Tänä aamuna (21.3.2012) kehä I:llä punainen Ferrari 360 tarrakilvissä. Joku ilmeisesti tuonut maahan juuri sopivasti ennen veromuutosta. Tie oli kuiva ja lämpötila noin +3C, mutta näky oli silti yllättävä. Kevät N-Y-T.
Jatkakaa.
Työmatkalla bongattua
- Antinontoxic
- Valvoja
- Viestit: 3734
- Liittynyt: 27 Maalis 2010, 17:41
- Auto: R53 Cooper S '03
- Paikkakunta: Vantaa
Tästähän taisi olla uutisissakin (ei siis tuosta fefestä) vaan, että Porscheja on mennyt kaupaksi ennätystahtiin kun niitä saa vielä niin "halvalla"...
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Helmikuinen päivä Helsingissä.
Aamulla töihin mennessä ajan moottoritielle johtavalle 240° rampille. Ennen rampin alkua edelläni menee Audi A4 muutaman kymmenen metrin päässä. Rampin tiukimmassa kohdassa saavutan edellämenijän ja hellitän kaasua, jolloin kuljemme samaa vauhtia. Kun kaarre samalla hetkellä aukenee moottoritielle tullessa, niin molemmat aloittavat ripeän kiihdytyksen kiihdytyskaistalla ja saavutamme 80 km/h nopeuden seuraavalle, eli bussikaistalle siirryttäessä. Audi jatkaa matkaansa edelleen kiihdyttäen suoraan bussikaistan ja oikeanpuoleisen ajokaistan yli ohistuskaistalle.
Iltapäivällä kotiin palatessa saavun saman motarin ramppiin. Tällä kertaa edessä ei ole autoja, mutta muutaman metrin päässä takana on Audi A4. Lähestyn kurvia (rampin alkua) tasaisella nopeudella nopeusrajoituksen mukaan. Koska edessä ei ole ketään, niin päätän ajaa kurviin nautiskellen, eli mukavan reippaasti. Kiihdytän apexista ulos reippaasti ja käännän S-muotoisen rampin seuraavaan kaarteeseen. Tässä vaiheessa takana tuleva auto on jäänyt minusta noin 30 metriä. Nopeuteni on noussut hieman yli sallitun nopeuden ja mutkat ovat ohi, joten hellitän kaasua bussi-/kiihdytyskaistalle tullessa. Takana tuleva auto ajaa nyt huomattavasti omaa vauhtiani nopeammin ja siirtyy ennen minua motarin oikeanpuoleiselle kaistalle, menee minusta heittämällä ohi ja jatkaa suoraan ohituskaistalle.
Mitä tästä opimme? (1) Joillakin on ratin takana jatkuva kilpailu päällä, (2) joitakin kuljettajia on helppo provosoida ilman että edes yrittää ja (3) nokkimisjärjestys on se, että vanhalla bemarilla ei v*ttuilla tuliterälle Audille, varsinkaan talvikelissä.
Audi. Vorsprung durch Technik.
Aamulla töihin mennessä ajan moottoritielle johtavalle 240° rampille. Ennen rampin alkua edelläni menee Audi A4 muutaman kymmenen metrin päässä. Rampin tiukimmassa kohdassa saavutan edellämenijän ja hellitän kaasua, jolloin kuljemme samaa vauhtia. Kun kaarre samalla hetkellä aukenee moottoritielle tullessa, niin molemmat aloittavat ripeän kiihdytyksen kiihdytyskaistalla ja saavutamme 80 km/h nopeuden seuraavalle, eli bussikaistalle siirryttäessä. Audi jatkaa matkaansa edelleen kiihdyttäen suoraan bussikaistan ja oikeanpuoleisen ajokaistan yli ohistuskaistalle.
Iltapäivällä kotiin palatessa saavun saman motarin ramppiin. Tällä kertaa edessä ei ole autoja, mutta muutaman metrin päässä takana on Audi A4. Lähestyn kurvia (rampin alkua) tasaisella nopeudella nopeusrajoituksen mukaan. Koska edessä ei ole ketään, niin päätän ajaa kurviin nautiskellen, eli mukavan reippaasti. Kiihdytän apexista ulos reippaasti ja käännän S-muotoisen rampin seuraavaan kaarteeseen. Tässä vaiheessa takana tuleva auto on jäänyt minusta noin 30 metriä. Nopeuteni on noussut hieman yli sallitun nopeuden ja mutkat ovat ohi, joten hellitän kaasua bussi-/kiihdytyskaistalle tullessa. Takana tuleva auto ajaa nyt huomattavasti omaa vauhtiani nopeammin ja siirtyy ennen minua motarin oikeanpuoleiselle kaistalle, menee minusta heittämällä ohi ja jatkaa suoraan ohituskaistalle.
Mitä tästä opimme? (1) Joillakin on ratin takana jatkuva kilpailu päällä, (2) joitakin kuljettajia on helppo provosoida ilman että edes yrittää ja (3) nokkimisjärjestys on se, että vanhalla bemarilla ei v*ttuilla tuliterälle Audille, varsinkaan talvikelissä.
Audi. Vorsprung durch Technik.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 117
- Liittynyt: 01 Kesä 2011, 20:41
- Auto: X3 20d
- Paikkakunta: Lieto
En kyllä lähtisi allekirjoittamaan noita audin sloganeita.
Keverilla uusi A4 kitkoilla ja etuvetoisena. Siinä on sellainen sutimisen esto, Että auto on päättänyt olla lähtemättä päälle yli 15 asteen pakkasissa. Asiaa on yritetty korjata monesti. Ja samasta viasta kärsiviä A4 on aina ollut jonoksi asti lasipalatsissa..
Keverilla uusi A4 kitkoilla ja etuvetoisena. Siinä on sellainen sutimisen esto, Että auto on päättänyt olla lähtemättä päälle yli 15 asteen pakkasissa. Asiaa on yritetty korjata monesti. Ja samasta viasta kärsiviä A4 on aina ollut jonoksi asti lasipalatsissa..
Kun näet Audi tai Mesekuskin, niin silloin ei kannata Bemarilla nautiskella.Squamish kirjoitti:Mitä tästä opimme? (1) Joillakin on ratin takana jatkuva kilpailu päällä, (2) joitakin kuljettajia on helppo provosoida ilman että edes yrittää ja (3) nokkimisjärjestys on se, että vanhalla bemarilla ei v*ttuilla tuliterälle Audille, varsinkaan talvikelissä.
Audi. Vorsprung durch Technik.
Siis niillähän otsasuonet pullistuvat ja sitten niiden on pakko vastata bemarille.
Pitkän päälle ne voi saada verisuonisairauksia eli ei nyt ärsytellä niitä.
Sitä paitsi niillä on muutenkin elämässä vaikeeta, kun ajavat tuollaisilla tuohiropposilla. . .
- Squamish
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 626
- Liittynyt: 27 Joulu 2010, 21:58
- Auto: F15 eDrive
- Paikkakunta: Helsinki
Up. Eikö täällä kukaan muu bongaa mitään työmatkoilla?
Noh, itsellänikin ihan vaan normipäivä tänään, ei oikeastaan mitään raportoitavaa. Aamulla todistin taas Länsiväylällä toisten autojen pussitusta kiihdytyskaistalle. Tätähän näkee koko ajan. Osa jengistä vetää tuolla kyllä aika sairaalla kilpailumentaliteetilla ja fjonga otsassa. Kauhulla odotan mitä tilanteita tulee taas eteen, kun lähden prätkällä liikenteeseen. Toivottavasti ei ruumiita.
Iltapäivällä vastaavasti normimenoa Kehä I:n ja Tapiolantien risteyksessä (http://g.co/maps/wfsc8), eli bussi vetää Tapiolantieltä surutta suoraan risteyksen läpi, vaikka kehälle, eli risteävälle tielle, on palanut vihreät valot jo ainakin pari sekuntia. Tuossa risteyksessä kolisee aina silloin tällöin, mutta ihmeen vähän siihen nähden, että miten törkeästi siinä vedetään vanhoilla vihreillä risteyksestä läpi.
Noh, itsellänikin ihan vaan normipäivä tänään, ei oikeastaan mitään raportoitavaa. Aamulla todistin taas Länsiväylällä toisten autojen pussitusta kiihdytyskaistalle. Tätähän näkee koko ajan. Osa jengistä vetää tuolla kyllä aika sairaalla kilpailumentaliteetilla ja fjonga otsassa. Kauhulla odotan mitä tilanteita tulee taas eteen, kun lähden prätkällä liikenteeseen. Toivottavasti ei ruumiita.
Iltapäivällä vastaavasti normimenoa Kehä I:n ja Tapiolantien risteyksessä (http://g.co/maps/wfsc8), eli bussi vetää Tapiolantieltä surutta suoraan risteyksen läpi, vaikka kehälle, eli risteävälle tielle, on palanut vihreät valot jo ainakin pari sekuntia. Tuossa risteyksessä kolisee aina silloin tällöin, mutta ihmeen vähän siihen nähden, että miten törkeästi siinä vedetään vanhoilla vihreillä risteyksestä läpi.
- Pitkis
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 1060
- Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
- Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16 - Paikkakunta: Etelä-Suomi
Bongattu tänään musta X1 Tampereen Stockan parkkihallissa klo 1920 maissa, joka etsiskeli siinä edessäni paikkaa mutta kun ei sellaista ollut missä molemmille puolille olisi jäänyt täysin tyhjä ruutu, ajoi sitten kylmästi invapaikalle hissin viereen. Rouva silti kolisteli ovea betoniseinään ja sitähän sitten ihmeteltiin tovi että tuliko lommoa. Samalla hissillä mentiin ylös eikä todellakaan mistään fyysisesti invalideista ollut kyse. Korkeintaan henkisesti. Kyllä hävetti olla bemaristina samaan aikaan liikkeellä. Jos olisin ollut yksin liikkellä, olisin kuitannut asiasta karvaasti, mutta jätin nyt väliin.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Suomen liikennekultturi on yksi asia, jota en tosiaankaan kaipaa. Joustavuus ei vaan yksinkertaisesti istu suomalaiseen luonteeseen. Varmaankjn poikkeuksia löytyy, mutta pääsääntöisesti näin, ikävä kyllä.
No joo, itselläkin meni tovi ennenkuin opin pelin hengen täällä, mutta sen jälkeen kaikki enemmän kuin ok. Merkkiääni, pitkien vilautus, hätävilkkujen lyhytaikainen käyttö (viestittää kiitosta kanssa autoilijalle) on arkipäivää täällä. Suomessa moisesta saisi varmaankin sakot tai vähintäin tulisi leimatuksi kusipäiseksi Bemarikuskisi.
No joo, itselläkin meni tovi ennenkuin opin pelin hengen täällä, mutta sen jälkeen kaikki enemmän kuin ok. Merkkiääni, pitkien vilautus, hätävilkkujen lyhytaikainen käyttö (viestittää kiitosta kanssa autoilijalle) on arkipäivää täällä. Suomessa moisesta saisi varmaankin sakot tai vähintäin tulisi leimatuksi kusipäiseksi Bemarikuskisi.
- JiiJii71
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 252
- Liittynyt: 19 Joulu 2011, 12:42
- Auto: keltainen tsekkiverrari
- Paikkakunta: Imatra
Pöräytin aamulla Imatralta Lahteen ja Orimattilaan. Vastaan tuli montakin autoa, mutta mieleen jäi Kouvolan kohdilla räväkän näköinen kananarian keltainen Smart Roadster. Poikkesi kivasti "normaalista" liikennevirrasta!
- mie voin lähtee Karjalast, mut Karjala ei lähe miust -
Sun ei varmaan kannata vilasta "Kritiikkiä liikenteestä" ketjun viimeisimpiä viestejä; tulee mahdollisesti liikaa suomen kuviot mieleen kun rekat meinaa ajaa yli mutta ylämäessä ne saadaankin kyykkyyn T. Ensio Itkonenfifty kirjoitti:Suomen liikennekultturi on yksi asia, jota en tosiaankaan kaipaa. Joustavuus ei vaan yksinkertaisesti istu suomalaiseen luonteeseen. Varmaankjn poikkeuksia löytyy, mutta pääsääntöisesti näin, ikävä kyllä.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Joo, eihän tuo kovin fiksua ole ollut. Ymmärrän kuitenkin tavallaan molempia osapuolia. Itse olisin kuitenkin heti tehnyt selvän hajuraon rekkaan (sakonkin uhalla) mutta siihen ei kaikki ole halukkaita. Tahallista ja tarpeetonta toisen edessä himmaamista ei voi ymmärtää.JukkaE60 kirjoitti:Sun ei varmaan kannata vilasta "Kritiikkiä liikenteestä" ketjun viimeisimpiä viestejä; tulee mahdollisesti liikaa suomen kuviot mieleen kun rekat meinaa ajaa yli mutta ylämäessä ne saadaankin kyykkyyn T. Ensio Itkonen
Rekkamiestä ymmärrän siksi, että ainakin ennen vanhaan vauhdin kerääminen sinne matkanopeuteen kesti melko kauan jos sitä joutui äkisti huimasti himmaamaan. Kannattaa myös muistaa, että rekan hytistä näkee aika tavalla pidemmälle kuin henk.auton ratin takaa.
En tiedä, onko tässä päätä tai häntää, muta joustavuutta myös sinne suomen maanteille.
No, jonkin verran tuolla rekan hytissä istuneena (suomen kilvissä) ne ei mene yli 90 km/h eikä kiusaa tarkoituksella BMW 530 d kuskeja, Ilman enempiä vuodatteluja rajoituksista tms. niin jos kaveri ostaa 30d:n ja rekka puhaltaa peilissä niin itse painaisin kaasua enkä nillittäisi täällä foorumilla.fifty kirjoitti:Joo, eihän tuo kovin fiksua ole ollut. Ymmärrän kuitenkin tavallaan molempia osapuolia. Itse olisin kuitenkin heti tehnyt selvän hajuraon rekkaan (sakonkin uhalla) mutta siihen ei kaikki ole halukkaita. Tahallista ja tarpeetonta toisen edessä himmaamista ei voi ymmärtää.JukkaE60 kirjoitti:Sun ei varmaan kannata vilasta "Kritiikkiä liikenteestä" ketjun viimeisimpiä viestejä; tulee mahdollisesti liikaa suomen kuviot mieleen kun rekat meinaa ajaa yli mutta ylämäessä ne saadaankin kyykkyyn T. Ensio Itkonen
Rekkamiestä ymmärrän siksi, että ainakin ennen vanhaan vauhdin kerääminen sinne matkanopeuteen kesti melko kauan jos sitä joutui äkisti huimasti himmaamaan. Kannattaa myös muistaa, että rekan hytistä näkee aika tavalla pidemmälle kuin henk.auton ratin takaa.
En tiedä, onko tässä päätä tai häntää, muta joustavuutta myös sinne suomen maanteille.
Mulla on jalkojen alla näin kesäaikaan riittävästi potkua (ks.sigu) ja pokka kestää laskea 100 lasissa 80 rajoituksella sokodat ja muut VAG konsernin vehkeet sekä volvot ohi (nää on ne pahimmat hännystellijät). Nää on vaan aika useinkin hupaisia tyyppejä; vaikka menee pientareelle niin ei mee ohi vaan roikkkuu renkaassa. Aikani kattelen ja sitten menen, tosin kerran tein temput ja seurasin erityisen kettumaista tyyppiä (narkki) perästä, ja kun lopulta pysäytti niin nekkasin nokkaan.
-
- Rekisteröitynyt käyttäjä
- Viestit: 894
- Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
- Auto: bmw X6 40d
- Paikkakunta: Luxembourg
Samaa tarkoitin minäkin.... tosin vähän diplomaattisemmin ilmaistuna.JukkaE60 kirjoitti: Ilman enempiä vuodatteluja rajoituksista tms. niin jos kaveri ostaa 30d:n ja rekka puhaltaa peilissä niin itse painaisin kaasua enkä nillittäisi täällä foorumilla.
Tuollaiset ne ajovalot olisi pitänyt olla alun perin. Nythän tuo XF näyttää aika samalta myös kuin kalliimpi XJD-malli. Hienon näköinen kyllä.CLiK kirjoitti:Ilmeisesti sama facelift Jaguar XF on tullut useamman kerran vastaan Espoossa. Positiivisesti erottuva kasvojen kohotus Jaggella.