Miksi valitsit BMW:n?
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Kyllä coupe meni vaihdossa. Bensaa polttavaa autoa kaipasin, on muuten yllättävän vaikea löytää sellaisia 1-2v ikäisiä sopivasti varusteltuja kun pääosa käytetyistä on diesel-buumin tuotoksia. Nyt taas totutellaan ihan toisenlaiseen ajotapaan bensavaparin kanssa Vielä kun tuon 118d:n tilalle löytyisi sopivan tuore 130i...
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 244
- Liittynyt: 29 Loka 2010, 19:12
- Auto: 435i xDrive Cabriolet -15 & Audi Q7 -21
Itse hankin joku aika sitten 135i:n. Kuusisylinterisen ahdetun moottorin teho ja viripotentiaali, takavetoisuus ja ajettavuus kallistivat vaa-an BMW:n puoleen.
135 on BMW:n paluu juurille. Pieni auto jossa on iso moottori -muuta ei ajamisen iloon tarvita.
Viriohjelma ja nopeudenrajoittimen poisto --> 360hv, 520Nm ja 294km/h. Tajuton vääntö heti tyhjäkäynnin yläpuolella saa kerta kaikkiaan hymyn huulille joka kerta kun kaasua painaa!
Ajaminen on yhtä riemua ja vakioputkistollakin riittää ääntä näin hiukan varttuneemmaalle kuljettajalle.
Paksu ratti, hyvä penkki ja ööh.. taustapeili -kirjoitti Jeremy Clarksonkin. Siinäpä se.
Oma lukunsa on muiden autoilijoiden suhtautuminen bemaristiin: puskurissa roikkumista ja jatkuvaa haastamista.
Joskus se ärsyttää mutta useimmiten tulee annettua samalla mitalla takaisin mikä saa puolestaan aikaan ihan ihmeellistä käyttäytymistä...
135 on BMW:n paluu juurille. Pieni auto jossa on iso moottori -muuta ei ajamisen iloon tarvita.
Viriohjelma ja nopeudenrajoittimen poisto --> 360hv, 520Nm ja 294km/h. Tajuton vääntö heti tyhjäkäynnin yläpuolella saa kerta kaikkiaan hymyn huulille joka kerta kun kaasua painaa!
Ajaminen on yhtä riemua ja vakioputkistollakin riittää ääntä näin hiukan varttuneemmaalle kuljettajalle.
Paksu ratti, hyvä penkki ja ööh.. taustapeili -kirjoitti Jeremy Clarksonkin. Siinäpä se.
Oma lukunsa on muiden autoilijoiden suhtautuminen bemaristiin: puskurissa roikkumista ja jatkuvaa haastamista.
Joskus se ärsyttää mutta useimmiten tulee annettua samalla mitalla takaisin mikä saa puolestaan aikaan ihan ihmeellistä käyttäytymistä...
- VMV
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 48
- Liittynyt: 21 Touko 2010, 22:39
- Auto: F10 530d
RR Evoque
e92 335
e90 330
e46 325Ci
Bemari... hmm, kyllä se oli e46 v.1998, kun BMW tarttui silmään lähtemättömästi. Sitä ennen halveksin bemaristeja sen juppi -asenteen perusteella; "Kaikki rahat rassiin ja sit muuhun jos jää!", "Roikkuu puskurissa ja heti ohi kun pääsee!" (ekan dissaan mutta toinen on osittain totta tai ehkä toisen molemmat osittain. Aargh, joskus niin totta
Sinne se kaiho jäi ja eka oma 325Ci e46, Auto vuodelta 2001. Coupen olisin valinnut nykyisen sijaankin, mutta sidosryhmäjutut toi valintakriteerit käteen. Siis nyt e90 330i alla, järjestyksessä toinen BMW. Aika vaikea on kuvitella enää muuta autoa omaan ajoon.
Ihan sattumanvaraisessa järjestyksessä:
+ takaveto
+ upea kone
+ se ajettavuus kesällä
+ se ajettavuus talvella (kahva edellä vaan on joskus niiin hauskaa), neliveto olis kiva pahimpina aikoina
- Suomen uraiset tiet vähentää nautintoa
-/+ muotoilu, E46 coupé on kaunis auto! e90 ei vaan pärjää, mutta e92 toimii!
+ halveksunta tietyissä piireissä (joo-o, nautin myös tästä, mutta siksi että ne ei vaan tiedä!)
+ e46 kallistettu kojelauta kuskille, - ei enää e90:ssä
+ jälleenmyyntiarvo
+ yleinen tekniikka
- ei pysy puhtaana, kun tulee ajeltua 'pidemmän kautta,kun on niin kivaa'
Sinne se kaiho jäi ja eka oma 325Ci e46, Auto vuodelta 2001. Coupen olisin valinnut nykyisen sijaankin, mutta sidosryhmäjutut toi valintakriteerit käteen. Siis nyt e90 330i alla, järjestyksessä toinen BMW. Aika vaikea on kuvitella enää muuta autoa omaan ajoon.
Ihan sattumanvaraisessa järjestyksessä:
+ takaveto
+ upea kone
+ se ajettavuus kesällä
+ se ajettavuus talvella (kahva edellä vaan on joskus niiin hauskaa), neliveto olis kiva pahimpina aikoina
- Suomen uraiset tiet vähentää nautintoa
-/+ muotoilu, E46 coupé on kaunis auto! e90 ei vaan pärjää, mutta e92 toimii!
+ halveksunta tietyissä piireissä (joo-o, nautin myös tästä, mutta siksi että ne ei vaan tiedä!)
+ e46 kallistettu kojelauta kuskille, - ei enää e90:ssä
+ jälleenmyyntiarvo
+ yleinen tekniikka
- ei pysy puhtaana, kun tulee ajeltua 'pidemmän kautta,kun on niin kivaa'
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 126
- Liittynyt: 09 Marras 2010, 20:48
- Auto: Touring ilman G:tä
Toinen BMW alla. Kaippa se lähti siitä kun tuli alle kortti-ikäisenä oltua tutun E30 325i:n kyydissä ja sehän potki railakkaasti. Ja ne äänet... Sitten kun sitä pääsi itse koittamaan niin olihan se huumetta.
Tuli tykästyttyä "laatuun", kun omistin E30 316i:n ja kävin koeajamassa kymmenen vuotta uudenpaa Meganea. Kyllä oli mukavaa ja hiljaista kyytiä bemmissä, eikä tehon puute haitannut siinä vaiheessa. Ohjaustunto oli ihan eri planeetalta, joten lieneekin selvää ettei kauppoja tullut.
Nyt kun alla on kutosdieseli, niin välillä se bensapiru siellä siltikin kurkistelee, mutta ei nykyisillä kilometreillä taida olla kovin kannattavaa vaihtaa.
+kutosen äänet
+ohjaus/ajotuntuma
+pieni kääntösäde ainakin 3-sarjassa
+suht hiljainen (3-sarja)
+yleinen laatuvaikutelma
+pienehkö pa-kulutus matka-ajossa, vaikka olisi iso moottori
-kalliita myös paljon ajettuina
-"maine" Noh, joskus tulee pidettyä mainetta yllä ihan tahallaan
-pikkuvikaa ja joillain isompiakin. Taitaa kyllä vaivata nykyään kaikkia merkkejä varsinkin dieseleissä
-pienet kontit farmareissa
Edit: Täytyy vielä lisätä, että tuo E90 muotoilu on kyllä sisätiloissa mennyt takapakkia verrattuna E46. Kuten edellinenkin sanoi, niin miksi sitä keskikonsolia ei ole kallistettu kuskiin päin??? Tässä asiassa ainakin ennen vanhaan Bemari erottui edukseen muihin merkkeihin verrattuna. Mielestäni Audeissa 4 ja 6 ovat nyt paljon paremman näköiset kojelaudat.
Tuli tykästyttyä "laatuun", kun omistin E30 316i:n ja kävin koeajamassa kymmenen vuotta uudenpaa Meganea. Kyllä oli mukavaa ja hiljaista kyytiä bemmissä, eikä tehon puute haitannut siinä vaiheessa. Ohjaustunto oli ihan eri planeetalta, joten lieneekin selvää ettei kauppoja tullut.
Nyt kun alla on kutosdieseli, niin välillä se bensapiru siellä siltikin kurkistelee, mutta ei nykyisillä kilometreillä taida olla kovin kannattavaa vaihtaa.
+kutosen äänet
+ohjaus/ajotuntuma
+pieni kääntösäde ainakin 3-sarjassa
+suht hiljainen (3-sarja)
+yleinen laatuvaikutelma
+pienehkö pa-kulutus matka-ajossa, vaikka olisi iso moottori
-kalliita myös paljon ajettuina
-"maine" Noh, joskus tulee pidettyä mainetta yllä ihan tahallaan
-pikkuvikaa ja joillain isompiakin. Taitaa kyllä vaivata nykyään kaikkia merkkejä varsinkin dieseleissä
-pienet kontit farmareissa
Edit: Täytyy vielä lisätä, että tuo E90 muotoilu on kyllä sisätiloissa mennyt takapakkia verrattuna E46. Kuten edellinenkin sanoi, niin miksi sitä keskikonsolia ei ole kallistettu kuskiin päin??? Tässä asiassa ainakin ennen vanhaan Bemari erottui edukseen muihin merkkeihin verrattuna. Mielestäni Audeissa 4 ja 6 ovat nyt paljon paremman näköiset kojelaudat.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 20 Loka 2010, 18:55
- Auto: 118i sportline business 2012
Mielestäni Audin ja Mesen kojelaudat ovat puolestaan aivan kaameita. Hirveästi ulokkeita, muotoilua sinne ja tänne, paljon pölyä kerääviä paikkoja, turhaa "uudenaikaisuutta"... Tykkään askeettisuudesta ja mitään sanomattomasta toimivuudesta. Siksi E90 miellytti itseäni ja perhettäni.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Alemmassa kuvassa taitaa olla proto E60:n kuorissa, jolla testattiin/esiteltiin uutta teknologiaa...
Veikkaanpa, että tässä X3:n sisäkuvassa on aika pitkälle myös uuden 3-sarjan ohjaamoilme.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 69
- Liittynyt: 20 Loka 2010, 18:55
- Auto: 118i sportline business 2012
Kunnes se käy taas vanhanaikaiseksi ja edellinen tulee takaisin muotiin. Muoti on syklistä. Kvartaalitalous kiittää ja kumartaa.Juh1s kirjoitti:Oli mikä oli, oikeaan suuntaan mennään. Vaikka se ehkä on vanhanaikaista, että kojelauta on pysty, korkea ja kuljettajakeskeinen, niin onhan sellainen paljon hienompi.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
No onhan E90, E91,E92, E60 ja E61 mallienkin kojelauta pysty ja kuljettajakeskeinen. Ainoa ero on et kojelauta on kyljestään pullea tietyistä kohtaa ja että keskiosa on suora eikä kuljettajaa kohti vinossa. Muuten ihan BMW:lle tyypillistä perinteistä, hyvää, ajatonta, kuskikeskeistä ja selkeää suuntaa nuo E90, E92 ja E91 kojelaudat ainakin edustaa.
- huppu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 17:24
- Auto: E46 318d -04 sedan
E87 120iA -05 - Paikkakunta: Rovaniemi
Perheessä ollut 4 bemaria, joista kolmea ehtinyt itse ajamaan ajokortin saatuani. Oli luonnollinen jatkumo, että hommaan itsellekin bemarin kun ensimmäista autoani olen hankkimassa. Kyseisillä autoilla olen saanut vain pelkkiä nautinnollisia ajokokemuksia, joten ei ole ollut epäselvää, miksi olen päätynyt kyseiseen merkkiin. Eiköhän tulevat autonikin tule olemaan bemareita, mikäli se on minusta kiinni
- huppu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 44
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 17:24
- Auto: E46 318d -04 sedan
E87 120iA -05 - Paikkakunta: Rovaniemi
Oma listaukseni ostopäätökseen vaikuttaneista tekijöistä:
+ ennen kaikkea AJAMISEN ILO!
+ takaveto
+ siisti ulkonäkö
+ BMW:n brändi
+ materiaalien laatu
+ moottorit
+ polttoainetaloudellisuus verrattuna muihin merkkeihin
+ varusteet
Ainoan miinuksen voin antaa tässä vaiheessa siitä, että ensimmäisen vuoden aikana erinäisiin operaatioihin ja remontteihin on mennyt n. 4000 euroa! Tämä nyt sen takia, että ostamassani yksilössä tietyt osat olivat tulleet jo tiensä päähän. Mutta toivottavasti on jatkossa paljon huolettomia kilometrejä
Täytyy sanoa, että pidän itsekin bemaristien mainetta yllä liikenteessä En käyttäydy typerästi, mutta uskon herättäväni mielipiteitä ainoastaan jo sillä että ajan bemarilla. Sekin saattaa aiheuttaa monissa kränää, kun ohituksiin tulee lähdettyä herkästi heti ohituspaikan tullen
+ ennen kaikkea AJAMISEN ILO!
+ takaveto
+ siisti ulkonäkö
+ BMW:n brändi
+ materiaalien laatu
+ moottorit
+ polttoainetaloudellisuus verrattuna muihin merkkeihin
+ varusteet
Ainoan miinuksen voin antaa tässä vaiheessa siitä, että ensimmäisen vuoden aikana erinäisiin operaatioihin ja remontteihin on mennyt n. 4000 euroa! Tämä nyt sen takia, että ostamassani yksilössä tietyt osat olivat tulleet jo tiensä päähän. Mutta toivottavasti on jatkossa paljon huolettomia kilometrejä
Täytyy sanoa, että pidän itsekin bemaristien mainetta yllä liikenteessä En käyttäydy typerästi, mutta uskon herättäväni mielipiteitä ainoastaan jo sillä että ajan bemarilla. Sekin saattaa aiheuttaa monissa kränää, kun ohituksiin tulee lähdettyä herkästi heti ohituspaikan tullen
- altsu
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 405
- Liittynyt: 18 Marras 2010, 22:00
- Auto: BMW G12 745Le xDrive
Porsche Cayenne - Paikkakunta: Hki
Varsinainen pakottava syy auton vaihtoon oli edellisen auton liisarin päättyminen. Kutakuinkin samaan aikaan perhe pääsi kasvamaan yhdellä uudella jäsenellä, jonka vakiovarustukseen kuuluu julmetun kokoiset rattaat ja muuta mukana kulkevaa roipetta.
Käytännössä ryhdyin katselemaan isoja farmareita jo kesän aikana. Edellinen auto oli Volvo S60 210hv moottorilla, mutta Volvoja en tälle kierrokselle hyväksynyt. "Uusi" V70 ei ollut oikein luonteva vaihtoehto. D5 moottori on paperilla tehoiltaan ihan ookoo, mutta käytännössä se ei kiihtyvyydeksi muutu, mutta naftaa palaa kyllä. Päästötkin ovat sen mukaiset, että hinta ei paljoa 520d Touringista edes poikkea. Eikä tuo Volvon nykyinen ulkonäkökään oikein vakuuta. Sama koskee Volvon 60-sarjaisia - ne kyllä kulkevat, mutta ovat toivottoman pieniä lastenrattaille. Varsinainen vaihtoehto olikin sitten Audi A6 2.0TFSI Multitronic Business S-line. Audin ongelmana oli vanheneva malli ja kova kulutus bensamoottorilla. Mersun uusi E -farmari ei miellyttänyt ulkonäöltään, eikä sisustukseltaan ja C oli liian pieni. Näin Mersut eivät olleet edes vaihtoehtoina.
Kesällä, minulle hieman yllättäen, F11 tuli markkinoille. Kävin siitä renkaita potkimassa ja varasin pitkään koeajoon. Kokemus oli erittäin positiivinen. Lopullinen päätös syntyi, sulkemalla kaikki muut vaihtoehdot ylläkirjoitetuin syin pois ja nähdessäni erittäin houkuttelevan leasinghinnan nyt tilaamalleni autolle. Edes lisävarustelistan ahkera rastittaminen ei nostanut hintaa kohtuuttomasti.
Näin F11 on tulossa joskus ensivuoden puolella ja samalla sain hyvän syyn kirjautua myös tälle foorumille
Käytännössä ryhdyin katselemaan isoja farmareita jo kesän aikana. Edellinen auto oli Volvo S60 210hv moottorilla, mutta Volvoja en tälle kierrokselle hyväksynyt. "Uusi" V70 ei ollut oikein luonteva vaihtoehto. D5 moottori on paperilla tehoiltaan ihan ookoo, mutta käytännössä se ei kiihtyvyydeksi muutu, mutta naftaa palaa kyllä. Päästötkin ovat sen mukaiset, että hinta ei paljoa 520d Touringista edes poikkea. Eikä tuo Volvon nykyinen ulkonäkökään oikein vakuuta. Sama koskee Volvon 60-sarjaisia - ne kyllä kulkevat, mutta ovat toivottoman pieniä lastenrattaille. Varsinainen vaihtoehto olikin sitten Audi A6 2.0TFSI Multitronic Business S-line. Audin ongelmana oli vanheneva malli ja kova kulutus bensamoottorilla. Mersun uusi E -farmari ei miellyttänyt ulkonäöltään, eikä sisustukseltaan ja C oli liian pieni. Näin Mersut eivät olleet edes vaihtoehtoina.
Kesällä, minulle hieman yllättäen, F11 tuli markkinoille. Kävin siitä renkaita potkimassa ja varasin pitkään koeajoon. Kokemus oli erittäin positiivinen. Lopullinen päätös syntyi, sulkemalla kaikki muut vaihtoehdot ylläkirjoitetuin syin pois ja nähdessäni erittäin houkuttelevan leasinghinnan nyt tilaamalleni autolle. Edes lisävarustelistan ahkera rastittaminen ei nostanut hintaa kohtuuttomasti.
Näin F11 on tulossa joskus ensivuoden puolella ja samalla sain hyvän syyn kirjautua myös tälle foorumille
Ex BMW: F11 520d -11, F10 525dx -14
Tervehdys,
Tuota kysymystä mahdollisesti tulen miettimään - Vielä kuitenkin vaiheessa että miksi valitSISIN BMW:n?
Autokuume polttelee näin talven tullessa, ja silmä on iskenyt 520D (E61) malliin ja kiikarissa 08-09 vuosien autoja.
Kertokaapa mahdolliset tulevat toverit miksi Audi miehen (A6 Avant 2.0T, 2007) pitäisi vaihtaa tälle puolelle - eli olisi hakusessa kommentteja ja kokemuksia näiden merkkien väliltä, tai muita puoltoja/vastaan - Kuitenkin kilometrien takia Diesel haussa...
Ehkäpä suurin toiminnallinen"kysymys" itselleni on tuo takaveto talvella - ei niinkään tiellä pysymisen kannalta mutta kuinka yleinen pito, kiinnijääminen, ja jyrkkien mäkien kiipeäminen jne... (on Rukan mökkitiellä muutama aika jyrkkä mäennyppylä joihin ei edes saa kunnolla vauhtia).
Tähän autokuumeeseen ei tunnetusti kovin montaa lääkettä tunnu löytyvän..
Tuota kysymystä mahdollisesti tulen miettimään - Vielä kuitenkin vaiheessa että miksi valitSISIN BMW:n?
Autokuume polttelee näin talven tullessa, ja silmä on iskenyt 520D (E61) malliin ja kiikarissa 08-09 vuosien autoja.
Kertokaapa mahdolliset tulevat toverit miksi Audi miehen (A6 Avant 2.0T, 2007) pitäisi vaihtaa tälle puolelle - eli olisi hakusessa kommentteja ja kokemuksia näiden merkkien väliltä, tai muita puoltoja/vastaan - Kuitenkin kilometrien takia Diesel haussa...
Ehkäpä suurin toiminnallinen"kysymys" itselleni on tuo takaveto talvella - ei niinkään tiellä pysymisen kannalta mutta kuinka yleinen pito, kiinnijääminen, ja jyrkkien mäkien kiipeäminen jne... (on Rukan mökkitiellä muutama aika jyrkkä mäennyppylä joihin ei edes saa kunnolla vauhtia).
Tähän autokuumeeseen ei tunnetusti kovin montaa lääkettä tunnu löytyvän..
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tämä taitaa olla niitä asioita, joiden takia monilla jää bemari hankkimatta, kun "pelätään" tai ainakin mietitään takavetoa ja talvea. Totuus taitaa kuitenkin olla, että todella harva useamman, tai ensimmäisen, bemarin omistaja on jäänyt etuvetoa kaipaamaan ensimmäisen talven jälkeen(kään).JAR kirjoitti:Ehkäpä suurin toiminnallinen"kysymys" itselleni on tuo takaveto talvella - ei niinkään tiellä pysymisen kannalta mutta kuinka yleinen pito, kiinnijääminen, ja jyrkkien mäkien kiipeäminen jne... (on Rukan mökkitiellä muutama aika jyrkkä mäennyppylä joihin ei edes saa kunnolla vauhtia).
En nyt osaa absoluuttista totuutta kertoa, mutta omakohtaista kokemusta on useiden eri takavetoisten ratista useilta talvilta ja en voi sanoa, että takavedon takia olisin ongelmatilanteisiin joutunut, enkä varsinkaan sellaisiin tilanteisiin joista etuvedolla kuitenkin olisin selvinnyt.
Joka tapauksessa E61:stä pitäisi saada ihan hyviä kauppoja hierottua nyt kun uusi F11 farmari on tullut markkinoille.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 582
- Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:01
- Auto: F30 320iA Sportline
Edelliset:
E92 325iA
E81 118i
Toista talvea takaveto alla ja ei kyllä etuvetoa ole ikävä. Upea tunne kun voi ohjata ja kiihdyttää samaan aikaan. Liikennevaloista lähdettäessä monta etuvetoa möyrii vielä paikoillaan kun bemari on jo matkalla, eikä edes tarvitse tehdä mitään kisalähtöä. Ihmeellistä ja se sotii pinttyneitä mielikuvia vastaan mutta niin se omien kokemuksien mukaan on mennyt. Alla on tosin ihkauudet renkaat joten varmasti sillä on oma vaikutuksensa tuohon etenemiskykyyn.
- -V-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 981
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 18:41
- Auto: F20 LCI 118iA Sport + F30 LCI 320dA xDrive M sport
- Paikkakunta: Kauniainen
Täytyy peesata edellisiä kirjoittajia hieman. Itse ajelin vuosikausia etuvedolla ja nelikoillakin, eikä varsinaista hinkua takavetoiseen ollut, juurikin pelättyjen talviominaisuuksien takia. Tai enemmänkin pelkäsin ettei vaimo selviäisi. Omat takavetomuistot olivat 80-luvun autoista ja siihen kuvitelmani perustui.
Nykyinen mielipide on sellainen, ettei kesällä niinkään ole suurta väliä normiajossa mistä auto vetää, mutta talvella en halua etuvetoista alleni En ole parina talvena keksinyt olosuhteita joissa etuveto olisi ollut takavetoa parempi tai matka olisi katkennut sen takia ettei allani ole etuvetoista autoa. Toki olen huomannut että myös takavedoissa on eroa, moni taksimese edellä kaipaisi välillä työntöapua...
Parissa viimeisessä autokaupassani on ainoana merkkivaihtoehtona ollut enää BMW, eikä vähiten minua miellyttävien ajo-ominaisuuksien takia. Joku toinen voi silti tykätä jostain muusta. On minullakin ollut "Audi-kauteni" jolloin vetoa on ollut sekä edessä että joka nurkassa.
Nykyinen mielipide on sellainen, ettei kesällä niinkään ole suurta väliä normiajossa mistä auto vetää, mutta talvella en halua etuvetoista alleni En ole parina talvena keksinyt olosuhteita joissa etuveto olisi ollut takavetoa parempi tai matka olisi katkennut sen takia ettei allani ole etuvetoista autoa. Toki olen huomannut että myös takavedoissa on eroa, moni taksimese edellä kaipaisi välillä työntöapua...
Parissa viimeisessä autokaupassani on ainoana merkkivaihtoehtona ollut enää BMW, eikä vähiten minua miellyttävien ajo-ominaisuuksien takia. Joku toinen voi silti tykätä jostain muusta. On minullakin ollut "Audi-kauteni" jolloin vetoa on ollut sekä edessä että joka nurkassa.
Ex: F10 520dA, F11LCI 520xdA, F20 116i, F30 318dA, E90LCI 320xdA, E92LCI 320Cd, E60LCI 530dA, E84 X1 20xdA, E90 335dA MSport, E60LCI 525i, E90 320d MSport, E81LCI 118d, E91LCI 320i, E92 325CdA, E46LCI 330Ci Cabrio MSport, E90 325iA, E82 120dA, E30 320iA