2009 vuonna vakiona 3-sarjan BMW:ssä jos valitsi Business mallin ja että myöhemmin se muuttui maksulliseksi varusteeksi. No tehtaan koodiluettelosta en kyllä löydä mitään mainintaa Servotronicista tämän auton kohdalla enkä vieläkään tiedä onko tässä autossa Servotronic vai ei. Huvittava oli myös kommentti: 1350w puhallinta isompi sisälämppäri ei mahdu autoon. Lisäksi auto on ajettu tolppaan/seinään jossakin autoliikkeen sisällä ja siitäkään ei kukaan tiennyt tai asiaa tunnustanut.
Kannattaisi varmaan suhtautua pienellä varauksella,
mitä automyyjä kertoo kilpailevan merkin ominaisuuksista, ei välttämättä ole ihan puolueetonta tietoa
Mielenkiintoinen kommentti myös tuosta sisätilanlämppäristä, omassa E90:ä oli 2100W Defa Termini kiinni.
mitä automyyjä kertoo kilpailevan merkin ominaisuuksista, ei välttämättä ole ihan puolueetonta tietoa
Mielenkiintoinen kommentti myös tuosta sisätilanlämppäristä, omassa E90:ä oli 2100W Defa Termini kiinni.
Ainakin uudessa E220 CDI:ssä on painojakauma 55% etu- ja 45% taka-akselilla. Ja C200 CDI:ssä vastaavasti 53/47.J1978 kirjoitti:Onkos tosiaan niin että uusissa mersuissa on myös 50:50 painojakauma jos on takavetomalli?
- Makkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 379
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 10:45
- Auto: E39, E36, E90
- Paikkakunta: Leppävirta
Itseasiassa minulla ei ollut tietoa Mesen painojakaumasta. Sen verran mitä noilla olen ajanut ja mitä niitä tutuilla on, niin surkea vetopito ei niissä myytti vaan fakta. Ei nyt ihan vuoden 75 Taunus tai 2010 Hiace tasoa, mutta ei hyväkään.
Tuo luistoneston toiminta on eittämättä yksi syy, jotenkin se mersuissa tuntuu leikkaavan kaiken tehon pois. Lisäksi mersussa ei ole tuollaista dtc-asentoa vastaavaa toimintaa, joka antaa sutia suht paljon. Harvoin DTC:tä bemussa tarvitsee, mutta sohjopöpperössä keväällä kieltämättä tuo vakautta ja uskoa menoon. Varmasti myös painojakaumalla on merkitystä.
Laita j1239019497474 vin-koodin viisi viimeistä numeroa merkkiliikkeelle ja pyydä tehdaslistaus varusteista, niin selviää servotronic -probleemi. Itselläni olisi vaan ajatus että servotronic termiä bemari käyttää ylipäätään ohjaustehostimesta ja se on sitten erikseen lisävarusteena se aktiiviohjaus. Älkää kuitenkaan pitäkö tätä faktana.
Tuo luistoneston toiminta on eittämättä yksi syy, jotenkin se mersuissa tuntuu leikkaavan kaiken tehon pois. Lisäksi mersussa ei ole tuollaista dtc-asentoa vastaavaa toimintaa, joka antaa sutia suht paljon. Harvoin DTC:tä bemussa tarvitsee, mutta sohjopöpperössä keväällä kieltämättä tuo vakautta ja uskoa menoon. Varmasti myös painojakaumalla on merkitystä.
Laita j1239019497474 vin-koodin viisi viimeistä numeroa merkkiliikkeelle ja pyydä tehdaslistaus varusteista, niin selviää servotronic -probleemi. Itselläni olisi vaan ajatus että servotronic termiä bemari käyttää ylipäätään ohjaustehostimesta ja se on sitten erikseen lisävarusteena se aktiiviohjaus. Älkää kuitenkaan pitäkö tätä faktana.
Kyllä BMW harrastus alkoi joskus aivan -80luvun alussa,kun sain ajaa "kaverin kaverin" 2002:sta.Ai että oli mukavaa kun talviliukkailla kylkimyyryä! Sitten vain odottelua parivuotta,että sais ajettua kortin.Ja kas kummaa,eka autoni oli 2002! Siitä se sitten lähti,ja alla on menossa 9:s Bemu.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Vaikka meneekin vähän ohi otsikon, niin en malta olla kommentoimatta sitä, että on tosiaan talviautoilu noista ajoista muuttunut. Omat hilpeimmät talvimuistot liittyvät kilpailevaan saksalaiseen merkkiin. Taisi olla W126 virallinen nimi sen ajan MB 300 SEL -mallille, joka kulki erittäin nättiä kylkimyyryä pitkällä akselivälillä ja automaatilla. Myös sivustakatsojien ilmeet olivat näkemisen arvoisia, ehkä kaikkien mielestä iso mersu ei ollut tarkoitettu riemukkaaseen talviajoon ....ei sellaista pääse enää näillä nykyisillä autoilla kokemaan.gestapo kirjoitti:Kyllä BMW harrastus alkoi joskus aivan -80luvun alussa,kun sain ajaa "kaverin kaverin" 2002:sta.Ai että oli mukavaa kun talviliukkailla kylkimyyryä! Sitten vain odottelua parivuotta,että sais ajettua kortin.Ja kas kummaa,eka autoni oli 2002! Siitä se sitten lähti,ja alla on menossa 9:s Bemu.
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Ja hauskin auto talvella minulla oli ehdottomasti E21 318i,jota pidin yli 10vuotta.Siinä oli sitä ajamisen meininkiä,kun oppi auton käytöksen.Vaikka E21 saikin vaarallisen auton maineen(talvella),taisivat melkein kieltää sen myynnin hurreissa,niin autohan tarjosi aitoa ajamisen iloa.Näppäriähän nuo vanhemmat Bemut oli jo pelkästään kokonsa puolesta ja jokainen joka E21:stä on talviliukkailla vauhdikkaasti viennyt,tietää että vastaohjauksesta ei kannattanut myöhästyä sekuntiakaan! Mutta tosiaan,parhaimmat ajomuistot on ko.malli tarjonnut,nyt kai sitä jo pelkäisi ajaa vauhdikkaasti...
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Taitaa olla ainut auto nykyisin, kun suunnittelussa on ajateltu muutakin kuin materiaalisäästöjä. Ajellut nyt jonkin aikaa E91 laitteella eikä juuri moitteen sijaa löydy, paitsi että kulutus nousee kylmänä paljon enemmän kuin VAGgineessa.
Suunnittelun yksityiskohtia on hiottu paljon enemmän kuin "perusautoissa". Kävin kokeeksi autoliikkeessä uudessa xc60:ssä - ei mennyt kuin kolme sekuntia kun totesin, että joo, tämä on taas näitä muovihimmeleitä! Eikä ergonomiasta tietoakaan, kun on bemuun tottunut.. Saman voi todeta kuurullista sun muista kiian räppänöistä, joita ei edes viitsi vilkaista.
Ei voi enää vaihtaa muuhun merkkiin kun on kerran bemulla ajanut.
Suunnittelun yksityiskohtia on hiottu paljon enemmän kuin "perusautoissa". Kävin kokeeksi autoliikkeessä uudessa xc60:ssä - ei mennyt kuin kolme sekuntia kun totesin, että joo, tämä on taas näitä muovihimmeleitä! Eikä ergonomiasta tietoakaan, kun on bemuun tottunut.. Saman voi todeta kuurullista sun muista kiian räppänöistä, joita ei edes viitsi vilkaista.
Ei voi enää vaihtaa muuhun merkkiin kun on kerran bemulla ajanut.
- MTH
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 39
- Liittynyt: 04 Huhti 2010, 09:27
- Auto: VW Kupla 1300 -72
- Paikkakunta: Ylämylly
Ennen ajokortti-ikää haaveilin E30 korimallista. Ja kun sellaista en loppujen lopuksi koskaan tullut hankkineeksi, piti lopulta hypätä yhtä korimallia edemmäs pienen kavereiden suunnasta tulleen "painostuksen" seurauksena. Ja sillä tiellä ollaan edelleen, eikä paluuta muiden merkkien pariin taida olla. Eipä silti, ei ole niin väliksikään...
BMW G30 530e M-Sport
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA
VW Kupla 1300 -72
--------------------
Ex BMW F30 330e M-Performance
Ex BMW F32 420i M-Performance
Ex BMW E92 325i
Ex BMW E85 Z4 3.0i
Ex BMW E46 325Ci M-sport II
Ex BMW E36 325CiA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 235
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 22:01
- Auto: BMW F30 320i A xDrive 2016
Kyllästyin japanilaisiin. Ylitehostettuja, halvasti toteutettuja ja tuntuvat jotenkin vanhoilta heti, kun uudempi malli saapuu markkinoille. Jo jonkin aikaa oli mielessä kytenyt ajatus "oikeasta" autosta, joksi miellän eurooppalaiset ns. premium-merkit. Audi ja Volvo eivät jostain syystä säväytä vähääkään. Ehkä siksi, koska vetotapa on jo lähtökohtaisesti väärä. Mersu taas tuntui jotenkin pappamaiselta ja sen henkilöautomallistossa pahan tyylirikon muodostavat A- ja B-sarjat. Bemussa taas on aina miellyttänyt urheilullinen imago, takavetoisuus ja iättömän tyylikäs muotoilu sekä suorat kuutoskoneet. Vanhoillinen merkki, joka on hyvä asia. Täysin fiilispohjalta valinta tapahtui. En ollut edes koeajanut ainuttakaan edellä mainituista merkeistä ennen ostopäätöstä!
Aivan alussa harkitsin 1-sarjaa, joka olisi kyllä poikamiehen kuljetustarpeisiin ollut täysin riittävä. Sillä olisi vallan hyvin kuljettanut itsensä ja satunaisen naisseuralaisen. Päädyin kuitenkin 3-sarjaan, koska oikeat autot ovat mielestäni aina porrasperäisiä ja suurempi auto on yleensä aina laadukkaampi. Suora kuutonen oli ollut heti alusta asti lähtökohtana. Kun sain tietää, että vaparikuutoset poistuvat, jouduin aikaistamaan aikataulua ja 325i meni kesäkuussa tilaukseen. Syyskuussa se tehtaalta lähti ja lokakuussa sen sain. Kallishan tuo oli, mutta päivääkään en ole katunut. Siinä on perkelevieköön kaikki vaan niin kohdillaan. Varustelu lähti vähän lapasesta, mutta kovin pahoin ei tullut pröystäiltyä. Nyttemmin olen alkanut miettimään, että käsissä voi olla tulevaisuuden harvinaisuus ja klassikko. Viimeisiä BMW:n valmistamia vaparikuutosia. Ja Suomessa kun on viimeaikoina vähänlaisesti myyty bensa-Bemuja, joista kuutoskoneisia vielä vähemmän... Tiedä vaikka auto olisi kerrankin jonkinlainen, edes vähemmän huono, sijoitus. Jos pitäisi tätä edellisiä pitempään. Ja huolella tottakai
Aivan alussa harkitsin 1-sarjaa, joka olisi kyllä poikamiehen kuljetustarpeisiin ollut täysin riittävä. Sillä olisi vallan hyvin kuljettanut itsensä ja satunaisen naisseuralaisen. Päädyin kuitenkin 3-sarjaan, koska oikeat autot ovat mielestäni aina porrasperäisiä ja suurempi auto on yleensä aina laadukkaampi. Suora kuutonen oli ollut heti alusta asti lähtökohtana. Kun sain tietää, että vaparikuutoset poistuvat, jouduin aikaistamaan aikataulua ja 325i meni kesäkuussa tilaukseen. Syyskuussa se tehtaalta lähti ja lokakuussa sen sain. Kallishan tuo oli, mutta päivääkään en ole katunut. Siinä on perkelevieköön kaikki vaan niin kohdillaan. Varustelu lähti vähän lapasesta, mutta kovin pahoin ei tullut pröystäiltyä. Nyttemmin olen alkanut miettimään, että käsissä voi olla tulevaisuuden harvinaisuus ja klassikko. Viimeisiä BMW:n valmistamia vaparikuutosia. Ja Suomessa kun on viimeaikoina vähänlaisesti myyty bensa-Bemuja, joista kuutoskoneisia vielä vähemmän... Tiedä vaikka auto olisi kerrankin jonkinlainen, edes vähemmän huono, sijoitus. Jos pitäisi tätä edellisiä pitempään. Ja huolella tottakai
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 381
- Liittynyt: 29 Tammi 2011, 20:51
- Auto: F10 LCI 520da M-Sport 2014
- Paikkakunta: Tampere
Jotenkin BMW:n filosofiassa on vaan kaikki kohdallaan, esim. Takaveto,muotoilu,ergonomia,sporttisuus,ajo-ominaisuudet,laatu,ylellisyys, jne... täydellisiä autoja!
Itse tykkään 5-sarjasta eniten juuri sopivan kokonsa puolesta,ei liian iso eikä pieni.
Taksissa pystyn aika hyvin toteuttaa autofiksaationi.
Itse tykkään 5-sarjasta eniten juuri sopivan kokonsa puolesta,ei liian iso eikä pieni.
Taksissa pystyn aika hyvin toteuttaa autofiksaationi.
No kun Saabia ei enää oikein saa piti valita toiseksi paras
No ei vaan, onhan nämä BMW:t hyviä autoja siinä missä muutkin, ei nämä mulla kyllä mitään jumal arvoa saa, mutta ajettavuus, laatu ja moottorit ovat hyviä, toisaalta JOS BMW:n hinnalla ei mitään enempää saisi, niin hulluuttahan se raha olisi autoon pistää?
No ei vaan, onhan nämä BMW:t hyviä autoja siinä missä muutkin, ei nämä mulla kyllä mitään jumal arvoa saa, mutta ajettavuus, laatu ja moottorit ovat hyviä, toisaalta JOS BMW:n hinnalla ei mitään enempää saisi, niin hulluuttahan se raha olisi autoon pistää?
BMW E90 MonacoBlau Metallic N52B25 -07
BMW E81 Alpinweiss N43B20 -11
BMW E81 Alpinweiss N43B20 -11
- Vice
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 881
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
- Auto: ex - F11 520d M Sport A
Halusin kokeilla millainen auto ja merkki on kyseessä ja selvittää onko se maineensa veroinen (ja arvoinen)..
Koeajossa auto vakuutti ja voitti omassa mielessäni olleet kilpailijansa.
Mukava oli myös saada vaihtelua VAG-konsernin tuotteille, joita edelliset 4 autoa ollut.
Lisäksi harvempi merkki tarjoaa enää takavetoa, joka tietysti myös plussaa.
Koeajossa auto vakuutti ja voitti omassa mielessäni olleet kilpailijansa.
Mukava oli myös saada vaihtelua VAG-konsernin tuotteille, joita edelliset 4 autoa ollut.
Lisäksi harvempi merkki tarjoaa enää takavetoa, joka tietysti myös plussaa.
-
- Valvoja
- Viestit: 1240
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 12:41
- Auto: 330e G20 ja VW Polo
- Paikkakunta: Tuusula
Hyppäsin Audista (A7) taas Bemuun tämän oman autoni suhteen. Työsuhdeautohan on meillä jo BMW. Syynä uuden 3 -sarjan kiinnostavuus, kuutoskone, sporttisuus, takaveto, dynamiikkapaketti ja erityisesti sen aktiiviohjaus. Kiva kokeilla enemmän ajajan autoa minun nurkka-ajoon, kuin tuo edellinen oli (enemmänkin iso, hieno "maantielaiva"). Saa sitten nähdä jatkossa, kestääkö usko Bemuun tämän kanssa. Merkkiuskollinen en kovasti ole, ellei auto vastaa odotuksia.
ex bemarit: E60 520dA Business 2007, E92 335CiA 2008, E70 X5 30d xDrive 2009, F30 335iA Sport 2012, F10 523iA 2010, G30 530e 2017