Uuden auton pesu PK-seudulla?

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Antinontoxic kirjoitti:Tarkennetaan nyt siis sen verran, että vanhalla ja uudella omistajalla ei ole mitää tekemistä keskenään. Samalla henkilökunnalla tarkoitan yhtä Äyritien toimipisteessä ollut palkkatyöläistä joka jatkaa uuden yrityksen työntekijänä. Kyllä minä ainakin aion siellä jatkossakin autoani käyttää ja nimenomaan sen takia koska olen sieltä aina saanut hyvää palvelua.
Ok! Hyvä kun tarkensit.

Vinkkinä, että venäjänkielisiä mainoksia pesupalvelusta lentokenttähotellien auloihin.

Ja tosiaan jos muita varmasti turvallisia käsipesuloita on ilmaantunut, kertokaa ihmeessä.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

Pehana, on nyt tullut pestyä pari kertaa konepesussa talven aikana ja on ikävästi hiusnaarmuilla lakkapinta :(

Eli eiköhän sitä viimeistään kesärenkaiden vaihdon yhteydessä tulla kolkuttelemaan pesun ja vahauksen vuoksi ovea :drink:
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Pesunaarmut ei sitten vahalla pois lähde. Myllytys ainut vaihtoehto. Toinen miten saa varmasti huononnettua maalipintaa on "käsin pesu": letkulla huuhtelu, sienellä pesu, säämiskällä ja lastalla kuivaus. Parempi vaihtoehto: vahaturvallinen esipesuaine (esim Bilthamber autofoam), painepesurilla huuhtelu, lammaskintaalla pesu (vahaturvallisella shampoolla esim Dodojuice born to be mild) ja kuivaus mikrokuituliinalla.
- Vähempi parempi -
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Miksi ette itse pese niin tietää mitä saa? Max puolentunnin homma ja autoa on välillä mukava hinkata kun muija alkaa kyllästyttää :D
- Vähempi parempi -
Huivei
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 685
Liittynyt: 15 Heinä 2012, 18:28

henripit kirjoitti:Pesunaarmut ei sitten vahalla pois lähde. Myllytys ainut vaihtoehto. Toinen miten saa varmasti huononnettua maalipintaa on "käsin pesu": letkulla huuhtelu, sienellä pesu, säämiskällä ja lastalla kuivaus. Parempi vaihtoehto: vahaturvallinen esipesuaine (esim Bilthamber autofoam), painepesurilla huuhtelu, lammaskintaalla pesu (vahaturvallisella shampoolla esim Dodojuice born to be mild) ja kuivaus mikrokuituliinalla.
+1 :thuup:

Selvästi pesukinnaskavereita. Tähän voisi tietysti vielä mainita että Collinite pintaan ensin.
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

"Kyllä homo homon tunnistaa" :D juu, collinite 476 tai 915 vahaksi, niin pärjää helposti puoli vuotta eteenpäin.
- Vähempi parempi -
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

henripit kirjoitti:Miksi ette itse pese niin tietää mitä saa? Max puolentunnin homma ja autoa on välillä mukava hinkata kun muija alkaa kyllästyttää :D
Tämän vuoksi:

7 § Ajoneuvojen, koneiden ja vastaavien laitteiden pesu ja huolto

Ajoneuvojen, koneiden ja vastaavien laitteiden ammattimainen ja
muu vastaava usein toistuva pesu on pesuaineiden laadusta riippumatta
sallittu ainoastaan tähän tarkoitukseen rakennetulla pesupaikalla,
josta vedet johdetaan hiekan- ja öljynerotuskaivon kautta jätevesiviemäriin.

Ajoneuvoja, koneita ja vastaavia laitteita satunnaisesti hiilivetyliuottimia
sisältävillä pesuaineilla pestäessä pesuvedet on johdettava jätevesiviemäriin
öljynerottimen kautta.

Ajoneuvoja, koneita ja vastaavia laitteita satunnaisesti muilla kuin
hiilivetyliuottimia sisältävillä pesuaineilla pestäessä pesuvedet voidaan
imeyttää myös maaperään edellyttäen, ettei siitä aiheudu ympäristön
pilaantumista.

Ranta-alueella ajoneuvojen, koneiden ja vastaavien laitteiden pesussa
syntyviä jätevesiä ei saa missään olosuhteissa johtaa puhdistamattomina
suoraan vesistöön.

Ajoneuvojen, koneiden ja vastaavien laitteiden pesu ja huolto on kielletty
katu- tai tiealueella ja muilla yleisillä alueilla.

Lähde: Helsingin kaupungin ympäristönsuojelumääräykset 1.3.2009
http://www.hel.fi/ymparistonsuojelumaaraykset" onclick="window.open(this.href);return false;

Emme leikkaa itse hiuksiamme ja emme myöskään pese itse autoa.

100€:n vahaus on halpa, kuten aikoinaan täällä kirjoitin. Nuorempana vahailinkin omaa wanhaa rassia itse ja siinä meni aina koko päivä + kahta eri vahaa. Ei tuohon kannata enää lähteä, kun saa halvemmalla ostopalveluna.
Avatar
henripit
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 315
Liittynyt: 28 Maalis 2011, 18:38
Auto: e90 330dA -06
Paikkakunta: Vantaa

Ja halvallahan sai tunnetusti hyvää.. Noh, omia hiuksia on aika vaikea leikata, mutta oman auton pesen jatkossakin itse. Talvella ti hallissa ja kesällä kotipihalla. Enpä tiedä yhtään henkilöä kenelle olisi tultu pihapesusta valittamaan. Mutta kukin tyylillään ja itse arvostan auton hoidossa laatua, mitä pikafixaus paikoista ei saa.
- Vähempi parempi -
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Mä kanssa lähinnä pesen ja vahaan auton siksi itse ettei liikkeiden työnjälki/laatu miellytä.
Tosin löytyy ihan asiaa varta vasten oleva pesupaikkakin... Eli ympäristö asiatkin on kunnossa.

Partureiden tapauksessa taas heidän työnjälki miellyttää kovastikin, mutta omani ei miellyttäisi :w00t:
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

henripit kirjoitti:Ja halvallahan sai tunnetusti hyvää.. Noh, omia hiuksia on aika vaikea leikata, mutta oman auton pesen jatkossakin itse. Talvella ti hallissa ja kesällä kotipihalla. Enpä tiedä yhtään henkilöä kenelle olisi tultu pihapesusta valittamaan. Mutta kukin tyylillään ja itse arvostan auton hoidossa laatua, mitä pikafixaus paikoista ei saa.
Halvalla? 100€ oli ihan ok hinta ja sillä työnjälki oli mielestäni loistavaa.

Harmi vain että firma meni konkkaan.
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

Onneksi sama palvelu jatkuu toisella firmalla. Kati tosiaan jatkaa siellä hommia.

ACW firman toinen piste kustanti enemmän kuin tuotti niin lopputuloksen voi arvata.
Grolsch
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 60
Liittynyt: 05 Syys 2010, 00:09
Auto: Valkoinen F31 320dA xDrive Sportline
Paikkakunta: Vantaa

Kennedy kirjoitti:Onneksi sama palvelu jatkuu toisella firmalla. Kati tosiaan jatkaa siellä hommia.
Onko yhteystietoja mistä varata aikaa?
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

http://www.mh-autoclean.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Eipä näy Online varausta tuolla vielä. Eikä kyllä tuota Äyritien paikkaakaan.
Ilmeisesti juuri vaihtumassa.
Kennedy
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 27 Syys 2012, 12:51
Auto: Nissan Z31 Turbo, Ei käyttistä
Paikkakunta: Järvenpää

Juuri FB:ssä julkaistua
Nyt vantaalle Äyritie 14-20 Plaza parkkihalliin avattu uusi toimipiste.
Sieltä löydät asiantuntevan henkilökunnan ja hyvän palvelun.
Sen kunniaksi saat siellä: Henkilöauton Käsinpesun + vahauksen hintaan 70€!
Nyt tarjouksessa myös Käsinpesu 20€ tai sisäpuhdistus 30€.

Kysy sieltä myös muita tarjouksia!
Varaa oma pesuaikasi: 0400-853 538
Nyt kun aurinko vähän nousee niin auto kaipaa huomiota!
Myös pesupalvelut kaivokselassa, 0440 732 732

Hyvää kesän odotusta kaikille!
Toivottaa MH-Autocleanin väki...
Donald60
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Kesä 2014, 23:53
Auto: BMW G05 45e -21

Kokemuksia :thdw: Delfiini Pesulasta Vantaan Koivuhaassa, Toimitimme tuossa firmani puitteissa kesäkuussa Delfiini Pesulaan erikoispuhdistusainetta astian. Kaveri lupasi jo kerran hoitaa velvoitteensa mutta nyt näyttää siltä että omistaja Bosnialainen kaveri, tämä herra Kugi ei aio maksaa hakemaansa tuotetta. Olemme lähestyneet useammalla kirjeellä ja puhelinsoitolla mutta kaveri lyö luuria korvaan. Sinänsä emme puhu kuin alle 500€ laskusta mutta sylettäähän tuo kun annoin kaverille maksuaikaakin kun ensin vaikutti rehdiltä mieheltä. Meillä päin tuota kutsutaan varkaaksi. Onko muilla ollut tästä firmasta kokemuksia. En voi suositella tämmöisen firman palveluksia kenellekkään.
Ex: BMW E60 520DA -09, BMW F28 X3 2.0DA -12, BMW F29 X4 3.0DA-15, BMW G30 30dA -17, BMW X5 M Performance 45e -21 :drink:
Donald60
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 12
Liittynyt: 24 Kesä 2014, 23:53
Auto: BMW G05 45e -21

Olen käyttnyt kaksi kertaa Delfini pesulassa Vantaan Kivuhaassa, kummallakin kerralla on tullut ihmeellisä naarmuja heidän pestessä autoani. En suosittele kyseistä pesufirmaa.
Ex: BMW E60 520DA -09, BMW F28 X3 2.0DA -12, BMW F29 X4 3.0DA-15, BMW G30 30dA -17, BMW X5 M Performance 45e -21 :drink:
KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Minäkin käytin (EN ENÄÄ) autopesula Delfiiniä muutamia kertoja. Erään pesun jäljiltä lähti eturekkarista maalit irti jonkin sopimattoman/virheellisesti käytetyn liuottimen vuoksi. Lupasivat sen korvata ja sainkin sen vaivaisen 9€ minkä uusi kilpi maksaa. Myöhemmin kotona kun auto oli kunnolla kuivunut, huomasin että myös munuaiset olivat syöpyneet laikullisiksi. Kävin näyttämässä ja luvattiin korvata, reteesti että maalataan vaikka koko auto jos tarvis. No kävin Autokeskukselta uudet tilaamassa ja sitten myöhemmin laskun kanssa Delfiiniin. Paikalla tuon pää-rosmon veli, olivat kuulemma veljensä kanssa keskustelleet tästä asiasta uudestaan ja tulleet johtopäätökseen että eivät korvaakaan. Revin siis leimakuponkini (seuraava olisi ollut ilmainen) ja asiakkuuteni päättyi siihen.

EN SUOSITTELE DELFIINIÄ
KLO
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 24
Liittynyt: 25 Maalis 2013, 20:40

Onko siis tuoreita kokemuksia luotettavasta käsinpesua tarjoavasta firmasta lentokentän läheisyydestä? Kiitollinen vinkistä!
Anyway
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 445
Liittynyt: 19 Elo 2010, 19:49
Paikkakunta: Helsinki

Kävin keväällä tuolla Delfiini-pesulassa teettämässä kovavahauksen.
Ei siitä vahauksesta ollut mitään sanomista, ihan kunnolla tehty, mutta olihan se sellaista hoono soomi
mongerrusta, että vähän pelotti autoa sinne edes jättää. Valitsin tuon firman, kun sen nettiin laittamat kuvat
vahauksista olivat hyvän näköisiä ja firma tekee vain pesuja ja vahauksia ja tilat olivat kuvissa siistit.
Täytyy jatkossa kuitenkin etsiä jokin toinen paikka.
Ludwig
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 415
Liittynyt: 11 Loka 2011, 11:32
Auto: X3 F25

KLO kirjoitti:Onko siis tuoreita kokemuksia luotettavasta käsinpesua tarjoavasta firmasta lentokentän läheisyydestä? Kiitollinen vinkistä!
No tuota MH-autocleanin Äyritien pistettä olen nyt itse käyttänyt. Edellisen kerran kesällä oli pesu+kovavahaus. Auto on aina hyvin pesty, kuivattu ja matotkin pesty.

http://www.mh-autoclean.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Naarmuja tms. ongelmia ei ole ollut.

Viikko sitten kun pesin itsepalvelupesulassa, sain naarmutettua A-pilaria letkulla :blush: Ei pitäisi itse pestä...
Vastaa Viestiin