Valitsin BMW:n, kun se oli niin halpa
Nykyinen E92:ni oli niitä maajantuojan varastoihin edellisen laman jäljiltä lojumaan jääneitä, jotka piti "pakkomyydä" pois. Listahinnalla olisi mennyt kirkkaasti ohi budjettini, mutta 20% alennus houkutti ja sai ekan BMW:n omistajaksi.
Varsin tyytyväinen olen ollut, mutta merkkiuskollinen en ole. Auto, joka vaihtoajankohdan tarpeeni ja toiveeni täyttää edullisimmin, tulee valituksi. Vuoden päästä tilauksessa saattaa olla F20/21 tai sitten kokonaan joku muu merkki. Eli todennäköisesti seuraavaksi siirryn pykälää halvempaan ja pienenpään luokkaan, ellei tulollaan oleva lama taas jätä hienoja autoja lojumaan autoliikkeiden pihoihin
Miksi valitsit BMW:n?
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Eipä ollut aikomusta, mutta kun pääsi kokemaan Saksassa kaveripariskunnan E60:n kyydissä yli 200 kmh:n vauhtia keskustelun ajomelusta lainkaan häiriintymättä, se oli siinä. Aikomus oli tosin ostaa niihin aikoihin Saab 9-5 Vector Saab 9000 CS:n seuraajaksi, mutta kun sattui huippusiisti E39 netistä eteen, ei valintaa tarvinnut paljon miettiä. Vuoden kuluttua E39 vaihtui E60:aan ja nyt jo F10:ksi. Alkaa vaikuttaa aika pahasti jo merkkiuskollisuudelta. Erinomainen äänieristys siis vakuutti ja houkutti, ja tässä nyt ollaan.
- Tomppi
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 145
- Liittynyt: 25 Marras 2011, 19:36
- Auto: F16 M50d 2015
- Paikkakunta: Oulu
Samalla kun oma V70 oli huollossa, niin ajan kulukseni katselin autoliikkeessä autoja sillä aikaa. Erehdyin sitten istahtamaan uuteen F11:een ja se oli sitten siinä. Kaikki tuntui olevan juuri oikealla kohdallaan. Tuosta meni vielä vuosi varsinaiseen tilaukseen, odotin ja odotin mutta ei mennyt autokuume ohi.. Koeajo sen viimeistään sinetöi, vaikka olinkin hiukan pettynyt koeajoauton ohjaustuntumaan ja ohjauksen "vaelteluun" moottoritienopeuksissa. Aikani pähkäiltyäni ja tätä foorumia luettuani laitoin sen RF-renkaiden piikkiin.
Monenmoista pihan täytettä on ollut (Sunbeam, Volvo, useita Audeja, VW, Peugeot, useita Renaultteja, Citroen, Honda jne.) kaikki käytettyjä ja paljon ajettuja. Yksi E39 525 TDS farkku on myös ollut ja olin sen ajettavuuteen enemmän kuin tyytyväinen. Mukava palata pitkästä aikaa laatumerkin pariin.
Monenmoista pihan täytettä on ollut (Sunbeam, Volvo, useita Audeja, VW, Peugeot, useita Renaultteja, Citroen, Honda jne.) kaikki käytettyjä ja paljon ajettuja. Yksi E39 525 TDS farkku on myös ollut ja olin sen ajettavuuteen enemmän kuin tyytyväinen. Mukava palata pitkästä aikaa laatumerkin pariin.
ex-bemarit: F11 525d TwinPower Turbo Touring Sport A -12
e39 525 TDS Touring A -97
e39 525 TDS Touring A -97
En tiedä, kuinka moni täällä ajaa omalla tai leasingvehkeellä. MInä valitsin bemarin sen takia että halusin eurooppalaisen nelivetofarkun xenonvaloilla. Edellisellä Passat 4Motionilla ajoin vuoden ja neljä kuukautta ja siinä oli aika paljon vikoja. Työmatka piteni päivittäisestä kymmenestä lähes kahteensataan ja halusin kunnon auton. Toistaiseksi olen ollut melko tyytyväinen, tosin ystäväni sanoi webaston asennusta spekuloidessani, että älä asenna vaan hommaa auto josa on jo webasto. Tiedän, että bemari ei ole halpa ostaa eikä ilmeisesti halpa huoltaa. Omat autokriteerini perustuvat ihan fiilikseen. Japsilla en aja noin periaatteestakaan, ja Volvokin on nykyään kinkkien omistuksessa. Seuraava auto voi olla myös bemari.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 85
- Liittynyt: 18 Loka 2011, 13:45
- Auto: F20 LCI 118dA M-sport
Golffin tilalle piti löytää jotain mukavampaa ja hiljaisempaa. Isommille tiloille ei ollut tarvetta, joten F20 tuli ulos aika sopivaan aikaan! Vaihtoehtojakaan ei loppupeleissä edes ollut. Astra ehkä lähimpänä, mutta ei sekään kovin varteenotettava.
Se vähä jäi harmittamaan että en vieläkään saanut sitä välimatkan pitävää vakkaria. Se ois kuningas varuste, mutta ei tähän 1-sarjalaisen / golffin kokoluokkaan näemmä vielä saatavilla edes rahalla. Ford sen oli osannu laittaa saataville, mutta muut jutut ei sitte osunukkaa...
Se vähä jäi harmittamaan että en vieläkään saanut sitä välimatkan pitävää vakkaria. Se ois kuningas varuste, mutta ei tähän 1-sarjalaisen / golffin kokoluokkaan näemmä vielä saatavilla edes rahalla. Ford sen oli osannu laittaa saataville, mutta muut jutut ei sitte osunukkaa...
Tuo aktiivicruise oli oleellisin seikka minulla, joka rajoitti hyvin pitkälti auton valintaa ja kun vielä piti olla diesel takaveto. Eipä siinä paljon tarvinnut enempää sitten miettiä, kun vaihtoehtoja oli tasan kaksi, mese tai bemari.GiraFFi kirjoitti:Se vähä jäi harmittamaan että en vieläkään saanut sitä välimatkan pitävää vakkaria. Se ois kuningas varuste, mutta ei tähän 1-sarjalaisen / golffin kokoluokkaan näemmä vielä saatavilla edes rahalla. Ford sen oli osannu laittaa saataville, mutta muut jutut ei sitte osunukkaa...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 9
- Liittynyt: 23 Tammi 2011, 14:17
- Auto: F10 530dA -12
ex. E46 325CiA -04
ex. E81 120i -07 - Paikkakunta: Vantaa
Koska takavetoisuus on houkuttanut ajokortin saamisesta asti. Ei voi mitään, mutta sivuluisussa ajaminen on vaan niin kivaa puuhaa
Lisäksi kriteereitä oli:
-korkeintaan pari vuotta vanha ja vähän ajettu
-alle 25k€
-vähintään tuplasti tehoa edelliseen kippoon verrattuna
Todella tyytyväinen ekaan bemariini
Lisäksi kriteereitä oli:
-korkeintaan pari vuotta vanha ja vähän ajettu
-alle 25k€
-vähintään tuplasti tehoa edelliseen kippoon verrattuna
Todella tyytyväinen ekaan bemariini
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Kuvia vaaditaan esillejerE81 kirjoitti:Koska takavetoisuus on houkuttanut ajokortin saamisesta asti. Ei voi mitään, mutta sivuluisussa ajaminen on vaan niin kivaa puuhaa
Lisäksi kriteereitä oli:
-korkeintaan pari vuotta vanha ja vähän ajettu
-alle 25k€
-vähintään tuplasti tehoa edelliseen kippoon verrattuna
Todella tyytyväinen ekaan bemariini
Valitsin BMW 1-sarjan Coupen, sillä se on näppärän kokoinen, kaksiovinen, porrasperäinen (sillä halusin joskus ajaa muullakin kuin hatchbackilla, jossa luukun auetessa koko takaseinä avautuu), sopivan harvinainen sekä tietysti myös siksi, että se edustaa premium-luokan merkkiä ja on saksalainen auto.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1
- Liittynyt: 23 Tammi 2012, 20:22
- Auto: 320d -99
- Paikkakunta: Tampere
Suvussa ollu lähes aina kaikilla SAAB, joten sitähän kaikki mulle suositteli. Eilen kävin koeajamassa BMW 320d vm 99 ja oli pakko ostaa pois ensiautoksi Sai saabit jäädä vaikkei niissä mittään vikkaa olekkaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 07 Elo 2011, 09:40
- Auto: 530xd -07, E61
Siksi, että aivan älyttömän hyvä auto ajaa. Taka- ja etuvetoisten jälkeen neliveto näillä keleillä/näillä teillä on loisto juttu tässä ammatissa. Turvallinen, ajovakaa, menee kuin juna suoraan. Hiljainen, lämmin ja hyvännäköinen. Ehkä siihen vaikutti myös aiempi kokemus bemuista. Volvon jälkeen loistovalinta.
- heimarkku
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 245
- Liittynyt: 03 Marras 2011, 20:03
- Auto: F10dA Business 2012
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Kyllähän tuollaisella bemuversiolla kelpaa matkaa näin talvella taivaltaa. Paljon hyviä ja turvallisia ajokilometrejä sinulle!bemunainen530xd kirjoitti:Siksi, että aivan älyttömän hyvä auto ajaa. Taka- ja etuvetoisten jälkeen neliveto näillä keleillä/näillä teillä on loisto juttu tässä ammatissa. Turvallinen, ajovakaa, menee kuin juna suoraan. Hiljainen, lämmin ja hyvännäköinen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 52
- Liittynyt: 07 Elo 2011, 09:40
- Auto: 530xd -07, E61
Kiitos! Hyvin on päästelty kitkat alla tämä talvi. Minkäänlaisia ongelmia ei auton kanssa ole ollut. Pakkasilla lähti käyntiin, kaikki toiminut kuten pitänytkin. Takaisin en Volvoon vaihda.....heimarkku kirjoitti:Kyllähän tuollaisella bemuversiolla kelpaa matkaa näin talvella taivaltaa. Paljon hyviä ja turvallisia ajokilometrejä sinulle!bemunainen530xd kirjoitti:Siksi, että aivan älyttömän hyvä auto ajaa. Taka- ja etuvetoisten jälkeen neliveto näillä keleillä/näillä teillä on loisto juttu tässä ammatissa. Turvallinen, ajovakaa, menee kuin juna suoraan. Hiljainen, lämmin ja hyvännäköinen.
- Hastra
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 111
- Liittynyt: 17 Marras 2011, 15:48
- Auto: 320iA E91 2008
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Jo skidinä e30 viehätti silmää. Erityisesti M3 levikkeillä. Ajokortti-ikään tullessa tuli muutamaa bimmeriä ajettuakin, mutta siinä vaiheessa joutu tyytymään halvempaan kulkuneuvoon. Nyt sitten aikuisiällä kun auton vaihto tuli ajankohtaiseksi oli kriteereinä mm. hiljaisuus ja hyvä ajettavuus. Focusta, Mondeota, Avensista tuli harkittua, mutta e91 päädyin. Eikä muuten ole harmittanut! Oli tuulilasinpesureiden uusiminenkin halvempaa kuin työkaverin avensikseen.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 12 Tammi 2012, 14:49
Käänsit siis suvussanne täysin uuden sivun. Toivottavasti myös sukunne vanhimmat ymmärtävät ja olet kai vienyt heidät jo koeajolle Ehkä hekin siirtyvät saabismista bemsuiluunjusmati86 kirjoitti:Suvussa ollu lähes aina kaikilla SAAB, joten sitähän kaikki mulle suositteli. Eilen kävin koeajamassa BMW 320d vm 99 ja oli pakko ostaa pois ensiautoksi Sai saabit jäädä vaikkei niissä mittään vikkaa olekkaan.
BMW autot ja Kuljetukset
Edelliskoppainen A6q ilmajousituksella oli ajatuksena, mutta diesel ei haluta ja bensat on hirveitä juoppoja (tai 3.0T kallis kakkosautoksi). Päätin sitten hankkia ulkonäköä ja hiljaisuutta varustettuna palasella katoavaa autoiluhistoriaa (vaparibensarivikutonen).