gestapo kirjoitti:^
Niin se muuttuu maailma..-80 luvun Bemaristit muistanevat uutisotsikot joissa BMW:stä puhuttiin asiantuntijoiden kesken,että Bemu ei voi pysyä itsenäisenä kauaa.Oli näet liian pieni valmistaja.
Onhan toki kompurointiakin ollut(Rover esim.),mutta sitkeästi mennään eteenpäin.
Oliko Rover-kaupat edes kompurointia, näin 15 vuotta jälkeen pohdittuna?
BMW sai Rover-kaupoissa Minin, joka on osoittautunut erinomaiseksi ostokseksi sekä myynnillisesti että varmasti myös pikkuauton tekniikan saamisesta omaan leiriin. Samoin E53 X5:n kehitystyö sai hyvän lähtökohden Range Rover P38:n myötä ja oli varsin rangerovermainen. Kannattaa muistaa BMW:n saaneen X5:nsa myymälöihin pikavauhtia Mersun ML:n lanseerauksen jälkeen. Kaikki muut kilpailijat, kuten Audi ja Volvo, yllätettiin täydellisesti ja niillä menikin vuosikausia takamatkan kuromiseen.
Kolmas brittimerkki eli Rolls-Royce oli/on ainakin imagollisesti mahtava saalis. Eihän mikään muu merkki sisällä Spirit of Ecstacyä..
Ei Quandtien brittivalloituksia minusta voi mitenkään hutilaukauksina pitää. Kun katsoo muita viime vuosien automerkkikauppoja, niin moni muu on saanut todeta ostaneensa ruskaa pakkasella.