Niin tämä tuntuu herättän keskustelua siellä ja täällä. Bemarilla ajavien keskuudessa ja myös muitten lätinöissä eri foorumeilla sekä autolehdissä...
Eli lukeepa melkein mitä vaan uuden 5-sarjan, X1:n, edellisen 5-sarjan tai uuden GT:n testiä/koeajoa niin sivutuuliherkkyys sekä poukkoilu urissa/tietty uraherkkyys tulee esiin melkein joka jutussa. Toinen mitä melkein joka testi tai koeajo jollain tapaa sivuaa tai parjaa on Runflat renkaat ja kuinka ne on huonot sekä epäsopivat suomen teille ja kuinka paljon parempi BMW on ajaa ilman niitä. Itsekin toki vaihdoin ne tavallisiin keäsrenkaisiin ja ajettavuus parani vielä piirun paremmaksi (mielestäni se ei ollut huono Run flateinkaan) sekä rengasäänet myöskin vähenivät hieman. Voi olla että vaihdan talvirenkaatkin tavallisiin sitten syksyllä. Nimmittäin ne oli muuten ok, mutta aika kovat sekä tietyillä pinnoilla pompottavat ja tuppasivat nousemaan urista ylös herkemmin kuin mitä tavallinen rengas. Omasta mielestäni esim. E90 sekä E91 (ennen faceliftiä ja sen jälkeen) on todella hyvä ja tunnokas ajaa ja ei häviä esim. Golfille. Eikä hae urissa normi-rengastuksella tai vaeltele kovassakaan tuulessa. Noita muita malleja en ole ajanut!
Mutta onko nuo luettelemani mallit oikeasti niin sivutuuliherkkiä tai uraherkkiä kuin mitä lehdet ja testit väittää? Tai huonompia ajaa kuin 80-, 90- sekä 2000-luvun alun bemarit?
Tai joku jolla on pidempiaikainen kokemus Run flateista: onko ne pidemmässä juoksussa oikeasti niin kehnot kuin mitä väitetään tai niitä parjataan?
Uusien bemarien ajettavuus ja bemarin tulevaisuus yleensä
Mutta testeissä on kiitettävästi mainittu uraherkkyyden johtuvan leveistä kumeista.Tyypillisesti nuo koeajo-autot on pakattu täyteen varusteita,mutta myös leveimmillä kumeilla.Tuo run flat asia on mielenkiintoinen:pohjoismaihin tulevat Bemut varustetaan ko.renkailla, kun taas muualla euroopassa normaali renkailla ja paikkaus-sarjalla.Kyselin tätä asiaa pariviikkoa sitten,kun tilaamassani X1 sDrive 18d:n esitteessä mainitaan normaali renkaat ja hinnastoissa taas run flatit.Itse ole ajanut run flat renkailla viimeiset 6-vuotta(E87 ja nyt E81).Renkaat ovat olleet ns.vakiot.Hyvin oon pärjännyt,eikä uria hae.Oishan se tietenkin mukava verrata miten auto muuttuu jos renkaat vaihdetaan "normaaleiksi".Yhden rengas rikon olen kokenut,mutta ajoin perille(n.50km),ja paikkasin sen "koiranpaskalla".Rengas on edelleen käytössä.Toki tuo run flat rengas pitäis vaihtaa rikkouduttua,mutta kun se näytti niin hyvältä vielä.. Ja tuo BMW:n tulevaisuus:Hyvältä näyttää!!
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
Voisiko tuo sivutuuliherkkyys liittyä muutoin hyvään ja eritoten "täsmälliseen" ajettavuuteen joka ainakin itsellä tarkoittaa mm. tiettyä tarkkuutta alustassa ~ samalla kokolailla "välyksettömiä" niveliä yms...? (nivelten kumit yms.) Eli muissa merkeissä on suuremmat alustan "toleranssit" ? Esim. Mersun W211 oli jotenkin tunnoton ajettava omaan makuun, ei huono mutta sellainen "pliisu". Tokihan leveä ja matala rengas -yhdistelmä tekee sen että auto on ajettavuudeltaan lähellä puutarhajyrsintä näillä meidän teillä
Itselläni talvella meni tietämättä ajon aikana normi rengas tyhjäksi. Vasta illalla kotiin lähtiessä parkkihallissa sattumalta huomasin, että rengas oli täysin littana ja vahva harmaa kiertävä viiva renkaan kyljessä eli oli mennyt vanteella pitkän aikaa aamun ajon aikana.gestapo kirjoitti:Yhden rengas rikon olen kokenut,mutta ajoin perille(n.50km),ja paikkasin sen "koiranpaskalla".Rengas on edelleen käytössä.Toki tuo run flat rengas pitäis vaihtaa rikkouduttua,mutta kun se näytti niin hyvältä vielä..
Tuli vaan mieleen rengasta vaihtaessa, että olisipa ollut Runflat ja rengaspainetunnistin, niin ei olisi tarvinnut alkaa viritellä auton rimpula tunkilla kottikärryn rengasta pakkasessa alle. Kaiken lisäksi se kottikärryn rengas oli vieläpä melkein tyhjä, kun oli tehtaan jäljiltä 3 vuotta vanhat ilmat. No sillä kuitenkin nilkutettiin lähimpään rengasliikkeeseen.
Ja mitä yleensä tulee ajettavuuteen, niin TM:n F10 testissäkin arvioitiin, että kapeampi perus 17" olisi ajettavuudeltaan parempi kuin leveä 18".
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Joo näin arvioivat, että F10 olisi parempi ajaa 17-tuuman rengastuksella, mutta veikkailivat ja ounastelivat myös, että olisi ehkä parempi ajaa myös ilman Run flateja. Mainittiin toki, että vertailevaa tutkimusta ei ollut mahdollista tehdä.
Moni muu joka ajaa Skodalla, Seatilla, VW:llä tai Toyotalla jne. ei vaan voi ymmärtää sitä, että miksi joku haluaa ostaa 50.000eur:n (tai jopa kalliimman) bemarin mikä ei kulje teknarin mukaan tuulella suoraan tai mikä hakee tai vetelee urissa tai johon pitää ostaa heti ns. normaalit renkaat jotta saa mukavamman ajomukavuuden. Toki meistä bemareilla ajavista monet eivät taas ymmärrä miksi joku haluaa ostaa vaikkapa Fordin, Skodan tai Toyotan.
Moni muu joka ajaa Skodalla, Seatilla, VW:llä tai Toyotalla jne. ei vaan voi ymmärtää sitä, että miksi joku haluaa ostaa 50.000eur:n (tai jopa kalliimman) bemarin mikä ei kulje teknarin mukaan tuulella suoraan tai mikä hakee tai vetelee urissa tai johon pitää ostaa heti ns. normaalit renkaat jotta saa mukavamman ajomukavuuden. Toki meistä bemareilla ajavista monet eivät taas ymmärrä miksi joku haluaa ostaa vaikkapa Fordin, Skodan tai Toyotan.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Jep, alueellisia eroja on todella paljon jo ihan mallisarjoissa. Esim Briteissä osa tulee runflateilla ja osa normaaleilla kumeilla. Totuuden nimissä täytyy sanoa, että itse en ole huomannut mitään eroa runflateilla ja normaaleilla kumeilla vaikka on tullut radallakin käytyä. Tämä tosin saattaa osin johtua siitä, että normaaleilla kumeilla on laitanaan vanteen tuumakoko kasvanut. Monet haukkuu runflatit maan rakoon jo pelkästään autolehtien vertailujen takia tai toisaalta ensimmäisten runflattien kovuuden takia. Tosiasiassa nekin ovat menneet todella paljon kehityksessä eteenpäin joten vertailu ensimmäisiin malleihin on turhaa. Innolla odotan Total BMW -lehden vertailua eri renkaiden kesken, siellä kun on luvattu kattava testi erilaisista renkaista runflat vs normaalit.fifty kirjoitti:..." kun taas muualla euroopassa normaali renkailla"... Ööö, kyllä ainakin täällä Luxembourgissa kaikki Bemut ja Minit lähtee kaupasta runflat renkaat alla.
Ei ole nyt muistikuvia miten muut merkin vetelee urissa leveillä renkailla vai tuleeko siellä sitten niin kapeaa gummia suoraan tehtaalta, ettei vetelyä esiinny. Kyllähän se jo täälläkin on todistettu, että olkoon 17" renkaat F10:ssä miten hyvät ajaa tahansa, niin ei ne ainakaan silmää mairittele Päätöksiä päätöksiä...
Mitä tulee ylipäätään uusian bemareiden ajettavuuteen niin varsinkin F10:ssä nuo alustan asetukset vaikuttavat ajokäytökseen todella paljon. Toiset sanovat, että se on huono juttu kun normaali alusta ei ole enää niin urheilullinen ja kun vaihtoehdot maksavat sitten maltaita. Onhan se ehkä vähän maallikosta niinkin, että tuntuu ettei tehdas ole jaksanut hieroa vakioalustaa vaan keskittynyt säädettäviin malleihin. Ei ole tullut vakioalustaista F10 kokeiltua joten en voi sanoa juuta enkä jaata, mutta säädettävä malli toimi kyllä varsin hyvin.
Toisaalta luulisin, että leveää, matalaprofiilista, suurempaa tuuma kokoa ja parempaa ulkonäköä tavoittelevat tietänevät sen voivan tapahtua ajettavuuden kustannuksella.Antinontoxic kirjoitti:Ei ole nyt muistikuvia miten muut merkin vetelee urissa leveillä renkailla vai tuleeko siellä sitten niin kapeaa gummia suoraan tehtaalta, ettei vetelyä esiinny. Kyllähän se jo täälläkin on todistettu, että olkoon 17" renkaat F10:ssä miten hyvät ajaa tahansa, niin ei ne ainakaan silmää mairittele Päätöksiä päätöksiä...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Minä myös olen ollut ihan tyytyväinen runflateihin. Kokemusta nyt reilut 3 vuotta( Minin alla). Ok, täällä tiet ehkä hieman paremmassa kunnossa kuin suomessa. Ei routa hommia eikä uria. Näkisin runflatit myös jonkinlaisena turvallisuus asiana. Miettikääpä; Vaikkapa baanalla 150-200km/h vauhtia ja ilmat katoaa renkaasta. Runflatissa sen verran vahva runko ettei ole heti ihan riekaleina. Tulevaan autoon tulee myös runflatit eikä harmita yhtään. Turbo ihan oikeassa siinä, että kun näköä haetaan, niin aina se on jostakin pois.
Ei taida siihen liittyä. Eikös esim. Mondeo ole hyvä ajettava eikä se silti ole herkkä sivutuulelle. Ja onko BMW täsmällinen ajettava vai ei, sekin on tulkinnanvaraista riippuen siitä mitkä lasit on päässä... TM:n F10:n koeajossa puhuttiin jäykästä ja tunnottomasta ohjauksesta.JukkaE60 kirjoitti:Voisiko tuo sivutuuliherkkyys liittyä muutoin hyvään ja eritoten "täsmälliseen" ajettavuuteen joka ainakin itsellä tarkoittaa mm. tiettyä tarkkuutta alustassa ~ samalla kokolailla "välyksettömiä" niveliä yms...? (nivelten kumit yms.) Eli muissa merkeissä on suuremmat alustan "toleranssit" ?
No niinhän se on,erimaissa eri juttu kuten Antinontonix kirjoitti.Nyt kun tarkemmin muistelee,niin TM on ollut ainut(?) julkaisu joka moittii noita Bemarin leveitä tassuja uraherkiksi.Ensin X1:n ja nyt F10:n koeajoissa.Televison pari koeajoa suorastaan kehuvat ajettavuutta ja onhan se auto ollut niilläkin ajossa ainakin viikon verran.Autobild suomi ei mainitse sanallakaan uraherkkyydestä,vaikka auto ajettiin suomessa.Autot olivat ns.kaikilla herkuilla.Saas nähdä kun seuraava Tuulilasi-lehti ilmestyy,siinä on testissä F10,mitä se toteaa ajettavuudesta...fifty kirjoitti:..." kun taas muualla euroopassa normaali renkailla"... Ööö, kyllä ainakin täällä Luxembourgissa kaikki Bemut ja Minit lähtee kaupasta runflat renkaat alla.
Ex: 2002/ E12 520/ E21 318i/ E34 518i/ E34 520i/ E46 316ti/ E87 116i/ E81 116i/ E84 X1/ F30 318dA/ F30 320iA xDrive/ F10 518dA/ F20 M135i xDrive/ F10 520dA xDrive/ G30 520dA xDrive/ G30 530e/ G20 330e xDrive/ i4 M50.
- Ironic32
- Valvoja
- Viestit: 1497
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 00:11
- Auto: E90 320dA, E39 530iA Individual
- Paikkakunta: Oulu
- Viesti:
Minusta tuo sivutuuliherkkyys on merkistä riippumatta aika monen uuden auton ongelma nykyään. Voisiko olla, että kolariturvallisuus ja taloudellisuus vaikuttavat auton muotoiluun tuuliherkkyyden kustannuksella?
Ei tuo 3-sarjalainen kuitenkaan minusta erityisen huono ole. Sen olen kuitenkin useaan VAG-malliin vertailuna tehnyt, että ainakin itsellä alla olleet V40:set ovat olleet järkiään sivutuulella parempia ajettavia kuin mitkään muut autot ja varovaisesti voisi väittää, että tämä pitää paikkansa myös tuohon 3-sarjalaiseen vertailussa.
Muita ominaisuuksia nyt ei juuri kannata edes verrata. Bemarista heitin tuohon volleen run flatit alle ja hyvin niillä eteenpäin pääsee. Jotenkin kovan oloiset ja melkoisen äänekkäät ovat tuossa autossa, mutta tuokaan ei ole mikään ihme, kun kyse sentään on noinkin vanhasta kajakista ja alustatkin on mitä on.
Ei tuo 3-sarjalainen kuitenkaan minusta erityisen huono ole. Sen olen kuitenkin useaan VAG-malliin vertailuna tehnyt, että ainakin itsellä alla olleet V40:set ovat olleet järkiään sivutuulella parempia ajettavia kuin mitkään muut autot ja varovaisesti voisi väittää, että tämä pitää paikkansa myös tuohon 3-sarjalaiseen vertailussa.
Muita ominaisuuksia nyt ei juuri kannata edes verrata. Bemarista heitin tuohon volleen run flatit alle ja hyvin niillä eteenpäin pääsee. Jotenkin kovan oloiset ja melkoisen äänekkäät ovat tuossa autossa, mutta tuokaan ei ole mikään ihme, kun kyse sentään on noinkin vanhasta kajakista ja alustatkin on mitä on.
Jos et tee mitään, et voi tehdä virheitäkään...
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 2776
- Liittynyt: 28 Maalis 2010, 09:45
- Auto: F34 320iA xDrive
ex F30 320iA xDrive vm. 2013
Niin no se tuntuu olevan juurikin TM jossa aina parjataan bemarin ohjausta, renkaita, sivutuuliherkkyyttä ja ajettavuutta. Ehkä johtuu siitä, että kyseinen julkaisu tuntuu olevan hyvinkin VAG painotteinen ja VAG:n tuotteita ylistävä. Tai no uusi A4 B8 kyllä saa melkein joka lehdessä haukkuja (myös TM), että on leijuva maantiellä, ohjauksen keskialue on tahmea ja tunnoton sekä ääritilannekäytös on heikkoa/huonoa, kiihdytksissä vetelee ja talvella vetopito huonoa ja sutii yms. Toinen malli mikä on joutunut TM:n hampaisiiin on Skoda Superb. Samanlaisia moitteita siitäkin esiintyy.gestapo kirjoitti:No niinhän se on,erimaissa eri juttu kuten Antinontonix kirjoitti.Nyt kun tarkemmin muistelee,niin TM on ollut ainut(?) julkaisu joka moittii noita Bemarin leveitä tassuja uraherkiksi.Ensin X1:n ja nyt F10:n koeajoissa.Televison pari koeajoa suorastaan kehuvat ajettavuutta ja onhan se auto ollut niilläkin ajossa ainakin viikon verran.Autobild suomi ei mainitse sanallakaan uraherkkyydestä,vaikka auto ajettiin suomessa.Autot olivat ns.kaikilla herkuilla.Saas nähdä kun seuraava Tuulilasi-lehti ilmestyy,siinä on testissä F10,mitä se toteaa ajettavuudesta...fifty kirjoitti:..." kun taas muualla euroopassa normaali renkailla"... Ööö, kyllä ainakin täällä Luxembourgissa kaikki Bemut ja Minit lähtee kaupasta runflat renkaat alla.
Myös HS:ssä on moitteita bemarin kohdalla tullut ja juurikin noista asioista. Tai no yleensä kaikki on ollut kohdallaan, mutta jos T Turkula pääsee ajamaan bemarin jonkin mallin niin oikeastaan löytyy juurikin ajettavuudesta ja noista mainitsemistani asioista aina jotain parjattavaa. Tuntuu ettei bemuissa ole hänestä juuri mikään hyvin. Sitten kun hän ajaa jonkin VAG-perheen tuotteen, niin aina se on kokonaisuutena 8,5-10 pisteytyksen auto. Johtuiskos siitä, että on hieman puolueellinen kun itse on armoton VAG-fani ja Skodalla ajava henkilö. Lähinnä mallit X1, F10, E60/E61 on saneet moitteita noista mainitsemistani asioista, mutta luin tässä jonkin 2009-vuoden TM:n ja siinä oli ykkösen koeajo ja testissä luki jotenkin näin: ajettuvuus on tyypillistä nyky-bemaria eli vetelyä urissa&kiihdytyksissä, ohjaus raskas ja autoa saa paimentaa tuulella yms. Muistaakseni 2009 saman julkaisun jossakin nrossa oli 3-sarjan koeajo ja siinä ohjaus ja ajettavuus sai kehuja. Mainittiin mm. että auto kulkee bemariksi yllätävän vakaasti ja suoraan.
Iltalehti, Ilta-sanomat, Start tv-ohjelma ja Autobild yleensä kehuvat bemarin melkein kaikilta osa-alueiltaan, mutta TM tuntuu olevan eniten kriittinen bemaria kohtaan. Jopa Tuulilasi yleensä on sitä mieltä, että bemari on hyvä ajaa tai hyvä auto noin niinkuin kokonaisuudessaankin. Ehkäpä noiden muiden koeajot eivät ole niin perustellisia ja sisällä ajoa vaihtelevissa olosuhteissa joten siksi mahdolliset puutteet eivät korostu tai tule niin hyvin ilmi?
Niin ja sitten nuo yleiset nettipalstat ovat paikkoja joissa parjataan tuota ajettavuutta: puhutaan kiemurtelusta, urahakuisuudesta, sivutuuliherkyydesä, Run flatien huonoudesta yms. Osa toki ei ole ajnut bemaria ikinä tai menee lauman mukana kirjoitteluissaa, mutta on joukossa niitäkin jotka kirjoittaa kommenttejaan omistuspohjalta tai koeajokokemusten perusteella.
Niin ja bemarithan ovat nykyisellään aika aerodynaamisia ja esim. kolmossarjan farmarin ilmanvastuskerroin on vain 0.27, auto on matala&leveä, akseliväli pitkähkö vs. Golf, pyörät aika "nurkissa" sekä maavara matalahko joten noiden speksien valossa auton ei ainakaan pitäisi olla sivutuuliherkkä. Painojakauma on oikeasti melkein sen 50/50 joten senkin pitäisi vakauttaa auton kulkua.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Siis tosiasiahan on, että tuskin suomessa tai muuallakaan maailmassa yhtään täysin puolueetonta autotoimittajaa. Parhaiten oma perstuntuma kertoo onko auto jees vai ei. Siis ensin koeajo ja sitten päätös. Ja sitten nämä uraherkkyydet, tuuliherkkyydet ym. So not sano Matti Nykänen. Autossa on sitä varten ratti että sitä voi ohjata ja tehdä korjausliikkeitä. Itse pidän siitä, että autoa SAA ajaa. Ei sen tarvitse kulkea kuin kiskoilla.Tää on vaan mun mielipide.
Samassa kohdassa/tilanteessa missä voisi ajaa rennosti kevyellä otteella ratista, sinä pidät kaksin käsin ratista kiinni, korjaat jatkuvasti auton liikkeitä ja vielä pidät siitä?fifty kirjoitti:Ja sitten nämä uraherkkyydet, tuuliherkkyydet ym. So not sano Matti Nykänen. Autossa on sitä varten ratti että sitä voi ohjata ja tehdä korjausliikkeitä. Itse pidän siitä, että autoa SAA ajaa. Ei sen tarvitse kulkea kuin kiskoilla.Tää on vaan mun mielipide.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tämä vetely on taas näitä asioita minkä takia etuvetomiehet (ja naiset) eivät minun mielipiteistäni ole koskaan niin välittäneet
Toiset sanovat, että haluavat ajaa autoa ja sitä varten autossa on ratti, että siitä pidetään kiinni. Varsinkin etuvedollahan se meno kiihdyttäessä on sitä, että ratista on todellakin pidettävä kiinni, kun itse on takavedolla tottunut siihen, että auto kulkee kevyellä ranneotteella suoraan vaikka pedaali olisi lattiassa. Minun mielestäni se on yksi osa hyvin ohjautuvaa ja hyvin hallittavaa autoa, ettei siitä ratista tarvitse pitää kaksinkäsin rystyset valkeina kiinni, että auto menee suoraan, oli kyseessä mikä vetotapa tahansa.
Toiset sanovat, että haluavat ajaa autoa ja sitä varten autossa on ratti, että siitä pidetään kiinni. Varsinkin etuvedollahan se meno kiihdyttäessä on sitä, että ratista on todellakin pidettävä kiinni, kun itse on takavedolla tottunut siihen, että auto kulkee kevyellä ranneotteella suoraan vaikka pedaali olisi lattiassa. Minun mielestäni se on yksi osa hyvin ohjautuvaa ja hyvin hallittavaa autoa, ettei siitä ratista tarvitse pitää kaksinkäsin rystyset valkeina kiinni, että auto menee suoraan, oli kyseessä mikä vetotapa tahansa.
Tuo etuvedon vetely kiihdytyksessä oli yksi isompia syitä, miksi päädyin takavetoiseen BMW:hen. Olen tähän asti aina ajellut etuvedoilla. Toki toinen vaihtoehto olisi ollut jokin neliveto, mutta budjetin rajoissa ei siihen löytynyt sopivaa mallia.Antinontoxic kirjoitti:Varsinkin etuvedollahan se meno kiihdyttäessä on sitä, että ratista on todellakin pidettävä kiinni, kun itse on takavedolla tottunut siihen, että auto kulkee kevyellä ranneotteella suoraan vaikka pedaali olisi lattiassa.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Vastaus TJJ:lle. Joo pidän. Minkähän laisia etuveto raasereita äijillä on oikein ollut kun ohjaus kiihdytyksissä niin hirveesti vetelee? mulla Mini jossa 175 hv ja vaikka kuinka polkee niin ei vetele ainakaan häiritsevästi. ok, näähän on makuasioita. Jees, pidän todellakin kaksin käsin ratista kiinni. En kuulu näihin "pikkurilli" miehiin.
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Itse ajanut aina takavetoisella, nyt alla nelivetoinen ja etuvetoinen. Kyllä se etuvetoinen Cooper S vaan vetelee kun sitä tekee jo 30:70 nelivetoinenkin Se mikä on kenellekin hirveästi vetelyä on sitten hieman vaikeampi määritellä, mutta ei se mielestäni tee minusta pikkurilli-miestä jos voin avoimesti todeta Cooperin vetelevän kiihdytyksissä. Kai se on tottumiskysymys, että jos sellaiseen on ikänsä tottunut niin se ei häiritse, mutta minua se kyllä toisinaan häiritsee.fifty kirjoitti:Vastaus TJJ:lle. Joo pidän. Minkähän laisia etuveto raasereita äijillä on oikein ollut kun ohjaus kiihdytyksissä niin hirveesti vetelee? mulla Mini jossa 175 hv ja vaikka kuinka polkee niin ei vetele ainakaan häiritsevästi. ok, näähän on makuasioita. Jees, pidän todellakin kaksin käsin ratista kiinni. En kuulu näihin "pikkurilli" miehiin.
Eikö se päinvastoin tee etuvetoilijoista pikkurilli-miehiä kun ovat tottuneet vetelyyn