Parhaat kyydit tarjonnut kulkupeli :)

Yleistä keskustelua, uutisia ja linkkejä autoilusta sekä liikenteestä
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Minulla ovat parempien mallien kokemukset aika vähissä, mutta tänään sitten sain pari päänahkaa....

Ajoin Kytäjäntiellä Hyvinkäällä tänään seuraavilla:

- 328i
- 530d GT xdrive
- 650i xdrive

Vallankin viimeinen sai suunpielet ylös. On kuin tehty Kytäjän tien mutkiin kannattavaksi. Ja onhan se kätevää, että ohitukset onnistuvat turvallisen nopeasti...;-) ja herraisä niitä soundeja. Ohitettavien ilmeet olivat hauskat kun sport+ muodissa löin urut täysin auki :thup:
Avatar
Pitkis
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1060
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 21:42
Auto: X5 30e -18
i8 -14
720S -18
GT3RS -16
Paikkakunta: Etelä-Suomi

VolvostaBemariin kirjoitti:- 650i xdrive

Vallankin viimeinen sai suunpielet ylös. On kuin tehty Kytäjän tien mutkiin kannattavaksi. Ja onhan se kätevää, että ohitukset onnistuvat turvallisen nopeasti...;-) ja herraisä niitä soundeja. Ohitettavien ilmeet olivat hauskat kun sport+ muodissa löin urut täysin auki :thup:
Tuossahan taisi olla vielä se MkI kone eli uudempi 445 hv:n versio ei ole edes vielä ehtinyt maahan käsittääkseni. Siinä on potkua vielä rutkasti enemmän ja päästöt pienemmät. Varmaan makea vehje, xDrivella erityisesti.
hattiwatti
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 82
Liittynyt: 23 Helmi 2011, 22:04
Paikkakunta: Vantaa

Osuin kanssa vahingossa Hyvinkäälle ja pääsin kokeilemaan tuon 650i xDriven :w00t: Perhana mikä tykki, upeat äänet, loistava ajettava ja kyllä tosiaan muutkin sen huomasi kun antoi happea :lol: Tuskin tulee ihan hetkeen tästä parempaa ajettua. Tuo oli varmasti sitä ajamisen iloa :thup:
Mosku
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 749
Liittynyt: 08 Elo 2010, 09:34
Auto: G30 520dA xDrive luxuryline

Mukavimmat kyydit ehdottomasti tarjonnut F01 740dA xdrive ja mersun uusin facelift ässä, vaikka 250cdi kone ei miellyttänytkään. CLS 350cdi ja A7 myös ihan mukavia. A7 ei muilta osin napannut yhtään. BMW 5GT:kin oli aikasen mukava säätöalustalla.
Mukavia ja tehokkaita olivat myös: X6 35dA, X5 40dA, Mersun uusin facelift CL500 4matic. Mersun SLK 350(bensaversio) ei ollut mukava, mutta sitäkin ärhäkämpi.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Alku viikosta tuli Mersun E500 farkun takapenkillä matkustettua.
Auto oli varustelun osaltakin vähintään kattava (jotain mainitakseni, AMG paketti, ruskea nahkasisustus, panoraamakatto,jne, jne, jne..) Kelpo moottorille vaikutti V8 biturbo, kun siihen vielä oli ympätty neliveto ja automaatti niin kulki melko vaivattomasti. Mukavuudesta vastasi auton ilmajousitus, joka kyllä toimi todella pehmeästi, mutta silti ei ollut yhtään keinuvaa menoa.

Parhaat kyydit tarjonnut Mersu :)
laituri
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 331
Liittynyt: 05 Marras 2010, 19:22
Auto: BMW M140i xDrive vm.2018

Kyllä parhaat kyydit on tarjonnu XA-180. Ylivertainen maastossa ja turvapuolella ihan ok varusteet.
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

laituri kirjoitti:Kyllä parhaat kyydit on tarjonnu XA-180. Ylivertainen maastossa ja turvapuolella ihan ok varusteet.
:thup:

Omat muistot "Pasista" on aikamoinen röykytys metsässä matkatessa :)
Ja jalkautumisen jälkeen, kuuluu: "viheltää" ;)
Avatar
Vice
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 881
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 20:45
Auto: ex - F11 520d M Sport A

Eilen tuli ajettua parhaat kyydit tarjonnut "perhe farmari", M550dx (tietysti valkoisena ;)).

Voimalinja kyseisessä autossa on kyllä kohdillaan. Moottorin ja vaihteiston yhteistoiminta on sopivan pehmeää, mutta samalla nopeaa ja suorituskykyistä. Nelivedon käytös on erittäin johdonmukainen ja tekee ajosta helpon ja vakaan/turvallisen tuntuista (ehkä jopa luo liikaakin "hallittavuuden" tunnetta?). Kuski tuntee talvikelissä olevansa pykälää parempi kuski kuin on..? Kiitos hyvän auton. No tietysti jarrutus mutkaan palauttaa maanpinnalle ja muistuttaa ettei neliveto sen paremmin pysähdy (mikä nyt toki on itsestään selvyys) vaikka pitoa muuten riittääkin kaarteissa ja liikkelle lähdöissä. Erittäin hyvä auto ajaa (vähän reippaammin etenkin...)!

Painonsa ja koon takia tietysti auto ei ole urheiluauto, jonka nyt ymmärtääkin, mutta arkikäyttöön vaikea kuvitella parempaa farmaria... Tai ainakaan ei ole vielä omalle kohdalle sitä osunut (Mese josta aiemmin kirjoitin on samaa tasoa kylläkin, varmaan RS6 myös..? Siitä vaan ei oo omakohtaista kokemusta..).

Toki pois lukien moottori ja neliveto auto tuntui muuten "täysin" samalta kuin oma auto, joka ei tietysti yhtään laske auton "arvoa". Sisusta oli sama M-sport "vakio" (josta itse pidän nahkaverhoilua enemmän). Samoin tossa oli säädettävä alusta (hyvä varuste), jne, jne.., mitä varusteita myös omasta löytyy. Pari lisävarustetta siinä oli, jotka omasta uupuu: HUD ja uusi digitaalinen mittaristo (mikä vasta nyt on tullut saataville). HUD:n suurena fanina toki siitä tykkäsin paljon! :) Uusi digitaalinen mittaristo oli kaksi jakoinen oman fiiliksen osalta. Tykkäsin Sport moodin digitaalisesta nopeuden näytöstä, mutta toisaalta comfortin "analoginen näkymä" oli mielestäni huonompi kuin vastaavassa "oikeassa" analogisessa perus mittaristossa (maku asioita tietysti..).

Kaikkiaan hieno auto ja loistava valinta Vollgas!
VolvostaBemariin
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1449
Liittynyt: 09 Huhti 2011, 15:05
Auto: G05 45e 2020
F45 225xe 2020

Aikanaan parhaat kyydit tarjosi eräs 22-vuotias fysioterapeutti, mutt nyt viimeaikoina vajaa vuosi sitten ajamani 650i xDrive. Kyllä oli makea peli kurvailla Kytäjän mutkatietä!
Janza182
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 47
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 03:03
Auto: BMW 116iA 09/12
Paikkakunta: Joensuu

En mä tiiä.
Uusissa ei pitkään aikaan ole mikään säväyttänyt kun ne on niin tunnottomia kaikenmaailman avustimien takia. Liian samantyylisiä kaikki!
Oma kesäauto ei ole todellakaan paras ajaa mutta hauskuuskerroin korkein mihin törmännyt.
Yksi mieleenpainuvin ajoltaan on kyllä E28 M5. Mukava alusta ja alusta kertoo koko ajan missä mennään. En ikimaailmassa olisi uskonut että vajaa 30 vuotta vanha auto voi olla niin hyvä ajaa!
Uudemmissa... En todellakaan osaa sanoa :conf: Tai noh.. X6M kyllä oli melko erikoinen mutta ei se nyt parasta kyytiä tarjonnut vaikka tuntuikin oudolta että moinen tonnikeiju voi niin ketterästi hypätä eteenpäin :)
Keep It Simple
baxtor
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 19 Syys 2012, 22:43

Parasta kyytiä kokemistani autoista antaa oma E60 LCI 530xda.

Kovinta kyytiä taas Kalifornian reissulla viikoksi vuokraamani Chevy Camaro SS -12. 6.2 litrainen V8 405hv mylly sai aparaatin liikkumaan lujaa (0-100 4,6s) ja äänekkäästi mutta olihan se silti aikamoinen pettymys siihen nähden mitkä olivat odotukset.

Camaro SS:n alavääntö ja ajamisen helppous ei tietenkään ollut lähimainkaan samalla tasolla kuin 530d:ssä. Näitä autoja on mahdotonta verrata toisiinsa...

F10 550xda pitäisi päästä kokeilemaan... tiedän jo etukäteen että silloin lempi leimahtaa :love:
Jylppy90
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 6
Liittynyt: 28 Heinä 2012, 00:29
Auto: Bmw 320d E91 -08
Paikkakunta: Asikkala

Kerrankin aihe mikä miellyttää minuakin..

Kesällä paras ajamani auto on ollu kaverin mersun e55 amg. Voi sitä hymyn määrää! (tuli sillä myös menetettyä kortti, mutta se on eri tarina)
Talvella oma entinen mitsu evo 7.. tai jos otetaan mukaan kilpurilla ajelut ni f-ryhmän toyota starlet piikkipyörillä..

Kyydissä olleena parhaimmat kyydit on antanu jari-matti wrc corollalla.. hymyilyttää vieläkin vaikka siitä on monta vuotta aikaa!
JerPar
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 16
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 23:24
Auto: Bmw E92 330xd
Paikkakunta: Mikkeli

Isoista autoista parhaat kyydit on tarjonnut kyllä ehdottomasti 4.4 litrainen Bmw X6. Oli isällä työsuhde autona ja kyllähän poikakin sillä pääsi ajelemaan jonkin verran ;D myös Audi Q7 on auto joka jollain tavalla on jäänyt mieleen.
Mutta kyllä ehdottomasti ykkös sijalla on oma Bmw E92 neliveto 330 coupe. Upean näköinen auto jossa kone ja tekniikka kohdallaan. En ikinä kyllästy kuuntelemaan koneen turbon vinkumista kun polkaisee kaasua. Vaikutuksen on myös tehnyt kaverin E92 328, upeat suoran kutosen murinat!
bfi1864
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 318
Liittynyt: 07 Syys 2011, 07:12
Auto: F87 M2 LCI
Paikkakunta: Turku

Autoista F11 M550d ylivoimaisesti.
fifty
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 894
Liittynyt: 02 Huhti 2010, 14:47
Auto: bmw X6 40d
Paikkakunta: Luxembourg

JerPar kirjoitti: En ikinä kyllästy kuuntelemaan koneen turbon vinkumista kun polkaisee kaasua.
Oletko varma, että tuo vinkuminen on ihan terve ääni?Itse olisin huolissani moisesta äänestä.
Avatar
Hiace
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 782
Liittynyt: 25 Syys 2011, 15:41
Auto: BMW M340i
Paikkakunta: Joensuu

Sama täällä, oma ohjelmoitu 330d ei juuri ääntänyt turbon osalta vaikka kuinka kenkäsi. Kannattaa tsekata ettei tule isompaa vahinkoa, esim.siipiä lentele koneeseen.
Nyt: F20 M135i 2016 | Ex: E92 335xi, E93 335i, E82 135i coupe, E91 335i, E46 M3, E91 330d
MolotoW
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 2
Liittynyt: 28 Tammi 2013, 16:36

Oma "harraste" Mersu tarjoaa kyllä ehkä parasta kyytiä mitä oon kokenut, vanhahko se on mut silti, 99 vuosimalliltaan s-sarjaa airmatic alusta joka ohjelmalla on tiputti kenttään ja aina hymyilyttää kun lähtee sillä liikenteeseen :lol:
E91
Avatar
///Marko
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 1723
Liittynyt: 01 Huhti 2010, 11:43
Auto: X3 35d M-sport
530iA E39 M-sport

Koeajo uudella 330dA xDrive M-sportilla päätti vuonna 2009 sekoiluni muiden merkkien parissa luultavasti lopullisesti, niin hyvä se oli. Vaimo ajakoon Volkkarilla vielä toistaiseksi :)
phuksi
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Maalis 2012, 17:52
Auto: F07 530d GT5 xDrive
F12 640i Cabrio
E87 120d

Samoilla linjoilla kun Marko... Kovin on tyköistuva ja olen tykästynyt tuohon meidän 330xd-ajokkiin. Sellainen kuskin vietävä, aktiivisesti ajettava. On sillä ilo ajella. Eikä se boosti pahemmin vinkaise mutta kyllä föönin erottaa kun tarkkaan kuuntelee, varsinkin matalammilla kierroksilla kun hitaasta vauhdista päästää menemään.

Saksan maalla sitten kävi viime reissulla säkä ja Hertz upgradesi vuokra-auton Jaguar XJ:hin. Olihan siinä glamouria, metka mittaristo jossa sisältö vaihtui navigaattorista kierroslukumittariin yms. tilanteesta riippuen. En oikein silti päässyt sinuiksi piirretyn grafiikkamittariston kanssa mutta oli se erilainen. Kyyti oli mallikasta, hiljaista, vauhdikasta ja levollista. Eikä 3 litran dieseliä kyllä erottanut dieseliksi sisältä eikä ulkoa, sen verta on ääniin paneuduttu. Varmaan pehmein ääni mitä on vastaan tullut, myös ulkopuolelta kuunneltuna.

Ja kieltämättä harvalla autolla on ollut samaa efektiä hotellin eteen kurvatessa kun sillä. Ei ole auto mun makuun enkä ostaisi jos sen verta rahaa autoon laittaisi, mutta oli kiva kokemus ja hyvät kyydit.

Ainoa kupru oli tunnin 190 km/h marssirupeaman jälkeen punainen kolmio mittaristossa ja tehonrajoitus jonka löi päälle. Vauhti hiipui eikä tokeentunut ilman että veti syrjään ja boottas auton. Sen jälkeen mentiin taas...

-p
Menneet...
2012 - 2015 330dA xDrive
2005 - 2014 BMW X3 3.0iA
2006 - 2012 VW Passat 2.0 TFSI
2002 - 2005 BMW 318i Touring
1999 - 2002 Ford Focus 1.8 Trend
Avatar
CLiK
Rekisteröitynyt käyttäjä
Rekisteröitynyt käyttäjä
Viestit: 372
Liittynyt: 24 Maalis 2011, 20:18
Auto: E61 LCI
+ 987 + w450

Takana viikon lomareissu keskisessä Italiassa, jossa tunnetusti sijaitsee Italian autoikonien päämajat. Bolognan ja Modenan väliin jää "Motor Valley'na" tunnettu alue. Muutaman kymmenen kilometrin säteellä on urheiluautojen (ja pyörien) todellinen Centre of Gravity: Ferrari, Maserati, Lamborghini, Pagani, De Tomaso ja Ducati.

Tässä ei nyt sen enempää reissusta muuta kuin, että paikanpäällä oli tietysti päästävä ajamaan paikallista kalustoa. Koeajoja löytyy ainakin kahdesta paikasta. Maranellossa Ferrari-museon vieressä sijaitseva Pushstart lienee tunnetuin ja parasta valikoimaa tarjoava paikka. Valikoima on keskittynyt oman kylän orhiin, mutta sekä Lamboa että Maseratia saa halutessaan ajoon. Vaihtoehtoinen paikka löytyy Lamborghinin kotikylästä Sant'Agata Bolognesesta. BullBar tarjoilee vain oman kylän rasseja, joten valikoima on suppeampi kuin Pushstartilla.

Hahmotelmaksi muotoutui kaksi koeajoa ja kumpikin pitäisi tehdä merkin omassa kotikylässä. Lopullinen paletti pysyi auki viime metreille asti, mutta aika aikaisin tuli päätettyä, että koeajot pitää tehdä keskimoottorisilla vaihtoehdoilla. Lambolla ei muuta ole tarjollakaan, mutta Ferrari California oli uudehkona mallina ja avokattoisena ensimmäisenä mielessä. Järjenvalo kuitenkin sanoi, että superauto on kaksipaikkainen ja keskimoottorinen. Piste. Ferrareista mietin F430 Scuderian ja 458 Italian välillä. Scuderiassa olisi raakuutta ja brutaalia asketismia, mutta kyllä Ferrareista 458 Italia oli ehdoton valinta. Lamboista roikuin kahden välillä, mutta matkaan lähdettäessä Aventador oli ykkösvalinta. Kyseessä on kuitenkin vielä toistaiseksi niin harvinainen auto, että sen kokeilussa olisi ainutlaatuista eksotiikkaa.

Ensimmäisenä vuorossa oli Maranellossa tumman harmaa Ferrari 458 Italia. Auto oli lyöty tulille samantien kun oli tiedossa, että lähtö tulee. Aivan kylmällä koneella ei siis tarvinnut lähteä. Co-pilot tervehtii, esittelee itsensä ja pyytää laskeutumaan kabiiniin. Musta sisusta keltaisilla tikkauksilla ja olkavöiden kirkkaan keltaisella pohjalla olevat cavallinot osuu ensimmäisenä silmään. Penkki on todella tyköistuva, selkänoja sivuilta rei'itetty ja tukevimmilla vöillä höystettynä. Penkissä tulee heti kotoinen olo ja ratti osuu juuri oikeaan kohtaan. Mittaristossa keltapohjainen kierroslukumittari dominoi näkymää. Kilometreja mittarissa on 14 tkm. Hallintalaitteiden nopea läpikäynti menee hukkaan, toisessa mutkassa pitää jo kysyä mistä vilkku löytyy. Tärkein asia tulee kuitenkin katsottua, Manettino on asennossa Sport.

Pari ensimmäistä kujaa lämmitellään sekä autoa että kuljettajaa vaihteisto automaattiasennossa. Hieman pitää jo kokeilla miten rokki soi selän takana. Möykkä alkaa 2500-3000 kierroksen välillä ja soundi on todella mahtava. Vaihteisto lyö automaatilla uutta pykälää nopeaan tahtiin ja vaihtaa kohtuu kierroksilla. Kierroslukumittarin punaraja alkaa 9000 kierroksesta. Lämmittelyn jälkeen vaihdetaan manuaalille ja heitetään vettä kiukaalle. Kone ottaa hetkessä kahdeksantonnia, vaihto isommalle antaa pienen potkun ja takapyörä tuntuu hieman pyörähtävän tyhjää, kun hetkeksi katkennut veto palautuu. Vaihto on todella nopea ja siinä on hienosti yhdistetty brutaali voima ja sivistyneisyys. Todella makea fiilis. Himmaus norminopeuksiin lyhyellä jarrutuksella ja latomalla vaihteita alaspäin vetää ihon kananlihalle. Huikeat soundit, aivan käsittämättömän hienot pakoäänet. Äänien lisäksi kaiken mekaanisen liikkeen tuntee syvällä, vaihdot, moottorin rykimisen – kaikki.

Koeajo on lyhyt ja ohikiitävä hetki tällaisen vehkeen ratissa, mutta yllättävän hyvin autoon sai tuntumaa lyhyelläkin pätkällä hiljaisena maanantaiaamuna muun liikenteen seassa. Jousitus on tanakka, mutta maavaraa lukuunottamatta 458 toimii normaaleilla teillä todella sivistyneesti. Sisusta on laadukas, vaikkakin hieman tyylien sekamelskaa. Ratti on alun sekavuudesta huolimatta erinomaisesti käteen sopiva ja toimiva. Ajettavuudesta on turha sanoa mitään, kun ei siitä mitään omaa tuntumaa saanut. Mutkiin mentiin sen verran varovasti, ettei ominaisuuksista saanut käsitystä. Voimalinja on huikea ja muistuttaa jälleen kerran minkä vuoksi korkealta kiertäviä bensavapareita vielä tehdään. Upea auto, kertakaikkiaan mahtava.

Maranellon jälkeen naviin osoitteeksi Sant'Agata Bolognese. Ensin käynti Lambon museossa ja tien toiselle puolelle Härkäbaariin pastalle. Pienen selvityksen jälkeen selviää, että koeajoautoksi löytyy Gallardo Spyder 15 min odottelulla. Aventadoria ei saa paikalle kohtuuajassa, joten avo-Gallardon on kelvattava. Aventadorin puuttuminen kaivelee, vaikka paikan Gallardo on sekin tiukimmasta päästä. Kyseessä on LP570-4 Performante -versio eli avomallin Superleggeraa vastaava hiilikuidulla kevennetty malli. Tässä on Ferrariin verrattuna aika tavanomainen urheilujakkara. Kokomustassa sisustassa on alcantaraa ja hiilikuitua, mm. ovipaneelit ja keskikonsoli on kokonaan hiilikuitua. Mittaristo on perinteinen iso nopeus- ja kierroslukumittari set-up, joiden väliin jää ajotietokoneen näyttö. Mittarissa on 20 tkm. Ratissa taisi olla myös hiilikuitua, joka teki tuntuman hieman kovaksi. Vaihdeläpyskät ja vilkkuviikset oli ehkä hieman rimpulat. En tiedä oliko ne kevennetyt tähän malliin vai vakionakin tuollaiset. Keskikonsolissa näkyi jotain audimaisuuksia, mutta se ei häirinnyt. Pienissä yksityiskohdissa Gallardo on ehkä himpun liian tavallinen verrattuna 458:aan. Tosin autothan ovat eri aikakauden tuotteita, mutta etenkin Superleggeran/Performanten tulisi pystyä kilpailemaan 458:n kanssa joka osa-alueella. Perusmallin ikä alkaa jo näkyä.

Liikkeelle lähdettäessä pettymys Lambon ison tykin puuttumisesta vaivaa ja parhaat fiilikset ei meinaa irrota millään, vaikka katto auki painellaan. Apukuski kehottaa ajamaan automaatilla, jos haluaa käyttää voimaa, joten manuaalivaihdon nopeus jää arvoimatta. Alkumatka mennään ilman sport-asentoa ja äänet ja fiilis jää hieman vaisuksi. Toki katto auki ja moottori 50 cm selän takana saa aikaan kiitettävää raikua kierroksilla. Takaisin tullessa pääsee kokeilemaan mitä laite tarjoaa sport-moodissa. Ja tarjoaahan se, mittariin kertyy nopeutta reippaasti, mutta jotenkin 458 oli selvästi parempi vähän kaikessa. Ferkun äänet oli terävämmät, kone otti kierroksia herkemmin ja kiersi korkeammalle, voima tuntui fyysisemmin ja ohjaus oli tunnokkaampi. Laatikosta ei saa oikein kuvaa, kun käsin vaihtaminen pysyy pannassa. Ei se ainakaan Ferraria parempi ole, mutta kuinka paljon se häviää, jää epäselväksi. Äänistä vielä sen verran, että Lambolla on oma soundi, joka löytyy Gallardostakin. Äänet on hyvät, mutta Ferrarin kirkkaampi soundi vie omassa asteikossani selvän voiton. Performante on hieno auto, mutta tuntuu jotenkin siviiliautolta kilpuri jälkeen. Särmiä on hiottu ja neliveto näille hevosvoimille kuulostaa saksalaisella insinööriajattelulla järkevälle. Onko syynä neliveto vai mikä, mutta näilläkään hevosvoimilla Lambo ei tunnu tippaakaan vaaralliselta, pelkästään urheilulliselta. Superautolta odottaisi, että härällä olisi edelleen pallit. 458:ssa oli sopivaa terävyyttä käyttäytymisessä, joka Gallardosta puuttuu. Olisiko Aventador ollut se Lamborghini, jossa olisi ollut vielä vaaran tuntua – A car that's trying to kill you? - niinkuin Richard Hammond kysyi.

Näistä kahdesta 458 Italia otti selvän voiton. Voi olla, että Gallardo kärsi hieman ajojärjestyksestä ja muista olosuhdeasioista. Hienoja autoja joka tapauksessa molemmat ja molemmat kelpaisi kotiin anytime.
ex. E63 650i, E88 125i
Vastaa Viestiin